کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی اثر جان گری

 

کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی (Men are From Mars Woman are From Venus) روش‌های جدیدی را برای کاهش تنش‌های زندگی زناشویی مطرح می‌کند. جان گری در کتاب مردان مریخی و زنان ونوسی ادعا می‌کند با آشکار کردن تفاوت‌های‌ میان زن و مرد، موجب تقویت پیوند میان زوجین می‌شود. این کتاب همچنین رهنمودهایی عملی برای رفع رنجیدگی و بی‌اعتنایی و افزایش صمیمت و مهر و محبت میان زن و شوهر ارائه می‌کند. و توضیح می‌دهد که زنان و مردان به رغم وجود تفاوت‌ها می‌توانند شیوه‌هایی را بیاموزند تا به رابطه‌ی عاشقانه و صمیمی دست. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی یکی از کامل‌ترین کتاب‌های راهنمای روابط زناشویی و عاطفی بین زوجین در دنیاست. که به ۵۰ زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

 

بخشی از کتاب

اگر زنی در روابط زناشویی تسلّی خاطر نداشته باشد و مورد توجه قرار نگیرد، احساس می کند در روابط زناشویی از خود بیش از حد مایه می‌گذارد و دلسرد می‌شود و احساس اجبار می‌کند. بر‌عکس اگر احساس کند برای او احترام قائلند و فرد ویژه‌ای است، احساس موفقیت می‌کند و برای زندگی زناشویی خود، بیشتر مایه می‌گذارد.

وقتی مرد عاشق می‌شود به اندازه‌ای که به خودش اهمیت می‌دهد به دیگران هم توجه می‌کند.

مرد با موفقیت همسرش به شکلی رو‌به‌رو می‌شود که انگار خود موفق شده است. او به هر سختی تن می‌دهد تا همسرش را خوشحال کند زیرا خوشبختی زن، خوشبختی او را در پی دارد. تلاشهایش ساده‌تر می‌شود، نیرو و توانش هم بیشتر می‌شود.

اغلب مردها نه‌تنها تشنه‌ مهرورزی هستند، بلکه برای ارائه‌ی عشق احساس بیقراری می‌کنند. بزرگترین گرفتاری آنان این است که نمی‌دانند چه نکته‌ای را در نظر نمی‌گیرند. به‌ندرت کسانی پیدا می‌شوند که دیده باشند پدرشان در ارزانی‌کردن عشق به مادرشان موفقیتی کسب کرده‌باشد.

وقتی روابط مرد با همسرش به بن‌بست می‌رسد، افسرده می‌شود و به غار ذهن خود پناه می‌برد. از محبت‌کردن به زنش خودداری می‌کند و نمی‌داند که چرا تا این حد افسرده است.

از خود می‌پرسد که چرا باید چنین احساسی داشته باشد، چرا باید رنج بکشد. او نمی‌داند به علت اینکه دیگر احساس نمی‌کند مورد نیاز است، نمی‌تواند به چیزی اهمیت بدهد. او نمی‌داند با یافتن کسی که به او احتیاج دارد می‌تواند از افسردگی نجات پیدا کند و بار دیگر سر شوق بیاید.

 

درباره (نویسنده) جان گری

جان گری (John Gray) ؛ نویسنده و سخنران موضوعات انگیزشی در ۲۵ دسامبر ۱۹۵۱ در آمریکا متولد شد. وی در طول عمر خود به عنوان نویسنده، مشاور خانواده، روانشناس، مدرس دانشگاه، متخصص در امور درمان و… فعالیت کرده است.

وی در رشته روانشناسی از دانشگاه کلمبیا فارغ‌التحصیل شده است. کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی در فهرست تاثیرگذارترین و مفیدترین کتاب‌های ۲۵ ساله اخیر قرار گرفته است، به طوریکه بیش از ۴۰ میلیون نسخه از آن تا به امروز به فروش رسیده است. شایان ذکر است که باربارا دی آنجلیس نویسنده کتاب‌های متعددی با موضوع بهبود روابط خانوادگی همسر سابق جان گری می باشد.

 

 

 


👉امتیاز بده.