کتاب دوازده ستون موفقیت اثر جیم ران و کریس وایدنر

کتاب دوازده ستون موفقیت (Twelve Pillars) اثر جیم ران (James Rohn) و کریس وایدنر (Chris Widener) کارآفرین، نویسنده و سخن رانِ انگیزشیِ آمریکایی در 12 بخش یا در واقع ستون نوشته شده و هر کدام از این بخش‌ها، عوامل موثر در موفقیت و کامیابی را بررسی می‌کند. این ستون‌ها صرفا برای زندگی کاری و حرفه‌ای طراحی نشده‌اند و تاثیر آن‌ها را می‌توان در زندگی شخصی و عاطفی هم دید.

او معتقد است که اصول موفقیت حقایقی جهانی و زوال ناپذیرند و مردان و زنان همه نسلها و ادوار می توانند از آن بهره گیرند.

در ستون اول از خودشناسی و خودسازی صحبت می کند و اعتقاد دارد آدم بیشتر باید روی خودش کار کند.

ستون دوم درباره سلامتی است: از سلامت جسم و روح خود غافل نشوید، سلامتی کامل از سه بعد ساخته شده : جسم،روان و روح؛ اولویت آنها عبارت است از روح و روان و جسم.

ستون سوم: موهبت روابط؛ باید از موهبت روابط حداکثر استفاده را ببریم. بزرگترین موهبت، موهبت روابط با مردم است.

ستون چهارم: تحقق اهداف نوشتن اهداف؛ نوشتن اهداف همچون دانستن این نکته است که می خواهیم به کجا سفر کنیم. همان گونه که اولین گام در انجام یک سفر تعیین مقصد است، اولین گام برای رسیدن به اهداف تعیین کردن (نوشتن) آنهاست.

ستون پنجم: استفاده درست از زمان؛ روزها خیلی مهم هستند، هر روز که می گذرد از وزن کاسه زندگی کاسته و به وزن کاسه مرگ افزوده می شود.

ستون ششم: هم نشینی با بهترین ها؛ همیشه برای خلق بهترین ها دو راه وجود دارد : یا خود بهترین باشی و یا با بهترین ها نشست و برخواست کنی، چرا که کمال همنشین تأثیری شگرف در نتایج فعالیت های ما دارند .

ستون هفتم: یادگیری همیشگی؛ راز اصلی موفقیت همان یادگیری دائمی است . چگونه؟ کتاب خواندن، سرمشق و الگو گرفتن از آدم های موفق و سرانجام درس گیری از شکست ها و استفاده از تجربیات خود و دیگران.

ستون هشتم: همه زندگی فروش است؛ واژه فروش وابسته است به مفهومی به نام تأثیر گذاری. هر کس که بخواهد موفق باشد باید بتواند هنر تأثیر گذاری بر دیگران را بیاموزد.

ستون نهم: رشد مالی تابع رشد فردی است؛ این ستون مربوطه به پوله. پولی که نمی تونه باعث خوشبختی بشه اما نبودش حتما باعث بدبختی می شود.

ستون دهم: یک رابطه موثر باعث ایجاد تفاهم می شود؛ موفقیت به همکاری آدم ها بستگی دارد.

ستون یازدهم: دنیا همیشه به یه رهبر بزرگ نیاز دارد؛ همه میتوانند در زندگی رهبری بزرگ باشند چون منظور این است که هنر تأثیرگذاری بر دیگران رو خوب بلد باشی.

ستون دوازدهم: میراثی از خود به یادگار بگذار؛ سعی کن ثمره ای از خودت به جای بگذاری …


👉امتیاز بده.