کتاب رصد ستاره ها | استیو اوئنز

کتاب رصد ستاره ها اثر استیو اوئنز اولین بار با عنوان اصلی stargazing for dummies در آمریکا منتشر شد. این کتاب جذاب سعی کرده است به یکی از مهم‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین سرگرمی‌های بشر از ابتدای تاریخ بپردازد. در این کتاب هرچه باید برای شروع رصد آسمان بدانید گفته‌شده است.

استیو اوئنز نویسنده‌ی خوش‌ذوق این کتاب تلاش کرده است به همه‌ی آنهایی که به آسمان علاقه دارند راهنمایی برای شروع بدهد. او که خودش نیز منجم آماتور بوده است می‌خواهد لذت تماشای آسمان را با دیگران تقسیم کند.

استیو اوئنز (Steve Owens) در این کتاب به شما ثابت می کند که برای پی بردن به اسرار گیتی لازم نیست مدرک فیزیک نجومی داشته باشید. این کتاب ردیابی ستاره ها را آسان می کند؛ از مسیریابی در میان منظومه شمسی گرفته تا شکار اجرام گریزپای اعماق آسمان کتاب حاضر هر آنچه برای آغاز سفر کیهانی تان نیاز دارید در اختیارتان می گذارد.

یاد می گیرید که: با چشم غیرمسلح، دوربین دو چشمی یا تلسکوپ در آسمان شبانگاهی مسیریابی کنید صور فلکی و اجرام آسمانی مهم را در هر کجای دنیا که هستید شناسایی کنید اولین قدم را به سوی عکاسی نجومی بردارید.

محتوای اصلی کتاب رصد ستاره‌ها در ۵ بخش به شرح زیر است.

بخش اول: چه چیزی قابل‌مشاهده است؟ آشنایی با آسمان شب
بخش دوم: اتصال نقاط: مسیریابی در آسمان شب
بخش سوم: واکاوی دنیای ستارگان
بخش چهارم: بخش ده‌تایی‌ها
بخش پنجم: پیوست ها که به درک بهتر و عمیق‌تر مطالب کتاب کمک می‌کند.

‌درباره‌ (نویسنده) استیو اوئنز

استیو اوئنز ستاره‌شناس اسکاتلندی است. که در دانشگاه گلاسکو در رشته‌ ستاره‌شناسی درس‌خوانده است و به‌عنوان منجم و مروج علم فعالیت می‌کند.
او یکی از فعالان عرصه‌ حفظ آسمان تاریک است و به همین دلیل سال ۲۰۱۱ جایزه انجمن بین‌المللی حمایت از آسمان تاریک را دریافت کرده است. او از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۸ مدیر آسمان‌نمای مرکز علمی گلاسکو بود و افراد زیادی را با دنیای نجوم آشنا کرد.

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.

خرید اینترنتی کتاب رصد ستاره ها


👉امتیاز بده.