مجموعه استینک اثر مگان مک دونالد

مجموعه‌ کتاب استینک (Stink) اثر مگان مک دونالد نویسنده کودک مجموعه‌ای ده‌جلدی است. این مجموعه درباره‌ ماجراهای جذاب و بامزه ای است که برای استینک، برادر جودی دمدی، اتفاق می افتد.

  • استینک هی آب می‌رود! – استینک ۱

The Incredible Shrinking Kid که در سال 2005 منتشر شد، اولین کتاب از مجموعه‌ استینک است. در این داستان، استینک، برادر جودی دمدمی، قد کوتاه‌ترین بچه‌ کلاس دوم است. جودی یک شب قد برادرش را اندازه می‌گیرد و می‌بیند استینک کوتاه‌تر شده! استینک حسابی نگران می‌شود. نخود و شیر می‌خورد، بلوز و شلوار راه راه می‌پوشد، به موهایش ژل می‌زند و …آیا استینک بالاخره می‌تواند راه حلی پیدا کند که قدش بلندتر شود؟


  • استینک و آب نبات گنده‌ فک‌از کار انداز – استینک ۲

Stink and the Incredible Super-galactic Jawbreaker که در سال 2006 منتشر شد، دومین جلد از مجموعه‌ استینک است. استینک یک آب نبات فک از کار انداز می‌خرد، اما فکش از کار نمی افتد! او هم معطل نمی‌کند. نامه‌ای شکایت‌آمیزی می‌نویسد و بعد نعمت از آسمان می‌بارد! پنج کیلو آب‌نبات فک از کارانداز، یک جعبه‌ گنده پر از شکلات و چوب شور و پاستیل، مجموعه‌ کامل مدادهای میمونی و … اما اگر بین آن همه بسته‌ ریز و درشت یک نامه‌ مهم کوچولو را نبیند، چی؟


  • استینک و بوگندوترین کتانی‌های دنیا – استینک ۳

Stink and the World’s Worst Super-stinky Sneakers که در سال 2007 منتشر شد، سومین جلد از مجموعه‌ استینک است. استینک در نمایشگاه حال به هم زن موزه علوم، از ماشین استفراغ و دستگاه آروغ سنج دیدن می کند. او در میان آن همه بوی گند، می فهمد که دماغش حرف ندارد و حس بویایی اش معرکه است! استینک حالا می خواهد مثل بهترین دوستش سوفی در مسابقه‌ بوگندوترین کتانی شرکت کند، اما مگر برنده شدن در چنین مسابقه ای به این سادگی هاست؟


  • استینک و سفر پرماجرا با خوکچه های هندی – استینک ۴

Stink and the Great Guinea Pig Express که در سال 2008 منتشر شد، چهارمین جلد از مجموعه‌ استینک است. وقتی سه خوکچه هندی از فروشگاه حیوانات خانگی فرار می‌کنند، استینک و دوستانش سوفی و وبستر خوکچه‌ها را به فروشگاه خانم بردویستل بر می‌گردانند و می‌فهمند توی فروشگاه قیامتی برپاست. استینک و دوستانش تصمیم می‌گیرند برای صد و یک خوکچه‌ قلنبه‌ پشمالو خانه پیدا کنند. اما برای پیدا کردن چنین خانه‌ای انگار باید به سفری پر ماجرا رفت…


  • استینک اَبَرقهرمان منظومه‌ شمسی – استینک ۵

Stink and the Solar System Superhero که در سال 2010 منتشر شد، پنجمین جلد از مجموعه‌ استینک است. پلوتون چون کوچولوست، از منظومه‌ شمسی اخراج شده است. استینک تصمیم می‌گیرد برای سیاره‌های کوچولو و همین‌طور آدم‌های کوچولو فکری کند. دوست داری استینک موفق شود پلوتون را از این سرنوشت شوم نجات دهد؟ پس کمکش کن!


  • استینک و نبرد نهایی کشتی انگشتی – استینک ۶

The Ultimate Thumb-Wrestling Smackdown که در سال 2011 منتشر شد، ششمین جلد از مجموعه‌ استینک است. ای وااای! کارنامه‌ استینک، عقل کل خانواده، عالی نشده. اگر استینک می‌خواهد دست به مبارزه بزند و نمره‌ بدش در درس ورزش را جبران کند، ‌باید فن‌های زیرآبی،‌ نصف کردن و منگنه را یاد بگیرد. حالا نوبت کُشتی انگشتی است. پس عجله کن!


  • استینک و راه‌پیمایی شبانه‌ زامبی‌ها – استینک ۷

Stink and the Midnight Zombie Walk که در سال 2012 منتشر شد، هفتمین جلد از مجموعه‌ استینک است. فقط یک هفته مانده تا جلد پنجم کابوس در خیابان زامبی منتشر شود. کتاب که چاپ شود، استینک اولین نفر توی صف است تا زودتر کتاب را بخرد و به راه‌پیمایی شبانه زامبی‌ها برود. استینک و دوست‌هایش لباس زامبی درست می‌کنند و می خواهند رکورد یک میلیون دقیقه مطالعه را به دست بیاورند. اما حرفهایی که استینک درباره‌ زنده بودن زامبی‌ها شنیده حسابی گیجش کرده… نکند یک‌دفعه سروکله‌ی زامبی ها پیدا شود؟


  • استینک و قورباغه‌ عجیب و غریب – استینک ۸

Stink and the Freaky Frog Freakout که در سال 2013 منتشر شد، هشتمین جلد از مجموعه‌ استینک است. شاید استینک خیلی وروجک باشد ولی توی کلاس شنا مثل یک بچه قورباغه‌ بی‌دست‌و‌پاست. روزی از نزدیک با یک قورباغه‌ جهش یافته‌ عجیب و غریب روبه‌رو می‌شود و یک‌دفعه حسی قورباغه‌ای در او گل می‌کند! کشمش‌هایی می‌خورد که شکل مگس‌اند و بعد هم با کِرم‌ها بازی می‌کند. حالا باید دید آیا استینک می‌تواند به پسر قورباغه‌ای معرکه تبدیل شود؟


  • استینک و یک شب خوابیدن کنار کوسه‌ها – استینک ۹

Stink and the Shark Sleepover که در سال 2014 منتشر شد، نهمین جلد از مجموعه‌ استینک است. بابا و مامان استینک برنده‌ یک شب خوابیدن در آکواریوم شده‌ اند و حالا معلوم نیست این شب معرکه ‌ترین خاطره استینک می‌شود یا عذاب‌آورترین شکنجه اش … او عاشق کوسه ‌هاست ولی آیا می ‌تواند در همان اتاقی بخوابد که کوسه ‌ها در آن شنا می کنند؟ او دیوانه  چیزهای ترسناک و هیولاست ولی شاید اصلا لازم نباشد به یک ماهی مرکب خون ‌آشام این قدر نزدیک شود…


  • استینک و حمله‌ کپک غولی – استینک ۱۰

Stink and the Attack of the Slime Mold که در سال 2016 منتشر شد، دهمین جلد از مجموعه‌ استینک است. استینک خیلی دلش می‌خواهد یک کپک لجنو داشته باشد و آن را توی اتاق خودش بزرگ کند،‌ اما اگر این کپک مثل همان کپک غولی شود که استینک در فیلم دیده،‌ چی؟ استینک می‌ترسد غذای آقای مک‌گو بشود… وووووی،‌ کپک غولی برای خوردنت آهسته می‌خزد!



👉امتیاز بده.