کتاب جنگ و صلح اثر لئو تولستوی

 

کتاب جنگ و صلح ( War and Peace) رمان مشهور لئو تولستوی است که به عنوان یکی از معتبرترین منابع تحقیق و بررسی در تاریخ سیاسی و اجتماعی سده نوزدهم امپراتوری روسیه، به طور گسترده‌ای به مسائل اجتماعی و سیاسی این کشور در آن دوران و همچنین به تأثیرات جنگ بر جامعه و فرد پرداخته است.

در سال ۱۸۷۶ میلادی لونیکالایویچ تالستوی یکی از مشاهیر نیمه دوم قرن نوزدهم و یکی از بزرگترین نویسندگان جهان این کتاب را که اوج توانایی نویسنده ای بزرگ و از کتابهاییست که هرگز کهنه نخواهد شد و در صف ادبیات جهانی جای خود را نگه خواهد داشت را منتشر کرد.

جنگ و صلح، کتابی قطور و تا حدودی طولانی است، اما بررسی هیجان‌انگیزی از تاریخ هم هست که با برخی از عمیق‌ترین و واقعی‌ترین شخصیت‌هایی پر شده و اگر طولانی‌بودنش شما را می‌ترساند، فقط کافیست آ« را شروع کنید.

به اندازه ای فکر و مطلب در ین کتاب هست که خواننده از همان چند صفحه اول خود را در دریای بی کرانی می بیند که برخی بیم از آن دارند که در آن غرق شوند. درین کتاب تالستوی دوره عجیبی از تاریخ روسیه را با همه جزییات وسوانح بزرك و كوچك آن وصف می کند.

تالستوی درین کتاب از يك سوى مورخی بسیار توانا از سوی دیگر نقاشی بسیار چیره دست ، از يك سوى روان شناسی سحر انگیز، از سوی دیگر شاعری بلند پایه است.
بسیاری از فصول این کتاب در ادبیات جهان از حیث وسعت اطلاع و قدرتی که در شرح حوادث در آن بکار رفته و از موشکافی که تالستوی در بیان علل و اسباب حوادث بکار برده است نظیر ندارد.

در ین کتاب دنیای بسیار بزرگی در نظر خواننده جلوه گرست و تاکنون هیچ نویسنده ای نتوانسته است جهان بدین بزرگی را با این همه تلاطم و هیجان در کتابی نشان بدهد .
تالستوی شاهکارهای فراوان مانند «آناکارنینا»، «رستاخیز»، «قزاقان»، «سیاستوپول»، «کودکی» و «جوانی» دارد اما جای سخن نیست که اوج فكروى را در جنگ و صلح می توان یافت .

 

 

 


👉امتیاز بده.