بی اِف اِسکینِر

بوروس فردریک اسکینر (Burrhus Frederic skinner) در سال ۱۹۰۴ در شهری در کنار راه‌آهن به نام ساسکوئیهَنا واقع در ایالت پنسیلوانیای آمریکا به دنیا آمد. پدرش وکیل و مادرش خانه‌دار بود.

اسکینر وارد کالج هَمیلتون در نیویورک شد و با مدرک لیسانس در رشته زبان انگلیسی از آنجا فارغ‌التحصیل شد. او آرزو داشت نویسنده شود. اسکینِر مدتی در روستای گرینویچ واقع در نیویورک به دور از اجتماع و کولی‌وار زندگی می‌کرد.

سپس برای ادامه تحصیل در رشته روانشناسی وارد دانشگاه هاروارد شد. اسکینر در دانشگاه هاروارد در رشته روانشناسی فوق‌لیسانس و دکترا گرفت و شروع به تدریس کرد. او در دانشگاه مینِه سوتا و دانشگاه ایندیانا که رئیس گروه روانشناسی‌شان بود بسیاری از آزمایش‌هایی را انجام داد که او را به شهرت رساند. در سال ۱۹۴۷ به عنوان استاد دانشگاه به هاروارد بازگشت.

از جمله افتخارات اسکینر کسب مدال ملی علم بود که در سال ۱۹۶۸ توسط لیندون جانسون، رئیس‌جمهور وقت آمریکا، به او اعطا شد. از جمله کتاب‌های او می‌توان به این موارد اشاره کرد: رفتار ارگانیسم‌ها، آرمان‌شهر اسکینر والدن ، رفتار کلامی، در مورد رفتارگرایی (زندگی‌نامه سه‌قسمتی اسکینر با عنوان جزئیات زندگی من ) نیز به چاپ رسیده است. دو کتاب دیگر او شکل گیری یک رفتارگرا و مسئله پیامدها نام دارند. اسکینر در سال ۱۹۹۰ در اثر سرطان خون درگذشت.

👉امتیاز بده.