رمان های عاشقانه ایرانی – معرفی

۱- رمان بامداد خمار – فتانه حاج سید جوادی

داستان سوزناک عشق نافرجام دختری از اعیان دوره قدیم تهران به جوانی نجار از طبقه پایین جامعه است. محبوبه، پری روییست سرکش از خانواده ای اعیانی در نخستین سال های سلطنت رضا شاه پهلوی که شیطنت و سر به هوایی اش او را در دام عشق رحیم، شاگرد نجاری با روحیه ی یاغی گرفتار می سازد. خوی آزاد و وحشی رحیم، محبوبه را که در تمام زندگی اش با مردان اشرافی و خشک رفتار، سر و کار داشته به خود جذب می کند و …
دیگر آثار فتانه حاج سید جوادی: رمان در خلوت خواب.

۲- رمان پستچی – چیستا یثربی

این رمان عشق را با نگاهی روان‌شناختی به نمایش می‌کشاند و آرزوها، شکست‌ها و امیدهای یک نسل را بازتاب می‌دهد. پستچی، داستان یک دختر به نام چیستا یثربی و یک پسر نامه‌رسان و موطلایی است. دختر چهارده ساله‌ای عاشق پست چی محل می‌شود و هر روز برای خودش نامه می‌نویسد…

دیگر آثار چیستا یثربی: رمانهای شیدا و صوفی، معلم پیانو، عشق در زمان ما، سه قصه روان شناختی، او یک زن، پری کوچک دریایی، زنی که تابستان گذشته رسید، زنی از کوچه پشتی، اسرار انجمن ارواح، کوتاه کردن موی مرده، وقتی تو نباشی چرا دو صندلی (مجموعه شعر)، نگاهت همیشه دوشنبه‌ست (مجموعه شعر)، گاردن پارتی در برف، چشم‌هایش می‌خندد، خواب گل سرخ، من آناکارنینا نیستم، هتل عروس، برخورد نزدیک از نوع آخر، راحیل، شعبده و طلسم، سلام خانم جنیفر لوپز، سلام به ناممکن، جای کلمات من نشسته ای، قلب تو شاعری است؛ او چند کتاب ترجمه کرده و بیش از ۲۶ نمایشنامه نگاشته است.

۳- رمان همخونه – مریم ریاحی

داستان جذاب زندگی یلدا، دختری نورسته و بشاش است که بعد از وفات والدینش، بهترین دوست پدرش یعنی حاج رضا (پدرخوانده) اش او را بزرگ کرده، تمام فرزندان حاج رضا خارج از کشور زندگی می کنند و پسر آخر خانه هم یعنی شهاب، به دلایلی از پدرش نفرت دارد و تصمیم دارد از ایران برود، در این بین حاج رضا از یلدا می خواهد با شرط و پیمانی با شهاب ( خودخواه، پرافاده، خودپسند) شش ماه موقت ازدواج کند و بسان دو همخونه در کنار هم زندگی کنند و در عوض نصف دارایی خود را بین آنها به دو نیم تقسیم کند و …

دیگر آثار مریم ریاحی: رمانهای كسی می آید، زخم، تورن‌فیلد در بن‌بست، بی‌ستاره، منتظرم بارون بیاد، مرجان، مثل پر، عاصی، بوی دلتنگی.

۴- رمان یک عاشقانه آرام – نادر ابراهیمی

یک عاشقانه آرام، درباره زندگی یک زوج است. مردِ داستان با نوشتن نامه‌های عاشقانه به همسرش سعی می‌کند تا زندگی‌شان دچار روزمرگی نشود. داستان در سال‌ ۵۷ و در بحبوحه انقلاب ایران می‌گذرد. مردی گیلانی و اهل سیاست عاشق دختری آذری به نام عسل می‌شود که او هم یک انقلابی پرشور است. مرد معلم ادبیات و یک مبارز مخالف رژیم است …

دیگر آثار نادر ابراهیمی: رمانهای بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم، چهل نامه کوتاه به همسرم، آتش بدون دود، ابن مشغله، ابوالمشاغل، صوفیانه‌ها و عارفانه‌ها، تکثیر تاسف‌انگیز پدربزرگ، افسانه‌ باران، براعت استهلال یا خوش‌آغازی در ادبیات داستانی، سه دیدار با مردی که از فراسوی باور ما می آمد.

۵- رمان چشمهایش (چشم هایش) – بزرگ علوی

چشمهایش به زندگی یک مبارز سیاسی به نام استاد ماکان و نقاشی مرموز او از چشم‌های یک زن، می‌پردازد. چشم‌های زنی که گویا رازی را در خود پنهان کرده است. بزرگ علوی در این رمان روش استعلام و استشهاد را به کار برده، بدین‌گونه که قطعات پراکندهٔ یک ماجرا را کنار هم گذاشته و از آن طرحی کلی آفریده‌است که برحدس و گمان تکیه دارد این شیوه بیشتر در ادبیات پلیسی معمول است.

دیگر آثار بزرگ علوی: رمان های گیله‌مرد، موریانه، چمدان، ورق‌پاره‌های زندان، سالاری‌ها.

۶- رمان عشق و چیزهای دیگر – مصطفی مستور

داستان عشق و چیزهایی دیگر داستانی عاشقانه و اخلاقی‌ درباره سرگذشت یک جوان را روایت می‌کند که برای به دست آوردن دل دختری که عاشقش است، دست به کارهای عجیبی می‌زند. هانی یادگاری با دختری به اسم پرستو که در بانک کار می‌کند آشنا می‌شود و دل به او می‌بازد. پرستو برای ازدواج با هانی انتظار دارد که او سرمایه ای غیر از عشق به‌هم بزند. سرمایه ای که ضامن ادامه زندگی آنها باشد و این موضوع هانی را وامی دارد برای به دست آوردن پرستو دست به کارهای دردسر ساز بزند.

دیگر آثار مصطفی مستور: رمان های عشق روی پیاده‌رو، روی ماه خداوند را ببوس، چند روایت معتبر، استخوان خوک و دست‌های جذامی، من دانای کل هستم، حکایت عشقی بی‌قاف، بی‌شین، بی‌نقطه، من گنجشک نیستم، تهران در بعد از ظهر، سه گزارش کوتاه دربارهٔ نوید و نگار، رساله درباره نادر فارابی، بهترین شکل ممکن، زیر نور کم، عشق و چیزهای دیگر، معسومیت.

۷- رمان من او – رضا امیرخانی

داستان درباره علی فتاح از خانواده ای ثروتمند و متمول و در عین حال مذهبی است که به مهتاب دختر خدمتکار خانواده شان دل می بازد. تم اصلی اثر قصه عشق علی و مهتاب است که با سیاست و عرفان نیز در هم می آمیزد.

دیگر آثار رضا امیرخانی: رمان های اِرمیا (ارمیا)، ناصر ارمنی، اَز به، نَشتِ نِشا، بیوَتَن، سرلوحه‌ها، نَفَحاتِ نفت (فحات نفت)، جانِستان کابُلِستان (جانستان کابلستان)، قِیدار، رَهِ‌ش، نیم‌دانگ پیونگ‌یانگ.

۸- رمان پنجره – فهیمه رحیمی

داستان دختری با چشمان زیباست که عاشق معلم ادبیات شان که البته همسایه شان نیز هست می شود. کاوه که پسری خشن و منضبط است چندین بار در کلاس درس از خطاهای او می گذرد -کاری که هیچ وقت با دانش آموزان دیگر انجام نداده یعنی گذشت!! در رفت و آمدهای خانوادگی و درسی که با هم دارند مینا به عشق خاموش او نیز پی می برد …

دیگر آثار فهیمه رحیمی: رمان های ماندانا (ادامه رمان پنجره)، بازگشت به خوشبختی، ابلیس کوچک، اتوبوس، آریانا، اشک ستاره، باران، بانوی جنگل، پاییز را فراموش کن، پریا، پنجره، تاوان عشق، حرم دل، خلوت شب‌های تنهایی، خیال تو، روزهای سرد برفی، زخم خوردگان تقدیر، سال‌هایی که بی تو گذشت، عشق و خرافات، کوچه باغ یادها، هنگامه، همیشه با تو، انتظار، ب‍اور آف‍ت‍اب، رز کبود، عالیه، برجی در مه، مرا یاد آر، اشک و ستاره، شیدایی.

۹- رمان پریچهر- م مودب پور

“پریچهر” قصه ای است اجتماعی و در عین حال عاشقانه، داستان درباره پسری است به نام فرهاد که پس از هشت سال به ایران بازگشته و در کارخانه پدرش مشغول به کار است. فرهاد به سبب موقعیت مناسب اجتماعی اش، دختران زیادی را در اطراف خود می بیند که خواهان برقراری ارتباط با او هستند. اما فرهاد، با احساس و خوش سیمای داستان، دل به دختری در رویاهایش بسته که خیلی زود متوجه می شود این دختر رویایی در واقعیت زندگی او حضور دارد. نام این دختر فرگل است و …

دیگر آثار ماندانا مودب پور: رمانهای گندم، یاسمین، یلدا، شیرین، پریچهر، رکسانا، خواستگاری یا انتخاب، شب‌پره‌ها، کژال، انزوا، چند روز ابری…، ننه سرما، بوی نا، نخل های مردابی، آن تابستان، دریا، پس کوچه های سکوت.

10 – رمان یلدا – م مودب پور

رمانی زیبا، با زبانی ساده و عامه پسند، داستان زندگی پر فراز و نشیب “شیوا” را روایت می کند که به جبر زمانه و ندانم کاری های اطرافیان، از راه بدر شده و در دام اعتیاد و فحشا گرفتار می شود.

۱۱- رمان تکسوار عشق – مریم جعفری؛

دختر جوانی به نام مهین در مراسم ختم مادرش برای پخش کردن حلوا به خانه همسایه مراجعه می کند و با پسر جوانی که خواهر زاده همسایه است روبرو می شود. و پسر جوان دل در گرو او می بازد، البته دختر هم …

دیگر آثار مریم جعفری: رمان های مثبت اندیشی سمی، شهرآشوب، نترس باش، راه خودت را پیدا کن، بازمانده، آرام جان، زمزمه باد، کوه شیشه ای، مستانه عشق، شبهای غربت، افسون یک نگاه، آشیانی از حریر، عشق شیوا، زنجیر عشق، بی قرار، زنجیر عشق، بی قرار، ترانه های نیمه شب.

۱۲- رمان شمیم عشق – زینب مرادی

رمانی عاشقانه و سرشار از شور و احساس که چندین روایت عاشقانه از شخصیت‌های مختلف را در دل خود جای داده است که روایتگر همه آنها نیما هست. علاقه بیژن، دوست صمیمی نیما به نغمه؛ ازدواج پدرام، دایی نیما با دختر مورد علاقه‌اش؛ علاقه سهیل به دختر دایی‌اش و …

دیگر آثار زینب مرادی: رمان های گیسوی من، تقاطع عشق، سینه سرخ

۱۳- رمان توکا پرنده کوچک – پونه سعیدی

داستانی فانتزی و عاشقانه؛ توکا بر حسب اتفاق از آینه‌ کتابخانه‌ا‌ی رد شده و وارد سرزمینی دیگر می‌شود. سرزمینی بسیار زیبا که پادشاهی وحشتناک دارد. اما …

دیگر آثار پونه سعیدی: رمانهای ال آی، پرنیان شب، کوازار (سه جلدی).

۱۴- رمان سلوک – محمود دولت آبادی

کتاب سلوک روایت عاشقى قیس بر دخترى است که با او هفده سال اختلاف سنى دارد. قیس نماد مرد شرقى، زن را از آن خود می داند، گویى شى اى بوده که به او تعلق داشته که از براى او آفریده شده بوده و از آن رو که همچون همزاد و همنامش “مجنون”، خود را در معشوق و معشوق را در خود ذوب مى بیند، توان درک این جدایى را ندارد، گویى پاره اى از روحش را از او ستانده اند. و این جاست که تهیگاه عشق جایش را به نفرت مى دهد و قیس که روزى از جان، عاشقِ دختر بوده بر آن مى شود تا دست در خونش بشوید.

دیگر آثار محمود دولت آبادی: رمان های ته شب، سفر، آوسنه بابا سبحان، لایه‌های بیابانی، تنگنا، گاواربان، هجرت سلیمان، باشبیرو، عقیل-عقیل، از خم چنبر، دیدار بلوچ، کلیدر، جای خالی سلوچ، ققنوس، آهوی بخت من گزل، کارنامه سپنج، ما نیز مردمی هستیم، روزگار سپری‌شده مردم سالخورده، اتوبوس، آن مادیان سرخ‌یال، قطره محال اندیش، روز و شب یوسف، طریق بسمل شدن، گلدسته‌ها و سایه‌ها، زوال کلنل، نون نوشتن، میم و آن دیگران، وزیری امیر حسنک، تا سر زلف عروسان سخن، بنی‌آدم، این گفت و سخن‌ها، بیرون در، اسب‌ها اسب‌ها از کنار یکدیگر، دودمان.

۱۵- رمان عاشقی به سبک ون گوگ – محمدرضا شرفی خبوشان

رمانی هیجان‌انگیز که با پرداختی هنرمندانه، ذهن یک نقاش معلول را واکاوی می‌کند. شخصیت اصلی این رمان پسری به نام البرز است که سرگذشتی پر رمز و راز دارد و با کنار هم قرار دادن رویدادها، شخصیت‌ها و اتفاق‌ها، در تلاش است که تکه گمشده‌ای از پازل زندگی خود را کامل کند. او از ناحیه یک پا دچار نقص مادرزادی است و در خانه یکی از فرماندهان ارتش شاهنشاهی به عنوان فرزند خدمتکار بزرگ شده و با دختر تیمسار، «نازلی»، هم بازی بوده و با گذشت زمان عاشق او شده است.

دیگر آثار محمدرضا شرفی خبوشان: رمان های کارخانه اسلحه سازی داوود داله، مثل بقیه باباها، آدم های خانه عنقا، موهای تو خانه ماهی هاست، بی کتابی، روایت دلخواه پسری شبیه سمیر، یحیی و یاکریم.

۱۶- رمان راه طولانی بود از عشق حرف زدیم – رسول یونان

روایت اندوه و افسردگی و ملال یک پسر جوان و تحولات روحی‌اش است. ماجرای شکست خوردنش در کار، شکست عشقی و خانه‌نشین شدن و انس گرفتن بیش از حدش با دو قناری.

دیگر آثار رسول یونان: رمان های خیلی نگرانیم، شما لیلا را ندیدید، من یک پسر بد بودم، پایین آوردن پیانو از پله‌های یک هتل یخی، در را باید آرام باز کرد و رفت، پرواز یک تکه برف، یانان یاشیل، روزهای چوبی، روز بخیر محبوب من، کلبه‌ای در مزرعه برفی، گندمزار دور، کنسرت در جهنم، بنرجی چرا خودکشی کرد؟، یک کاسه عسل، فرشته‌ها، تلگرافی که شبانه رسید، بوی خوش تو، جاماکا، دیر کردی ما شام را خوردیم، وقت خواب است یوسف، گندمزاردور، آن مرد دروغ می‌گفت اینجا بلدرچین نیست، اسکی روی شیروانی.

۱۷- رمان قهوه سرد آقای نویسنده – روزبه معین

داستانی عاشقانه با مضمونی هیجانی و معمایی، روایتی از زندگی پرفراز و نشیب یک نویسنده مرد و یک دختر روزنامه نگار است. “آرمان” جوان عاشق پیشه، دلباخته دختری می شود که برای آموزش پیانو به خانه همسایه در رفت و آمد است. او دلباخته دختری است که ۱۵ سال از او بزرگتر است اما عشق سن و سال سرش نمی شود و …

دیگر آثار روزبه معین: رمان هنگامی که باران پیانو می‌نوازد.

۱۸- رمان دختر پیچ – سعیده شفیعی

روایت عشقی پرماجرا و عمیق است و قصه روابط احساسی و عاطفیِ پرکشش و پرچالش دختر و پسری که اسیر توهمات، خرافات و ترس‌های بیهوده شده و رابطه‌شان به تلخی و سیاهی ختم می‌شود. رمان دخترپیچ دو داستان جداگانه دارد که در یک نقطه حیاتی به هم می‌رسند و بعد یکدیگر را قطع می‌کنند.

دیگر آثار سعیده شفیعی: رمان ایستگاه گورخوان.

۱۹- رمان سال بلوا – عباس معروفی

کتاب سال بلوا حاوی خاطراتی است که به صورت اول شخص در ذهن یک زن به نام – نوشافرین – اتفاق می افتد و شروع آن به گونه ای است که مستقیما داخل داستان پرت می شویم. نوشا دختر سرهنگ نیلوفری است. که به منظور پیشرفت در کار خود، به شهری کوچک در حوالی استان سمنان به نام سنگسر (مکانی که داستان در آن اتفاق می افتد) می رود. سرهنگ معتقد است دخترش آن قدر شایسته است که می تواند ملکه ایران شود و عزم خود را جزم کرده که بهترین زندگی را برای نوشا بیافریند. (آمده است و تصمیم دارد آینده ای باشکوه برای دخترش رقم بزند اما… نوشا عاشق کوزه گری غریب می شود و تمام وجودش را تقدیم او می کند، با این حال تقدیر، تصمیم دیگری برای نوشا گرفته است و…

دیگر آثار عباس معروفی: رمان های سمفونی مردگان، پیکر فرهاد، فریدون سه پسر داشت، ذوب شده، تماما مخصوص، نام تمام مردگان یحیاست، روبروی آفتاب، آخرین نسل برتر، عطر یاس، دریاروندگان جزیره آبی‌تر، شاهزاده برهنه.

۲۰- رمان کالی – پریسا نعمت اللهی

داستان زندگی سه زن از نسلهای متفاوت را روایت می کند. داستان عشق‌های ممنوعه، عشق‌های بی‌فرجام و … کالی روایتی از زندگی زنانی‌ست که به ناچار و بنا به مصلحت بزرگان تن به وصلتی می‌دهند که به آن راضی نیستند… اما در تاریکی هم ممکن است روشنایی از روزنه‌ای که فکرش را نمی‌کنیم بیرون بزند…

دیگر آثار پریسا نعمت اللهی: رمان قاصدکی در آغوش باد.

۲۱- رمان شرق بنفشه – شهریار مندنی پور

این کتاب یکی از آثار عاشقانه از مندنی پور است که مجموعه‌ای از ۹ داستان کوتاه فارسی با موضوع عشق است. کایت زندگی عاشق و معشوق است، روایت پیچیده‌ای‌ از زندگی آدم‌ها که در ۹ داستان کوتاه با نثری شاعرانه و غزل‌گونه مخاطب را در موجی از ترس و اندوه رها می‌کند و سعی دارد آنچه ناگفتنی‌.

دیگر آثار شهریار مندنی پور: رمان های س‍ای‍ه‌ه‍ای غ‍ار، ه‍ش‍ت‍م‍ی‍ن روز زم‍ی‍ن، م‍وم‍ی‍ا و ع‍س‍ل، راز، م‍اه ن‍ی‍م‍روز، دلِ دل‍دادگ‍ی، آب‍ی م‍اورای ب‍ح‍ار، ه‍زار و ی‍ک س‍ال، ک‍ت‍اب ارواح ش‍ه‍رزاد: س‍ازه‌ه‍ا، ش‍گ‍رده‍ا و ف‍رم‌ه‍ای داس‍ت‍ان ن‍و، عقرب‌کِشی، هفت ناخدا.

۲۲- مهرگان – سرگذشت آب و آتش – بهار برادران

حوادث تاریخی داستان به نقل از منابع تاریخی به تصویر کشیده شده‌اند و تلاش شده، به صورت مستند و بر پایۀ تحقیقات تاریخی نوشته شوند. هر چند از آنجا که فضای سیاسی ارمنستان در این دورۀ تاریخی مبهم و منابع محدود است، برخی اتفاقات با رعایت آنچه در اغلب منابع ذکر شده، با تخیل ساخته و پرداخته شده‌اند. بخش عاشقانه‌ی داستان نیز که رابطه‌ تنگاتنگی با بخش تاریخی دارد، بیشتر بر پایۀ تخیل نویسنده و با شناخت از جامعۀ ایرانی قرن ششم میلادی نگاشته شده است.

۲۳- آبانگان – سرگذشت آب و آتش – بهار برادران

کتاب آبانگان (سرگذشت آب و آتش) اثر بهار برادران در ادامۀ کتاب مهرگان نوشته شده و رمان عاشقانه‌ای است که حوادث آخرین سال‌های ایران باستان را روایت می‌‌کند.

۲۴- آذرگان – سرگذشت آب و آتش – بهار برادران

کتاب آذرگان (سرگذشت آب و آتش) نوشته‌ بهار برادران، که در ادامه‌ آبانگان نوشته شده، رمانی عاشقانه است که در دل تاریخ و حوادث آن روایت می‌شود.
دیگر آثار بهار برادران: رمان های آرتمیس؛ رویایی به وسعت دریا، مهرگان، سرگذشت آب و آتش، آبانگان، سرگذشت آب و آتش؛ آذرگان (سرگذشت آب و آتش).

25 – رمان نمک گیر – معصومه بهارلویی

روایت زندگی دختر جوانی به نام پرستو است. کارگاه کوچک قالی‌بافی دارد. تصمیم می گیرد، دیگر قالی‌ها را به واسطه‌ها نفروشد و خودش برای فروش آن‌ها اقدام کند، پس به تهران می‌ آید. و …

دیگر آثار معصومه بهارلویی: رمان های سیم آخر، شب چراغ – دو جلدی، نطلبیده – ۲جلدی، انتهای سادگی – ۲جلدی، مجنون تر از فرهاد – دو جلدی، کار نده دستم، این روزها، پنجره جنوبی، بلاگردون، بهت اصلا نمی آد، نامهربان من کو.

26 – رمان این روزها – معصومه بهارلویی

داستان زندگی دختر جوانی را روایت می‌کند که تصمیم می‌گیرد بعد از گرفتن مدرک دیپلم وارد بازار کار شود، اما روزگار بازی هایی زیاد در آستین دارد که به مرور به نمایش می گذارد و هیچ کس نمی تواند از آن چه در انتظارش است اطمینان داشته باشد.

27 – رمان شوهر آهو خانم – علی‌محمد افغانی

این اثر را می توان نخستین اثر فمنیستی ادبیات ایران به حساب آورد. داستان این رمان در سال ۱۳۱۳ در کرمانشاه می گذرد و به موقعیت خانواده های ضعیف و فرودست جامعه و روابط احساسی و عاشقانه می پردازد. که داستان زنی سنتی و سربراه و منکوب جامعه مرد سالار است که موقعیتش در خانه با آمدن زنی سرکش و مدرنتر تهدید می شود.

دیگر آثار علی‌محمد افغانی: رمان های شادکامان دره قره‌سو، سیندخت، بافته‌های رنج، دکتر بکتاش، شلغم میوهٔ بهشته، همسفرها، محکوم به اعدام، بوته زار، خداحافظ دخت‍رم، دخ‍ت‍ر‌دای‍ی‌ پ‍روی‍ن‌، دنیای پدران و دنیای فرزندان، صوفی صحنه، دزد کنگاور، ‫پیمان، بی‌یاد تو هرگز، سنگی بر روی بافه.‬‬

28 – رمان سیگار شکلاتی – هما پوراصفهانی

داستانی عاشقانه و احساسی؛ ماجرای عشقی که میان سه شخصیت پدید می‌آید. شخصیت هایی که هر کام گذشته خاص خود را دارند (نویسنده گذشته روانی شخصیت ها را نیز در داستان وارد کند) گذشته ای که تاثیر روانی آن هنوز بر زندگی شان سایه انداخته است.

دیگر آثار هما پوراصفهانی: رمان های شام مهتاب، سیگار شکلاتی، سجاده و صلیب، شکلات تلخ، قرار نبود، اوراکل، استایل، ذهن خالی، اسپرسو.

29 – رمان بار دیگر شهری که دوست می‌داشتم – نادر ابراهیمی

داستان عشق ممنوعه‌ پسر کشاورز و دختر خان است که وقتی با مخالفت اطرافیان مواجه می‌شوند قدرت عشق آن‌ها را وسوسه می‌کند تا شهر خود را ترک کنند. عشق و غم و افسوس و اندوه در همه‌ جای این اثر جریان دارد. …

30 – رمان دالان بهشت – نازی صفوی

قصه زندگی دختری است که با جهالت و نادانی، حسادت‌های بی‌جا و افکار موهوم رابطه عاطفی‌اش را به نابودی می‌کشاند. نقطه قوت این داستان تحلیل‌های خود راوی از ندانم‌کاری‌هایش است؛ که سعی در توصیف اشتباهات و واکاوی رفتارهای غلط خود در رابطه احساسی‌اش دارد، و با روایت صادقانه‌ای که دارد حس همذات‌پنداری را در خواننده برمی‌انگیزد.

دیگر آثار نازی صفوی: برزخ اما بهشت.

31 – رمان تو مانده ای برای من – سمیه هرمزی

داستان زن جوانی است که به‌تازگی از شوهرش جدا شده و جویای کار است و از قضا برای مصاحبه کاری وارد شرکتی می‌شود که متعلق به عاشق سینه‌چاک سال‌های دور او است.

دیگر آثار سمیه هرمزی: رمان های رو به باد، وقت دلدادگی، با درد نوشتم تو عاشقانه بخوان، خواب الماس.

32 – رمان دل باز – نغمه نائینی

آشنایی و ملاقات اتفاقی فرهاد، پسر بزرگ خانواده با دختری غریبه، آغاز تحولات و ناآرامی‌هاست. دختری که با خسرو، برادر کوچک او هم ارتباطی مرموز دارد.

آثار دیگر نغمه نائینی: رمان های دلکوچ، کافه ژپتو، آینه‌ای برابر آینه‌ات می‌گذارم، همسفر گریز و زمین به شکل احمقانه‌ای گرد است.

33 – رمان آبرویم را پس بده – مریم ثروت

رمانی‌ست عاشقانه و سرشار از احساس که روایت فراز و فرودهای زندگی دختری به نام ارکیده را روایت و ما را در جریان احساسات و وقایع زندگی او قرار می‌دهد.

دیگر آثار مریم ثروت: رمان های غزلواره های دلم، نظربازان، نیلوفری در مرداب.

34 – رمان خاما – یوسف علیخانی

رمان خاما عاشقانه ای است که از دل جنگ و خون بیرون کشیده شده است. آغشته به طعم تلخ غم و غربت، اما نه از جنس ماتم. عاشقانه ای رویایی اما نه آنقدر دور از ذهن …

دیگر آثار یوسف علیخانی: رمان های زاهو، بیوه‌کشی، عروس بید، اژدهاکشان، قدم‌بخیر مادربزرگ من بود.

35 – رمان فریبانه – افسانه نیک‌پور

داستان دختری فقیری به نام لی‌لی است، که در یک آرایشگاه در محلی فقیرنشین کار می‌کند. او به تنهایی بار سنگین اداره خانواده چهار نفری‌اش را به دوش می‌کشد. تمام خواسته‌ اش پیدا کردن کار در یکی از آرایشگاهای شمال شهر، و مهم‌تر از آن، نشاندن پسر همسایه پای سفره عقد است! اما روزی زنی به محل کارش می‌آید و پیشنهادهایی برایش دارد …

دیگر آثار افسانه نیک‌پور: رمان های گاهی برای دیدن چشم ها را باید بست، سایه خورشید، می بخشم ولی فراموش نمی کنم، شاهان دختر دردانه، راز آشکار، فردای پس از تنهایی، فریبانه.

36 – رمان رویای نیمه‌شب – مظفر سالاری

رویای نیمه شب، رویایی است از جنس عشق و دلدادگی جوانی اهل سنت به دختری شیعه مذهب. داستانی عاشقانه با زمینه‎ مذهبی که موانع بسیاری در سر راه آن قرار ندارد.

دیگر آثار مظفر سالاری: رمان های مرا با خودت ببر، گوهر شب چراغ، قصه های من و ننه آغا، جان به لب، قصه های من و ننه آغا، شب صورتی، دعبل و زلفا، داستان های رو به رو، قایق راندن به اقیانوس.

37 – چراغ‌ها را من خاموش می‌کنم – زویا پیرزاد

موضوع اصلی داستان، یکنواختی زندگی یک زن خانه دار و خستگی از این روند و دل بستن به مرد همسایه ای که فکر می کند دنیای بهتری برای او به ارمغان خواهد آورد، می باشد.

دیگر آثار زویا پیرزاد: رمان های مثل همه عصرها، طعم گس خرمالو، یک روز مانده به عید پاک، عادت می کنیم.

38 – بدهی روزگار – معصومه اکبری

داستان پرفرازونشیب دختری به نام زیباست که دل‌باخته‌ برادر دوستش شده و این را همچون یک راز در سینه‌اش نگه داشته؛ اما اتفاقی ناگهانی زندگی ساده‌ زیبا را تغییر می‌دهد.

دیگر آثار معصومه اکبری: رمان سر فصل رویش، دنیا

39 – کتاب تو را صدا می‌کنم – زهرا قلی پور

داستان دختری است که نمی‌خواهد به قواعد سنتی و مردسالارانه‌ خانواده تن دهد و با مردی ازدواج کند که دوستش ندارد. واسه رهایی از این مشکل متوسل به شهدای گمنام می شود …

دیگر آثار زهرا قلی پور: رمان زندگی بعد از تو.

40 – قیزبس – فاطمه مرادی

رمان طنز و عاشقانه قیزبس (کلمه ترکی به معنی دختر بس است)؛ روایت زندگی آوا هشتمین دختر یک خانواده است که آرزوی داشتن پسر بر دل آن‌ها مانده! این رمان ماجرای زندگی آوا را از هنگام نوجوانی تا زمانی که دل به عشق می بندد به تصویر می کشد.

دیگر آثار فاطمه مرادی: رمان های جوانه های بیدمشک، کسی مثل کسی نیست، خون تشنگی، عطر موهایت، قهوه از چشم هایش در جان چکید…،

41- کسی مثل کسی نیست – فاطمه مرادی

رمانی در ژانر درام و عاشقانه؛ روایت زندگی سعید که شخصی مهربان و ساده‌لوح است، عاشق دختری به نام بهار می‌شود و در این میان اتفاقاتی رخ می‌دهد که او را به شخصیتی کاملا متفاوت و تقریبا هیولاوار تبدیل می‌کند!

42 – رمان رقص خاکستر – شیرین خوشنویس

داستان گذر از دوراهی‌هاست، داستان دو قلب شکسته، داستان عشق میان سلما و شاهدی که قلبشان برای دوباره تپیدن به ترمیم نیاز دارد.

دیگر آثار شیرین خوشنویس: رمان موپریشان.

43 – رمان دختر سمنگان – تورج عاطف

داستان عشق پرویز و ماندانا را روایت می‌کند که زندگی‌شان بی‌شباهت به رستم و تهمینه در شاهنامه نیست. تراژدی رستم و سهراب به جز قصۀ پدر و پسری وجه دیگری دارد و آن قصۀ عاشقانه ای است مابین رستم و دخت شهر سمنگان تهمینه و دوری این عاشق و معشوق.

دیگر آثار تورج عاطف: رمان های سهراب نکشی، حکایت های من و آیلی، شعر بازی های من، رفیق اینترنتی، بانوی سرزمین من، هفت سنگ، شیری که می خواست جلال باشد.

44 – رمان زندگی با عشق – مژگان بنی هاشمی

زندگی با عشق به ماجرای زندگی دختری نوجوان به نام ملینا می‌پردازد که از یک اختلال روانی رنج می‌برد. پدرش او را نزد روانکاو می برد. رمان به روایت شکل‌گیری رابطه بین عماد و ملینا و جلسات مشاوره‌ آن‌ها می‌پردازد.

دیگر آثار مژگان بنی هاشمی: رمان رویای زندگی من، نارین.

45 – رمان نارین – مژگان بنی هاشمی

نارین: بازی زندگی داستان دختری روستایی با کمالات و تحصیل کرده ای را روایت می‌کند که در خانه ای اربابی زندگی می کند و کارگرانی حاضر به خدمت همواره در اختیار او و خانواده اش هستند؛ اما همه این ها تا زمانی ادامه دارد که جلال، یکی از کارگرهای نمک نشناس آن ها، که به واسطه دزدی و قمار بازی اش اخراج می شود، تصمیم می گیرد تا با تعرض به حریم نارین انتقام خود را از اربابش بگیرد. به دنبال این حادثه‌ تلخ او مجبور به ترک خانه می‌شود.

46 – رمان قاتل سفارشی – رویا شاعری

روایتگر ماجرای زندگی پلیسی به نام جاوید راستین است، کسی که درد و زجر سه ساله اخیر زندگی او را به این راه کشانده است تا از احساس خالی شود و دنیا را از وجود شیاطین منحوسی که در قامت یک انسان جان گرفته اند پاک کند و سرانجام انتقام آن چه زندگی عاشقانه و زیبایش را از هم فروپاشید بگیرد.

دیگر آثار رویا شاعری ملقب به روشا: رمان های حباب های رنگی، عاشقانه ای برای هیچ

47 – رمان عقل سرخ – سید حسن موسوی فرهنگ

عقل سرخ، روایت عشق‌ و سیروسلوک‌های قهرمانان دیرینه را با ماجرایی شیرین و امروزی پیوند می‌زند. یک رمان عاشقانه و عرفانی، داستان جوانی روستازاده که از حومه مشهد شروع و در تهران، انگلستان، آمریکا و آفریقای جنوبی ادامه می‌یابد؛ در ژانر رئال روایت می‌شود. قهرمان داستان، به لحاظ روان‌شناختی، شش مرحله آرکی‌تایپی را به ترتیب (معصوم، یتیم، عاشق، جستجوگر، جنگجو و مراقب و حامی) به طور کامل از سر می‌گذراند و …

48 – رمان چاوان – نیلوفر قنبری

رمانی عاشقانه که داستان زندگی مردی به‌ نام بهادر را روایت می‌کند که به‌تازگی از روستای دراگون به تهران آمده و تمام دارایی خود را از دست داده است. مواجهه‌ی او با جسم زخمی سپیده، وارث یک شرکت مدلینگ که در تصادفی حافظه‌اش پاک شده، جریان زندگی او را به‌کلی تغییر می‌دهد و درگیری‌ها و رویدادهای غیرمنتظره‌ی فراوانی را برایش رقم می‌زند.

دیگر آثار نیلوفر قنبری: رمان های کافه، سن ویتون، با تو کافر می‌شوم، دل‌های بی‌قواره، یک‌ شب بارانی بی همه چیز، مردم این شهر حسودند، اسموتی با طعم مرگ، فریاد سکوت، آیینه‌ دق، آبروی ماه.

49 – رمان عشق به توان ابدیت – میترا شیرانلی

عشق به توان ابدیت به سان مسیر طبیعت چهارفصلی است که زندگی عاشقانه‌ یک زن را از دوران غرور و جلوه گری بی دغدغه، به سرزمین واقعیت تلخ و برهنه خیانت و جفا پیوند می زند و با بذر صبر و پایمردی مادرانه، نهال عشق خود را به درختی بارور و سبز به بار می نشاند.

دیگر آثار میترا شیرانلی: رمان های طعم تلخ سکوت، شهرزادم باش، عروس ناخواسته، پاییز بی مهر، نیلوفرهای مردابی، عشق به توان ابدیت.

50 – رمان دریابم – اعظم حسین پور

داستانی عاشقانه، ساده و خواندنی درباره دختری به نام باران و زندگی پر فراز و نشیبش است که شما را به تأمل درباره‌ اهمیت خانواده و عشق وادار می‌کند.

دیگر آثار اعظم حسین پور: رمان های به هوای تو، چشم سیاه دوست‌داشتنی.

51 – رمان لکه‌های ته فنجان قهوه – رضا ارژنگ

درباره عشق و دلدادگی و چالش‌ها و سردرگمی‌های میان یک خانواده متوسط و معمولی است که نویسنده تلاش می‌کند در جریان تفسیر روانکاوانه روابط آدم‌ها به این موضوع بپردازد.

دیگر آثار رضا ارژنگ: رمان های لکه های ته فنجان قهوه، اوج، کامیابی های یک کرگدن کارگردان کمیاب، گرفتاری های یک ببر خوشبخت.

52 – رمان دوباره عشق را زمزمه کن – فاطمه قادری

کتاب و دوباره عشق را زمزمه کن برگرفته از واقعیت یک زندگی‌ است. داستان دربارهٔ زندگی عاشقانه دختری تنها به نام نغمه است که با هزاران غم در دل عاشقانه همسرش را دوست دارد، ولی بدترین زخم و ضربه را از همان می خورد. همه ابراز می کنند که نغمه نور چشم ماست اما در پی خطای همسرش تنها برادر شوهرش ثابت قدم پای او می ماند.

دیگر آثار فاطمه قادری: رمان معلم تسهیل گر، معلم قرن بیست و یکم.

53 – رمان رویا – مجید غروی

بازگوکننده‌ زندگی جوانی است که به‌تازگی جانش را از دست داده اما پیش از مرگ دل به دختری بسته بوده که علی‌رغم چهره‌ زیبا، گذشته‌‌ شومی را به خود به همراه داشته است.

دیگر آثار مجید غروی: رمان سبت.

54 – رمان تابستان پانزده سالگی من – ساناز قاسم زاده

داستان نوجوانی است که روح آزاد او در تنگنای چارچوب های تعیین شده خانواده نمی گنجد، بخصوص حال که نخستین تپش های عشق و علاقه را تجربه کرده و برای اولین بار در زندگی اش طعم عاشق شدن را می چشد.

55 – رمان من منهای تو – فاطمه عبدالمجیدی

رمانی عاشقانه و اجتماعی که داستان عشق نیلوفر و میلاد را روایت می‌کند. نیلوفر دختری است که در کلاس سه‌تار با پسری به اسم میلاد آشنا می‌شود و ازدواج می‌کنند. و …

56 – رمان اسم تمام مردهای تهران علیرضاست – علیرضا محمودی ایرانمهر

نویسنده به ارتباط عاشقانه یک زوج ظاهرا معمولی پرداخته است. قصه، در عینِ وفاداری به رئالیسم، سویه‌هایی از فانتزی را در خود دارد. پریسا، زنی است خیال پرداز که خود در صدد تغییر است، و اکنون می خواهد همسرش را نیز مطابق میل و خیال خود بازآفرینی کند.

دیگر آثار علیرضا محمودی ایرانمهر: رمان های برف تابستانی، ابر صورتی، بارون ساز

57 – رمان پیلوت – الناز محمدی

داستان پر از عشق و محبت و درعین‌حال پر از درد و رنج است و خواننده را وادار می‌کند کمی بیشتر به آدم‌های اطرافش و قصه‌هایشان فکر کند.

دیگر آثار الناز محمدی: رمان های نبض عاشقی، آشیانه، سنت شکن، تردستی، بی تابی، خواب زده، یاس مجنون، بغض عشق، رهایم کن.

58 – رمان دختری از جنس باران – ملیکا ارجمند

رمانی عاشقانه، داستانی از عشق، امید، و تلاش. امیر و نگار دو جوانی هستند که در یک دانشگاه با یکدیگر آشنا می شوند و عاشق یکدیگر می شوند. اما این عشق با جدایی آنها مواجه می شود.

59 – رمان آیلار – لیلا جوادی

روایت زندگی دختری از یک خانواده کاملا متمول که سرنوشتش به طور جالبی با پسر خدمتکار خانه پدری اش گره می خورد.

دیگر آثار لیلا جوادی: رمان های آخرین سفر، آشتی در غربت، پاداش صبر.

60 – رمان عشق و جدال – بهار صداقتی فر

رمانی عاشقانه و اجتماعی درباره منیژه دختراشراف زاده ای است که بناست به اجبار خانواده، تن به ازدواجی نادلخواه و نامطلوب دهد. او عشق (مهرداد) پسرعمویش رادرسرمی پروراند. غافل از اینکه مهرداد، مهرشخص دیگری را در دل دارد.

61 – رمان یه نفر مثل تو – ویدا چراغیان

درباره دختری است که در خانواده‌ای با پدری نااهل بزرگ شده و به مرد همسایه که هم سن و سال پدرش است، دل می‌بندد.

دیگر آثار ویدا چراغیان: رمان های مرام عاشقی، دنیا… همان یک لحظه بود…!، رویای پرواز، آوای حسرت، عروس اورامان.

62 – رمان مجنون‌تر از فرهاد – معصومه بهارلویی

روایتگر داستان زندگی دختری زیبا به نام آناهید است که به دلیل بدهکاری پدر خود مجبور میشود عشق خود را کنار گذاشته و با مردی خودخواه با وجود بی علاقگی ازدواج کند. پس از ازدواج اتفاقاتی برای او رخ می دهد و به این قضیه پی می برد که …

63 – رمان همسایه قلبم – سعیده براز

داستان درمورد دختری که عاشق پدرشه و دوست داره اونو همیشه خوشحال ببینه ولی با اومدن پسرعموش بعد ازمدتها به خونه شون اوضاع فرق میکنه واون نمیتونه توجه پدرشو به پسر عموشو تحمل کنه و با کارهاش ناخواسته پسرعموشو به خودش علاقه مند میکنه. واز راز خانوادگیشون هم توسط پسرعموش باخبر میشه که …

64 – رمان پرنده بهشتی – عاطفه منجزی

ساناز دختر دانشجو و خیالپردازی است که خیال دارد نویسنده شود و داستان عاشقانه درباره خواستگاری بنویسد. دست ماهر سرنوشت، زندگی ساناز را به گونه‌ای ورق می‌زند که در تب و تاب عشقی ملکوتی گرفتار می‌شود!

دیگر آثار عاطفه منجزی: رمان های شب چراغ، قله قاف، سکه شانس، تیه طلا، یکی نبود، سبزبخت، حاجی منم شریک، بسته به جونم، کار نده دستم، در پس نقاب، یواشکی، شاه ماهی، سورمه سنگ.

65 – رمان تهران مخوف – مرتضی مشفق کاظمی

66- رمان تاوان عشق – مریم جعفرنیا یزدی

67- رمان ماهرخ – مریم جعفرنیا یزدی

68- رمان هنوزم دوستت دارم اما… – مهسا نصیری فرد

69- رمان عشق در سال‌های مشروطه – مهناز سید جواد جواهری

70- رمان پناهم باش – زهره زندیه

71- رمان زندان دل – مریم صناعی

72- رمان به دنبال تو – فاطمه سادات موسوی

73- رمان از قنوت تا غنا – زهرا محمدی فراز اندام

74- رمان برای همیشه فراموشش کن – مهسا نصیری

75- رمان بوی نای عشق – مرجان بیرانوند

76- رمان یلداترین شب – فاطمه لشگری

77- رمان همسر عالیجناب عشق – منیره سادات امامی

78- رمان اصالت – پریسا دولتی

79- رمان دلباخته – محمد تهرانی

80- رمان تنهام نذار – الهام عندلیبی

81- رمان نمی‌خواهم دختر بمانم: بر اساس واقعیت – مریم اسدی علیایی

82- رمان دسیسه عاشقانه – احمدرضا صالحی

83- رمان یک قدم تا عاشقی – مهسا صحرایی

84- رمان سال‌های دوری – مرضیه یار احمدی

85- رمان عرش عشق – سارا عباسی

86- رمان مهتاج – سپیده مساعد حصار

87- رمان بهار زندگی من – سیده مهری هاشمی

88- رمان عاشقت می‌کنم – سیده مهری هاشمی

89 – رمان چه ساده آمدی – سعیده کلجاهی اصل

90- رمان عشق در برزخ دیوانگان – حوریه موقعی

91- رمان دلبر – مهرداد تیموری

92- رمان زنگارهای واپسین عشق – انسیه آزادی

93- رمان دوباره هرگز – مهوش اغتفاری

94- رمان گناه من چیست – نسرین قدیری

95- رمان آی سودا – ناهید گلکار

96- رمان نجات بزرگ – مهدی بصیرت‌نیا

97- رمان حکایت عشق – مهشاد توفیق

98- رمان گلناز – مرضیه حجازی

99- رمان آخرین پروانه – ساناز رمضانی

100- رمان دیانه – فریده حسینی

101- رمان امشب – سیمین شیردل

102- رمان یاغی – زهرا قاسم‌زاده (گیسو)

103 – رمان الهه بانو – افرا شریفی

104 – رمان شب‌چراغ – عاطفه منجزی و معصومه بهارلویی

105- رمان ناگفته ها – بهاره حسنی

106- رمان آتوسا – هلن افشار

107- رمان دختری در قطار – طاهره کریمی

108- رمان تاوان سکوت – راضیه روستا؛

109- رمان دالیت – نیلوفر قائمی؛

110- رمان قرار روز سوم – سیما سروشه

111- رمان زندگی مال تو، تو زندگی کن – ندا سعادتی نسب

112- رمان در قلبت جایی برای من هست؟ – مریم اسدی علیایی

113- رمان گلاره – غلامعلی بهروزی

114- رمان سرنوشت – مریم پورکلهر

115- رمان تارا – سحر جعفری

116- رمان شکوه عشق – اکرم یگانه فرد

117- رمان عطر عاشقی – نرگس باغبان

118- رمان شراره – الف. خورده چشم

119- رمان بازگشت عشق – لیدا حاجی زاده

120- رمان و عشق، تنها عشق – لیلا احمدزاده توفیقی

121 – رمان شفق – مرضیه السادات حسینی

122 – رمان مهیار – فائزه عیدی پور

123 – رمان زهر عشق – مریم جان زاده خطیر

124 – رمان الگا – الناز رحیمی منجزی

125 – رمان جدال عشق و سرنوشت – زهرا همتی

126 – رمان زنی به نام من – فرزانه برزو

127- رمان عروس شب‌های پاریس – اشرف اعتماد

128 – رمان می‌خوام آروم بگیرم – حوریه رجبی

129 – رمان تن تنها – اعظم طهماسبی

130 – رمان وقتی به یک مرد مبتلا شدم – سمانه صباحی

131 – رمان اسپاکو – فریده حسینی

132 – رمان آقای پنج ستاره – لیلا مهاجرانی

133 – رمان دختری از دیار حسرت – نرگس باغبان

134 – رمان به قلبت باز می‌گردم – طاهره آرموئیان

135 – رمان بازی سرنوشت – اعظم معدن دار

136 – رمان عشق و نفرت – آرمینه مصباحی کوزه کنان

137 – رمان سودای با تو بودن – زینب ارونی

138 – رمان لبخند تو آرزوی من است – محمد تهرانی

139 – رمان اندوه یک لبخند عمیق – سعیده کلجاهی اصل

140 – رمان عشق شازده – زهرا ناصح

141 – رمان مرا کم دوست داشته باش، اما… – ناهید اربابی

142 – رمان تنهایی – سیما سروشه

👉امتیاز بده.