کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی اثر گرنت کاردون

کتاب اگر اول نباشی آخر می‌شوی (If you’re not first, you’re last) راه هایی برای به دست گرفتن بازار و شکست دادن رقبا؛ کتابی مختص موفقیت در شرایط رکود اقتصادی است و به شما یاد می دهد که چگونه در کسب و کارتان در هر شرایطی اول باشید!

کتاب «اگر اول نباشی، آخر می شوی» به شما کمک می کند تا در شرایط اقتصادی سخت بهترین تصمیم ها را بگیرید و کسب و کار خود را حتی رشد و توسعه دهید.

ممکن است اول یا آخر بودن به نظر بعضی ها غیرمنصفانه و قبول کردنش برای شان سخت باشد؛ ولی در دنیای واقعی (جدا از نوع کسب و کار یا شغل دوم) تنها جایگاه مهم، جایگاه اول است.

این جایگاه به شما امکان می دهد در برابر طوفان ها مقاومت کنید، توجه بیشتری به دست آورید و به جای راه افتادن دنبال رقبا، آن ها را دنبال خودتان بکشید. ولی قبول کنید؛ اگر قرار نباشد مجبور به مصالحه یا اکتفا کردن به چیز دیگری شوید یا امتیازی از دست بدهید، جایگاه اول را به هر جایگاه دیگری ترجیح می دهید، مگر نه؟ همه ما می دانیم اگر بین جایگاه اول و هر جایگاه دیگری حق انتخاب داشته باشیم، کدام را ترجیح می دهیم.

برخلاف سیستم ها و فرهنگ هایی که همه، به صرف شرکت در فعالیت اجتماعی و بدون توجه به میزان تلاش، توانایی ها یا حتی امتیازشان پاداش می گیرند، در دنیای کسب و کار، تنها جایگاه مهم (و جایگاهی که بزرگ ترین پاداش را به همراه دارد)، بدون شک جایگاه اول است.

اگر جایگاه غالب را در بازارتان نداشته باشید، موقعیت تان در خطر خواهد بود. در اقتصادهایی که کسب و کارهای زیادی دارند، شرکتی که در جایگاه اول قرار دارد، دائم مشتری به دست می آورد و اندازه و میزان حضور خودش را بالا می برد. در دوران کسادی شرکت غالب همچنان از جایگاه اول خود سود می برد و سهم بازار را از بقیه رقبا می گیرد و آن هایی که در جایگاه های بعدی هستند، هزینه شرایط موجود را می دهند…


👉امتیاز بده.