کتاب فهرست مهمانان اثر لوسی فولی

 

کتاب فهرست مهمانان (The Guest List) رمانی است جنایی و معمایی به قلم لوسی فولی؛ که در سال ۲۰۲۰ وارد بازار نشر شد. این کتاب توانست جایزه‌ی بهترین اثر جنایی و معمایی را به انتخاب گودریدز از آن خود کند.

لوسی فولی در کتاب فهرست مهمانان ماجرای مرموز قتلی را که هم‌زمان با یک مراسم عروسی باشکوه رخ می‌دهد، به تصویر می‌کشد. این رمان معمایی از پرفروش‌ترین آثار نیویورک تایمز و آمازون و از بهترین تریلرهای هیجان‌انگیز سال ۲۰۲۰ به شمار می‌رود.

در جزیره‌ای زیبا از سواحل ایرلند یک مراسم عروسی با شکوه در حال برگزاری است و مهمانان بسیاری جمع شده‌اند تا با شرکت در این جشن بزرگ آغاز یک زندگی مشترک عاشقانه و موفق را جشن بگیرند.

در قدم اول شما با یک داماد جذاب و خوشتیپ آشنا می‌شوید که از قضا ستاره‌ی تلویزیون هم هست. عروس هم یک زن موفق، بلند پرواز و باهوش است که به عنوان ناشر در یک مجله کار می‌کند.

موفقیت و معروفیت این زوج باعث شده است تا برای همه چیز مانند طراحی لباس‌ها، مکان مراسم، نوشیدنی‌ها و حتی کوچکترین چیزها هم در برگزاری این مراسم برنامه‌ریزی شود. همه چیز به نظر رویایی و ایده‌آل می‌رسد تا جایی که یک اتفاق هولناک تمام برنامه‌ها را به هم می‌ریزد.

 

بخشی از کتاب

تقریباً تمام تشریفات مراسم عروسی حاضر و آماده شده. همه چیز روبراه است: امروز عصر، پذیرایی شامِ قبل از عروسی به اتفاق مهمانان منتخب صورت گرفت، بنابراین در واقع جشن عروسی از امشب شروع شده است.

شامپاین را درون یخ گذاشتم تا نوشیدنی قبل شام آماده شود. هشت بطری شامپاین بولینگر، به اضافه شراب برای شام و دو جعبه آبجوی گینس- که همه طبق دستور عروس تهیه شده‌اند. البته من نباید اظهار نظر کنم، اما فکر می‌کنم این چیزها تا حدی زیادی است. گرچه همه مهمانان بزرگسال هستند و مطمئنم می‌دانند چطور خودشان را کنترل کنند. شاید هم نه.

ساقدوش داماد تا حدی مسئولیت‌پذیر به نظر می‌آید، اگر بخواهم صادق باشم تمام همراهان داماد اینگونه‌اند. و ساقدوش عروس را که خواهر ناتنی‌اش است، به تنهایی در حال پرسه زدن در جزیره دیده‌ام. قوز کرده بود و طوری راه می‌رفت که انگار می‌خواهد از چیزی سبقت بگیرد و پیش بی‌افتد.

با وجود چنین شغلی، می‌توانید از تمام اسرار خصوصی مردم مطلع شوید. چیزهایی را می‌بینید که افتخار دیدنش نصیب هر کسی نمی‌شود، تمام غیبت‌هایی که مهمانان با تمام وجود مشتاق شنیدنش هستند. به عنوان مسئول برگزاری عروسی نباید هیچ چیز را از قلم بیاندازی.

باید از همه جزئیات مطلع باشی، از کوچک‌ترین حرکات و جریانات مهم و غیرقابل پیش بینی. اگر حواسم را جمع نمی‌کردم، یکی از آن جریان‌ها می‌توانست تبدیل به موجی سهمگین شود و تمام برنامه‌های دقیقم را خراب کند. و اینجا بود که درسی جدید گرفتم- گاهی کوچک‌ترین جریانات، می‌توانند قوی‌ترین باشند.

از اتاق‌های طبقه پائین قلعه می‌گذرم، چراغانی چمن‌های آنسوی نرده‌ها، می‌تواند به هنگام غروب فضایی رمانتیک ایجاد کند. من و فِرِدی شروع کردیم به هرس چمن‌ها و از بین بردن لجن‌زارهایی که گویا قرن‌هاست کسی به آنها نرسیده است. بوی دود و غبارِ چمن‌های سوخته، حال و هوای بومی و محلی را تشدید خواهد کرد. مهمان‌ها باید خوششان بیاید. گرچه نیمه تابستان است، اما هوای جزیره شب‌ها سرد می‌شود. دیواره‌های سنگی و قدیمی قلعه به خوبی قادر به حفظ گرمای بیرون نیستند.

 

درباره (نویسنده) لوسی فولی

لوسی فولی (Lucy Foley) خالق کتاب فهرست مهمانان یک نویسنده‌ی جوان است ( متولد ۱۹۸۶ ) و هم اکنون ساکن شهر لندن است و از سال ۲۰۱۵ وارد عرصه‌ی نویسندگی شد.. و در جوانی به تحصیل در رشته‌ی ادبیات انگلیسی روی آورد و برای چندین سال به عنوان ویراستار آثار داستانی مشغول به کار شد.

لوسی فولی از سال ۲۰۱۵ به صورت حرفه‌ای وارد حوزه‌ی نویسندگی شد و در این زمینه موفقیت‌های چشمگیری به دست آورد. از کتاب‌های لوسی فولی می‌توان به مهمانی شکار، کتاب گمشده‌ها و پیدا شده‌ها و آپارتمان پاریس اشاره کرد.

 

 

 


👉امتیاز بده.