مجموعه جودی دمدمی اثر مگان مک‌ دونالد

مجموعه داستان‌های جودی دمدمی (Judy Moody and stink) نوشته مگان مک دونالد (Megan McDonald) با تصویر گری پیتر اچ ری نولدز ( Peter h.Reynolds) برای کودکان و نوجوانان نوشته شده که دربارهٔ ماجراهای دختری بنام جودی است که ماجراهای جالبی را به همراه دوستانش استینک، راکی، فرانک و ایمی نیمی تجربه می‌کند.

جودی دختری دمدمی مزاجی است که یک روز از دنده چپ بلند می شود و روز دیگر می خواهد دنیا را نجات بدهد. نویسنده این مجموعه در هر یک از این رمان ها به نوعی به مشکلات دنیای امروز می پردازد و همراه با شخصیت اصلی اش به دنبال راهی برای برداشتن موانع و حل مشکلات موجود می گردد.

مجموعه جودی دمدمی

  • جودی انجمن مخفی تشکیل می‌دهد – مجموعه جودی دمدمی ۱
    Judy Moody Was in a Moodدر سال 2000 منتشر شده که در آن جودی و دوستانش انجمنی مخفی تشکیل می‌دهند و برای تهیه‌ نقشه‌ای درباره‌ شهر، خانواده و انجمنی که عضوش هستند‌، وارد ماجراهای جالب و بامزه‌ای می‌شوند…


  • جودی مشهور می‌شود – مجموعه جودی دمدمی ۲
    !Judy Moody Gets Famous جلد دوم از این مجموعه است و در سال 2001 منتشر شده که در این قسمت جسیکا، همکلاسی جودی،‌ در مسابقه مقام اول را به دست می‌آورد و عکسش هم در روزنامه محلی چاپ می‌شود. جودی هم به فکر می‌افتد که کاری کند تا مشهور شود و عکسش را در همه‌ روزنامه‌ها چاپ کنند. و برای رسیدن به این هدف، چه کارها که نمی‌کند!


  • جودی دنیا را نجات می دهد- مجموعه جودی دمدمی ۳
    !Judy Moody Saves the World در سال 2002 منتشر شده که در این قسمت جودی سر کلاس ناگهان می‌شنود که جنگل‌های استوایی در خطر نابودی هستند. وقتی می‌فهمد که گونه‌های کمیاب طبیعت هم در خطرند ولی آدم‌ها دست از زباله سازی بر نمی دارند،‌ بیش‌تر می‌ترسد و حالا جودی به فکر نجات دنیا افتاده است…


  • جودی آینده را پیشگویی می‌کند – مجموعه جودی دمدمی ۴
    Judy Moody Predicts the Future در سال 2003 منتشر شده که در این قسمت جودی دمدمی یک «انگشتر حال‌نما» جایزه می‌برد. هر کس نگین انگشتر را فشار دهد،‌ رنگ نگین عوض می‌شود و انگشتر حالش را نشان می‌دهد. جودی می‌خواهد به کمک این انگشتر،‌ آینده افراد را پیشگویی کند. جالب اینکه بعضی از پیشگویی‌هایش درست از آب در می‌آید!


  • جودی دکتر می‌شود – مجموعه جودی دمدمی ۵
    !Judy Moody, M.D.,The Doctor Is In در سال 2004 منتشر شده که در این قسمت جودی دمدمی تصمیم گرفته در آینده دکتر شود. از خوش‌شناسی‌اش، ‌معلم علوم از بچه‌ها می‌خواهد که هر کس درباره‌ بخشی از بدن انسان تحقیق کند. اما دردسر از جایی شروع می‌شود که جودی تصمیم می‌گیرد تحقیق خود را با یک عمل شروع کند. او می‌خواهد شکم قورباغه‌ برادرش را باز کند تا دل و روده‌اش را ببیند و دوباره آن را بخیه بزند!


  • دور دنیا در هشت روز و نصفی – مجموعه جودی دمدمی ۶
    Around the World in 8 1/2 Days در سال 2006 منتشر شده که در این داستان ایمی نیمی دوست جدید جودی دمدمی، ‌او را در انجمن «اسم من یک شعر است» عضو می کند. جودی آن‌قدر با ایمی صمیمی می‌شود که نمی‌تواند از او دل بکند. اما لاکی و فرانک هم که حسودی‌شان شده با جودی قهر می‌کنند. آن‌ها قرار بود با هم روی پروژه‌ «دور دنیا در هشت روز» کار کنند، اما حالا؟… داستان پیچ خورد، نه؟


  • جودی به کالج می‌رود – مجموعه جودی دمدمی ۷
    Judy Moody Goes to College در سال 2008 منتشر شده که در این داستان، جودی دمدمی حوصله ندارد؛ حال و حوصله‌ ریاضی را که هیچ رقمه ندارد!‌ به جای آقای تاد دوست‌داشتنی، معلم جدیدی آمده که به نظرش،‌ هم ریاضی جودی افتضاح است و هم رفتارش!


  • جودی کارآگاه می‌شود – مجموعه جودی دمدمی ۸
    Judy Moody, Girl Detective در سال 2010 منتشر شده که در این داستان، جودی عاشق کتاب‌های کارآگاهی و حل معماهای پلیسی است. حالا هم آقای چیپس، سگ اداره‌ پلیس گم شده و جودی شک ندارد که دست دزدهای بین‌المللی در کار است. جودی تصمیم می‌گیرد با دوست‎هایش یک گروه کارآگاهی تشکیل دهد و دست دزدها را رو کند. او برای این کار یک نقشه‌ معرکه کشیده…


  • جودی و تابستان پرماجرا – مجموعه جودی دمدمی ۹
    Judy Moody and the Not Bummer Summer در سال 2011 منتشر شده که در این داستان، بابا و مامان به سفر می‌روند و جودی و استینک را به عمه اُپال می‌سپارند. حالا این به کنار، دو تا از رفیق‌های جودی هم می‌خواهند تعطیلات را به جای دیگری بروند. جودی از تابستان کسل‌کننده‌ای که در پیش دارد،‌ شاکی است؛ اما اتفاق‌هایی می‎ افتند که او به خواب هم نمی‌دید!


  • جودی و طلسم بدشانسی – مجموعه جودی دمدمی ۱۰
    Judy Moody and the Bad Luck Charm در سال 2012 منتشر شده که در این داستان، از وقتی مامان‌بزرگ جودی یک سکه‌ له‌و‌لورده به او داده جودی توی همه چیز شانس می‌آورد، از بولینگ گرفته تا مسابقه‌ هجی کلمات. بی‌برو‌برگرد،‌ او سوار بر اسب خوش‌شانسی است تا اینکه اتفاقی می‌افتد و بدشانسی از راه می‌رسد. یک حیاط پر از شبدر سه پر و بچه گربه‌ فراری و …


  • جودی مریخی می‌شود – مجموعه جودی دمدمی ۱۱
    Judy Moody, Mood Martian در سال 2014 منتشر شد که در این داستان می خوانیم، وقتش رسیده جودی اخم‌هایش را باز کند و لبخند بزند و با برادر کوچکش، ‌استینکی لاستیکی مهربان بشود. اما مگر می‌تواند یک روز کامل خوش‌اخلاق باشد؟ چی؟ یک هفته‌ کامل؟ البته با بافتنی انگشتی می‌تواند خودش را آرام کند و فکرش را از غرغر و بداخلاقی دور کند؛ ولی بافتنی انگشتی هم سختی‌های خودش را دارد…


  • جودی و فهرست آرزوها- مجموعه جودی دمدمی ۱۲
    Judy Moody and the Bucket List در سال 2016 منتشر شده که در این داستان می خوانیم، جودی دمدمی ملکه‌ نوشتن فهرست است. او فهرستی از لقب‌هایی که به برادرش داده و فهرستی از هدیه‌های مورد علاقه‌اش دارد. و حتی فهرستی از فهرست‌هایش. تا اینکه روزی چشمش به فهرست پیمانه ای مرموز مامان‌بزرگ لو می‌افتد. توی آن فهرست کارهایی عجیب و غریب نوشته شده: سوار فیل بشوم، توی یک قلعه بخوابم، ‌اهرام مصر را ببینم… وااای!‌ حالا این فهرست پیمانه‌ای چی هست؟


  • جودی ملکه می‌شود – مجموعه جودی دمدمی ۱۳
    می‌خواهم برای دخترعمویم، ملکه‌ انگلستان، نامه بنویسم! قرار است جودی برای درس مطالعات اجتماعی، درخت خانوادگی یا همان شجره‌نامه درست کند. او از روی مدارک قدیمی خانوادگی‌شان می‌فهمد که ممکن است با ملکه‌ انگلستان نسبت فامیلی داشته باشد!
    جودی آرام و قرار ندارد تا هرچه زودتر این خبر دست اول را به دوست‌هایش بگوید. اما در کلاس، وقتی جسیکا از درخت خانوادگی‌اش می‌گوید، رازهای تازه‌ای برملا می‌شود که جودی را حسابی غافلگیر می‌کند.


  • جودی کتاب‌خوان می‌شود – مجموعه جودی دمدمی ۱۴
    Judy Moody, Super Book Whiz در سال 2019 منتشر شده که در این داستان، جودی دمدمی و گروهش آمده‌اند مسابقه را ببرند! اولین مسابقه‌ کتاب‌خوانی در راه است. گروه کرم کتاب‌های مدرسه ویرجینیا دیر دارند از صبح تا شب کتاب می‌خوانند. جودی دمدی و گروهش کتاب می‌خوانند و نکته‌های مهم را حفظ می‌کنند. آن‌ها سر میز شام، زیر پتو یا توی کلاس کاراته کتاب می‌خوانند؛ حتی سعی می‌کنند تندخوانی کنند.


جودی و دوشنبه‌های دلگیر – مجموعه جودی دمدمی ۱۵
In a Monday Mood در سال 2021 منتشر شده که در این داستان می خوانیم، جودی حاضر است هر کاری بکند اما دوشنبه به مدرسه نرود، یا اصلاً دوشنبه‌ای در کار نباشد. اما وقتی بالاخره به هر ضرب‌وزوری شده به مدرسه می‌رود، آقای تاد را می‌بیند که کلاس و خودش را با پلاستیک‌های حباب‌دار یکی کرده! و همین می‌شود شروع ماجرایی تازه که جودی و استینک با خلاقیت و خوش‌فکری همیشگی‌شان راه می‌اندازند: آن‌ها می‌خواهند برای تمام روزهای هفته یک مناسبت فوق‌باحال پیدا کنند تا سوپرموپر خوش‌گذرانی راه بیندازند.



👉امتیاز بده.