کتاب زبان بدن؛ بدن سخن می گوید اثر جو ناوارو

کتاب زبان بدن آنچه بدن می گوید یا بدن سخن می گوید (What every BODY is saying) اثر جو ناوارو (Joe Navarro) براساس حقایق علمی و یافته‌های امتحان شده‌ی میدانی ارتباط غیر کلامی، زبان ایما و اشاره و نحوه‌ی درک حالات افراد را توضیح می‌دهد.

زبان بدن به انواع شکلهای ارتباط غیرکلامی یا رفتاری اشاره می کند که یک فرد از طریق رفتارهای فیزیکی خود، بدون هیچگونه صحبتی، قادر است با دیگران ارتباط برقرار کند این رفتارها می تواند مربوط به وضعیت و حالات بدنی، محل قرار گرفتن دست ها، پاها، نحوه ی نشستن، ایستادن، راه رفتن، خوابیدن، حالت ها، حرکات و اشارات بدنی، جلوه های هیجانی صورت و در نهایت حرکت چشمها باشد.

اگر شما بتوانید ذهن افراد دیگر را بخوانید و آنچه را که آنها واقعاً نیاز دارند و می خواهند، درک کنید، بی شک ارتباطات فردی و اجتماعی شما بسیار آسان و مؤثر خواهد شد، زیرا با استفاده از این دانش قادر خواهید بود در هر زمانی، بر طرف مقابل تأثیر بگذارید یا حداقل درک کنید که او واقعاً درباره ی شما چه فکر می کند.

البته در نظر داشته باشید که از نظر علمی، ما نمی توانیم ذهن دیگران را بخوانیم. در واقع اگر کسی این طور فکر کند، ممکن است از نظر روان شناسی دچار نشانه ی «ذهن خوانی» شده باشد که یکی از شایع ترین نشانه های اختلال تفکر است. آنچه که ما می توانیم انجام دهیم خواندن چهره و زبان بدن دیگران است که این دانش با ذهن خوانی تفاوت دارد.

جو ناوارو افسر سابق FBI، سخنران حرفه ای، استاد دانشگاه سنت لئو و متخصص شناخته شده در زمینه ی رفتار غیر کلامی، در کتاب «زبان بدن: آنچه بدن می گوید» توضیح می دهد که چگونه به سرعت زبان بدن مردم را دریابید. رمزگشایی احساسات و رفتارها، جلوگیری از مشکلات پنهان و جست وجوی رفتارهای فریبنده، نکاتی است که در این کتاب به آنها اشاره می شود. در این کتاب خواهید آموخت:

غريزه هاي دروني انسان هستند که زبان بدن او را هدایت می کنند.

صورت، آخرین قسمت از بدن است که احساسات واقعی فرد را نشان می دهد.

انگشت شستف پا و پلکها درباره ی خُلق و خو و انگیزه های شخص چه می گویند.

کدام رفتارهای فرد، اعتماد به نفس و احساسات حقیقی او را نشان می دهند.

کدام رفتارهای غیرکلامی باعث ایجاد اعتماد در طرف مقابل می شوند

این کتاب پر از مثالهایی است از تجارب حرفه ای ناوارو. و به ما راه های جدیدی را یاد می دهد تا جهان را کشف کنیم. تصاویر کتاب کمک می کنند تا درک بهتری از رفتارها داشته باشیم. برخلاف بسیاری از کتابهای دیگر که درباره ی رفتار غیر کلامی نوشته شده اند اطلاعاتی که در اینجا ارائه می شود، به جای اظهار نظر شخصی و گمانه پردازیهای نظری، مبتنی بر حقایق علمی و یافته های تجربی است.

جو ناوارو با تقسیم بندی کتاب به ۹، بخش قسمتهای مختلف بدن را از نظر رفتار غیر کلامی مورد بررسی دقیق و موشکافانه قرار می دهد تا با مشاهده و تحلیل دقیق بتوانید آنچه را که مردم به صورت ناخودآگاه منتقل می کنند، را دریابید.
ماروین کارلینز، نویسنده ی پیشگفتار کتاب می گوید: «پانزده سال پیش، حتی جامعه ی علمی هم، اکثر موضوعاتی را که جو اکنون در این کتاب با شما در میان می گذارد، تأیید نکرده بود. اما امروزه به لطف پیشرفت فناوری دانشمندان توانسته اند درستی و روایی رفتارهایی را که جو شرح می دهد را احراز کنند».

ناوارو این کتاب را بهترین پیشنهاد برای همه ی افراد با هر شغل و مقام و جایگاهی می داند. اگر به دنبال شغل جدیدی هستید و باید در مصاحبه های استخدامی شرکت کنید، اگر به دنبال موفقیت در مذاکره و معامله های تجاری یا حتی غیرتجاری هستید، اگر در ارتباط با زیردستانتان به مشکل برخورده اید، اگر به دنبال روابط عاشقانه و ازدواج هستید، یا اگر در برقراری ارتباط با فرزند نوجوانتان مشکل دارید، …

این کتابی است که به کارتان می آید. کتابی جامع و ضروری برای همه ی افراد. این کتاب را بخوانید و دانش غیرکلامی خود را افزایش دهید. پس از مطالعه ی کتاب می توانید تنها با یک نگاه رفتار غیرکلامی و زبان بدن افراد را کشف کنید.

مطالعه ی این کتاب به شما کمک می کند رفتارهای خودتان را نیز بررسی کنید و برای پیشرفت و بهبود زبان بدنتان تلاش کنید. برای ایجاد روابط اثر بخش و کارآمد راهی به جز استفاده از دانش غیرکلامی ندارید پس فراگیری آن را همین امروز آغاز کنید.

مأمور متخصص (FBI) در این کتاب تجارب خود را با تکنیکهای علمی (اسکن مغز و تصویر برداری عصبی رفتارهایی را که جو شرح می دهد را تایید می کنند) تلفیق کرده و آنها را با شما در میان می گذارد، تا احساسات تفکر و نیات اطرافیانتان را بهتر درک کنید. جو در مقام نویسنده و آموزگاری مشهور به شما خواهد آموخت که مانند یک کارشناس مشاهده کنید و رفتار غیرکلامی دیگران را کشف و رمزگشایی کنید تا بتوانید با موفقیت بیشتری با آنان تعامل کنید. این دانش چه برای سرگرمی استفاده شود یا برای کسب وکار، زندگیتان را غنی و عزتمند خواهد کرد.


👉امتیاز بده.