عینک های مناسب برای صورت خود را (طبق، شکل صورت، رنگ پوست …) انتخاب کنید.

انتخاب عینک جدید کار سختی است. چونکه با قرار گرفتن عینک رو صورت شما، یک چهره جدید به خود می گیرید. و با توجه به اینکه در اولین برخورد با هر کسی، این شکل صورت شماست که در ذهن طرف مقابل می ماند (صورت ویترین هر شخص است) پس انتخاب یک فریم عینک مناسب اهمیت بسیار بالایی دارد. در این مقاله، ما به شما کمک می کنیم تا فریم های ایده آل برای صورت خود را پیدا کنید. و از آنجایی که نسخه عینک شما هر یک تا دو سال یکبار منقضی می شود، اغلب این فرصت را دارید که نه تنها نسخه خود، بلکه کل ظاهر خود را به روز کنید.

چه نوع عینکی مناسب چهره من است؟

فرم صورت خود را مشخص کنید. شکل صورت شما باید عاملی حیاتی در تعیین سبک قاب هایی باشد که می خرید. داشتن یک ایده کلی از شکل صورت شما می تواند نقطه شروع خوبی برای خرید عینک یا عینک آفتابی باشد

حال، چگونه شکل صورت خود را تعیین کنیم؟

استخوان های گونه، عرض پیشانی و طول خط فک شما، شکل صورت شما را تشکیل می دهند.

صورت مربعی شکل: پیشانی و چانه پهن، خط فک زاویه دار پهن

صورت گرد: پیشانی، گونه ها و چانه از نظر طول و عرض مشابه هستند و گونه ها و خط فک نرم دارند.

صورت قلبی: پیشانی پهن، چانه باریک، گونه های برجسته

صورت لوزی: پیشانی و چانه باریک، گونه‌های پهن‌تر و پرتر

صورت بیضی شکل: پیشانی و چانه باریک، گونه های بلند و پهن، خط فک خمیده ظریف

صورت مستطیلی: صورت بلندتر و اغلب باریک، گونه ها، پیشانی و چانه تقریبا هم عرض،

در عکس زیر شکل های عمومی صورت نشان داده شده است.

انواع شکل های عمومی صورت و مثالهایی از افراد مشهور و فریم مناسب.

صورت مربعی (square):

خط فک نقطه کانونی یک صورت مربع است، زیرا زوایای تندتری نسبت به سایر عناصر صورت خواهد داشت. با حرکت از خط فک به سمت بالا، متوجه خواهید شد که عرض آن با استخوان گونه و پیشانی شما برابر است و ظاهری متقارن و مربع ایجاد می کند.

– افراد مشهور با صورت مربع: آنجلینا جولی (Angelina Jolie)، کریستیانو رونالدو (Cristiano Ronaldo)، ساندرا بولاک (Sandra Bullock) و دمی مور (Demi Moore).

بهترین فریم عینک برای فرم صورت مربعی: فریم های گردتر زوایای صورت را نرم می کند. اگر با عدسی که کمی پهن تر از استخوان گونه شما باشد جفت کنید، تقارن بیشتری در صورت ایجاد خواهید کرد.

صورت های مربعی و عینک مناسب آن



صورت گرد (round):

صورت‌های گرد از نظر ماهیت متقارن‌تر هستند – طول و عرض صورت شما نسبتاً برابر است. همچنین ممکن است خط فک یا چانه شما ظاهری گرد داشته باشد. هیچ زوایای سختی وجود ندارد.

– افراد مشهور با صورت گرد: سلنا گومز (Selena Gómez)، درو بریمور(Drew Barrymore)، لئوناردو دی کاپریو (Leonardo DiCaprio) و کیت باسورث (Kate Bosworth)

بهترین فریم عینک برای فرم صورت گرد: قاب های مستطیلی با خطوط زاویه ای پررنگ را هدف بگیرید. اینها می توانند ویژگی های شما را واضح تر نشان دهند.

صورت های گرد و عینک مناسب آن



صورت قلبی شکل (heart shaped):

یک پیشانی برجسته و پهن. گونه‌های مخملی، که زوایای آن تیزتر می‌شود و با یک چانه نوک تیز به پایان می‌رسد – شبیه به پایین قلب.

– افراد مشهور با چهره های قلبی شکل: ریس ویترسپون (Reese Witherspoon)، نیک جوناس(Nick Jonas)، اسکارلت جوهانسون (Scarlett Johansson) و نائومی کمپبل (Naomi Campbell).

فریم هایی را پیدا کنید که خط بین چانه باریک و پیشانی بزرگتر را متعادل می کنند، و ظاهر شما را متقارن تر نشان می دهند. فریم هایی با خطوط پایین سنگین و کمی پهن تر از پیشانی، به شما در رسیدن به این امر کمک می کند.

صورت های قلبی شکل و عینک مناسب آن



صورت لوزی (Diamond):

استخوان گونه، بارزترین ویژگی صورت لوزی شکل خواهد بود. پیشانی و خط فک کوچک‌تر هستند و به گونه‌ها اجازه می‌دهند در مرکز قرار بگیرند. از آنجایی که شکل آنها تا حدودی شبیه به هم هستند، یکی از فاکتورهای متمایز کننده بین صورت های قلبی شکل و لوزی، عرض پیشانی است. صورت‌های قلبی شکل، پیشانی‌های پهن‌تری نسبت به صورت های لوزی شکل دارند.

– افراد مشهور با چهره های الماس: ویولا دیویس (Viola Davis)، تایرا بنکس(Tyra Banks) و لیز هرلی (Liz Hurley).

بهترین فریم عینک برای فرم صورت لوزی: عینک های گربه ای و بیضی، شکل گونه های شما را تقویت می کنند.

صورت های لوزی و عینک مناسب آن



صورت بیضی (oval):

صورت های بیضی شکل همان صورت های گرد هستند ولی بلندی آنها بیشتر از پهنایشان هستند. شما متوجه ویژگی های متمایز دیگری مانند چانه گرد و خط فک و پیشانی پهن تر خواهید شد. با صورت بلندتر.

– افراد مشهور با صورت بیضی: جسیکا آلبا (Jessica Alba)، جیجی حدید (Gigi Hadid)، آدام لوین (Adam Levine) و میلا کونیس(Mila Kunis).

بهترین فریم عینک برای فرم صورت بیضی: صورت های بیضی شکل همه کاره تر هستند. فریم های عریض با پل محکم، ویژگی های صورت شما را بهبود می بخشند.

صورت های بیضی و عینک مناسب آن



صورت مستطیلی (Rectangle):

صورت های مستطیلی شکل همان صورت های مربعی هستند ولی بلندی آنها بیشتر از پهنایشان است. در این فرم صورت، کشیدگی صورت کاملا محسوس است و فاصله عرض پیشانی، عرض استخوان فک و همچنین عرض استخوان گونه‌ها باهم برابر است. با صورت بلندتر.

– افراد مشهور با چهره های مستطیلی: مریل استریپ(Meryl Streep)، جوآن اسمالز (Joan Smalls)، ویل اسمیت (Will Smith).

بهترین فریم عینک برای فرم صورت مستطیلی:از مدل صورت مربعی تبعیت کنید.

صورت های مستطیلی , udk; lkhsf Hk



کدام رنگ عینک با رنگ پوست شما مطابقت دارد؟

رنگ پوست نیز در نوع فریم هایی که انتخاب می کنید نقش برجسته ای دارند. از آنجایی که می خواهید هماهنگی در فرم صورت ایجاد کنید، باید فریمی را انتخاب کنید که رنگی مشابه رنگ پوست شما داشته باشد. در ادامه چند نکته بیان می شود، که به شما در دستیابی به این هماهنگی کمک می کند:

رنگ پوست گرم:

رنگ پوست برنزه، زرد یا طلایی احساس گرما را القا می کنند.

• رنگ هایی که باید از آنها اجتناب کنید: فریم های آبی، صورتی روشن، سیاه و سفید با رنگ پوست گرم تر تضاد دارند.

• بهترین رنگ ها: سبز زیتونی، عسلی، بژ رنگ هایی هستند که به بهترین وجه با رنگ پوست شما مطابقت دارند.

رنگ پوست سرد:

رنگ هایی که، ته‌ مایه آن به رنگ‌های صورتی، آبی یا قرمز تمایل دارد، نشان دهنده سردی پوست است.

• رنگ هایی که باید از آنها اجتناب کنید: زرد، نارنجی روشن و قهوه ای تیره به خوبی با هم ترکیب نمی شوند و ویژگی های صورت شما را بهبود نمی بخشند.

• بهترین رنگ ها: فریم های مشکی، نقره ای، صورتی، بنفش یا خاکستری با رنگ پوست شما ست خواهند بود.

تصاویر تکمیلی جهت کمک به انتخاب بهترین فریم عینک برای فرم صورت شما

نتیجه گیری

و در نهایت این شما هستید که تصمیم می گیرید، چه نوع عینکی استفاده کنید. فریم های شما باید شخصیت و سبک شما را نشان دهند. ممکن استبرای تعطیلات آخر هفته با دوستان یک نوع فریم، برای استفاده در محل کار یک نوع دیگر و برای مسافرت با خانواده و و محیط های خانوادگی از یک نوع فریم خاص استفاده کنید. هر مدلی که با آن راحت هستید و هر مدلی که دوست دارید، حتما بهترین مدل برای شماست. و مهم نیست که دیگران چه فکر می کنند و چه می گویند.

با در نظر گرفتن، توصیه های این راهنما، بدانید، هیچ قانونی وجود ندارد. اگر قاب و رنگ خاصی، شما را خوشحال و با اعتماد به نفس می کند، این تنها چیزی است که اهمیت دارد.

نکته پایانی: اطلاعات موجود در این مقاله فقط برای اهداف آموزشی و اطلاعاتی است

👉امتیاز بده.