کتاب فرمول برنامه ریزی اثر دیمون زاهاریادس

کتاب فرمول برنامه ریزی یا فرمول تهیه فهرست کارها (To do list formula) اثر دیمون زاهاریادس (Damon Zahariades) به ما نشان می‌دهد که چگونه کارهایمان را مدیریت کنیم و برنامه‌هایی بنویسیم که کمک کنند مهم‌ترین کارها را به انجام برسانیم.

اغلب افراد روش درست استفاده از فهرست کارها را نمی دانند. در نتیجه، فهرست طولانی کارها بهر ه وریشان را از بین می برد که این مشکل را «ضد بهره روی » می نامند. ولی در عوض میلیونها نفر از فهرست وظایف استفاده می کنند و ارزش آن را می دانند.

البته همه افرادی که فهرست وظایف دارند، نمی توانند بیشتر کارهای این فهرست را انجام دهند. برای حل این مشکل بزرگ، از روش تهیه فهرست وظایف زاهاریادس استفاده کنید. این کتاب به شما یاد می دهد چگونه با کمک فهرست وظایف کاربردی، برنامه ریزی و کار کنید تا انگیزه بگیرید و بتوانید چند وظیفه را با هم تعیین، اولویت بندی و اجرا کنید.

فهرست وظایفی که به خوبی تهیه و استفاده شود، سیستمی اصولی و موثر برای مدیریت کارها ایجاد می کند؛ اما اکثر افراد از استراتژ یهای مدیریتی بیهوده ای استفاده می کنند و نمی توانند کارهای روزانه شان را انجام دهند.

در کمال تعجب، بسیاری از سیستم های تهیه فهرست وظایف، بهره وری را نابود می کنند که این پدیده را «ضد بهره وری » می نامند. سیستم های بی کفایت وقتتان را هدر می دهند، ناامیدتان می کنند و موجب استرس می شوند و چون کمک نمی کنند کارها را در موعد مقرر تمام کنید، وظایف روی هم انباشته می شوند و خسته تر و نا امیدتر می شوید.

سیستم های موثر زیادی برای تهیه فهرست وظایف وجود دارد و اگرچه کامل و بی نقص نیستند؛ اما نتیجه می دهند. فهرست وظایف موجود در این کتاب که دیمون زاهاریادس ارائه داده است هشت مرحله ساده و در عین حال مفید و کاربردی دارد.


👉امتیاز بده.