کتاب سلام بر ابراهیم و راز کانال کمیل | جمعی از نویسندگان

مجموعه سه جلدی کتاب سلام بر ابراهیم شامل کتاب سلام بر ابراهیم یک و دو و کتاب خدای خوب ابراهیم است. کتاب اول دربرگیرنده‌ زندگی‌نامه و خاطرات شهید گمنام «ابراهیم هادی» است. جلد یک این کتاب تاکنون در بیش از یک میلیون نسخه چاپ رسیده و از این حیث کتاب پرفروشی محسوب می‌شود. کتاب سلام بر ابراهیم جلد ۲ کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی است. کتاب سلام بر ابراهیم دو ادامه زندگی‌نامه و خاطرات پهلوان بی‌مزار شهید ابراهیم هادی است.

خاطره از مفقود شدن شهید هادی

پنج ماه از شهادت ابراهیم گذشت. هر چه مادر از ما پرسید: “چرا ابراهیم مرخصی نمی آد؟” با بهانه های مختلف بحث رو عوض می کردیم و می گفتیم: “الآن عملیاته، فعلاً نمی تونه بیاد تهران و… خلاصه هر روز چیزی می گفتیم.”

تا اینکه یکبار دیدم مادر اومده داخل اتاق و روبروی عکس ابراهیم نشسته و اشک می ریزه. اومدم جلو و گفتم: “مادر چی شده؟”

گفت: “من بوی ابراهیم رو حس می کنم. ابراهیم الآن توی این اتاقه، همینجا و… “

وقتی گریه اش کمتر شد گفت: “من مطمئن هستم که ابراهیم شهید شده”.

مادر ادامه داد: “ابراهیم دفعه آخر خیلی با دفعات دیگه فرق کرده بود، هر چی بهش گفتم: بیا بریم، برات خواستگاری، می گفت: نه مادر، من مطمئنم که بر نمی گردم. نمی خوام چشم گریانی گوشه خونه منتظر من باشه”.

چند روز بعد مادر دوباره جلوی عکس ابراهیم ایستاده بود و گریه می کرد. ما هم بالاخره مجبور شدیم به دایی بگیم به مادر حقیقت رو بگه. آن روز حال مادر به هم خورد و ناراحتی قلبی او شدید شد و در سی سی یو بیمارستان بستری شد.
سال های بعد وقتی مادر را به بهشت زهرا می بردیم بیشتر دوست داشت به قطعه چهل و چهار بره و به یاد ابراهیم کنار قبر شهدای گمنام بشینه، هر چند گریه برای او بد بود. امّا عقده دلش رو اونجا باز می کرد و حرف دلش رو با شهدای گمنام می گفت.



👉امتیاز بده.