کتاب چگونه کارها را انجام دهیم اثر دکتر نیکول لپرا

کتاب چگونه کار ها را انجام دهیم (How to Do the Work) الگوهای فکری تان را بشناسید، گذشته‌شان را التیام بخشید و خودتان را از نو بسازید. تجربیات دکتر نیکول لپرا روانشناس بالینی است که با عنوان چگونه حال خودمان را بهتر کنیم نیز ترجمه شده است.

کتاب حاضر که در سال دو هزار و بیست و یک به چاپ رسیده، کسانی را که قصد تغییر دارند، مخاطب خود قرار داده است تا به آن ها آگاهی و هشیاری ببخشد و در مسیر خودشکوفایی قرارشان دهد. و یک راهنمای عملی برای درمان جسم و ذهن است.

دکتر لپرا اعتقاد دارد، جنبه‌های فیزیکی روانی و معنوی سلامتی مان همگی به هم مربوط هستند. با تغییر نحوه غذا خوردن، ورزش کردن، انجام تمرینات ذهن آگاهی و مقابله با ضربات روحی گذشته می‌توانیم خودمان را التیام ببخشیم و روابطمان را تغییر دهیم.

پس اگر شما هم از معنویت جویانی هستید که به دنبال راه‌های جدیدی برای ارتباط با جهان می‌گردند از جمله کودکانی به شمار می‌روید که والدینشان از نظر عاطفی در دسترس نیستند، و به دنبال درمان آسیب روحی گذشته می‌باشند و یا از احساس کساد و درماندگی تان خسته شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را بخوانید.

با این کتاب یاد می گیرید که چگونه خود التیام‌بخشی را انجام دهید: اگر می‌خواهید یاد بگیرید که چگونه فرسودگی ضربه‌ روحی و گسستگی را التیام بخشید؟ در این کتاب به چنین پرسش‌هایی پاسخ داده می‌شود.

سخن اصلی کتاب چگونه کار ها را انجام دهیم

پیام کلیدی کتاب این است که همه‌ی ما این قدرت را داریم که خود را التیام ببخشیم. جنبه‌های فیزیکی روانی و معنوی سلامتیمان، ارتباط تنگاتنگی با یکدیگر دارند. ورزش منظم، خوب خوردن و خوابیدن به اندازه‌ی کافی به رشد بدنمان کمک کرده و سیستم عصبی خودکار مان را آرام می‌کند. این کار به نوبه‌ی خود به ما شفافیت ذهنی می‌دهد و برایمان فضای بیشتری فراهم می‌کند تا افکار و احساسات اصلی مان را تنظیم کنیم پرداختن به آسیب‌های روحی دوران کودکی به ما این امکان را می‌دهد که الگوهای قدیمی را که دیگر کار نمی‌کنند تغییر دهیم و نجاتمان از اعتیاد عاطفی را آغاز کنیم
چند کاربردی: پرورش آگاهی می‌تواند با تمرین‌های کوچک شروع شود. باید یاد بگیریم که سیستم‌های بقای مان را خلع سلاح کنیم. یکی دیگر از بهترین راه‌ها برای کاهش سطح استرس توجه بر خواب کافی است.

تربیت مجدد می‌تواند باورهای اصلی مان را دوباره برنامه‌ریزی کند. یکی که از قدرتمندترین راه‌ها برای درمان این زخمها آن است که شروع به تربیت مجدد خود بکنید. وقتی که خود را مجددا تربیت می‌کنید با دادن وعده‌های کوچک به خودتان و حفظشان انضباط مهربانانه را اعمال می‌کنید. پرورش، مرزهای قوی و دوست داشتنی روابط تان را بهبود خواهد بخشید. خود التیام‌بخشی به شما این امکان را می‌دهد که خود را با اجتماعی دوست داشتنی و حمایتگر احاطه کنید. ما به عنوان انسان برای برقراری ارتباط برنامه‌ریزی شده‌ایم.

یک پیشنهاد کاربردی: هر بار یکی از عادت‌های تان را تغییر دهید ممکن است تلاش برای تغییر دادن زندگی در یک لحظه وسوسه کننده باشد اما ما بنده‌ی عادت هستیم ما دوست داریم به چیزهای آشنا بچسبیم حتی اگر واقعا سودی برای ما نداشته‌باشند. تغییرات چشمگیر به تدریج رخ می‌دهند. سعی کنید تعهد کوچکی به سلامتی تان داشته باشید و به آن وفادار بمانید. برای مثال تمرین روزانه‌ای برای نوشیدن یک لیوان آب در صبح یا پیاده‌روی کوتاه ایجاد کنید. تعهد دادن به شما کمک می‌کند یاد بگیرید که به خودتان اعتماد کنید. زمانی که این عادت به یک عادت قدیمی بدل شد می‌توانید روی مورد بعدی کار کنید .

درباره (نویسنده) نیکول لپرا

دکتر نیکول لپرا یک روانشناس بالینی است که در دانشگاه کرنل تحصیل کرده و مدرک دکترایش را از مدرسه جدید تحقیقات اجتماعی گرفته‌است. او یک روانشناس کل نگر است که کارش به ارتباط بین ذهن، بدن و روح می پردازد که سبک زندگی کلی و شیوه های سلامت روانی را در بر می گیرد.


👉امتیاز بده.