خرید اینترنتی پاپیون و کراوات – ست با دستمال جیب

نکات مهم در انتخاب کراوات

– رنگ کراوات: رنگ کراوات یکی از نکات مهم در انتخاب کراوات است. که معمولا در رنگهای اصلی: کراوات سیاه، کراوات آبی، کراوات بنفش، کراوات قرمز، کراوات رنگ شرابی، کراوات صورتی، کراوات نارنجی، کراوات زرد، کراوات سبز، کراوات قهوه ای، کراوات خاکستری، کراوات نقره ای، کراوات سفید … که هر کدام از این رنگها شامل طیف گسترده ای از رنگهای روشن و تیره و … هستند.

– طرح (الگو) کراوات: امروزه می توانید به معنای واقعی کلمه هر طرحی را روی کراوات پیدا کنید: فلامینگو، چیزبرگر و حتی صورت خودتان، اگر یک کراوات سفارشی درست کنید. اما تعدادی الگوی اصلی و ثابت کراوات مردانه وجود دارد که شامل: کراوات گل گلی، کراوات راه راه، کراوات شطرنجی، کراوات شکل های هندسی، کراوات نقطه نقطه، کراوات طرح پیزلی … (Paisley Ties,Striped Ties,Dotted Ties,Plaid Ties,Floral Ties,Geometric Ties,Solid Ties,Novelty Ties).

– جنس (متریال) کراوات: کراوات ها دارای جنسهای متفاوتی هستند و تقریباً از هر پارچه یا ماده ای می توان آن را درست کرد. رایج ترین الیاف با کیفیت عبارتند از: (از جنس خوب به سمت نازل): کراوات بافتنی ابریشمی، کراوات بافتنی پشمی، کراوات ابریشمی، کراوات پشمی، کراوات پنبه ای، کراوات کتانی، کراوات پارچه ای … هستند.


– اندازه کراوات: اندازه کراوات های استاندارد شامل: 2 اینچ، 2.5 اینچ، 3 اینچ، 3.25 اینچ هستند. و طول کراوات نیز معمولا 48 اینچ، 58 اینچ و 63 اینچ هستند.

راهنمای ترکیب رنگ پیراهن و کراوات

مهم نیست که چه تعداد کراوات دارید، مهم این است که بدانید چگونه آن را به طور موثر بپوشید. کراواتی که به خوبی با پیراهن و کت و شلوار شما هماهنگ باشد، می تواند گیرایی تیپ و استایل شما را بالا ببرد. و بالعکس.

اگر از تلاش برای ست کردن پیراهن و کراوات خود ناامید شده اید، به جای درستی آمده اید. در اینجا راهنمای نهایی برای کنار هم قرار دادن ترکیب مناسب پیراهن و کراوات را خواهید یافت.

اینکه چگونه ترکیب پیراهن و کراوات خود را کنار هم قرار دهید تا حدی به نوع ظاهری که می خواهید بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر در سازمانهای دولتی، امور مالی یا بانکداری کار می کنید، احتمالاً می خواهید ظاهر محافظه کارانه تری را انتخاب کنید. اگر این گونه است، می توانید با کلاسیک ها شروع کنید.

پیراهن روشن، کراوات تیره

برای داشتن ظاهری کلاسیک و محافظه کارانه، همیشه باید کراواتی را انتخاب کنید که رنگ تیره تری نسبت به پیراهنتان داشته باشد. بنابراین می توانید کراواتی بپوشید که همرنگ پیراهنی است که می پوشید، یا این که کراوات تیره تر از پیراهن باشد.

پیراهن سفید: به سختی می توان کلاسیک تر از یک پیراهن سفید و یک کت و شلوار تیره پیدا کرد. از آنجایی که یک پیراهن سفید اساساً یک بوم خالی ایجاد می کند، می توانید تقریباً هر کراوات رنگی را بپوشید. همانطور که گفته شد، اگر می خواهید ظاهر محافظه کارانه ای داشته باشید، از کراواتی تیره استفاده کنید.

پیراهن آبی: پیراهن آبی روشن یکی دیگر از انتخاب های خوب برای ظاهر کلاسیک است. کراوات های قرمز و آبی تیره به خوبی با پیراهن های آبی ست می شوند. به طور کلی، یک قانون خوب برای یک ظاهر محافظه کارانه، پیراهن آبی یا سفید با کراوات قرمز یا آبی است.

کراوات روشن، پیراهن تیره

در بالا ذکر کردیم که ظاهر کلاسیک یک کراوات تیره را با یک پیراهن روشن دیکته می کند. با این حال، اگر می خواهید اوضاع را کمی تغییر دهید، انتخاب یک کراوات روشن برای ست کردن با پیراهن تیره می تواند گزینه خوبی باشد. به عنوان مثال، می توانید یک کراوات آبی روشن را با یک پیراهن سرمه ای ست کنید. اگر آن را با کت و شلوار خاکستری روشن ست کنید، می تواند به ویژه تیز به نظر برسد.

آموزش انواع روش بستن کراوات (عکس+فیلم)

وقتی نوبت به بستن کراوات می رسد، در ابتدا ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما بستن کراوات آسان است. برای یادگیری نحوه بستن کراوات و دستیابی به گره های کراوات مورد علاقه خود، گام های آسان زیر را دنبال کنید.

گره ویندسور یا ویندزور (The Windsor Knot)

گره کراوات ویندزور یک گره پهن و مثلثی شکل است که برای پیراهن های یقه پهن و رسمی ترین گره کراوات و بهترین گزینه است. برای بستن کراوات با گره ویندسور مراحل زیر را دنبال کنید.

گره کراوات ویندزور

مرحله 01

انتهای قسمت پهن “A” باید حدود 12 اینچ زیر انتهای قسمت باریک “B” کشیده شود. انتهای قسمت پهن “A” را از انتهای قسمت باریک “B” عبور دهید.

windsor-knot-step-by-step-01

مرحله 02

انتهای پهن “A” را از طریق حلقه بین یقه و کراوات بالا بیاورید، سپس به پایین برگردید.

windsor-knot-step-by-step-02

مرحله 03

انتهای پهن “A” را زیر انتهای باریک “B” و به سمت چپ بکشید و دوباره از طریق حلقه به عقب برگردید.

windsor-knot-step-by-step-03

مرحله 04

انتهای پهن “A” را از چپ به راست در جلو بیاورید.

مرحله 05

انتهای پهن “A” را دوباره از طریق حلقه به سمت بالا بکشید

windsor-knot-step-by-step-09

مرحله 06

انتهای پهن “A” را از طریق گره جلویی پایین بیاورید.

مرحله 07

با استفاده از هر دو دست، گره را با دقت محکم کنید و تا یقه بکشید.

فیلم آموزش بستن کراوات به روش گره ویندسور یا ویندزور


بستن کراوات به روش گره نیمه ویندسور یا ویندزور (Half Windsor Knot)

گره کراوات «نیمه ویندسور» یک گره همه کاره و متقارن است که برای پارچه های سبک تا متوسط مانند پنبه، ابریشم، کتان و بافتنی مناسب است. برای بستن کراوات با گره نیمه ویندسور مراحل زیر را دنبال کنید.

عکس بستن کراوات به روش گره نیمه ویندسور یا ویندزور

بستن کراوات به روش گره نیمه ویندسور یا ویندزور

فیلم بستن کراوات به روش گره نیمه ویندسور یا ویندزور


بستن کراوات به روش گره چهار در دست (Four In Hand Knot)

گره کراوات (Four In Hand) یک گره کمی نامتقارن است که برای پارچه های سنگین تر مانند پشم، پنبه فلانل و ابریشم تابیده بهترین گزینه است. برای بستن کراوات با گره چهار دستی این مراحل را دنبال کنید.

عکس بستن کراوات به روش گره چهار در دست

فیلم بستن کراوات به روش گره چهار در دست


بستن کراوات به روش گره پرت شلبی (Pratt (Shelby) Knot)

گره کراوات پرت یا شلبی یک گره پهن است (اگرچه نه به پهنای گره ویندزور) بهترین گزینه برای دستیابی به ظاهری صیقلی (مبادی ادابی) است. برای بستن کراوات با گره پرات یا شلبی مراحل زیر را دنبال کنید.

عکس بستن کراوات به روش گره پرت شلبی

فیلم بستن کراوات به روش گره پرت شلبی

👉امتیاز بده.