کتاب نقش هوش هیجانی در فروش اثر جب بلانت

کتاب نقش هوش هیجانی در فروش (Sales EQ) اثر جب بلانت (Jeb Blount) به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه فروشندگان فوق موفق با بهره‌گیری از هوش هیجانی در فروش باعث انجام معاملات بزرگ می‌شوند؟

تجربه احساسی خریدار هنگام تعامل با فروشنده خیلی مهمتر از ویژگیهای محصول، مزایا یا قیمت آن است. یک دیوار احساسی، خریدار را از فروشنده جدا می کند. فروشندگان می توانند با استفاده از هوش احساسی این دیوار را فرو بریزند و محصولشان را بفروشند. فروشندگان باید فرایند ذهنی ناخودآگاه خریدار را کنترل کنند.

تصمیم خرید مشتریان در ابتدا تصمیمی احساسی است و منطق در آن دخالت ندارد. فروشندگان حرفه ای باید احساساتشان را کنترل کنند، مهار تهای میان فردیشان را ارتقا دهند و در روابط انسانی استاد شوند.

برای فروش بیشتر باید مهار تهای میان فردیتان را ارتقا دهید، احساساتتان را کنترل کنید، احساسات خریدار را بهبود بخشیده و روابطتان با آ نها را مدیریت کنید. جِب بلانت، استاد فروش به فروشندگان یاد می دهد که چطور با استفاده از روانشناسی و هوش احساسی، فروش را نهایی کنند.

متخصصان فروش برای تبدیل شدن به فروشنده برتر به چهار نوع هوش نیاز دارند:

– هوش ذاتی. برای تبدیل شدن به فروشنده برتر به ضریب هوشی بالاتر از سطح متوسط نیاز دارید؛ اما این نوع هوش حاصل وراثت است و نمی توانید آن را ارتقا دهید.

– هوش اکتسابی. افراد سختکوش می توانند هوش اکتسابیشان را با آموزش و تمرین به حداکثر برسانند.

– هوش تکنولوژیکی. متخصصان فروشی که از هوش تکنولوژیکی برخوردارند با جدیدترین تکنولوژ یها راحت هستند و فورا با آ نها سازگار می شوند. فروشندگانی که این هوش را ندارند، اغلب از دیگران عقب می مانند.

– هوش احساسی: افراد بهره مند از این هوش می توانند احساساتشان را کنترل کنند و می دانند چطور اثر مثبتی بر احساسات و عواطف دیگران بگذارند.

فروشندگان برتر که به این چهار نوع هوش مجهز هستند، می توانند با انجام کارهای غیرمنتظره، باورهای خریدار را به هم بریزند. به این ترتیب می توانند چیزهای شفاف و درخشانی ارائه کنند که برای بخش احساسی مغز (آمیگدال) جذاب است. مغز به طور خودکار در جستجوی الگوها است. فروشندگان برتر، روش هایی خلاقانه برای بر هم زدن این الگوها و پیش فر ضهای خریدار پیدا می کنند. …

جهت خرید اینترنتی و آنلاین کتاب نقش هوش هیجانی در فروش روی دکمه مشاهده جزئیات و خرید کلیک کنید.


👉امتیاز بده.