کتاب سه شنبه ها با موری اثر میچ البوم

 

 

کتاب سه شنبه ها با موری (Tuesdays with Morrie) رمان زندگی‌نامه‌ای اثر میچ دیوید آلبوم (Mitchell David Albom) یکی از کتاب‌های پر فروش بوده‌است. داستان کتاب واقعی است و دربارهٔ ارتباط میچ آلبوم نویسنده کتاب و استادش موری شوارتز است.

 

بخشی از کتاب

 

حکم مرگ او در تابستان 1994 صادر شد. به گذشته که نگاه می کنی، مثل این است که موری از مدتها قبل می دانست اتفاق بدی خواهد افتاد. از روزی که رقصیدن را کنار گذاشت می دانست. استاد پیر من همیشه اهل رقص بود. نوع موسیقی هم برایش فرقی نمی کرد. راک اندرول، جاز، بلوز، همه را دوست داشت.

چشمهایش را می بست و با لبخند معصومانه ای خودش را با همان ریتمی که حس می کرد تکان می داد. همیشه صحنه زیبائی نبود و او هم کمتر به فکر رقصیدن با کس دیگری می افتاد. موری با خودش و برای خودش می رقصید.

هر چهارشنبه شب به کلیسای میدان هاروارد می رفت و در برنامه ای بنام «رقص آزاد» شرکت می کرد. چرا غ های چشمک زن داشتند و بلندگوهای بزرگ، و موری خودش را قاطی جماعتی می کرد که اغلب شاگرد مدرسه بودند. یک تی شرت سفید و شلوار گرم کن سیاه می پوشید و حوله ای هم دور گردنش می انداخت و هر موزیکی که زده می شد با همان می رقصید.

حتی با موسیقی جیمی هندریکس، لیندی می رقصید. قر می داد و تکان می خورد، و دستهایش را مانند رهبر ارکستری که آمفتامین خورده باشد حرکت می داد تا اینکه عرق از سرو صورت و گردنش جاری می شد. آنجا هیچ کس خبر نداشت که او یکی از اساتید محترم جامعه شناسی است، سالها تجربه تدریس دانشگاه دارد و مؤلف چند کتاب بسیار معتبر است. همه فکر می کردند پیر مرد دیوانه ای بیش نیست.

یکبار با خودش یک نوار تانگو آورد و داد آن را پخش کنند. بعد یک تنه صحنه را تسخیر کرد و مثل عشاق آمریکای لاتین رقصید. وقتی رقصش تمام شد همه دست زدند. دلش می خواست آن لحظه برای همیشه ادامه پیدا کند.

ولی یکروز رقص تمام شد.

 

 

 


👉امتیاز بده.