کتاب مذاکره اثر برایان تریسی

کتاب مذاکره (Negotiation) اثر برایان تریسی (Brian Tracy) شیوه‌ها و ترفندهای کاربردی جهت برقراری ارتباط مؤثر با دیگران و رسیدن به موفقیت در زندگی فردی و کاری را ارائه می دهد.

مذاکره مهارتی کلیدی است که بر همه اعمال و گفتارتان و تقریبا همه تعاملات شخصی و کاری تان اثر می گذارد. اگر نتوانید به نفع خودتان مذاکره کنید خود به خود قربانی افرادی می شوید که نسبت به شما مذاکره کنندگان بهتری هستند.

توانایی مذاکره به نفع خودتان در هر شرایطی تعیین کننده موفقیتتان در کسب و کار و زندگی است. اگر مذاکره کننده خوبی باشید، همیشه درآمد بهتری دارید و معاملات بهتری انجام می دهید. شاید بتوان زندگی را به شکل یک جلسه مذاکره طولانی از گهواره تا گور دید. مذاکره هیچگاه متوقف نمی شود.

مذاکره بخش اساسی زندگی و ارتباط با دیگران است. این عمل باعث می شود افراد با ارزشها و علایق مختلف روشهایی سودمند برای زندگی و کار در کنار همدیگر پیدا کنند. توانایی مذاکره برای موفقیت در همه تعاملات حیاتی است. مذاکره از ابتدای تمدن وجود داشته است، زیرا انسانها همواره به بهبود وضع نسبیشان در زندگی علاقه مند بوده اند.

هر کسی خواستار کسب مقدار بیشتری از چیزهای خوب مثل، شادی، ثروت، مقام، عشق، امنیت، جایگاه، وجهه و موفقیت است. مردم می خواهند با روشهایی سریعتر و ساده تر و با حداقل هزینه زمانی و پولی ممکن به اهدافشان دست یابند. هر یک از ما به نوعی با بسیاری از افراد رقابت می کنیم که آنها نیز می خواهند به همان اهداف، نتایج و خروجیها برسند.

با مصالحه مبادله و مذاکره است که می توانیم خواسته ها و نیازهای متضاد را سازگار کرده و اطمینان حاصل کنیم که به بهترین نتیجه ممکن دست خواهیم یافت. در این کتاب مجموعه ای از مهمترین استراتژیها و تاکتیکهای کشف شده در حوزه مذاکره را خواهید آموخت.

هر یک از این ایده ها بسیار عملی، تائید شده و کاربردی است. آنها ثمربخش هستند و شما را قادر میسازند تا تقریبا در هر شرایطی سود کسب کنید. اگر حتی بخش کوچکی از آنچه قرار است یاد بگیرید را با نظم به کار بندید موجب پیشرفت بزرگی در کمیت و کیفیت نتایج خواهید شد.

فعالیتهایی مثل مذاکره (یا عدم مذاکره)، مصالحه (یا عدم مصالحه) و تلاش برای آشتی دادن سلایق متضاد بخشی حیاتی از زندگی انسان است. توانایی شما برای مذاکره می تواند تفاوت چشمگیری در زندگی مالی، شغل، روابط و تقریبا همه داد و ستدهای زندگی روزمره ایجاد کند.

خوشبختانه مذاکره یک مهارت است و هر مهارتی قابل یادگیری است. هرچه بیشتر اصول مذاکره را یاد بگیرید به آن بیندیشید و تمرین کنید، به مذاکره کننده بهتری تبدیل می شوید وقتی به نتایج بهتری دست یابید، احساس شادی، اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری بیشتری خواهید داشت.

وقتی این کتاب را می خوانید به روش اجرای این تکنیکها برای کسب نتیجه بهتر از نتایج امروز خود فکر کنید وقتی این ایده ها را عملی کنید، از نتایج بسیار بهتر و شادی بسیار بیشتر حاصل از مذاکره شگفت زده خواهید شد. …


👉امتیاز بده.