سیدنی شلدون و آثار او

سیدنی شلدون (Sidney Sheldon) متولد ۱۱ فوریه ۱۹۱۷ رمان‌نویس معروف آمریکایی پیش از روی‌آوردن به رمان‌نویسی، فیلمنامه‌ها و نمایشنامه‌هایی نوشت که او را برنده جایزه‌هایی همچون اسکار بهترین فیلمنامه‌نویسی و جایزه نمایشنامه‌نویسی تونی کردند.

سیدنى شلدون که به خاطر رمانهاى جذاب و تکان‏دهنده ‏اش مشهور و پرطرفدار مى‏ باشد، کتابهاى زیر را به نگارش درآورده است: بهترین نقشه ‏هاى طراحى شده (حساب شده)، صبح، ظهر و شب، هیچ چیز ابدى نیست، ستارگان مى‏ درخشند، روز رستاخیز، خاطرات نیمه‏ شب، شن‏هاى زمان، آسیاب خدایان، اگر فردا بیاید، استاد بازى، خشم فرشتگان، تبار، غریبه ‏اى در آینه، آن‏سوى نیمه‏ شب، صورت عریان _قاتلی در شهر، خط خون، از رؤیاهایت برایم بگو، و آسمان به زمین مى ‏آید یا دنیا به آخر می رسد، ترس از تاریکی …

نخستین کتاب شلدون به نام چهره بى‏ نقاب، از سوى نیویورک تایمز به عنوان «بهترین رمان سال با وقایعى اسرارآمیز» معرفى شده و جایزه ادگار را از آنِ خود ساخته است. شلدون قبل از رمان‏ نویسی، به خاطر خلق نمایشنامه کله قرمز در برادوى جایزه تونى را برنده شده و به خاطر مرد مجرد و بابى ساکسر جایزه آکادمى گرفته است.

او فیلمنامه بیست و سه فیلم سینمایى از جمله رژه روز عید پاک (به همراه جودى گارلند) و «آنى، سلاحت را به دست ‏گیر» را پیش از رمان‏ نویسى نوشته است. به علاوه او نویسنده شش نمایشنامه بزرگ و موفق تآترهاى برادوى و فیلمنامه سه سریال تلویزیونى طولانى شامل گوزن در ازاى گوزن و من خواب جنى را مى‏بینم بوده است.

اکثر رمانهاى او به فیلم یا سریالهاى کوتاه تلویزیونى تبدیل شده است. سرانجام شلدون در ۳۰ ژانویه ۲۰۰۷ درگذشت.







👉امتیاز بده.