کتاب انجامش بده یا تنبلی بسه اثر گری جان بیشاپ

کتاب انجامش بده: تلنگری جدی و بی برو برگرد برای تغییر زندگی (Do the Work: The Official Unrepentant, Ass-Kicking, No-Kidding, Change-Your-Life Sidekick to Unfu*k Yourself) بسط داده شده کتاب «خودت را به فنا نده» است. گری جان بیشاپ، ابزارهای موردنیاز برای ایجاد تعهد آگاهانه نسبت به مسئولیت‌های زندگی را در اختیارتان قرار می‌دهد. و به شما یاد می‌دهد مسائل اطرافتان را به‌خوبی شناسایی و تحلیل کنید. بدین معنی که متوجه عوامل تخریب‌کننده فکرتان و چیزهای سمی دیگر بشوید و آن‌ها را برای همیشه از زندگی‌تان حذف کنید.

در کتاب انجامش بده که با عنوان «تنبلی بسه» نیز چاپ شده است، سه دسته بندی مورد بررسی قرار گرفته: خویشتن (خویش)، مردم (دیگران)، هدف (آنچه می خواهید). این موارد حیطه های اصلی زندگی هر فرد را پوشش می دهند و همین ها هستند که باعث بروز کشمکش یا حتی رکود خواهند شد.

این حیطه ها نشانگر میزان صبر و حوصله فرد در مورد، خودش، چگونگی پیشروی بیفکرانه در روابط و البته شیوههای بیهوده سرهم بندی کردن زندگی هستند.

بخشی از کتاب انجامش بده

دو مسئله بسیار مهم و حیاتی وجود دارند که برای آغاز مشارکت در این کتاب به آنها نیاز دارید. اول از همه باید با خودتان صادق باشید یک صداقت کامل و همه جانبه. اغلب مردم به اشتباه تصور می کنند که با خودشان صادق هستند در حالی که این طور نیست.

اول از همه باید میزان دروغگویی خود را بررسی کنید. شما به خودتان دروغ می گویید پس یک دروغ گو، پنهان کار و متظاهر هستید. اجازه بدهید برایتان توضیح بدهم، قبل از آنکه بخواهید سوار بر مرکب لجبازی شوید و جمعیت کثیری را در توییتر به کمک و پشتیبانی از خودتان دعوت کنید برایتان توضیح خواهم داد.

تا به حال چند بار به خودتان تأکید کردید همه کارها روبه راه هستند یا شما با یک موضوع مشکلی ندارید، در حالی که این گونه نبوده است؟ قطعاً به خاطر دارید که تاکنون به خودتان گفته اید: «مهم نیست؛ مشکلی نیست» در حالی که این گونه نبوده است و شما همچنان دلیرانه به راه خود ادامه دادید.
تاکنون چندبار صادقانه به خودتان گفته اید که از عهده یک کار برنمی آیید …



👉امتیاز بده.