کتاب های با ژانر توسعه فردی | خودیاری | رشد فردی – معرفی

رشد فردی (PERSONAL GROWTH) – خود یاری (Self-Help) – توسعه فردی (Individual development) یا (Self-Development) نام هایی است که به این ژانر از ادبیات داده شده است. که از طریق آگاه کردن افراد با اصولی مبتنی بر روانشناسی، آنها را در راه بهبود زندگی شخصی، اقتصادی، عاطفی، با ایجاد تغییر از درون، (حل کردن مشکلات توسط خود فرد) کمک می‌کند.

تأکید این نوع ادبیات بر تلاش های خودگردان در مقابل تلاش های بیرونی برای حل مشکلات زندگی است. تمرکز روش‌های خودیاری مبتنی بر تغییر فرد است. یعنی به فرد کمک کنیم که با تغییر از درونِ خود با محیط اطراف سازگاری پیدا کند یا آن را تغییر دهد. در غرب کتاب های زیادی در این زمینه نوشته شده و در ایران نیز کتاب‌های متعدد خودیاری در زمینه‌های روانشناسی و اقتصاد ترجمه و منتشر شده‌اند.

#رشد_و_توسعه_فردی ، #خودشناسی، # خودیاری

نکته: شماره گذاری جهت دسترسی راحت تر است و هیچ گونه مفهوم دیگری ندارد.

لیست تعدادی از کتاب های خودیاری، توسعه فردی، رشد فردی

1- کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید – جفری یانگ، جانت اس. کلوسکو

نویسندگان کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید (Reinventing Your Life) که از صاحب‏نظران حوزه شناخت‌درمانی هستند، به شناسایی، نشانه شناسی، سبب شناسی و درمان ۱۱ الگوی رفتاری مخرب و تکرارشونده پرداخته‏اند که به خودانگاره منفی ربط دارند. آنها سعی در بیان و معرفی تله‌های زندگی و آشنا ساختن ما با این تله ها هستند تا آنها را شناسایی و به اصلاح شان بپردازیم.

2 – کتاب غلبه بر اهمال کاری – دنیل والتر

کتاب غلبه بر اهمال کاری (How to Stop Procrastinating) استراتژی‌های قدرتمند برای غلبه بر تنبلی و چند برابر کردن وقت‌تان نوشته دنیل والتر (Daniel Walter) درباره استراتژی‌های قدرتمند برای مقابله با تنبلی و افزایش بهره‌وری است.
اگر شما فردی هستید که کارها را به تعویق می‌اندازید، این عادت بد موفقیت شما را با روش‌های مختلف محدود می‌سازد. اگر به این موضوع رسیدگی نکنید، احتمال دستیابی به اهداف اصلی خود را کاهش می‌دهید. اگر می‌خواهید تعلل را متوقف کنید؟ دوست دارید برای انجام کارهای روزانه انگیزه داشته باشید؟ به دنبال راهی برای نجات از معضل تنبلی هستید؟ کتاب ارزشمند غلبه بر اهمال کاری به یاری شما می‌آید و تکنیک‌های مهمی در خصوص شکست تنبلی و سستی در اختیارتان قرار می‌دهد.

3 – کتاب شفای زندگی – لوئیز هی

در کتاب شفای زندگی (You Can Heal Your Life) لوئیز اعتقادات و نظریاتش را راجع به اینکه این اغلب خود ما هستیم که باعث ایجاد مشکلات عاطفی و اختلالات فیزیکی و بیماری در بدنمان می شویم و اینکه چگونه می توانیم با تغییر فکرمان زندگی بهتری برای خود بسازیم ، بیان کرد. کتاب شفای زندگی جزو پرفروش ترین کتابها در سراسر جهان شناخته شد.

4 – کتاب برنامه ریزی به روش بولت ژورنال – رایدر کارول

کتاب برنامه ریزی روش بولت ژورنال (The bullet journal method: track the past, order the present, design the future) به شما کمک می‌کند گذشته را ردیابی و حال را طوری ساماندهی کنید که بتوانید آیندۀ خود را طراحی کنید، به طوری که به سیستم شخصی کاملی تبدیل می‌شود که می‌تواند زندگی شما را عمیقاً در جهت بهتر شدن تغییر دهد. بولت ژورنال روشی است که با آن می‌توانید کنترل زندگی‌تان را به‌دست بگیرید، برنامه‌ریزی کنید، زمانتان را مدیریت کنید، به اهدافتان برسید و در کل زندگی‌تان را بهتر کنید.

5 – کتاب باشگاه پنج صبحی ها – رابین شارما

کتاب باشگاه پنج صبحی ها (The 5 AM Club) بر اساس مفهوم و روشی است که شارما برای بیش از بیست سال برای کارآفرینان برتر، مدیران ارشد شرکت های بسیار معروف، سوپراستارهای ورزشی، افراد برتر حوزه موسیقی، و اعضای سلطنتی تدریس کرده است.

6 – کتاب چه کسی پنیر مرا جا‌به‌جا کرد – اسپنسر جانسون

چه کسی پنیر مرا برداشت یا چه کسی پنیر مرا جا‌به‌جا کرد (Who Moved My Cheese)، داستان چهار شخصیت خیالی: موش‌ها: «اسنیف» و «اسکوری» و آدم‌کوچولوها، «هم» و «هاو»است. این چهار شخصیت برای نشان دادن قسمت‌های ساده و پیچیدهٔ درون ما، بدون توجه به سن، نژاد یا ملیت، در نظر گرفته شده‌اند. ما، گاهی اوقات، ممکن است مثل اسنیف تغییرات را زود بو بکشیم؛ یا مثل اسکوری به‌سرعت وارد عمل ‌شویم. گاه مانند «هم» با انکار تغییرات در برابر آنها می‌ایستیم،. یا مثل «هاو» یادمی‌گیریم وقتی شرایط ما را به طرف چیز بهتری راهنمایی می‌کند، خود را با آن تغییر وفق دهیم.

7 – کتاب بیداری غول درون – آنتونی رابینز

آنتونی رابینز در کتاب بیداری غول درون یا بیدار کردن غول درون (Awaken the Giant Within) مؤثرترین استراتژی‌های خود را برای مدیریت احساسات، جسم، روابط، امور مالی، و زندگی به شما عرضه می‌دارد. «برای موفقیت باید بتوانید بر احساسات، جسم، روابط، باورها، و امور مالی‌تان، به بیان دیگر همۀ عرصه‌های زندگی‌تان تسلط یابید و به زعم رابینز رؤیاهایتان را به تسخیر خود درآورید».

8 – کتاب آیین زندگی – دیل کارنگی

دیل کارنگی در کتاب آیین زندگی (How to stop worrying and start living) به این پرسش پاسخ می‌دهد که چگونه بر فشارهای روحی و نگرانی‌ها فایق آییم و زندگی را با نشاط آغاز کنیم.

9 – کتاب چهار اثر – فلورانس اسکاول شین

خلاصه کتاب چهار اثر فلورانس (Florence Scovel Shinn’s Writings) این است که خوشبختی بیش از هر چیز یک مولفه ذهنی است. شما هنگامی خوشبختید که در ذهن تان از خود رضایت داشته باشید.

10 – کتاب حکایت دولت و فرزانگی – مارک فیشر

آیا افرادی که به موفقیت می رسند از آن هایی که فقط رویای موفقیت را دارند، بیشتر و سخت تر کار می کنند؟ آیا آن ها باهوش تر، خوش شانس تر و بی رحم تر هستند؟ و آیا موفقیت مالی، خوشحالی و سعادت را به دنبال دارد؟ این ها سؤالاتی اساسی هستند که همه ی انسان ها به نوعی با آن ها درگیرند. کتاب حکایت دولت و فرزانگی، با استفاده از شخصیتی سالخورده، خردمند و دولتمند به شکلی فراموش نشدنی به این سؤالات پاسخ می دهد.

11 – کتاب لطفا گوسفند نباشید – محمود نامنی

کتاب لطفا گوسفند نباشید (Please do not be a sheep) با روایت داستان ، حکایت و نقل قول هایی به همراه تحلیل آنها، تلاش کرده تا راه خودشناسی را که مسیر راحتی هم نیست، برای کسانی که قصد طی کردن آن را دارند، هموار کند.

12 – کتاب چهار میثاق – دون میگوئل روئیز

کتاب چهار میثاق (The Four Agreements: A Practical Guide to Personal Freedom) چهار اصل یا چهار میثاق اساسی را بیان می‌کند و قدم به قدم به خواننده آموزش می‌دهد که چطور این اصول را در زندگی روزمره خود رعایت کند تا به آرامش درونی برسد.

13 – کتاب قدرت اراده – پل شاگو

کتاب قدرت اراده (Le pouvoir de la volonté) به شما آموزش میدهد که چگونه به استعداد، قوه ذهنی، اعتماد بنفس خود را افزایش دهید.

14 – کتاب شیوه گرگ – جردن بلفورت

نویسنده با کلام دلنشین، و بیانی متفاوت، آنچه را که برای متقاعد کردن، نفوذ، و موفقیت نیاز دارید در 12 فصل در اختیارتان قرار می دهد.

15 – کتاب ایکیگای – هکتور گارسیا – فرانچسک میرالس

کتاب ایکیگای «ایکی گایی» – (Ikigai) از 9 بخش مختلف تشکیل شده است که هر قسمت به یکی از رازها و مهارت هایی می‌پردازد که منجر به طول عمر بیشتر مردم ژاپن و زندگی شاد آن‌ها شده است.

16 – کتاب محدودیت صفر – جو ویتالی

کتاب محدودیت صفر (Zero limits) داستان آشنایی جو ویتالی با یک استاد معنوی به نام ایهالیا کالاهولن است. ویتالی در این کتاب داستان آشنایی خودش با این مرد و پاکسازی به شیوه‌ی بومیان را بیان می‌کند و دید جدیدی به خواننده‌اش می‌دهد که به کمک آن خواهد توانست ظرفیت‌هایش را از نو شناسایی کند و …

17 – کتاب تئوری انتخاب – ویلیام گلسر

کتاب نظریه انتخاب (Choice Theory) در یک تعریف ساده، در مورد انتخاب‌ها و چگونگی و چرایی انجام دادن آن انتخاب‌هاست.

18 – کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست – مگان دیواین

در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست (It’s OK That You’re Not OK)، “مگان دیواین” رویکرد عمیق و جدیدی را برای تجربه غم و اندوه و نحوه کمک به افرادی که این فاجعه را متحمل شده اند، ارائه می دهد.

19 – کتاب ثروتمندترین مرد بابل – جورج سمیوئل کلاسون

کتاب ثروتمندترین مرد بابل (The Richest Man in Babylon) درباره‌ شهر قدیمی بابل است که در روزگار قدیم ثروتمندترین شهر جهان بود و شهرت و آوازه‌ ثروت آن در سراسر دنیا می‌پیچید. کتاب ثروتمندترین مرد بابل با راه‌کارهای ساده و عملی به افرادی که در پس‌انداز کردن، کسب‌وکار و قرض‌هایشان مشکل دارند، کمک می‌کند.

20 – کتاب از خوب به عالی – جیم کالینز

در کتاب از خوب به عالی (Good To Great) می‌فهمیم که متوسط بودن برای موفق بودن کافی نیست بلکه خوب بودن و حرکت به سوی عالی شدن، کلید موفقیت است. اگر به دنبال مطالعه‌ای علمی و جذاب برای شناخت عواملی هستید که شرکت‌های ابرقدرت امروز شکل داده‌اند، این کتاب را بخوانید.

21 – کتاب محکم در آغوشم بگیر – سو جانسن

کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق (Hold me tight: seven conversations for a lifetime of love) هم برای زنان است و هم برای مردان. برای تمامی مردمان و تمامی فرهنگ‌ها است. هر کس روی این سیاره دارای نیازهای اساسی یکسانی برای ایجاد پیوند و ارتباط است.

22 – کتاب دوباره فکر کن – آدام گرانت

کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم (Think Again The Power of Knowing What You Do not Know) بر باز کردن ذهن‌ تمرکز دارد. آدام گرانت در این کتاب از آمادگی ذهنی و قدرت دوباره و دوباره فکر کردن و تجدید نظر کردن در آموخته‌های قبلی برای گرفتن تصمیمات به موقع در زندگی و رسیدن به اهداف سخن می‌گوید.

23 – کتاب دوازده قانون زندگی – جردن پیترسون

جردن پیترسون در کتاب 12 قانون زندگی (Rules for Life12) ؛ نوشدارویی برای بی‌نظمی، با دیدگاهی کاملا متفاوت نسبت به داستان‌های اساطیری، تاریخ، علم، روانشناسی و تجربیات کاری خودش و با بهره‌گیری از مطالعات وسیعش در انواع رشته‌های مختلف، می‌کوشد، چگونه زندگی کردن را به ما بیاموزد.

24 – کتاب چگونه کمال گرا نباشیم اثر استفان گایز

استفان گایز در کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم (How To Be An Imperfectionist): راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال‌گرایی؛ از معایب کمال‌گرایی می‌گوید و معتقد است که مانند مانع بزرگی بر سر راه پیشرفت شما خواهد بود.

25 – کتاب سندروم دختر خوب – بورلی انگل

چطور می‌توان از یک دختر خوب به یک زن قدرتمند تبدیل شد؟ بورلی انگل روانپزشک و روان‌درمانگر مطرح آمریکایی در کتاب سندروم دختر خوب (The Nice Girl Syndrome) باورها و طرز فکرهایی را که باعث بدرفتاری و سوء رفتار با زنان می‌شوند بررسی کرده و راهکار مشخصی را برای ریشه‌کن کردن و از بین بردن این باورهای غلطی که در عمق وجود زنان ریشه دوانیده ارائه می‌کند.

26 – کتاب هرگز سازش نکنید – کریس واس

کتاب هرگز سازش نکنید (Never Split the Difference)؛ طوری مذاکره کنید که انگار زندگی‌تان به آن بستگی دارد! نوشتۀ کریس واس، به شما یاد می‌دهد که کنترل مکالماتی را که به زندگی و کارتان مربوط هست به دست آورید

27 – کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم – روبرت توکه

کتاب چگونه حافظه برتر داشته باشیم (Votre Me’moire) اثر روبرت توکه، اصول به خاطرسپاری و راه‌های حفظ و نگهداری سیستم مغزی که باید برای دریافت و حفظ مسائل در دراز مدت به کار برده شود را تشریح کرده است.

28 – کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید – ناپلئون هیل

کسب ثروت، رسیدن به موفقیت و خواسته‌ها و… چندان آسان نیستند و گاهی می‌توانند آرامش ذهنی شما را به هم بریزند. اما ناپلئون هیل در کتاب با آرامش ذهن به ثروت برسید (Grow rich with peace of mind) راهکارهای مفیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید با آسودگی‌ خاطر درآمد خودتان را افزایش دهید.

29 – کتاب هفده قانون موفقیت – ناپلئون هیل

در کتاب 17 قانون موفقیت (Success: The Best of Napoleon Hill) اثر ناپلئون هیل راز و رمز‌های موفقیت افراد متنفذ، مقتدر و غول‌های صنعت و بازرگانی را می خوانید.

30 – کتاب قدرت فکر – ژوزف مورفی

کتاب قدرت تفکر (Telepsychics) ثمره سال ها تحقیق دکتر ژوزف مورفی است .این کتاب سرشار از تکنیک ها، مثال ها و داستان هایی است که به شما می آموزد، چگونه قدرت روانی خود را توسعه داده و آزاد کنید و رویدادهای آینده را با استفاده از “قدرت تفکر” ، شهود و موارد دیگر تصویر سازی کنید . کتاب “قدرت تفکر ” زندگی شما را تغییر خواهد داد.

31 – کتاب کار NPL- جورف اوکانر
کتاب کار NLP: راهنمای عملی برای دستیابی به نتایج مورد نظر به قلم جوزف اوکانر، کامل‌ترین راهنمای موجود برای برنامه‌ریزی عصبی – کلامی است و تمرینات، راه حل‌ها و منابع مفیدی در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شما با استفاده از تمرینات کتاب کار ان ال پی (NLP Workbook) قادر خواهید بود تا خود و جهان پیرامون خود را تغییر دهید.

32 – کتاب وضعیت آخر – دکتر تامس آنتونی هریس

ساختار کتاب وضعیت آخر (I’m OK, You’re OK) به بررسی روش تحلیل رفتار متقابل در زندگی می پردازد. تحلیل رفتار متقابل در حقیقت روشی است که شخص به صورت واقع بینانه، بدون در نظر گرفتن اتفاقات گذشته، خود را مسئول آنچه در آینده، قرار است اتفاق بیفتد، می داند.

33 – کتاب ماندن وضعیت آخر – دکتر تامس آنتونی هریس

کتاب ماندن در وضعیت آخر (Staying Ok) به نوعی ادامه کتاب وضعیت آخر است. در کتاب وضعیت آخر با رویکرد تحلیل رفتار متقابل، نگرشی جدید در برخورد با زندگی خود و دیگر افراد به شخص آموزش داده می شود تا با استفاده از آن بتواند به جای دریافت احساس بد، احساس خوب را از هر اتفاق و برخورد در زندگی دریافت کند.

34 – کتاب جادوی نظم – ماری کندو

آیا تاکنون پیش آمده است که با تمام توان، خانه یا محل کارتان را مرتب کنید و پس از زمانى بسیار کوتاه دوباره به هم‌ریخته شود؟ اگر این‌طور است، راز موفقیت را در کتاب جادوی نظم (the life changing magic of tidying up) هنر ژاپنىِ خلوت‌سازى و ساماندهى، خواهید یافت.

35 – کتاب 10 قانون (راز) موفقیت – وین دایر

دستیابی به موفقیت، چیزی است که مورد علاقه همه افراد در دنیا است. هیچ کس از موفق شدن و رضایت داشتن از زندگی بدش نمی آید. همه ما با هدفی زندگی می کنیم. وین والتر دایر در کتاب 10 قانون موفقیت (secrets for success and inner peace10) قوانینی را به ما آموزش می دهد که بسیار مهم هستند. و می‌توانند به عنوان آموزش‌های پایه در زندگی مورد استفاده قرار بگیرند و تاثیر فوق‌العاده‌ای روی زندگی ما داشته باشند.

36 – کتاب شش کلاه تفکر – ادواردو دوبونو

کتاب شش کلاه تفکر (Six Thinking Hats) به قلم ادوارد دوبونو، راهکارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید روش درست اندیشیدن را یاد بگیرید. در این راهکارها با استفاده از شش سبک فکری گوناگون به مطالعه و بررسی بر روی مسئله مورد نظر پرداخته می‌شود.

37 – کتاب راز دختران موفق – کارا الویل لیبا

کارا الویل لیبا در کتاب راز دختران موفق (Girl Code) ما را به زندگی زنان موفق و تأثیرگذار جهان دعوت می‌کند و نشان می‌دهد که چگونه با به کار بستن چند توصیه‌ ساده ما نیز می‌توانیم از زنان موفق محسوب شویم.

38 – کتاب آدم های سمی – لیلیان گلاس

آدم های سمی آدم هایی هستند که زندگیتان را سخت و غیرقابل تحمل می کنند؛ همسر، پدر و مادر، معشوق، دوست، رئیس، همکار یا حتی افرادی که با آن ها تجارت می کنید. آن ها می توانند احساسی از سرخوردگی و بی ارزشی را در شما به وجود آورند و باعث فشارهای عاطفی و جسمانی زیادی شوند. دکتر لیلیان گلس در کتاب آدم های سمی (Toxic People)، سی نوع از این «آدم های سمی» را دسته بندی کرده است.

39 – کتاب هنر رندانه به تخم گرفتن – مارک منسون

هنر رندانه به تخم گرفتن (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) راهنمایی است برای رهایی از نگرانی‌های پوچ و بیخود روزمره جهان کنونی که امروزه گریبان‌گیر بسیاری از انسان‌ها شده‌است.

40 – کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه – ژوزف مورفی

کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه (The Power of Your Subconscious Mind) به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

41 – کتاب چهار هزار هفته – الیور بکمن

تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌ایدکه عمر بشر تا چه اندازه کوتاه است؟ با این حساب برای انجام دادن کارها و برنامه‌های خود زمان زیادی ندارید! کتاب چهار هزار هفته نوشته الیور برکمن اثری جذاب، تامل‌برانگیز و البته با کمی چاشنی طنز است که درباره مدیریت زمان صحبت می‌کند!

42 – کتاب هنر نه گفتن – دیمون زاهاریادس

دست از بله گفتن های احمقانه خود بردارید! بیاموزید که چگونه مرزها را برای خود تعیین کنید و نه بگویید – بدون اینکه احساس گناه کنید! آیا از افرادی که از شما سو استفاده می کنند خسته شده اید؟ آیا از همکاران، دوستان و اعضای خانواده که خواستار وقت شما هستند خسته شده اید و انتظار دارید که این فرصت را دیگر به آنها ندهید؟ آیا می خواهید از این به بعد بتوانید سریع تر تصمیم گیری کنید و با صدای بلند به در خواست های خلاف میلتان، نه بگویید؟ کتاب هنر نه گفتن (The Art of Saying No) را بخوانید.

43 – کتاب طلای درون – رابرت الکس جانسون

کتاب طلای درون: نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی (Inner gold: understanding psychological projection) طلاهایی همچون اعتماد به نفس، استقلال و… که هر فرد در وجود خود دارد را معرفی کرده و با راهکارهایی که ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا به طلای درونتان دست پیدا کنید.

44 – کتاب عقل در برابر جنون – آدام فیلیپس

آدام فیلیپس روانشناس برجسته بریتانیایی در کتاب عقل در برابر جنون (Going Sane: Maps of Happiness) با بهره‌گیری از تجارب خود در زندگی و ارائه‌ی ایده‌ها طلایی، شما را به مسیری هدایت می‌کند که در انتهایش با سعادت و کامیابی روبه‌رو خواهید شد. این اثر بی‌نظیر به افرادی که می‌خواهند زندگی عاقلانه توام با آرامش داشته باشند، کمک شایانی خواهد کرد.

45 – کتاب جنس اول – هلن فیشر

هلن فیشر در این کتاب اعلام می کند که «آینده متعلق به زنان است.» این نویسنده با نگاه به دوران پیش از تاریخ نشان می دهد که چگونه ساختار خاص ذهن زنانه، بانوان را قادر می سازد تا «تفکر شبکه ای» یا «تفکر سنتزی» داشته باشند که در مقایسه با ذهن خطی تر یا «تفکر مرحله ای» در مردان متفاوت است.

46 – کتاب جهان هستی هوایت را دارد – گبریل برنستین

برنستین در کتاب دگرگون کننده جهان هستی هوایت را دارد (The Universe Has Your Back: Transform Fear to Faith)، از اسراری ارزشمند پرده برمی دارد و به ما نشان می دهد که جهان هستی، هوای همه ما را دارد.

47 – کتاب کشف توانمندی ها – مارکوس باکینگهام

توانمندی‌های شما چه هستند؟ چطور می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید؟ قدرتمندترین ترکیب‌های شما کدام‌اند؟ آن‌ها شما را به کجا می‌برند؟ کتاب کشف توانمندی‌ها (Now, Discover Your Strengths) به شما کمک می‌کند تا استعدادهای ذاتی خود را کشف کرده و از آن‌ها در جهت موفق شدن خود استفاده کنید.

48 – کتاب صبح جادویی – هال الرود

کتاب صبح جادویی (The miracle morning) نوشته هال الرود می باشد که در آن از انرژی صحبت می کند که بسیاری از افراد بدنبال آن هستند تا بتوانند به واسطه آن زندگی خود را بهتر بسازند. او معتقد است در سحرخیزی انرژی وجود دارد که بواسطه آن حرکت های بسیاری می توان در طول روز انجام داد.

49 – کتاب خودت را رها کن – گری جان بیشاپ

کتاب خودت را به فنا نده (Unfu*k Yourself) به شما یاد می‌دهد چگونه به آرامش درونی و بیرونی دست پیدا کنید. نام این کتاب گویای تمام رمز و رازهایی است که نویسنده می‌خواهد آن‌ها را برای‌تان فاش کند.

50 – کتاب نگران نباش زندگی کن – دیل کارنگی

کتاب نگران نباش! زندگی کن… (How to stop worrying and start living) اثری از دیل کارنگی است که مطالعه آن به شما خواهد آموخت که چگونه تشویش و نگرانی‌های بی‌مورد و حتی واقعی را از خود دور کنید.

51 – کتاب 7عادت نوجوانان موفق – شون کاوی

کتابی که به زیبایی با استفاده از مثال ها و خاطرات زندگی واقعی به طرز زیرکانه ای نوشته شده، با حس های متفاوت خواننده را همراه خود می کند و تجربه ای جدید را جلوی پای او می گذارد. به جرات می توان گفت بهترین کتاب روانشناسی در حیطه سنی نوجوانان است.

52 – کتاب بیداری قهرمانان درون – پاتریشیا آدسون

در کتاب بیداری قهرمانان درون (Depth Coaching) «دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران»، نویسنده، مهارت ها و نگرش های مورد نیاز برای کمک به مردم در توسعه کامل توانایی هایشان را بررسی می کند. این کتاب به عنوان یک راهنمای دقیق برای درمانگران، مربیان زندگی و هر کسی که علاقه مند به کمک به دیگران است، ابزارهایی را برای مطالعه مسائل رشد شخصی فراهم می کند.

53 – کتاب ازدواج ها چرا موفق می‌شوند و چرا شکست می‌خورند – جان گاتمن

کتاب ازدواج ها چرا موفق می شوند و چرا شکست می خورند (Why Marriages Succeed or Fail) شما را در طی یک سری تست های شخصی جهت تعیین نوع ازدواج خود، نقاط قوت و ضعف خود و اقدامات خاصی که می توانید برای کمک به ازدواج خود انجام دهید. راهنمایی می کند.

54 – کتاب باشگاه مغز یک – حامد اختیاری

کتاب باشگاه مغز (Brain gym) در 16 مرحله تمرینات مناسبی را به شما ارائه می کند اجرای منظم و پله پله این تمرینات بدون شک عملکردهای مغزی شما را تقویت خواهد کرد. کافی است مسائل مطرح شده را با جدیت و پشتکار انجام دهید.

55 – کتاب شکست عادت های کهنه – جو دیسپنزا

در کتاب شکست عادت های کهنه (Breaking The Habit of Being Yourself) نه تنها دانش لازم برای تغیر جنبه هایی از خودتان به شما داده خواهد شد بلکه به شما به صورت گام به گام آموزش داده می شود تا آنچه را که یاد می گیرید به کار بگیرید تا بتوانید تغییرات محسوسی در هر زمینه از زندگی خود داشته باشید.

56 – کتاب شهامت رها بودن – گای فینلی

کتاب شهامت رها بودن (The Courage to Be Free) دنیایی از آگاهی است که چگونگی کشف خویشتن بی هراس ذاتی تان و در نتیجه کم کردن اضطراب و تنش ها، مقابله با ترس ها، زندگی در لحظه حال و دستیابی به آزادی را آموزش می دهد.

57 – کتاب مهره حیاتی – ست گادین

گودین در کتاب مهره حیاتی (Linchpin): آیا غیر قابل جایگزین هستید؟؛ می گوید، در زندگی هر کسی فرصتی مهم وجود دارد، و باید از این فرصت‌ طلایی استفاده کرد و شرایط را تغییر داد. این همان بزنگاهی است که باید تصمیم‌مان را بگیریم و بین زندگی متوسط و زندگی ایده‌آل دست به انتخاب بزنیم.

58 – کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود – جولی اسمیت

کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟ (Why Has Nobody Told Me This Before) راهنمایی تمام‌عیار برای تاب‌آوری در مقابل مشکلات زندگی‌ست. جولی اسمیت با بهره‌گیری از تجارب خود در زمینه‌ روان‌شناسی بالینی مجموعه‌ای از نکات را به شما ارائه کرده که با استفاده از آن‌ها می‌توانید کنترل بیشتری در مقابل مشکلات داشته باشید و ابزارهای کارآمدتری برای مقابله با چالش‌ها بیابید.

59 – کتاب آداب معاشرت به زبان آدمیزاد – سو فاکس

زندگی پر از لحظاتی است که شما نمی دانید چگونه رفتار کنید یا چگونه خود را در مقابل دیگران مدیریت کنید. در این مواقع، آداب معاشرت برای حفظ حس شوخ طبعی و عزت نفس شما حیاتی است. کتاب آداب معاشرت به زبان خودمانی (Etiquette For Dummies) به شما کمک می کند از تعاملات اجتماعی در خانه، محل کار، مدرسه و هر جای دیگری لذت ببرید.

60 – کتاب تاثیر – رابرت بی سیالدینی

کتاب تاثیر: روانشناسی متقاعدسازی (Influence: the psychology of persuasion) از اصول علمی و رفتارشناختی مجاب‌سازی و متقاعد کردن دیگران با شما سخن می‌گوید.

61 – کتاب افسردگی نهفته – مارگارت رابینسون رادرفورد

مارگارت رابینسون رادرفورد در کتاب افسردگی نهفته (Perfectly hidden depression) به رابطه‌ میان «کمال‌طلبی» و «افسردگی» می‌پردازد. او بیان می‌کند که کمال‌طلبی چنان می‌تواند درون انسان را زهرآگین کند که توانایی لذّت بردن به‌ کلی از او گرفته شود. با به‌کاربستن راهکارهای روشنگری که نویسنده در کتاب افسردگی نهفته ارائه می‌دهد قادر خواهید بود خود را به گونه‌ای که هستید، بپذیرید و از دام افسردگی رهایی یابید.

62 – کتاب امروز و فردا نکن – گارلند کالسن

کتاب امروز و فردا نکن (Stop Wasting Time) شامل یک برنامه پنج هفته ای است که به شما کمک می کند تنبلی و تعلل را کنار بگذارید و با عزم راسخ پای تصمیمیات خود بایستید. این کتاب به شما کمک می کند تا از تلاش کردن در مسیر هدف خویش دلسرد نشوید و آن را تا آخر دنبال کنید.

63 – کتاب 100 راز خانواده موفق – دیوید نیون

دیوید نیون در کتاب 100 راز خانواده موفق (100Simple Secrets of Happy Families)، بر مبنای داده‌های حاصل از پژوهش‌های علمی و روان‌شناختی ویژگی‌های خانواده‌های شاد و موفق را ذکر می‌کند. و 100 گام ساده و تأثیرگذار پیش پای شما قرار می‌دهد تا در روابط‌تان با اعضای خانواده بازنگری کنید و به رابطه‌ خانوادگی‌ای گرم تؤام با عشق و احترام دست یابید.

64 – کتاب چگونه به اینجا رسیدم – باربارا دی آنجلیس

باربارا دی آنجليس در کتاب چطور به اینجا رسیدم ؟ (How did i get here) راه های غلبه بر نا امیدی و شکست را بررسی کرده و به ما نشان می دهد هر شخص دارای استعدادهای خاصی است و باید به بهترین شکل از آنها استفاده کند و …

65 – کتاب خودشناسی – آلن دوباتن

آلن دوباتن در کتاب خودشناسی (Self knowledge)، شما را به سفری در ژرف‌ترین و دور افتاده‌ترین گوشه‌های وجودتان می‌برد و با کمک آن مجهز به مجموعه ابزارهایی می‌شوید که می‌توانید شخصیتتان را به درستی شناسایی کنید.

66 – کتاب درنگ نکن انجامش بده – ریچارد برانسون

کتاب درنگ نکن انجامش بده یا کتاب برو به دستش بیار (Screw It, Let’s Do It) یک اثر اتوبیوگرافی است که روش ریچارد برانسون برای رسیدن به موفقیت را توضیح می‌دهد. این کتاب شما را با داستان‌هایی باورنکردنی آشنا می‌کند و انگیزه‌ لازم برای شروع مسیر را در اختیارتان می‌گذارد.

67 – کتاب ایگو دشمن من است – رایان هالیدی

کتاب ایگو دشمن است (Ego is the enemy)، شما را به این درک می‌رساند که حتی موفق‌ترین انسان‌ها هم میان ایگو (نفس) و تواضع در رفت و آمد هستند. رایان هالیدی به شما آموزش می‌دهد که بزرگ‌ترین دشمن خود را که همان ایگو است، بشناسید و آن را نابود کنید.

68 – کتاب پله پله تا اوج – زیگ زیگلار

هر فردی در هر سنی برای پیداکردن هدف به راهکار‌های مفید نیاز دارد. این خود ما هستیم که باید این راهکارها را پیدا کنیم و سرنوشت خود را بسازیم. موضوعاتی که باعث برهم خوردن آرامش ما و دوری از اهدافمان می‌شوند ناشی از از وضعیت عاطفی ما هستند. همچنین دلیل اینکه برخی از افراد در بیشتر مواقع خود را بی‌ارزش می‌پندارند و … کتاب پله پله تا اوج (Steps to the Top) راهنمای شما در این مسیر است.

69 – کتاب نشخوار فکری فقیرانه – رابرت کیوساکی

کتاب نشخوار فکری فقیرانه (rumination) نوشته‌ رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی مجموعه نوشته‌هایی از این دو نویسنده معروف در حوزه‌ مسائل مالی، سرمایه‌گذاری و کسب ثروت است.

70 – کتاب مادران سمی – سوزان فوروارد

سوزان فوروارد، روان‌درمانگر و نویسنده پرفروش نیویورک‌تایمز، در کتاب مادران سمی (Mothers Who Can’t Love) و آسیب‌های وارد به دختران با ارائه راهکارهایی به شما کمک می‌کند تا رابطه از دست رفتهٔ خود با مادرتان را بازسازی کنید و زخم‌های ناشی از آن را تشخیص دهید و درمان کنید.

71 – کتاب قانون ده برابر – گرنت کاردون

قاعده 10 برابر (The 10x Rule) تنها اصلی است که تمام افراد موفق در اکثر مراحل رو به رشد زندگی شان از آن استفاده می کنند. فارغ از این که موفقیت را چطور تعریف می کنید، این کتاب نحوه تضمین دستیابی به آن را نشان خواهد داد.

72 – کتاب رهایی از زندان ذهن – متیو مک کی

کتاب رهایی از زندان ذهن (Leave Your Mind Behind) مجموعه ای از روشهای ساده را می دهد که خوانندگان می توانند با استفاده از آنها یاد بگیرند که افکار منفی خود را بدون گرفتار شدن در آنها، رها کنند.

73 – کتاب قدرت خودباوری – ناتانیل برندن

کتاب قدرت خودباوری (The power of self-esteem) نوشتۀ ناتانیل براندن، به کشف شیوه‌هایی می‌پردازد که شما را راهنمایی کند تا خود را بیشتر باور کنید و به سمت موفقیت پیش روید. و به شما راهکارهایی در حیطه‌ خودباوری از قبیل موارد موثر در خودباوری، خودباوری و موفقیت، قدرت خودباوری در محل کار و چرا ما به خودباوری نیاز داریم؟، می‌پردازد.

74 – کتاب شناخت درمانی روانشناسی افسردگی – دیوید برنز

در کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی (Feeling Good: The New Mood Therapy)، دیوید برنز، تکنیک های قابل توجه و علمی اثبات شده ای را بیان می کند که بلافاصله روحیه شما را بالا می برد و به شما کمک می کند دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی ایجاد کنید.

75 – کتاب شفای کودک درون – لوسیا کاپاچیونه

در کتاب شفای کودک درون (Recovery of Your Inner Child) دکتر لوسیا کاپاچیونه، تعداد زیادی فعالیت عملی را به اشتراک می گذارد که به شما کمک می کند کودک آسیب پذیر و کودک عصبانی درون خود را در آغوش بگیرید، والدین پرورش دهنده درونتان را پیدا کنید و در نهایت آن کودک درون خلاق و جادویی ای که می تواند زندگی شما را شفا دهد کشف کنید.

76 – کتاب راز های روانشناسی تاریک – ویلیام کوپر

کتاب رازهای روانشناسی تاریک به قلم ویلیام کوپر، یک راهنما برای یادگیری مطالبی همچون دستکاری عاطفی پنهان‌، کنترل ذهن، فریب و شستشوی مغزی است که هنر خواندن ذهن افراد و تأثیرگذاری بر رفتارهای انسانی را به شما می‌آموزد. این کتاب در گروه پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار دارد.

77 – کتاب سوراخ دعا را گم کردن – اریک بارکر

بسیاری از توصیه هایی که در رابطه با رسیدن به موفقیت شنیده ایم، منطقی و نویدبخش هستند… و البته کاملا اشتباه! بارکر در کتاب این راهش نیست – سوراخ دعا را گم کردن (Barking up the wrong tree) جذاب از علم پشت پرده عوامل واقعی تعیین کننده موفقیت و مهمتر از این، چگونگی رسیدن به آن پرده برمی دارد.

78 – کتاب خودشناسی به روش یونگ – مایکل دانیلز

خودشناسی با روش یونگ با استفاده از «تکنیک رمزواژه» شیوۀ جالب و هیجان‌انگیزی را براساس نظریه‌های روانشناس بزرگ کارل گوستاو یونگ ارائه می‌دهد. «تکنیک رمزواژه» قادر است تیپ‌های مختلف روانشناختی را مشخص کند و ساختارها و پویایی شخصیت هریک از این تیپ‌ها را بررسی نماید.

79 – کتاب توانگران چگونه می‌اندیشند – چارلز آلبرت پویسانت

در کتاب چگونه مانند میلیونرها فکر کنیم یا توانگران چگونه می‌اندیشند (How to Think Like a Millionaire)، میلیونرهای ما مارک فیشر و مارک آلن (که به عنوان نویسنده هم ذکر شده اند) نشان می‌دهند که موفقیت برای همه کسانی که آن را می‌خواهند و خواسته‌هایشان را عملی می‌کنند در دسترس است. به جای اینکه منتظر بمانید تا سرنوشت شما را تغییر دهد، می توانید بلافاصله با قدرتمندترین متحد خود – ضمیر ناخودآگاه خود – شروع کنید. وقتی این کار را با استفاده از اصول ارائه شده در این کتاب انجام دهید، موفقیت سریعی به دنبال خواهد داشت.

80 – کتاب راه روشن است – اپرا وینفری

اوپرا در کتاب راه روشن است (The Path Made Clear)، راهنمایی هایی را برای داشتن عمیق ترین دید ممکن نسبت به خود، با شما به اشتراک می گذارد، و چارچوبی را برای داشتن یک زندگی موفق و پر اهمیت ارائه می دهد.

81 – کتاب روانشناسی تصویر ذهنی – ماکسول مالتز

فرمول شگفت انگیز دکتر مالتز در کتاب روانشناسی تصویر ذهنی (Magic Power of Self-Image Psychology) تضمین می کند زندگی شما برای همیشه تغییر کند. وی ثابت می کند که عزت نفس بر هر فکر و عمل تأثیر می گذارد و متعهد می شود که عزت نفس شما را از طریق هفت تمرین ذهنی آسان ایجاد کند که تمام ترس ها ، اضطراب ها و نارضایتی های شما را برطرف می کند و آنها را جایگزین لذت و اعتماد به نفس می کند.

82 – کتاب ژرفای زن بودن – مورین مورداک

مورداک در کتاب ژرفای زن بودن (The heroine’s journey) به این پرسش پاسخ می‌دهد که چرا زنان با وجود موفقیت‌های اجتماعی فراوان احساس رضایت نمی‌کنند؟

83 – کتاب آرامش – آلن دو باتن

کتاب آرامش (Calm) نوشته‌ آلن دوباتن، اثری مصور از مجموعه‌ «مدرسه‌ زندگی» است که به طور نظام‌مند به طیفی از مسائلی که سرچشمه‌ اضطراب‌ها، خشم‌ها و عصبانیت‌های ما هستند، می‌پردازد. این کتاب می‌کوشد علل مهم‌ترین استرس‌هایمان را واکاوی کند و مجموعه‌ای از استدلال‌های متقاعد کننده، زیبا و گاهی طنزآمیز در اختیارمان بگذارد تا بتوانیم در برابر هرس و خشم از خود محافظت کنیم.

84 – کتاب حافظه نامحدود – کوین هرسلی

در کتاب حافظه نامحدود (Unlimited Memory)، خواهید آموخت که چگونه بهترین استادان حافظه جهان در هر زمان که بخواهند تمرکز خود را پیدا می کنند .

85 – کتاب راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران – اریک فر ژر

چرا گاهی قادر به مجاب کردن یک فرد نیستید؟ چرا نمی توانید نظری که به آن اطمینان دارید به شخصی اثبات کنید؟ اگر تا به حال با خود این فکرها را کرده اید، کتاب راز و رمز استدلال و مجاب کردن دیگران (Et Si Je Savais Convaincre) را بخوانید.

86 – کتاب اول عاشق خودت باش – مارک رکلاو

در 30 روز عادات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان تغییر کند! مارک رکلاو در کتاب اول عاشق خودت باش (Love yourself first)، راه‌های غلبه بر عزت نفس پایین، اضطراب، تنش، حس ناامنی و عدم اعتمادبه‌نفس را به شما می‌آموزد.

87 – کتاب قدرت بیان : حرف بزن تا برنده شوی – برایان تریسی

کتاب قدرت بیان (Speak to win) به شما می‌آموزد که چگونه با غلبه بر ترس‌ها و موانع درونی خود، به یک سخنران حرفه‌ای تبدیل شوید و نبض مجامع و مجالس را در دست بگیرید.

88 – کتاب شکست ناپذیر – آنتونی رابینز

در سرسختی در زمین پول‌آفرینی – شکست ناپذیر – تزلزل ناپذیر (Unshakeable)، آنتونی رابینز با دقت و آگاهانه نشان می‌ دهد که چگونه می توانید سرنوشت سرمایه‌ گذاری‌تان را به دست بگیرید. وقتی بازار سقوط می‌ کند، چگونه خود را نجات دهید و چگونه از فرصت‌های خود وقتی دیگران اوضاع اقتصادی را فاجعه‌ بار می‌بینند، استفاده کنید.

89 – کتاب تو نمی‌توانی روز مرا خراب کنی – آلن کلاین

کتاب تو نمی توانی روزم را خراب کنی (You Can’t Ruin My Day) حاوی 52 موضوع است که به خوانندگان کمک می کند حق خود را پس بگیرند و اجازه ندهند افراد یا موقعیت ها روز آنها را خراب کنند.

90 – کتاب قدرت عادت – چارلز داهیگ

چارلز داهیگ، در کتاب قدرت عادت (The Power Of Habit)، ما را از کشفیات تکان دهنده‌ای درباره علم عادت‌ها آگاه می‌کند که برای همیشه نحوه شکل‌گیری و تغییر آن‌ها را می‌آموزیم.

91 – کتاب پاکسازی ذهن – جان ویلیامز

جان ویلیامز در کتاب پاکسازی ذهن (Declutter Your Mind): راهبردهای ساده و موثر برای رهایی از اضطراب و نگرانی؛ با تکنیک‌های خود به شما می‌آموزد که چگونه استرس و اضطرابتان را مدیریت و ذهن‌تان را از تشویش و نگرانی حفظ کنید.

92 – کتاب درجا زدن ممنوع – جان سی مکسول

آیا اصول امتحان شده و درستی وجود دارد که همیشه بتوانند به رشد فرد کمک کنند؟ جان مکسول می گوید که جواب مثبت است. او بیش از پنجاه سال است که علاقه مند به توسعه شخصی است و برای اولین بار، هر آنچه را که لازم داریم تا بتوانیم پتانسیل های خود را دریابیم و به توانایی هایمان دست یابیم، در کتاب درجا زدن ممنوع (The 15 invaluable laws of growth) جمع آوری کرده است، روش او روشی منحصر به فرد است و تنها خودش می تواند اینگونه آموزش دهد.

93 – کتاب کتاب هنر اغواگری – رابرت گرین

رابرت گرین در کتاب هنر اغواگری (The Art of Seduction)، راه نفوذ در دل‌ها و تسخیر دیگران با داستان‌های گوناگون تاریخی به شما می‌آموزد تا بتوانید در هر موقعیت، متناسب با شخصیت و منش طرف مقابل، استراتژی‌های مؤثر اغواگری و نفوذ را به‌کار گیرید و به موفقیت افزون‌تری دست یابید.

94 – کتاب قوانین روابط موفق – باربارا دی آنجلیس

کتاب قوانین روابط موفق نوشتۀ باربارا دی آنجلیس، به شما آموزش نمی‌دهد که چگونه یک مرد را به چنگ بیاورید، بلکه به شما می‌آموزد که چگونه مرد خود را بیابید و رابطۀ عاشقانه‌ای ایجاد کنید که برای همیشه تداوم داشته باشد. در کتاب قوانین روابط موفق (The Real Rules) شما را با قوانین واقعی و اصولی در روابط سالم آشنا خواهید شد.

95 – کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند – فلیپا پری

کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند (The book you wish your parents had read)، کتابی است که ابتدا به شما می‌آموزد که چگونه با فرزندتان ارتباط برقرار کنید و سپس عواملی که مانع این ارتباط خوب هستند را شناسایی کنید.

96 – کتاب انقلاب امید – اریک فروم

کتاب انقلاب امید (The Revolution of Hope)، درست مانند عنوانش، اثری روح بخش است و مسائل مهم و جذابی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد: تعریف امید، معنای واقعی انسان بودن، و اقدامات مورد نیاز برای ترویج انسانیت در جامعه ای که به شکلی روزافزون، در باتلاق انزوا و عدم ارتباط فرو می رود.

97 – کتاب هنر عشق ورزیدن – اریک فروم

آیا عشق ورزیدن یک هنر است؟ اگر پاسخ این سوال مثبت باشد، بنابراین باید اصولی برای آموختن این هنر نیز وجود داشته باشد. اریک فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن (The Art of Loving)، این دسته از اصول و مهارت‌ها را به شما می‌آموزد.

98 – کتاب روانشناسی عزت نفس – ناتانیل براندن

کتاب روانشناسی عزت نفس (Six Pillars of Self-Esteem)، اثری ضروری برای هر کسی است که به جنبه های شخصی یا حرفه ای مربوط به عزت نفس علاقه دارد. این اثر نشان می دهد که چرا عزت نفس، نقشی اساسی در سلامت روان، موفقیت، رضایت شخصی و روابط مثبت ایفا می کند.

99 – کتاب بهانه ممنوع – برایان تریسی

اکثر مردم فکر می کنند موفقیت از شانس خوب یا استعدادهای عظیم ناشی می شود، اما بسیاری از افراد موفق به موفقیت های خود به روشی ساده تر می رسند. کتاب بهانه ممنوع (No Excuses) به شما نشان می دهد که چگونه می توانید در هر زمینه از زندگی خود، از جمله اهداف شخصی، اهداف تجاری و مالی و شادی کلی، به موفقیت دست پیدا کنید.

100 – کتاب رشد و توسعه فردی – سارا نعمتی

توسعه فردی مفهومی است که برای بسیاری از ما اهمیت فراوانی دارد. هر یک از ما خواستار بهبود زندگی خود، رسیدن به اهداف شخصی و حرفه ای و داشتن روحیه و انگیزه برای رسیدن به موفقیت هستیم اما گاهی اوقات، برای دستیابی به این هدف ها، به راهنمایی و استراتژی های مناسب نیاز داریم.

101 – کتاب موقعیت های ترسناک – پما چودرون

کتاب موقعیت‌ های ترسناک (The Places That Scare You) رهنمودهایی برای خلاص شدن از شر ترس در شرایط سخت و راهکارهایی برای حفظ آرامش در شرایط بحرانی به مخاطبانش ارائه می‌کند.

102 – کتاب روانشناسی تاریک – زک آدامز

کتاب روانشناسی تاریک (Dark Psychology)، شامل اقداماتی برای دستکاری و کنترل ذهن در جهت دستیابی به هدفی از یک شخص یا موقعیت، به نفع فرد کنترل کننده است.

103 – کتاب کوه دوم – دیوید بروکس

در کتاب کوه دوم: در جست و جوی یک زندگی اخلاقی (The Second Mountain: The Quest for a Moral Life)، دیوید بروکس چهار تعهد را توضیح می دهد که زندگی معنا و هدف را تعریف می کند: تعهد به همسر و خانواده، حرفه، فلسفه یا ایمان و جامعه.

104 – کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی – اس جی اسکات

در کتاب 23 راه برای غلبه بر تنبلی (anti procrastination habits23): چرا کارهایمان را به تعویق می‌اندازیم، با ایده‌های بسیاری آشنا می‌شوید که به شما کمک می‌کنند در زندگی روزانه‌تان بر تنبلی غلبه کنید.

105 – کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار – آنجلا داکورث

آنجلا داکورت در کتاب “سرسختی” به ما نشان می دهد که راز موفقیت های بزرگ، استعداد نیست بلکه ترکیبی خاص از اشتیاق و پافشاری است که آن را “سرسختی” می نامد.

106 – کتاب مادری که کم داشتم – جاسمین لی کوری

کتاب مادری که کم داشتم (The Emotionally Absent Mother) یکی از آثار محبوب و شناخته شده در حوزه خودیاری است که توسط جاسمین لی کوری تالیف شده و به شما در شناختن اثرات بی‌مهری‌ها و نادیده گرفته شدن دوران کودکی و یافتن راهی مناسب برای جبران آن‌ها کمک می‌کند.

107 – کتاب ساختن – تونی فیدل

کتاب ساختن: راهنمای نامعمول برای ساختن چیزهایی که ارزش ساخته شدن دارند (Build: An Unorthodox Guide to Making Things Worth Making) برای هر کسی است که می‌خواهد چیزی تازه بسازد، کسی که به‌دنبال رسیدن به چیزی برتر است، کسی که نمی‌خواهد وقت باارزش خود را هدر دهد.

108 – کتاب من مضطرب – استفانی برتولون

کتاب من مضطرب: با دلشوره و نگرانی های روزمره مان چه کنیم؟ (Vivre Mieux Dans Un Monde Stressant) به مسأله‌ مهم و فراگیر اضطراب مدرن (در دنیای تکنولوژیک و مجازی) و راه‌های مواجهه با آن می‌پردازد.

109 – کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا – اریک ریس

اریک ریس در کتاب قدرت خلق کسب و کار نوپا – نوپای ناب (The lean startup) از شکست هایی که در مسیر حرفه‌ای خود با آن مواجه شده اطلاعاتی بازگو می‌کند.

110 – کتاب نترس باش – جین کیس

کتاب نترس باش (Be Fearless)، اثری بسیار آموزنده و پربار، سرشار از انرژی مثبت و انگیزشی است که با روایت داستان های واقعی به هر خواننده ای شجاعت می بخشد.

111 – کتاب در اهمیت کاری نکردن – جنی اودل

جنی اودل، در کتاب در اهمیت کاری نکردن (How to Do Nothing) به مخاطب کمک می‌کند با تغییر افکارش دنیایش را تغییر دهد.

112 – کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی – پاتریک کینگ

کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی: چگونه در گفت و گو با دیگران کم نیاوریم (The Art of Witty Banter: Be Clever, Quick and Magnetic) به شما کمک می کند مکالمات خود را بهبود بخشید: به صورت مستقل فکر کنید، شوخی‌های بامزه کنید، و همیشه بدانید که با تکنیک‌های کمدی چه بگویید. مهارت‌های فردی خود را بهبود بخشید.

113 – کتاب چطور با هرجور آدمی ارتباط برقرار کنیم – لیل لوندز

کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم (How to talk to anyone) به شما کمک می‌کند تا راز موفقیت برخی از افراد را دریابید … افرادی که به نظر‌ می‌رسد همه چیز دارند، با اعتماد به‌ نفس صحبت می‌کنند، در جلسه‌ های کاری قدرت بیانی عالی دارند و همیشه صاحب بهترین موقعیت‌ های اجتماعی و بهترین شغل‌ها هستند. راز موفقیت این افراد نه در زیبایی ظاهری آن‌ها و نه در هوش و استعداد آنهاست؛ رمز موفقیت آن‌ها این است که …

114 – کتاب بازگشت به عشق – هارویل هندریکس

کتاب بازگشت به عشق (Getting the love you want) اثر هارویل هندریکس روزنه‌ای امیدوارانه و دقیق‌تر را به سوی روابط احساسی می‌گشاید و به شما کمک خواهد کرد تا رابطه‌اى پرمهر و حمایت‌گر خلق کنید.

115 – کتاب نمی‌توانی به من آسیب بزنی – دیوید گاگینز

کتاب نمی‌توانی به من آسیب بزنی: بر ذهنت چیره شو و ناممکن را ممکن کن (Can’t hurt me: master your mind and defy the odds)، داستان روزهای تلخ کودکی‌اش را به تصویر می‌کشد. که مثل یک کابوس بود. فقر، پیش داوری و آزار فیزیکی تمام چیز هایی بود که روز و شب او را تشکیل می داد. اما او از طریق خودسازی، استقامت روحی و سخت کوشی توانست خودش را از یک جوان افسرده بدون آینده به یک ورزشکار استقامتی برتر جهان و چهره نیروی مسلح آمریکا تبدیل کند.

116 – کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی – جیمز هالیس

کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی (Living an Examined Life) 21 راهکار شگفت‌انگیز را برای پشت سر گذاشتن این دهۀ حساس زندگی ارائه می‌دهد.

117 – کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر – جیمز هالیس

کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر (Finding Meaning in the Second Half of Life)، به شما یاد می‌دهد که چگونه در نیمه دوم عمر خود احساس رضایت و شادمانی داشته باشید و از این جنگل تاریک و پر فراز و نشیب با موفقیت گذر کنید.

118 – کتاب قبایل – ست گادین

کتاب کتاب قبایل: به تو نیاز داریم که رهبرمان باشی (Tribes: we need you to lead us) به شما کمک می‌کند برای رسیدن به موفقیت در زندگی، رهبری خوب و اثرگذار باشید.

119 – کتاب هر روز پنجشنبه است – جول اوستین

نویسنده کتاب هر روز پنجشنبه (Every Day a Friday) است بر این باور است هر روز زندگی سزاوار شاد بودن است. جول اوستین معتقد است افراد با باور به انرژی های درونی شان می توانند محدودیت ها را شکست دهند و از هر لحظه‌ی زندگی لذت ببرند.

120 – کتاب چیرگی – رابرت گرین

نویسنده در کتاب مهارت های استادی – قوانین استادی – چیرگی (mastery) به شما آموزش می دهد که چطور ویژگی‌های برجسته شخصیتی خود را پیدا کرده و به بالاترین درجه در آن برسید.

121 – کتاب آن یک چیز – عنصر اصلی – گری کلر

کتاب آن یک چیز (The One Thing) قصد دارد که به ما بگوید آن یک چیز زندگی خود را بیابید و در مسیر درست قرار بگیرید. بعد از پیدا شدن و تشخیص آن، همه چیز مانند یک دومینو پیش خواهد رفت. شما باید روی هدف خود تمرکز کنید و از انجام چند کار به‌صورت هم‌زمان بپرهیزید.

122 – کتاب قدرت تمرکز – جک کنفیلد

ما به آنچه می‌خواهیم نمی‌رسیم و دلیل آن نداشتن تمرکز است. در کتاب قدرت تمرکز (The Power of Focus): دستیابی قطعی به توفیق‌های شخصی و شغلی راهکارهایی را می‌آموزیم که با به کار بستن آن‌ها، قدرت تمرکزمان ارتقا پیدا می‌کند و اهدافمان برای ما دسترس‌پذیر می‌شوند.

123 – کتاب دختران جسور – النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو

النا فاویلی و فرانچسکا کاوالو در کتاب دختران جسور (Good night stories for rebel girls)، داستان زندگی زنان قهرمان را از زمان گذشته تاکنون، به قصه‌هایی سحرآمیز و الهام‌بخش برای دختران نوجوان بدل کرده اند.

124 – کتاب شاه کلید ثروت – ناپلئون هیل

با بهره گیری از رازهای بازگو شده در این کتاب، درهای ثروت، شادی و خوشبختی را به روی خود بگشایید. ناپلئون هیل در کتاب شاه کلید ثروت (The Master Key to Riches)، علاوه بر بیان فلسفه کاربردی رسیدن به موفقیت، رمز و رازی کلیدی را بیان می کند که همه شکست های گذشته شما را به سرمایه ای گرانبها تبدیل می کند و شما را به کسب ثروت های دوازده گانه زندگی راهبر می شود.

125 – کتاب منحنی خلاقیت – آلن گنت

این باور را به خوردمان داده‌ اند که خلاقیت در قلمرو نبوغ قرار دارد و در اختیار تعداد کمی از افراد با استعداد و باهوش است که در لحظاتی پیشبینی‌ ناپذیر به الهام دست می‌ یابند و اگر نابغه نیستیم، بهتر است بساط‎مان را جمع کنیم و تسلیم شویم. یا از این موهبت برخورداریم یا نیستیم. اما آلن گنت در کتاب منحنی خلاقیت (The Creative Curve) نشان می‌ دهد که چنین چیزی حقیقت ندارد.

126 – کتاب خود برتر – بهترین خودت باش – مایک بایر

خود برتر شما بهترین نسخه وجودی شماست و اگر خواهان یک زندگی آرام و شاد هستید برای شما ضروری است که با خود برترتان، هماهنگی ایجاد کنید. او را بشناسید و راه های برقراری ارتباط با او را فرا بگیرید. کتاب (Best self: be you only better) در این مسیر کمکتان می کند.

127 – کتاب زندگی خود را 80/20 کنید – دیمون زاهاریادس

نویسنده در کتاب زندگی ات را هشتاد بیست کن – زندگی خود را 80/20 کنید (80/20 Your Life!) قصد دارد این مفهوم ساده را که سبب ایجاد تغییر در زندگی می‌شود را در جنبه‌های مختلف تجربه‌ روزانه‌ تان اعمال کند. این قانون ابزاری قدرتمند است که به کمک آن می‌توانید به حداکثر رضایت از زندگی حرفه‌ای، خانوادگی و روابط‌تان دست یابید. این قانون، تاثیر زیادی روی رژیم غذایی، تناسب اندام، امور مالی و آموزش شما دارد.

128 – کتاب ستاره ساز ها – درک تامسون

تامسون در کتاب موفق ساز ها – ستاره ساز ها (Hit Makers) با خط بطلان کشیدن بر داستان هایی غیرواقعی درباره افراد موفق که امروزه بسیار همه گیر شده اند، به مخاطبین خود نشان می دهد که کیفیت برای رسیدن به موفقیت کافی نیست، هیچکس سلیقه خوب ندارد، و برخی از محبوب ترین محصولات در طول تاریخ، تنها یک قدم با شکست کامل فاصله داشته اند.

129 – چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم – اسکات آدامز

اسکات آدامز در کتاب چگونه در هر کاری شکست بخوریم و باز هم برنده باشیم (How to fail at almost everything and still win big kind of the story of my life)، به شما خواهد گفت در مسیری که در آن قدم برمی‌دارید، فاصله‌تان تا موفقیت چقدر است. به این ترتیب خواهید توانست تصمیمات پیچیده زندگی را قدری ساده‌تر کنید.

130 – کتاب 48 قانون قدرت – رابرت گرین

کتاب 48 قانون قدرت (The 48 Laws Of Power)، قابل استفاده برای تمام کسانی است که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران مصون سازند.

131 – کتاب قانون پنجاهم – رابرت گرین

قانون پنجاهم (The 50th Law)، در مورد استراتژی و بی باکی است و هر یک از 10 فصل کتاب یک جنبه از بی باکی را توضیح می دهد، که با همکاری فیفتی سنت (رپر) و رابرت گرین نوشته شده است.

132 – کتاب راه خودت را پیدا کن – کاری فیورینا

هنگام مطالعه‌ی کتاب راه خودت را پیدا کن احساس می‌کنید که کارلی فیورینا شما را درک می‌کند، انگار کارلی مستقیما با خود شما حرف می‌زند. متوجه می‌شوید که کارلی «همان‌جاست» و آنچه را با آن مواجه هستید تشخیص می‌دهد. او نه تنها راه خروج از تنگنای کنونی را نشان‌تان می‌دهد، بلکه «راهی را به سوی آنیده‌ی دلخواهتان» پیش پای شما می‌گذارد که همواره به آن نیاز داشتید، اما شاید نمی‌دانستید چطور آن را پیدا کنید.

133 – کتاب گزینه ب – گزینه دوم – راه حل جایگزین – شریل سندبرگ و آدام گرانت

کتاب گزینه ب – گزینه دوم – راه حل جایگزین (Option B): به ما نشان می‌دهد که چطور افراد زیادی با رنج‌های بیشتر نسبت به ما توانسته‌اند با تاب‌آوری و قدرت پذیرش، دوره‌های پرمشقت زندگی‌شان را پشت سر بگذارند و برای کسب شادی و رضایت درونی قدم بردارند.

134 – کتاب جاده شخصیت – دیوید بروکس

کتاب جاده شخصیت (The Road to Character) روانشناسی ، سیاست ، معنویت و اعترافات را درهم آمیخته و این فرصت را برای ما فراهم می کند تا در اولویت های خود تجدید نظر کنیم و تلاش کنیم زندگی درونی غنی ای بسازیم که نشانه فروتنی و عمق اخلاقی است.

135 – کتاب روی پاهای خودم – ایمی پردی

ایمی پردی دختری که در نوزده‌ سالگی کم‌تر از دو درصد شانس زنده‌ماندن داشت، برنده‌ مدال برنز در مسابقات پارا المپیک 2014 سوچی روسیه و هم‌چنین پیروز چندین رقابت بین‌المللی در رشته‌ اسنوبرد است. او سرگذشت زندگی خود را از کودکی تا جوانی، رفتن به دانشگاه و آسیب‌های جسمی‌اش و سپس تلاش برای حیات مجدد، را در کتاب روی پاهای خودم (on my own two feet) به تفصیل بیان کرده است.

136 – کتاب انواع زنان – جین شینودا بولن

کتاب روانشناسی زنان الهه درون زن یا انواع زنان (Goddesses in everywoman) دیدگاه جدیدی در ارتباط با روان‌شناسی زنان تشریح می‌کند که بر پایهٔ تصویری از زنان (در اسطوره‌های یونان) استوار است. که به شناخت شخصیت زنان کمک می کند، کهن الگوهای معرفی شده (آرتمیس، آتنا، هستیا، هرا، دیمیتر، پرسفون، آفرودیت) هستند.

137 – کتاب انواع مردان – جین شینودا بولن

کتاب نمادهای اسطوره ای و روانشناسی مردان یا انواع مردان (Gods In Everyman) دیدگاه جدیدی در ارتباط با روان‌شناسی مردان تشریح می‌کند که بر پایهٔ تصویری از مردان (در اسطوره‌های یونان) استوار است. که به شناخت شخصیت مردان کمک می کند، کهن الگوهای معرفی شده (زئوس، آرس، آپولو، دیونوسوس، هرمس، هفائستوس، هادس، پوزیدون) هستند.

138 – کتاب هنر تلخ نکردن زندگی – رافائل سانتاندرو

رافائل سانتاندرو از معتبرترین روان‌شناسان جهان در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی (The Art of Not Be Resentful) برای دستیابی به تغیرات روانی، روشی کاملا عملی و روشن را پیش روی مخاطبان قرار داده است.

139 – کتاب آنچه زنان شادمان می‌دانند – مجموعه نویسندگان

کتاب آنچه زنان شادمان می دانند (What Happy Women Know) به این موضوع می پردازد که چگونه یافته های جدید روانشناسی می تواند زندگی زنان را بهتر کند. یکی از مهم ترین دغدغه های زنان در طول زندگی، یافتن راه هایی برای رهایی از افسردگی ها، استرس ها و برخی مشکلات روحی است که روانشناسان برای آن ها نسخه های متعددی پیچیده اند. این کتاب می تواند به زنان کمک کند تا به شادی و نشاط برسند.

140 – کتاب فکر بهتر، زندگی بهتر – اثر جول اوستین

جول اوستین در کتاب فکر بهتر، زندگی بهتر (Think Better, Live Better) از شما می‌خواهد تا به قدرت ذهن و عصاره وجودتان باور داشته باشید و با این اعتقاد بکوشید به تمامی خواسته‌ها و رویاهایتان دست پیدا کنید.

141 – کتاب می‌توانی اگر بخواهی اثر جول اوستین

کتاب می‌توانی اگر بخواهی (You Can You Will) به شما می‌آموزد که چگونه توانایی‌های درونی خود را پیدا کنید، به هوش خود اعتماد داشته باشید و مهم‌تر از همه، خود را دست کم نگیرید.

142 – کتاب افکار منفی را رها کن – نینا پیوروال، کیت پتریو

کتاب افکار منفی را رها کن (Let that sh*t go): آرامش ذهن و خوشبختی را در هر روز زندگی‌ات پیدا کن را به عنوان جعبهٔ کمک‌های اولیه در نظر بگیرید که به شما می‌گوید به چه چیزی نیاز دارید تا به آرامش بیشتری دست یابید و هرگونه مشکلی که ممکن است سد ‌راهتان قرار گیرد را حل کنید.

143 – کتاب قدرت انضباط شخصی – دنیل والتر

دنیل والتر در کتاب قدرت انضباط شخصی (The Power of Discipline) به شما کمک می‌کند تا هر چه زودتر در مسیر رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کاری خود قرار بگیرید و به اهداف خود برسید.

144 – کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم – چیس هیل

کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم (How to stop overthinking) روش‌های غلبه بر ذهن بیش‌فعال را معرفی کرده و درباره‌شان بحث می‌کند. و طرحی هفت مرحله‌ای برای کنترل و کاهش تفکرات منفی، نظم بخشیدن به ذهن و آغاز تفکر مثبت به شما معرفی و کمک‌تان می‌کند تا کنترل فشارهای روانی در زندگی‌تان را به دست بگیرید و استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید.

145 –کتاب نقطه مطلوب – پل بلوم

کتاب نقطه مطلوب (The Sweet Spot) از پل بلوم راهنمایی ارزشمند برای کشف چیزی است که واقعا به زندگی ارزش زیستن می‌بخشد. این اثر یکی از متفاوت‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی است که برای مخاطب عام نوشته شده و به پرسش‌هایی متعدد درباره‌ خوشبختی، چیستی رنج و ماهیت انسان پاسخ می‌دهد.

146 – کتاب التیام روح زن – جویس مایر

آیا قلب و روح آسیب دیده زنی که به دلیل شرایط سخت زندگی اش به شدت آسیب دیده است می تواند التیام پیدا کند؟ اگر از جانب مرد مورد علاقه و اعتمادش آسیب دیده باشد می تواند باز هم عاشق شود و اعتماد کند؟ جویس مایر به عنوان زنی که سال ها محتمل تجاوز، طرد شدن و خیانت بوده است در کتاب التیام روح زن (Healing the Soul of a Woman) پاسخ می دهد!

147 – کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم – نیکول لپرا

کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم؟ (How to do the work) درباره‌ بهترین شیوه‌های مدیریت و کنترل ذهن برای دستیابی به آرامش درونی و ثبات روحی حرف می‌زند.

148 – کتاب وقتی همه چیز فرو می‌پاشد – پما چودرون

کتاب وقتی همه چیز فرو می‌پاشد – زیستن در روزگار سخت (When Things Fall Apart): توصیه‌ای قلبی برای موقعیت‌های دشوار زندگی؛ از ایده‌های بودیسم کمک می‌گیرد و سعی می‌کند راه‌حل‌هایی ساده، اما کاربردی پیش‌ پایمان بگذارد تا چالش‌های زندگی را بهتر تحمل کنیم و موفق‌تر باشیم.

149 – کتاب چیز هایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست – جان گری

کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست (What your mother couldn’t tell and your father didn’t know) نوشته جان گری است. این کتاب مهارت‌های ارتباطی پیشرفته برای داشتن یک زندگی عاشقانه را به شما یاد می‌دهد.

150 – کتاب مانع یک راه است اثر رایان هالیدِی

رایان هالیدی در کتاب مانع یک راه است (The Obstacle Is the Way) به ما می گوید، به جای تسلیم شدن، مانند کاری که مردمانِ عادی ممکن است انجام دهند؛ بدونِ توجه به اینکه شرایطِ زندگی چه قدر سخت است، به برندگانی خارق العاده و با پشتکار تبدیل شویم.

151 – کتاب کلید را بزن – چیپ هیث، دن هیث

کتاب کلید را بزن (Switch): چگونه با مصلحت اندیشی اوضاع را به سود خود و اطرافیان تغییر دهید؛ راجع به اینکه چقدر تغییر کردن در شرکت ها، مشاغل و زندگی ما سخته، صحبت می کنن. و راه حل هایی برای غلبه بر این مشکلات ارائه می دهند.

152 – کتاب آرامش در محیط کار – سوفی مرین

کتاب آرامش در محیط کار (Vivre mieux au travail) به ما مهارت هایی یاد می دهد که در مقابل استرس ها و فشارهای محیط کار دوام بیاوریم. همچنین به ما می آموزد که چطور به یک انتقاد در محیط کار پاسخ بدهیم و …

153 – کتاب روانشناسی تاریک – مایکل پیس

روانشناسی تاریک یکی از قدرتمندترین نیروها در جهان امروز است، کسانی که از آن بی اطلاع هستند، خطر استفاده از آن را علیه خود دارند. این خطر را نکنید! مایکل پیس در کتاب روانشناسی تاریک (101 Dark Psychology)، تقطیر پیشرفته ای از برخی از قوی ترین اصول در دنیای روانشناسی تاریک ارائه می‌دهد.

154 – کتاب چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم – دونالد رابرتسون

دونالد رابرتسون در کتاب چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم (How to Think Like a Roman Emperor) به مخاطبین خود نشان می دهد که «مارکوس اورلیوس» چگونه از بینش های فلسفی و اقدامات درمانی استفاده می کرد تا کنترل خود بر عواطفش را گسترده تر سازد و سختی های بزرگ را تحمل کند. و سپس مخاطبین را راهنمایی می کند تا بتوانند همین روش ها را در زندگی خود به کار ببندند.

155 – کتاب اصل خواستن – پگی مک کل

کتاب اصل خواستن (The Demand Principle) به شما ثابت می‌کند که موفقیت چیزی بیش‌ از قواعد ساده‌ای که هر روز تمرین می‌کنیم،‌ نیست. شما با خواندن این اثر شگفت‌انگیز خواهید آموخت که هرچه در افکار مثبت خود، بیشتر تأمل کنید، دنیای بهتری برای خود و اطرافیان‌تان خواهید ساخت.

156 – کتاب جادوی تجلی – ریو شینوهارا

ریو شینوهارا در کتاب جادوی تجلی (The Magic of Manifesting)، پانزده تکنیک پیشرفته را به شما می‌آموزد که با کمک آن‌ها می‌توانید به تمام خواسته‌های مادی و معنوی‌تان در زندگی دست یابید.

157 – کتاب هزار و یک دلیل برای شاد بودن – بایرون کیتی

بایرون کتی و استیون میچل در کتاب هزار و یک‌ دلیل برای شاد‌ بودن (A Thousand Names for Joy) با استفاده از آموزه‌های تائو ته چینگ، شما را به آزادی ذهن و شاد زیستن در زندگی دعوت می‌کنند. این اثر فوق‌العاده در وصف ذهن آگاهی به هنگام فعالیت‌های روزانه است و شما را به‌ پذیرش هر چیزی همانگونه که هست، تشویق می‌کند.

158 – کتاب تغییر با جادوی موثر بی‌خیالی – سارا نایت

کتاب تغییر با جادوی موثر بی خیالی (The Life – Changing Magic of Not Giving a F**k) با روش های کاربردی مختصر و مفیدش در باب بی نظمی های ذهنی، سبب می شود تا قدرت ذهن خواننده از شر قید و بندهای بی اهمیت رها شده و او دیگر به مسائلی همچون جنجال های بی سر و ته خانوادگی، داشتن یک بدن متناسب و بی عیب و نقص، عقاید مسخره همکاران، وسواس در نگهداری حیوانات خانگی یا حتی مراقبت از فرزند اهمیتی نداده و ” تغییر با جادوی موثر بی خیالی” را تجربه کند.

159 – کتاب مرد واقعی – دارن هاردی

کتاب مرد واقعی (better man) در واقع بر گرفته از سخنرانی ها و کلاس های آنلاین هاردی است. این کتاب که همانطوز که از نامش پیداست بر مردان متمرکز است به آنها یاد می دهد چه چیزهایی از زنذگی شان بخواهند و چگونه به آنها برسند.

160 – کتاب سطل شما چقدر پر است – تام راث

کتاب سطل شما چقدر پر است؟ (How full is your bucket?: Positive strategies for work and life) دربردارنده‌ رهنمودهای مثبت و مفیدی جهت رسیدن به موفقیت در کار و زندگی است و نشان می دهد که چگونه حتی کوتاهترین تعاملات بر روابط، بهره وری، سلامتی و طول عمر شما تأثیر می گذارد.

161 – کتاب دوراندیشی – استیون جانسون

کتاب دوراندیشی (Farsighted): چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ به این موضوع می‌پردازد که چگونه می‌توان از عهده‌ سخت‌ترین تصمیمات زندگی (که از قضا اغلب مهم‌ترین آن هستند)، برآییم.

162 – کتاب ذهنیت برنده – جیمز کلییر

جیمز کلیر در کتاب ذهنیت برنده (The winners mind)، به شما می‌گوید چطور بر ذهنتان مسلط شوید و با ایجاد تغییرات تدریجی و ساده به هر هدفی که دارید دست یابید.

163 – کتاب تغییرآفرین – جونا برگر

نویسنده در کتاب تغییرآفرین (The Catalyst) تلاش می‌کند راه‌هایی را برای شناسایی موانع زندگی و تغییر موثر آن‌ها به خوانندگان خود ارائه دهد.

164 – کتاب گام های طلایی موفقیت – برایان تریسی

کتاب گام های طلایی موفقیت برگرفته ازکتاب عادت‌های میلیون دلاری برایان تریسی، راه‌های ساده و نو برای کسب درآمد، راه و روش کشف ایده‌ و فکری که بتواند شما را به درآمد میلیاردی برساند را می‌آموزد.

165 – کتاب مرد ایده آل – رابرت الکس جانسون

رابرت الکس جانسون در کتاب مرد ایده آل (Lying with the Heavenly Woman) با شناسایی ویژگی‌ها و الگوهای کهن در مردان، به آن‌ها کمک می‌کند تا به وسیله‌ دیدگاه روانشناسى تحلیلى، رابطه‌ بهتر و شایسته‌ای با زنان زندگى خویش از جمله مادر، خواهر، همسر و دختر داشته باشند.

166 – کتاب معجزه ذهن – تونی بازان

با مطالعه کتاب معجزه ذهن (The power of creative intelligence) راه استفاده از قدرت ذهن را یاد می گیرید و می فهمید که مغز شما از آنچه که تصور می کنید تواناتر است.

167 – کتاب وسوسه های کمال گرایی – میریام آدرهولد و جان گولدبرگ

میریام آدرهولد و جان گولدبرگ در کتاب وسوسه های کمال گرایی (Perfectionism) به ما کمک می‌کنند که از آسیب‌های کمال گرایی آگاه شویم، تفاوت میان کمال گرایی و خوب انجام دادن کارها را درک کنیم و در آخر هم یادمان می‌دهند که چگونه حس کمال گرایی‌مان را تحت کنترل درآوریم.

168 – کتاب خانم‌ها چگونه پول درآورید – لوئیس پی فرانکل

عنوان اصلی این کتاب زن‌های مهربان پولدار نمی‌شوند است. و برای تمام بانوانی مناسب است که می‌خواهند درست و به اندازه خرج کنند، اصول اولیه‌ پول درآوردن را یاد بگیرند و اشتباهات گذشته‌‌شان را جبران نمایند تا تبدیل به زنی مستقل شوند.

169 – کتاب ده قدم تا نشاط – دیوید برنز

هدف های ده قدم تا نشاط هم عملی و هم معنوی است. در زمینه عملی می خواهد در زندگی خود به نشاط بیشتری برسید. می خواهد به احساس خلاقیت بیشتری برسید، می خواهد اثربخش تر شوید و به دیگران نزدیک تر شوید. می خواهد خود را باور کنید و بار دیگر به این نتیجه برسید که زندگی می تواند جالب و هیجان انگیز باشد.

170 – کتاب مهربانی با خود – تیم دزموند

تیم دزموند در کتاب مهربانی با خود کمک‌ می‌کند نسبت به خودمان مهربان‌تر شویم، به خودشفقتی برسیم، به ذهن‌آگاهی برسیم و در نهایت زندگی شادتری داشته باشیم. و در رابطه‌ با خود و دیگران آدم بهتری شویم.

171 – کتاب 7 عادت مردمان مؤثر – استفان آر. کاوی

کتاب هفت عادت مردمان مؤثر (The 7 Habits Of Highly Effective People) یک نوع کتاب راهنما به شمار نمی رود و یا مجموعه‌ ای از فرمول‌ های روانشناسی نیست، بلکه راهنمای گام به گامی برای تغییر شخصیت و شکل دادن عادت ‌های جدید در ماست و این فرصت را برای ما فراهم می کند که خودمان را بشناسیم و روی دیگران تاثیر بگذاریم و از درک عمیق تئوری هایش نهایت استفاده را ببریم.

172 – کتاب هنر ظریف بی‌خیالی؛ اثر مارک منسون

کتاب هنر ظریف بی خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) حرفش این است که: ما آن‌قدر فرصت، قدرت و انرژی نداریم که به همه چیز اهمیت بدهیم. باید بی‌خیال خیلی چیزها بشویم تا بتوانیم تمام فکر و ذهن و انتخاب‌ها و تصمیم‌های خود را، روی گزینه‌ محدود و مشخص، متمرکز کنیم.

173 – کتاب بسوی (به سوی) کامیابی آنتونی رابینز

با مطالعه‌ کتاب به سوی کامیابی (Unlimited Power: The New Science Of Personal Achievement) می‌آموزید: زندگانی خود را به صورت شاهکاری بی‌نظیر درآورید، قواعد بازی را طوری طراحی کنید که همیشه برنده شوید، در جستجوی قهرمانان نباشید، بلکه خود قهرمان شوید.

174 – کتاب تختخوابت را مرتب کن – ویلیام اچ. مک‌ریون

کتاب تختخوابت را مرتب کن (Make your bed) درس‌هایی به شما می‌دهد که منجر به موفقیت‌تان در طول زندگی می‌شود؛ 10 درس باارزشی که ژنرال ویلیام اچ. مک ریون در زمان خدمتش در نیروی دریایی آمریکا فراگرفته.

175 – کتاب عادت‌های اتمی – جیمز کلیر

کتاب عادت‌های اتمی (Atomic Habits) به سبکی جالب و روان به ما یاد می‌دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت آنها، هر روز یک (1%) درصد بهتر شویم.

176 – کتاب آیین دوست‌یابی – دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی (How to Win Friends and Influence People) به شما نشان می‌دهد که چگونه اعتماد به نفس‌، نفوذ و تاثیرگذاری‌تان را بر دیگران افزایش دهید و دیگران را وادار کنید در کنار شما کار کنند.

177 – کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل

ناپلئون هیل پس از مصاحبه با بیش از پانصد تن از زنان و مردان دوران خویش راز انباشتن ثروت کلان ‌را در قالب این نظریه فاش کرد که: اگر ما بتوانیم یاد بگیریم مانند ثروتمندان بیندیشیم، می‌توانیم موفقیت و ثروت را کشف کنیم. و آن را در کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) توضیح می دهد.

178 – کتاب تفکر سریع و کند – دنیل کانمن

کتاب تفکر سریع و کند دو سیستم مهم ذهنی را به شما معرفی می‌کند که درنهایت نحوه تصمیم‌گیری و طرز تفکر انسان‌ها را شکل می‌دهند. بهترین راه برای رسیدن به تفکری شفاف و دقیق، کسب شناخت درست از روش تعامل هر کدام از سیستم‌هاست و کتاب تفکر سریع و کند، یکی از برترین منابع موجود در این زمینه است.

179 – کتاب جادوی فکر بزرگ – دیوید شوارتز

در هر یک از فصل‌های کتاب جادوی فکر بزرگ (The magic of thinking big)، ده‌ها فکر، شیوه و اصل سودمند و منطقی می‌یابید که به شما توانایی می‌دهند تا نیروی عظیم فکر بزرگ را به‌ کار گیرید؛ تا موفقیت، شادکامی و رضایتی را که بسیار دوست دارید، برای خود کسب کنید.

180 – کتاب جادوی بزرگ – الیزابت گیلبرت

الیزابت گیلبرت در کتاب جادوی بزرگ (Big Magic) با همان سبک انگیزاننده و آموزنده خود به موضوع خلاقیت پرداخته و با پرداختن به طبیعت رازآلود الهام‌بخش، از ما می‌خواهد تا با آغوش باز، از کنجکاوی‌هایمان استقبال کنیم.

181 – کتاب راز شاد زیستن – اندرو متیوس

کتاب راز شاد زیستن (Follow Your Heart: Finding A Purpose In Your Life And Word) دستورالعمل‌هایی کوچک برای ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی است. کتابی که می‌تواند اندوه‌بارترین زندگی‌ها را متحول کند. پذیرفتن اصول ارائه شده در این کتاب و التزام عملی به راهکارهای پیشنهادی آن، زندگی شاد و احساس آرام‌بخش خوشبختی را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

182 – کتاب یخ شکن ها – تام شرایتر

کتاب یخ شکن‌ها (Ice Breakers): چه کار کنیم که مشتری اصرار کند کار را به او معرفی کنیم نوشته‌ تام شرایتر، بر روش‌های بازاریابی شبکه‌ای موفق تأکید دارد و می‌خواهد به شما بیاموزد که چگونه مشتری احتمالی را جذب کنید.

183 – کتاب قانون توانگری – کاترین پاندر

کتاب قانون توانگری (The Dynamic Laws of Prosperity) نشان می‌دهد که چگونه «تفکر توانگر» به افرادی بی‌شمار، از همه‌ سطوح زندگی، کمک کرده و می‌تواند شما را نیز یاری کند.

184 – کتاب عظمت خود را دریابید – وین دایر

هدف کتاب عظمت خود را دریابید (Choosing Your Own Greatness) در راستای بخشیدن عزت نفس به خوانندگان است.

185 – کتاب اصول موفقیت – جک کنفیلد

کتاب اصول موفقیت (The Success Principles for Teens) اصول جاویدانی است که زنان و مردان موفق در طول تاریخ از آن‌ها استفاده کرده‌اند. و نقشۀ راهی است برای همگان – بازاریان حرفه‌ای، صاحبان مشاغل کوچک، آموزگاران، استادان، شاگردان و پدران و مادران – همۀ کسانی که مشتاق‌اند به اهداف و خواسته‌های خود برسند

186 – کتاب معجزه شکر گزاری – راندا برن

کتاب معجزه شکرگزاری یا معجزه (The Magic) به تشریح اهمیت قدرشناسی در زندگی انسان می‌پردازد و با تمرین‌های آرامش‌بخشی به شما کمک می‌کند این توانایی را در خود تقویت و معجزه را در زندگی‌تان وارد نمایید.

187 – کتاب قدرت من هستم – جول اوستین

جول اوستین در کتاب قدرت من هستم (The Power of I Am) تمام تلاش خود را می‌کند که به خواننده این پیام را برساند که هر صفت یا عبارتی که بین دو کلمه من هستم قرار دهد، به نحوی آن را به زندگی خود دعوت کرده‌ است.

188 – کتاب کنترل ذهن – خوزه سیلوا

کتاب کنترل ذهن (The Silva Mind Control Method Of Mental Dynamics)، ذهنی زیبا و توانمند و در پی آن دنیایی سرشار از زیبایی‌ها برای خود بیافرینید. توانایی کنترل ریتم امواج مغزی خود را در جهت بهبود وضعیت زندگی‌تان به شما می آموزد.

189 – کتاب به خود اعتماد کنید – پتر لستر

کتاب به خود اعتماد کنید (Trust yourself) نشان می دهد، چگونه می توان اعتماد به نفس بسیار ضعیفی را بدون آنکه کسی متوجه شود بهبود بخشید.

190 – پیام گم گشته – مارلو مورگان

کتاب پیام گم‌گشته (Mutant Message Down Under) داستان جذاب زنی است که با قبیله‌ای بدوی همراه می‌شود و در کنار آن‌ها حکمت‌های گران‌بهایی از شیوۀ زندگی و برخورد با طبیعت فرا می‌گیرد.

191 – زندانیان باور – پاتریک فانینگ

کتاب زندانیان باور به افراد کمک می کند تا با اعتقادات مرکزی شان روبرو شوند ، و آنها را مورد بررسی و چالش قرار دهند. این رویکرد جدید این امکان را دارد که به بسیاری از افرادی کمک کند که زندگی خود را با اعتقادات منفی در مورد خود و جهان تاریک می کنند.


192 – در زندگی سخت نگیرید – ریچارد کارلسون
ریچارد کارلسون در کتاب در زندگی سخت نگیرید، راهنمایی برای شیوه صحیح زندگی کردن (Don’t Sweat the Small Stuff…and It’s All Small Stuff)، به شما می‌آموزد چگونه اجازه ندهید که موانع و مشکلات بر شما غلبه پیدا کنند و آرامش زندگیتان را به هم بزنند.

193 – ثروت سریع – تی هارو اکر

کتاب سرعت ثروت: چگونه از کسب در‌آمد کم رهایی یافته و شروع به ثروت‌اندوزی کنیم (Speed wealth: how to stop earning a living and start creating wealth) به این سوال پاسخ می‌دهد که چگونه از کسب درآمد دست برداریم و شروع به ایجاد ثروت کنیم؟

194 – راز سایه – دبی فورد

دبی فورد در کتاب راز سایه (The Secret of the Shadow): داستان زندگی‌تان را در آغوش بگیرید؛ به شما نشان می‌دهد که چگونه ویران کننده‌ترین افکار می‌توانند نقطه عطفی جهت موفقیت یک فرد و شناخت زندگی ایده‌آل باشد. به روشی کاملا مجاب کننده راهکارهایی ارائه می‌دهد که رویکردهایتان را به زندگی تغییر می‌دهد. او ابزارها و فرایندهایی در اختیار شما قرار می‌دهد تا بتوانید از محدودیت‌های داستان زندگی‌تان خلاص شوید.

195 – شیوه های رهبری برای نسل جدید – استیو جابز

جی الیوت در کتاب شیوه‌های رهبری برای نسل جدید: استیو جابز (The Steve Jobs way: iLeadership for a new gereration) با به تصویر کشیدن نمونه‌های واقعی از چالش‌ها، پیروزی‌ها و موانعی که جابز در طول زندگی حرفه‌‌ای با آن‌ها روبرو بود، به مخاطبان می‌آموزد که چگونه از اصول جابز برای بالا رفتن از پلکان ترقی در زندگی شخصی و حرفه‌ای خود بهره ببرند.

196 – بنویس تا اتفاق بیفتد – دکتر هنریت کلاوسر

کتاب بنویس تا اتفاق بیافتد (Write it down, make it happen: knowing what you want and getting it) به تفکر بنیادی “می‌خواهم پس اتفاق می‌افتد” می پردازد یعنی «اگر بدانید چه می‌خواهید، آن را به دست خواهید آورد».

197 – کتاب قدرت نامحدود – آنتونی رابینز

کتاب قدرت نامحدود «راهی برای دستیابی به قله‌های موفقیت» (Unlimited Power Home Study Course)؛ به شما دانش شناخت خود و دنیایتان را می‌دهد. و مثل یک راهبر مراحل موفقیت را به شما نشان خواهد داد.

198 – کتاب اهرم‌های پولدار شد – آنتونی رابینز

کتاب اهرم‌های پولدار شدن (Money: Master The Game)؛ مجموعه‌ای از حکمت‌ها و فلسفه‌های بنیادین را شامل می‌شود که با به‌کارگیری آن‌ها می‌توانید زندگی‌تان را پربارتر کنید.

199 – کتاب 365 گام به سوی موفقیت – آنتونی رابینز

کتاب 365 گام به سوی موفقیت (Giant steps: small changes to make a big difference daily lessons in self-mastry) با زبانی ساده تکنیک‌ها و دستورالعمل‌هایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید به سوی زندگی‌ بهتر قدم بردارید و به آرزوهایتان دست یابید.

200 – چهار راه پول سازی – رابرت کیوساکی

برای فهم بهتر، مطالب کتاب چهار راه پول سازی (Rich dad’s cashflow quadrant) باید کتاب پدر پولدار، پدر بی‌پول را خوانده باشید، چون این کتاب براساس مطالب آن نوشته شده است.

201 – قدرت حال – اکهارت تله

کتاب قدرت حال (The power of now) توانایی نیروی درون و داشتن یک زندگی معنوی را به تصویر می‌کشد و به شما یاد می‌دهد که چگونه کمتر به گذشته بیندیشید و بیشتر در حال زندگی کنید.

202 – قله ها و دره ها – اسپنسر جانسون

کتاب قله‌ها و دره‌ها (Peaks and Valleys) به شما کمک می‌کند تا با استفاده از تکنیک‌ها و راهکار‌هایی کاربردی زندگی کاری و شخصی‌تان را در جهتی مثبت متحول کنید.

203 – هنر برقراری ارتباط – تیچ نات هان

کتاب هنر برقراری ارتباط (The art of communicating) راهکارها و روش‌های طلایی به شما جهت ایجاد و بهبود روابط‌تان ارائه می‌کند تا گفتگوی بهتری با اطرافیان خود داشته باشید.

204 – برتری خفیف – جف اولسون

کتاب برتری خفیف (The Slight Edge) به شما می‌گوید که چگونه با انجام کارهای کوچک، می‌توانید تغییرات بزرگی در زندگی‌تان ایجاد کنید. فرقی نمی‌کند که رویایتان داشتن خانه‌ای بزرگ، درآمد عالی یا سلامتی باشد! برتری خفیف همان چیزی است که به آن نیاز دارید.

205 – تجسم خلاق – شاکتی گواین

کتاب تجسم خلاق (Creative visualization) هنر به کارگیری تصورات و عبارات تاکیدی به منظور ایجاد تغییرات مثبت در زندگی است و در زمینه‌های تندرستی، شغل، ورزش، هنر و خلاقیت به طور چشمگیری اثرات مطلوب دارد.

206 – چگونه خودمان را دوست بداریم – شارون وگشیدر کروز

کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم: دانستن قدر و ارزش خود اثر شارون وگشیدر کروز (Learning to Love Yourself)، به شما نشان می‌دهد چگونه اعتماد به نفستان را تقویت کنید، به انسانی موفق در زندگی تبدیل و عاشق خود شوید.

207 – رمز اعتماد به نفس – کتی کی و کلیر شیپمن

در کتاب رمز اعتماد به نفس (The Confidence Code) به شکل و گونه‌ای خاص، الهام‌ بخش، متقاعد کننده و ریزبینانه‌ای نشان داده‌ شده است که زنان و خانم‌های دنیا اگر بتوانند روی فکر، غرایز، احساساتشان کار کنند و جرات و شجاعت کافی را داشته باشند که به‌ درستی، رفتار و عمل کنند؛ می‌توانند به تغییرات و دگرگونی های مثبت بسیاری در زندگی‌شان برسند.

208 – بیهوده نمیر – تهی بمیر – تاد هنری

کتاب بیهوده نمیر (Die Empty) خوانندگان را تشویق می‌کند تا هر روز را به عنوان فرصتی برای انجام بهترین تلاش خود، دنبال کردن کار معنادار و ایجاد تأثیر مثبت نگاه کنند. و حیاتی ترین عملکرد خود را به روزهای دیگر موکول نکنند.

209 – ارزش خود را بدانید – جول اوستین

210 – کتاب شکست‌ناپذیر یا تزلزل ناپذیر – آنتونی رابینز

211 – آينده‌ خود را بسازيد – آنتونی رابینز

212 – چگونه بر خستگی و ناامیدی غلبه کنیم – جول اوستین

213 – چگونه دنيا را تغيير دهيم – ديويد بورنستين

👉امتیاز بده.