رمان عاشقانه دختران حوا | الیف شافاک

رمان عاشقانه سه دختر حوا یا دختران حوا (Three Daughters of Eve) به ترکی (havva’nın üç kızı) داستان سه دختر جوان همراه با مردی است که برای یک عکاس در محوطه‌ دانشگاه آکسفورد لبخند می‌زنند. سه زن با نام‌های پری، مونا و شیرین، که شیرین ایرانی، پری ترک و مونا آمریکایی است. عکسی که در طول داستان تبدیل به سرنخی مهم می‌شود.

بخشی از کتاب سه دختر حوا

در یکی از روزهای معمولی فصل بهار استانبول بود که متوجه شد می تواند جان یک نفر را بستاند. این داستان در بعد از ظهری که سکوت غیر معمولی داشت و سایه اش سنگینی می کرد درست مثل بعد از ظهرهاd عادی، دیگر اتفاق افتاد همان موقع بود که متوجه شد حتی مظلوم ترین و متین ترین زن هم اگر تحت فشار باشد می تواند طوفانی بی سابقه به راه اندازد.

هیچ کس حتی آدمهایی که فکر می کنند خیلی عاقل اند نمی توانند از خطر دیوانگی کردن جان سالم به در ببرند. البته او می دانست از جنس آدمهای صبور نیست و پتانسیل انجام هر کاری را دارد امان از این کلمه «پتانسیل»؛

یک زمانی ترکها تصور می کردند «پتانسیل» تبدیل شدن به یک کشور الگوی اسلامی دموکراتیک را دارند، اما بیایید و ببینید که، آخرش نتیجه اش چه شد. حال اگر او همین نمونه را به خودش تعمیم می داد. احتمال وجود داشت که «پتانسیل» جنونش از بین برود.

چه خوب که سرنوشت همان چیزی که اتفاقاتگذشته و اتفاقات آینده را در خود حفظ کرده است، او را از جاده ارتکاب خطا دور می کند. با گذشت این همه که سال زندگی محجوبانه ای داشته است. آزارش حتی کمتر از مورچه است، چون به جز چند شایعه و دروغ مصلحتی که برای شادی دل کسی گفته است، دیگر خبطی از او سر نزده است.

هر کسی در طول عمرش این کارها را کرده و البته کسی این خرده کاریها را گناه کبیره به حساب نمی آورد و می توان نتیجه گرفت که او آدم خوبی است اگر این طور نباشد، گودالهای جهنم دیگر اصلاً جای خالی برای آوردن گناهکار نداشتند با این استدلال خیال خودش را راحت کرده بود اما نگرانی اصلی اش از بابت خدا، بود خدا !

او فقط با خدا مشغول کلنجار رفتن بود. چون کسی که سؤال و جوابش می کرد خدا بود این خدا است که مو را از ماست می کشد برای بستاندن حقی، زود قهرش می گیرد با این وجود خدا نه آسیبی می بیند و نه به کسی آسیبی می رساند.

نازپری نال بن اوغلو که با اسم مستعار پری صدایش می کردند از نظر خانواده و دوستان آدم خوبی بود. او …

جهت خرید اینترنتی وآنلاین کتاب سه دختر حوا روی دکمه مشاهده جزئیات و خرید کلیک کنید.


👉امتیاز بده.