کتاب خودت را به فنا نده یا «خودت را نابود نکن» اثر گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده : کمتر فکر کن و دل به زندگی بده (Unfu*k Yourself: Get Out of Your Head and into Your Life) که مجموعه‌ای است از راهکارها و تجربیات شخصی نویسنده که جرئت و جسارت تغییر را در ما تقویت و با چند تغییر ساده در زندگی، ما را از غرق شدن در روزمرگی و بیهوده زندگی کردن رها می کند.

این کتاب که با عنوان «خودت را نابود نکن» و «خودت را تباه نکن» نیز به چاپ رسیده است، یک راهنمای واقعی است، و ما را وادار به فکر کردن خواهد کرد تا زبان و احساسات‌ مان را در حالتی هوشیارانه و با آگاهی به زندگی روزمره‌ مرتبط ساخته و ارتباط جادویی میان طرز حرف‌ زدن و چگونگی فکر کردن را پیدا کنیم.

«این کتاب سیلی دنیاست تا بیدار شوی و توانایی هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و بهترین خودت در زندگی باشی».

بخشی از کتاب خودت را به فنا نده

اگر واقعاً جزو آن دسته افرادی هستی که به موضوعات واکنش شدید نشان میدهی، و بعد که دوباره به آن فکر می کنی تازه متوجه می شوی که خیلی هم مهم نبوده اند، دستت را بلند کن؟ بسیار خوب دستت را پایین بیار، مردم دارند نگاهت می کنند و کم کم داری شبیه احمقها میشوی.

اگر به کمی قبل تر از آن واکنش شدیدت نگاه کنی، میبینی که از قرار معلوم یک واکنش احساسی شدید داشتی که خودت هم متوجه آن نشده بودی، بله! خیلی سریع و نامعقول با خودت حرف زدی، دیدی حالا! برو دنبال کارت استاد!

برخی از حرفها و اعمالمان منطقی نیستند؛ اما به هر حال به زبان می آوریم و انجامشان میدهیم! علاوه براین ما حتی متوجه این قضیه نیستیم که با پسمانده درگیریهای فکری مان که حتی از ملایم ترین خودگویی های منفی ایجاد می شوند، چه بلایی سر خودمان می آوریم.

البته این بگومگوهای درونی همیشه مهیج و هیجان انگیز نیستند، گاهی ظریف و هوشمندانه اند، ولی به همان اندازه هم اختیار را از ما سلب می کنند. اگر روی موضوعی کار می کنی، ممکن است با خودت این طور فکر کنی: «وای خیلی سخته، اگه به موقع تمومش نکنم چی؟» و به تمام اتفاقهای ناجوری هم که شاید موجب به هم ریختن اوضاع شود، فکر می کنی، و همین تو را در شرایط سخت و عصبی و نگران کننده قرار می دهد.

گاهی این بگومگوهای درونی به خشم ناراحتی یا ناامیدی منجر می شوند و در موقعیت هایی متفاوت و گاهی نامرتبط نمود پیدا می کنند. این نوع خودگوییهای درونی اصلاً زندگی ات را راحت تر و شیرین تر نمی کنند. هر چه بیشتر درباره سختی و مشقت چیزی با خودت حرف بزنی برایت سخت تر به نظر خواهد رسید. متأسفانه از آنجایی که ما دائماً به جریان ثابت افکار درونیمان گوش می دهیم و به این صدا در ذهنمان خو کرده ایم، اغلب …



👉امتیاز بده.