کتاب مینیمالیسم دیجیتال اثر کال نیوپورت

کتاب مینیمالیسم دیجیتال ؛یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پرهیاهو اثر کال نیوپورت دیجیتال را به دنیای شخصی ما می‌آورد و راه حل تمرکز داشتن در جهانی را که روز به روز آشفته‌تر می‌شود، آموزش می‌دهد.

کتاب مینیمالیسم دیجیتال «digital minimalism: choosing a focused life in a noisy world» اولین بار در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و استقبال خوانندگان از آن کم‌نظیر بود. چند هفته پس از انتشار، در فهرست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز و آمازون و وال استریت ژورنال قرار گرفت و امروز افراد زیادی معتقدند این کتاب زندگی آن‌ها را بهبود بخشیده است.

این کتاب درباره‌ تعامل فرهنگ و تکنولوژی است. این کتاب می‌خواهد به شما بگوید همان‌طور که یک سبک زندگی مینیمال می‌تواند شما را از مصرف‌گرایی دور کند و دغدغه‌های ذهنی‌تان را با رها کردن شما از قید داشتن‌های بیشتر کم کند، مینیمالیسم دیجیتال هم می‌تواند به شما کمک کند از این همه سرو صدای دنیای امروز کر نشوید.

بیایید واقعیت را بپذیریم، دنیای ما پر از سرو صداهای بیخود است و بیشترمان خودمان را در معرض شنیدن همه‌ آن‌ها قرار داده‌ایم. شبکه‌های اجتماعی متعدد، پیام، لایک، صحبت‌های دائمی و جست‌وجوهای هرچه بیشتر بخش بزرگی از ذهن همه ما را اشغال کرده‌اند و اجازه نمی‌دهند فضایی برای اندیشیدن به خودمان، خواسته‌هایمان و واقعیت وجودی‌مان داشته باشیم.

بخشی از کتاب مینیمالیسم دیجیتال

گر واقعاً به برقراریِ ارتباطاتِ جدید و شنیدنِ نظریاتِ جالب اعتقاد دارید، چرا در خودتان عادتِ شرکت در گفت‌وگوها و رخدادهای اجتماعیِ دسته‌جمعی به‌صورت حداقل یک بار در ماه را ایجاد نمی‌کنید یا سعی نمی‌کنید با حداقل سه نفر به‌صورت رودررو هم‌کلام شوید و ارتباط برقرار کنید؟ به‌این‌ترتیب نه‌تنها ارزش‌های جدیدی در شما ایجاد خواهد شد و ساعات کم‌تری در ماه را در فضای مجازی هدر خواهید داد، بلکه سی‌وهفت ساعتِ دیگر را هم به فعالیت‌های پرثمرتر خواهید پرداخت.
البته این هزینه‌ها با یکدیگر ترکیب می‌شوند. وقتی مدت‌زمان حضورتان در توییتر را با چند فعالیتِ آنلاینِ دیگر که توجه زیادی از شما می‌گیرند کنار هم بگذارید، هزینه‌ای که از عمرتان می‌پردازید، بسیار گزاف‌تر خواهد شد و …


👉امتیاز بده.