کتاب رستاخیز | لئو تولستوی

 

 

کتاب رستاخیز (Resurrection) نام رمانی از  لئو نیکولایویچ تولستوی (Lyov Nikolayevich Tolstoy) نویسندهٔ اهل روسیه است. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبیات جهان است. یکی از ویژگی‌های این اثر این است که برای بدست آوردن شهرت یا ثروت نوشته نشد و تولستوی با دارا بودن این مضامین کتاب را نوشت.

دیمیتری نخلیودف، جوانی از طبقه اشراف، عاشق ماسلوا، ندیمه عمه‌های خود می‌شود و رابطه‌ای که بین آنها شکل می‌گیرد، در آینده‌ای نزدیک برای زن جوان مصیبت می‌آفریند. ماسلوا پس از لکه‌دار شدن دامنش به خودفروشی روی می‌آورد و در نهایت به ناحق متهم به قتل می‌شود. قتلی که او را در دادگاه، دوباره مقابل دیمیتری قرار می‌دهد. اما این بار دیمیتری عاشق نیست، او یکی از اعضای هیات منصفه است که باید درباره محاکمه زن تصمیم بگیرد. این مواجهه زن با دیمیتری، درواقع روبه‌رو شدن دیمیتری با وجدان دیر بیدار شده خودش است که زندگی‌اش را از پایه و اساس زیر و رو می‌کند.

بخشی از کتاب رستاخیز

فقط به یک دلیل! به این دلیل که انسان دوست دارد به جای اعتقاد به خود، دنبال این و آن بیفتد و به دیگران اعتقاد پیدا کند. من هم این دوره را گذرانده‌ام. سال‌ها گمراه و سرگردان بودم و آنقدر گمراه، که امید رهایی نداشتم.

در سرزمین ما صدها رقم فرقه مذهبی درست شده، یکی حرف کشیش‌ها را قبول دارد؛ یکی می‌گوید مذهب ما کشیش نمی‌خواهد؛ یکی می‌گوید به جای یکشنبه باید شنبه را تعطیل کرد؛ یکی آداب و مراسمش زیادتر است و یکی کمتر؛ یکی می‌گوید باید ازدواج کرد و به جمعیت دنیا افزود؛ یکی می‌گوید از رابطه جنسی باید پرهیز کرد.

هرکدام می‌گویند ما بر حق هستیم و دیگر حقه باز و ریاکارند. ولی در واقع هرکس دنبال این فرقه‌ها می‌افتد، مثل سگ توله کوری است که در بیابان درندشت ول شده باشد. حقیقت این است که جوهر ادیان یکی است و این جوهر در من هست، در تو هست، در او هم هست. پس هرکس باید به روح و جوهر خودش اعتقاد داشته باشد…

 

سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.

خرید اینترنتی کتاب رستاخیز

 

 

 


👉امتیاز بده.