دکتر فردریک فانژه و آثار او

دکتر فردریک فانژه (Frédéric Fanget) متولد ۱۱ آوریل ۱۹۵۵ در لیون، در سال ۱۹۸۳ در رشته عصب شناسی از دانشگاه لیون فارغ التحصیل شد و دو سال بعد از همان دانشگاه موفق به کسب مدرک کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی شد. او فعالیتش را از سال ۱۹۹۳ با انتشار مقالات علمی متعدد در نشریه های بین المللی آغاز کرد و از سوی دیگر به روان درمانگری نیز روی آورد.

فردریک فانژه تاکنون صدها کنفرانس و کارگاه در حوزه های مختلف از جمله درمان استرس افسردگی و روان درمانگری برگزار کرده است. وی همچنین در بسیاری از دانشگاههای فرانسه (دانشگاه لیون) بلژیک و سوئیس مشغول تدریس است.

دکتر فانژه اغلب به عنوان کارشناس و مشاور در شبکه های تلویزیونی و رادیویی فرانسه حضور دارد که برنامه های او با استقبال عموم مواجه شده اند از برنامه های موفق او می توان به برنامه مجله سلامتی در شبکه فرانس ۵ اشاره کرد که با محوریت درمان کمبود اعتماد به نفس در سال ۲۰۱۳ به روی آنتنرفت.

او همچنین نگارنده کتابهای متعددی در حوزه روانشناسی با محوریت درمان اضطراب، افسردگی کمبود اعتماد به نفس … است. دو کتاب نخست او؛ خودت را ثابت کن و جرأت داشته باش در بین خوانندگان موفقیت چشمگیری داشتند.

در مجموع می توان گفت دلایل موفقیت آثار فردریک فانژه، نثر روان ساده و ارائه راه حل های عملی و کاربردی است درست برخلاف سایر آثار روانشناسی که بیشتر به شرح و توضیح مشکلات می پردازند و راه حل و توصیه های مناسبی برای درمان ارائه نمی دهند بسیاری از روانپزشکان و روان درمانگران خواندن آثار او را به بیمارانشان توصیه می کنند.

از دیگر آثار فردریک فانژه می توان به خوب و بد کمال گرایی، زندگی مشترک جرات می خواهد، مدیریت رفتارهای یکهویی اشاره کرد.





👉امتیاز بده.