کتاب عادت های اتمی اثر جیمز کلیر

کتاب عادت های اتمی (Atomic Habit)، نوشته جیمز کلیر راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین‌بردن عادت‌های بد است. با خواندن این کتاب یاد می‌گیریم چطور عادت‌های بد را ترک کنیم و با انجام دادن چند راهکار ساده به موفقیت دست یابیم. جیمز کلییر (James Clear) می‌کوشد روش ایجاد و تقویت عادتهای مثبت و نیز تضعیف و کم‌رنگ کردن عادتهای منفی را به شما بیاموزد.

اساس کتاب عادت های اتمی (Atomic habits)، مدل چهار مرحله‌ای نویسنده برای عادت‌ها است، سرنخ، تمایل، پاسخگویی و پاداش و چهار قانون تغییر رفتار می‌باشند که این مراحل را تکامل می‌بخشند. امکان دارد مخاطبانی که پیش‌زمینه‌ی روانشناسی دارند، برخی از این اصطلاحات را در شرطی‌‌سازی عامل شنیده باشند که ابتدا با شرح «تحریک، پاسخ، پاداش» توسط اسکینر در دهه‌ی ۳۰ میلادی بیان شد و اخیرا با عبارت «سرنخ، روتین، پاداش» در کتاب «قدرت عادت» نوشته‌ی چارلز داهیگ محبوبیت یافته است.

دانشمندان علوم رفتاری همچون اسکینر دریافتند که اگر پاداش یا تنبیه صحیح را ارائه کنید، می‌توانید افراد را تحریک کنید که به شیوه‌ای معین عمل نمایند. اما در حالی‌ که مدل اسکینر به‌ خوبی شرح داد چگونه یک محرک بیرونی بر عادت‌های ما تاثیر می‌گذارد، اما نتوانست به‌ خوبی درباره‌ی تاثیرگذاری افکار، احساسات و باورهای ما بر رفتارمان توضیح بدهد. در دهه‌های اخیر، دانشمندان شروع به تعیین رابطه‌ی میان افکار، احساسات و رفتارمان کردند.

رفتار انسان پیوسته در حال تغییر می‌باشد: موقعیت به موقعیت، لحظه به لحظه، ثانیه به ثانیه. اما کتاب عادت‌های اتمی در مورد چیزهایی است که تغییر نمی‌کند. درباره‌ی اصول رفتار انسانی است. اصول جاودانی که هر سال می‌توانید به آن اتکا کنید. ایده‌هایی که می‌توانید کسب‌وکارتان را پیرامونش بسازید، خانواده را حول آن شکل دهید و زندگی را پیش ببرید.

هیچ راه واحدی برای ایجاد عادت‌های بهتر وجود ندارد، اما کتاب عادت‌های اتمی برترین راه‌هایی که می‌شناسیم را توضیح می‌دهد، رویکردی که صرف نظر از نقطه‌ی شروع یا موردی که در تلاش برای تغییر آن هستید، موثر خواهد بود. استراتژی‌هایی که این اثر پوشش می‌دهد، برای هر کسی که به دنبال سیستمی گام‌ به‌ گام برای بهبود است مفید خواهد بود، چه اهداف‌تان متمرکز بر سلامتی، پول، بهره‌وری و روابط باشند و چه …

بخشی از کتاب عادت های اتمی

چرا تکرار عادتهای بد اینقدر آسان و ایجاد عادتهای خوب تا این حد سخت است؟ کارهای کمی می توانند بیشتر از بهبود عادتهای روزانه تان تأثیر بیشتری روی زندگی شما داشته باشند.

ادامه دادن عادتهای خوب برای بیش از چند روز، حتی با وجود تلاش صادقانه و انگیزه های زیاد هم، سخت است. عادتهایی مانند ورزش کردن، مراقبه، شکرگزاری روزانه و آشپزی کردن برای یک یا دو روز جالب هستند و پس از آن به یک گرفتاری تبدیل می شوند.

با این حال، هنگامی که عادتهای شما پایه گذاری شدند- مخصوصاً عادتهای ناخواسته- به نظر می رسد که برای همیشه با شما می مانند. علیرغم میل باطنیمان، عادتهای ناسالمی مانند خوردن غذای چرب، بیش از حد تماشا کردن تلویزیون، به تعویق انداختن کارها و سیگار کشیدن را به سختی می توان ترک کرد.

تغییر عادتهای ما، به دو دلیل چالش برانگیز است: ۱- ما سعی می کنیم چیزی اشتباه را تغییر دهیم.۲- ما سعی می کنیم عادتهایمان را به نحوی اشتباه تغییر دهیم.

در این فصل، من به دلیل اول و در فصل بعدی به مورد دوم میپردازم.

اولین اشتباه ما این است که سعی میکنیم چیزی اشتباه را عوض کنیم. برای اینکه بهتر متوجه منظورم شوید، در نظر بگیرید که سه سطح وجود دارد که در آنها تغییر ممکن است رخ دهد. شما میتوانید آنها را مانند لایه های پیاز تصور کنید.

لایه اول، تغییر دادن نتایج شما است. این سطح با تغییر نتایج شما مرتبط است: از دست دادن وزن، انتشار یک کتاب، قهرمانی در مسابقات. بیشتر اهداف تعیین شده شما با این سطح تغییرات مرتبط هستند…

خرید اینترنتی کتاب عادت های اتمی
سحاب دانش با ارائه خلاصه ای از بهترین کتابها با بیشترین تخفیف و کم ترین قیمت را برای شما معرفی می کند.


👉امتیاز بده.