کتاب ایکیگای اثر هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس

هدف کتاب ایکیگای: اسرار ژاپنی‌ها برای یک زندگی طولانی و شاد (Ikigai: The Japanese Secret to a Long and Happy Life) اثر هکتور گارسیا (Hector Garcia)‌ و فرانسس میرالس (Francesc Miralles) این است که راز صدساله های ژاپنی را برای شما بگشاید و ابزاری در اختیار شما قرار دهد تا ایکی گایی تان را بیابید. زیرا آنها که به ایکی گایی شان دست می یابند، هر آنچه را که برای سفر در طول یک زندگی طولانی و سرشار از شادمانی نیاز دارند خواهند داشت.

ایده این کتاب در حالی شکل گرفت که نویسندگان آن برای نخستین بار یکدیگر را در شبی بارانی در رستوران کوچکی در توکیو ملاقات کردند و با هم حرف زدند. آنها دورا دور همدیگر را می شناختند و کارهای همدیگر را خوانده بودند، بدون اینکه همدیگر را دیده باشند. و این به دلیل هزاران کیلومتر فاصله بین بارسلونا و توکیو بود.

بر اساس باور ژاپنی ها هر کسی یک ایکی گایی دارد، همان چیزی که فیلسوف فرانسوی آن را دلیل بودن می نامد. بعضی از مردم ایکی گایی شان را یافته اند، در حالی که بعضی دیگر هنوز در جست وجوی آن اند، گرچه آن را در وجود خویش دارند.

ایکی گایی ما در عمق وجودمان نهفته است و یافتن آن نیازمند جست و جویی صبورانه است. بر اساس باور ساكنان أكيناوا (جزیره ای که بیشترین صد ساله های جهان را دارد) ایکی گایی ما دلیل و انگیزه هر روزه ما برای بیدار شدن است.

داشتن یک ایکی گایی روشن و مشخص باعث رضایت خاطر و خوشبختی می شود و به زندگی ما معنا می بخشد. هدف این کتاب این است که به شما کمک کند ایکی گاییتان را بیابید و درک و بینش فلسفه ژاپنی را به سلامت جسم و ذهن و روانتان پیوند بزنید.

چیز شگفت آوری که در ژاپن متوجه آن می شوید این است که مردم تا چه اندازه پس از بازنشستگی قبراق و سرحال و فعال اند. در واقع بسیاری از ژاپنی ها هرگز بازنشسته نمی شوند. تا جایی که سلامتی آنها اجازه می دهد کارهایی را که دوست دارند انجام می دهند و بیکار نمی نشینند. در واقع واژه ای به نام بازنشستگی به مفهوم کناره گیری از کار برای همیشه که در فرهنگ انگلیسی ها به چشم می خورد، در ژاپن وجود ندارد.



👉امتیاز بده.