آنا فروید و آثار او

آنا فروید (Anna Freud) در سال ۱۸۹۵ در وین متولد شد و از همان ابتدا روابط نزدیکی با پدرش داشت. او در مدرسه دانش‌آموز بسیار فعالی بود، علاقه زیادی به کتاب خواندن داشت و از میهمان‌هایی که به منزل‌شان رفت و آمد می‌کردند چندین زبان را یاد گرفته بود.

آنا در سال ۱۹۱۲ تحصیلات خود را در مدرسه به پایان رساند و بعد از چندین سفر به ایتالیا و گذراندن چند آزمون‌، به عنوان معلم در یک مدرسه ابتدایی استخدام شد. او به خاطر ترجمه آثار پدرش به نوعی دستیار پدرش شده بود ولی شغل معلمی خود را هم ادامه می‌داد. در سال ۱۹۱۸ تحت آموزش‌های پدرش تحلیل روانی را یاد گرفت و در سال ۱۹۲۲ به عنوان عضو کنگره بین‌المللی

تحلیل روانی پذیرفته شد. سال بعد در برلین به عنوان یک روان تحلیل‌گر مشغول به کار شد ولی سرطان فَک زیگموند او را به وین بازگرداند و تا زمان مرگ پدرش در سال ۱۹۳۹ مراقبت از او را به عهده داشت.

آنا فروید از سال ۱۹۲۷ تا ۱۹۳۴ ریاست انجمن بین‌المللی تحلیل روانی را به عهده داشت و به کار تحلیل روانی کودکان نیز ادامه می‌داد. در سال ۱۹۳۵ مدیر موسسه آموزش تحلیل روانی در وین شد و از سال ۱۹۳۷ در تاسیس و اداره یک مهدکودک برای کودکان فقیر همکاری می‌کرد. وقتی اتریش توسط نیروهای نازی اشغال شد آنا به خانواده‌اش کمک کرد تا به انگلستان مهاجرت کنند. او مهد کودک هامستید وار را برای نگهداری از کودکان زنانی که سرپرست خانواده بودند تاسیس کرد و در سال ۱۹۴۷ کلینیک درمانی کودکان هامستید را تاسیس کرد که یک مرکز جهانی در زمینه روانشناسی کودک است.

آنا هرگز ازدواج نکرد. او حفظ و توسعه میراث پدرش را وظیفه خود می‌دانست.

او از دانشگاه‌های مختلف آمریکا که در آنها سخنرانی‌ها و سمینارهای زیادی اجرا کرده بود چندین دکترای افتخاری دریافت کرد. بعد از فوت آنا فروید در سال ۱۹۸۲ منزلش در شهر لندن به موزه فروید تبدیل شد.


👉امتیاز بده.