کتاب راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران اثر اریک فر ژر

کتاب راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران (Et Si Je Savais Convaincre) اثر اریک فر ژر (Faure-Geors, Eric) در مورد استدلال و مجاب کردن دیگران اسراری را افشا می کند که تا به حال در زندگی و در هیچ کتابی نیافته اید. در این کتاب راز و رمز مجاب کردن دیگران را به صورت سازماندهی شده می خوانید. اگر قادر به مجاب کردن یک فرد نیستید؟ اگر نمی‌توانید نظری که به آن اطمینان دارید به شخصی اثبات کنید؟ این کتاب را بخوانید.

آیا استدلال کردن نوعی فن است؟ آیا استدلال کردن آموختنی است؟

روش، زاویهٔ منتخب و کلمات نقش تعیین کننده ای در موفقیت شما دارند. وقتی از مجاب کردن صحبت می کنیم، این چیزها به ذهن ما می رسد: تبلیغات تلویزیونی، بازرگانی و سیاسی. موفقیت آنها بیشتر مدیون کارآمدی روش آنهاست تا استعداد بازیگری شان. بنابراین می توان این فنون را در زندگی روزمره نیز به کار برد. چیزی که در مورد رأی دهندگان و مصرف کنندگان کالا جواب می دهد، در مورد اختلال ادواری نوجوان سرکش و مدیر قدرت طلب هم به همان خوبی عمل می کند.

قبل از این که از خودمان بپرسیم چه استدلالی به کار ببریم باید به این سؤال جواب بدهیم؛ مخاطب من کیست؟ رسیدن به اهدافتان و همراه کردن دیگری با دیدگاهتان مطمئناً به شما و باورتان بستگی دارد، اما مجاب کردن همان قدر به استدلال های شما بستگی دارد… که به مخاطب شما.

از این رو، قاعدۀ حاکم بر کتاب راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران این است. مخاطب بر محتوا اولویت دارد. دفاعیه تان شکست خورده است؟ مخاطبتان متقاعد نشده است؟ قبل از شک کردن به استدلال هایتان با این پرسش از خود شروع کنید که آیا انگیزه های مخاطبتان را به خوبی درک کرده اید یا نه.

در مورد برخی در باز است و در مورد برخی دیگر کلید در دسترس است. گاهی قفل محکم است و حتی گاهی این دژ تسخیر ناپذیر به نظر میرسد. با این حال، حتی برای بدخلقترین حریفان، راهی برای باز کردن قفل وجود دارد. شما باید مخاطب را، نزدیک باشد یا دور، آگاه باشد یا ناآگاه، یکدنده باشد یا اهل مدارا و … از تمام جهات بررسی کنید.

اخلاقی یا فریبکارانه؟

برخی خواهند :گفت «مجاب کردن همان کنترل کردن است، پس من زیر بار این کار نمی روم.» پاسخ ساده این است آیا می خواهید که دیگری کاری برایتان انجام دهد؟ بین به کارگیری زور علیه او یا زیرکی یکی را انتخاب کنید. راه زور را انتخاب می کنید؟

کمی سادیسم، تنبلی شدید یا صرفاً میل به ساده انگاری ما را به سمت استفاده از زور رهنمون می کند و به یاد داشته باشیم که تاوان هر دلخوری و نارضایتی را روزی خواهیم پرداخت. (احتمالاً با اعتبار و آبرویمان). آنچه باقی می ماند راه جایگزین است «مجاب کردن».

تفاوت تحت نفوذ قرار دادن با کنترل کردن چیست؟ در تحت نفوذ قرار دادن منافع مشترک طرفین مد نظر است در حالی که کنترل کردن برضد منافع و خواست دیگری است.


👉امتیاز بده.