کتاب پدر پولدار پدر بی پول اثر رابرت کیوساکی

 

کتاب پدر پولدار پدر بی پول (Rich Dad Poor Dad) معروفترین کتاب رابرت ترو کیوساکی ( Robert Toru Kiyosaki) است. او در این کتاب دربارهٔ روش‌های زندگی افراد پولدار و افراد بی‌پول صحبت می‌کند. از کودکی خود می‌نویسد و اینکه زندگی در کنار پدر واقعی او که یک معلم باهوش و بسیار محبوب اما فقیر بوده و زندگی در کنار پدر بهترین دوستش که او و دوستش را دربارهٔ پول و قواعد آن آموزش می‌داد و بسیار ثروتمند بود.

رابرت کیوساکی در کتاب پدر پولدار پدر بی‌پول ، به آموزش نکات مهم اقتصادی و علم کسب ثروت می‌پردازد. او معتقد است که برای رسیدن به درآمدی خوب که منتج به کسب ثروت شود، لازم است این اصول، قواعد و نکات به خوبی آموخته و اجرا شوند.

بخشی از کتاب پدر پولدار، پدر بی پول

چه موقع میتوان فهمید که شخصی ثروتمند شده است و ثروت دارد؟

من علاوه بر تعاریفی که برای دارایی و بدهی گفتم برای ثروت هم تعریف مخصوص به خودم را دارم. در واقع من این تعریف را از شخصی به نام باک مینستر فولر قرض گرفته ام. بعضیها می گویند وی یک شارلاتان بوده است بعضیها هم وی را نابغه معاصر می دانند. وی چندین سال پیش باعث بحث و جنجال زیادی در محافل معماری شد، زیرا در سال ۱۹۶۱ تقاضای ثبت اختراع برای طرح گنبدی متشکل از سطوح هندسی کرد. در فرم تقاضانامه اش وی در مورد ثروت هم اظهار نظرهایی مطرح کرده بود که در نگاه اول بسیار گیج کننده به نظر می رسید اما پس از خواندن بیشتر مطلب، معنای آن تازه معلوم می شد.

ثروت به معنای توانایی فرد در گذران تعداد هر چه بیشتری از روزهای آینده اش است. به بیان دیگر اگر شما همین امروز دست از کار بکشید تا چند روز دیگر می توانید هزینه های زندگی تان را پرداخت کنید؟

بر خلاف ارزش خالص یعنی همان تفاوتی که میان دارایی و بدهی فرد هست و غالباً شامل سرمایه فرد منهای خرده ریزهای گران قیمت و چیزهایی می شود که فرد آنها را دارای ارزش می داند تعریفی که فولر از ثروت ارائه داده است امکان تعیین کردن معیار دقیقی را برای سنجش میزان ثروت برای ما فراهم می کند.

در حال حاضر من دقیقاً می توانم به اندازه گیری و سنجش جایگاه خودم از نظر میزان دستیابی ام به هدفم که استقلال مالی بوده است بپردازم. اگرچه غالباً ارزش خالص شامل داراییهای غیر مولد از نظر نقدی مانند چیزهایی که از قبل خریداری کرده اید و اکنون در گاراژ خانه تان خاک می خورند هم میشود اما ثروت سنجش میزان پولی است که از پولتان به وجود آمده است.

بنابراین موضوع اصلی که اندازه گیری میشود توانایی گذران مالی فرد است. ثروت سنجش میزان گردش سرمایه است که از ستون دارایی فرد به وجود می آید و آنرا با ستون هزینه های فرد مقایسه می کنند.

 

 

 

 

 


👉امتیاز بده.