فریتز پِرلز

فردریک سالومون پِرلز (Fritz Perls) یا فردریش سالومون پرلز معروف به فریتس پرل در سال ۱۸۹۳ در برلین متولد شد و در سال ۱۹۲۶ مدرک پزشکی خود را دریافت کرد. بعد از فارغ‌التحصیلی در موسسه سربازان آسیب‌دیده مغزی واقع در فرانکفورت مشغول به کار شد و در آنجا بود که تحت تاثیر روانشناسان گشتالت و طرفداران فلسفه وجود و نوفرویدیانی مانند کارن هورنای و ویلهِلم رایش، قرار گرفت.

در اوایل دهه ۱۹۳۰ که آلمان برای یهودیان نا‌امن شده بود پرلز و همسرش لورا به هلند و سپس به آفریقای جنوبی رفتند. و در آنجا به فعالیت در زمینه روانکاوی مشغول شدند و موسسه روانکاوی آفریقای جنوبی را تاسیس کردند.

ولی بعد مفاهیم روانشناسی فروید را مورد انتقاد قرار دادند و کم‌کم شیوه گشتالت را ابداع کردند که در کتابی با عنوان خود، گرسنگی و پرخاشگری: تجدید نظر در تئوری و روش فروید آن را تشریح کرده‌اند. در سال ۱۹۴۶ این زوج به نیویورک مهاجرت کرده و در سال ۱۹۵۲ موسسه گشتالت‌درمانی را تاسیس کردند. پرلز پس از جدایی از همسرش به کالیفرنیا مهاجرت کرد و لورا همراه با فرزندانشان در نیویورک ماند. پرلز در سال ۱۹۶۴ به اِسالِن رفت.

پرلز یک سال قبل از مرگش کتاب گشتالت‌درمانی را که شرح وقایع جلساتی است که در اسالن برگزار می‌کرد منتشر کرد. کتاب دیگر پرلز یک اتوبیوگرافی است که ورود به آشغال‌دانی و خروج از آن نام دارد.

👉امتیاز بده.