اِریک هافِر (Eric Hoffer)

 

اریک هوفر نویسنده، فیلسوف، و روان‌شناس در سال ۱۹۰۲ در نیویورک متولد شد. او فرزند یک مهاجر کابینت‌ساز بود و به دو زبان آلمانی و انگلیسی صحبت می‌کرد. در ۷ سالگی در نتیجه آسیب دیدن از ناحیه سر، بینایی‌اش را از دست داد و مدت زیادی نتوانست به مدرسه برود. در ۱۵ سالگی بدون هیچ عمل جراحی و به صورتی معجزه‌آسا مجددا بینایی‌اش‌ را به دست آورد.

او در نوجوانی پدر و مادرش را از دست داد و با ۳۰۰ دلاری که به ارث برد به کالیفرنیا مهاجرت کرد و با باربری و جویندگی طلا امورات خود را می‌گذراند.

هافِر اوقات بیکاری‌اش را صرف مطالعه هر چیزی می‌کرد؛ او سال‌ها به عنوان کارگر اسکله در سانفرانسیسکو کار می‌کرد تا اینکه در سال ۱۹۴۱ کارگری را کنار گذاشت.

کتاب پیرو راستین باعث شهرت هافِر شد و او نیمه دوم زندگی‌اش را صرف نوشتن کرد. سایر کتاب‌های او عبارتند از حالت ذهنی پرشور و دیگر اندرزها، رنج تغییر، تاملاتی بر شرایط بشری، و در زمان ما، علاوه بر اینها او خاطرات زندگی‌اش در کنار اسکله را نیز متشر کرده است. زندگینامه هافِر که حقیقت در رویا  نام دارد پس از مرگش به چاپ رسید و در سالی که از دنیا رفت یعنی در سال ۱۹۸۳ به دریافت مدال آزادی ریاست‌‌جمهوری توسط رونالد ریگان مفتخر شد.

 

کتاب اندیشه ی معاصر 8 اثر اریک هوفر

کتاب اندیشه ی معاصر 8 اثر اریک هوفر

64,650 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

👉امتیاز بده.