مت هیگ Matt Haig زندگینامه و آثار

مت هیگ (Matt Haig) نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی، دانش‌آموختهٔ رشته‌های زبان انگلیسی و تاریخ از دانشگاه هال، هم کتاب‌های داستانی و هم غیرداستانی را برای کودکان و بزرگسالان نوشته‌است.

او که خودش با بیماری افسردگی دست و پنجه نرم کرده و شناختی از آن دارد، در آثارش به سراغ این موضوع رفته است و درباره افسردگی و اینکه چگونه بر آن غلبه کرده می نویسد.

مت هیگ، زمانی که بیست و چهارساله بود به افسردگی دچار شد. این افسردگی شدت گرفت و او را دچار فروپاشی روانی کرد. هیگ تا مرز خودکشی پیش رفت اما توانست بر این بیماری غلبه کند.

آثارمت هیگ

کتاب چگونه زمان را متوقف کنیم (How to Stop Time): داستان زندگی مردی چهل‌ویک‌ساله است که به لندن رفته و قرار است در یک مدرسه به عنوان معلم تاریخ مشغول به کار شود. مرد چهل‌ویک‌ساله‌ای که رازی عجیب با خودش دارد و این راز را چند قرن است که در سینه‌اش دفن کرده است

کتاب کتابخانه‌‌ی نیمه‌شب (The Midnight Library): داستان سفر دختری به نام نورا سید است که وارد کتابخانه نیمه شب می‌شود و در این کتابخانه می‌تواند زندگی‌های دیگرش را ببیند.

کتاب دلایلی برای زنده ماندن (Reasons to Stay Alive): این کتاب بر اساس تجربه و زندگی نویسنده با بیماری افسردگی و اضطراب است و از زندگی خودش، مراحل مختلف بیماری که پشت‌سر گذاشته و تجربیاتش نوشته است.

کتاب انجمن پدران مرده (The Dead Fathers Club)

کتاب آسایش یا آرامش (The Comfort Book)

کتاب انسانها (Humans)

یادداشت‌هایی برای سیاره پراسترس



👉امتیاز بده.