کتاب درباره معنی زندگی اثر ویل دورانت

کتاب درباره معنی زندگی (On the Meaning of Life) اثری بی‌نظیر و خواندنی از ویل دورانت، نویسنده‌ مشهور کتاب‌های تاریخ تمدن است. او در کتاب درباره معنی زندگی، درباره‌ این پرسش بنیادین و مهم صحبت کرده است: معنی زندگی چیست؟

ویل دورانت، درباره نوشتن این کتاب می گوید. روزی مردی شیک‌پوش به سراغش می‌آید و به او می‌گوید که قصد خودکشی دارد. او تلاش می‌کند تا با راهکارهای مختلف مثل پیدا کردن شغل یا دادن یک وعده غذای عالی او را از تصمیمش منصرف کند. مرد شیک‌پوش هم شغل خوبی دارد و هم گرسنه نیست.

او از موضوع دیگری رنج می‌برد. موضوعی که دستمایه‌ نوشتن این کتاب قرار می‌گیرد. ویل دورانت برای اینکه بتواند انگیزه‌ زندگی کردن را پیدا کند، با آدم‌ها و افراد بسیاری درباره‌ معنی زندگی حرف می‌زند.

ویل دورانت نشست و نامه‌ای نوشت، نامه‌ای که در طرح پرسش‌ها، فلسفی بود و طنینی شاعرانه داشت. او آن نامه را برای صد نفر فرستاد و از آن‌ها دعوت کرد نه تنها به پرسش بنیادی معنی زندگی (به نحو انتزاعی) جواب بدهند بلکه بگویند خودشان (به طور عینی و خاص) در زندگی چگونه معنی، هدف و رضایتمندی یافتند. به تعبیر دورانت:

سرچشمه‌های الهام و انرژی شما چیست؟ هدف یا انگیزه نیروبخش زحمت و تلاش شما چیست؟ از کجا تسلّی‌خاطر و شادمانی می‌یابید و دستِ آخر، گنج‌تان در کجا نهفته؟

دورانت امید داشت پاسخ‌هایی که از چنین شخصیت‌های پرفروغی دریافت می‌کند، چیزی در خود داشته باشند که به پرسش آن بیگانه خوش‌لباسی که در یک روز پاییزی سال ۱۹۳۲ در باغش ظاهر شد، جوابی درخور بدهد. درواقع قضیه فراتر از این حرف‌ها بود؛ پاسخ‌ها بیش از آنکه تاریک و اندوهبار باشند، شوق‌انگیز و مثبت بودند که همراه بود با بصیرت‌هایی شخصی در اینکه چگونه باید زندگی را معنادارتر کرد. پاسخ‌ها از همه‌سو بودند؛

مهاتما گاندی، جواهر لعل نهرو، تئودور درایزر نویسنده ناتورالیست، سینکلر لوئیس برنده نوبل ادبیات، جان ارسکین رمان‌نویس، آندره موروئا فیلسوف و رمان‌نویس، جورج برنارد شاو نمایشنامه‌نویس، برتراند راسل فیلسوف، جینا لومبروسو تنیس‌باز شهیر، سی. وی. رامان برنده نوبل فیزیک، برخی از افرادی بودند که ویل دورانت به آن‌ها نامه نوشته بود. نتیجه‌ تمام آن مکاتبات به یکی از زیباترین کتاب‌هایی بدل شد که تابحال نوشته شده است. درباره معنی زندگی، فلسفه‌ زیبای حیات ما و هدف آن است که با نثری زیبا و عمیق ما را به فکر درباره‌ معنی زندگی وامی‌دارد.


[aff-link link=”https://snappshop.ir/product/snp-549244873/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%B9%D9%86%DB%8C-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%AB%D8%B1-%D8%A7%D9%84%DB%8C%D8%A7%D8%B3-%D8%AF%DA%98%D8%A2%D9%87%D9%86%DA%AF-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%B4%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%BE%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%87″ text=”خرید از اسنپ شاپ”]

👉امتیاز بده.