هوارد گاردنِر و آثار او

هاوارد ارل گاردنر (Howard Earl Gardner) روانشناس رشدی آمریکایی در سال ۱۹۴۳ متولد شد. پدر و مادرش از پناهندگان حکومت نازی آلمان بودند. گاردنر ابتدا برای تحصیل در رشته تاریخ وارد دانشگاه هاروارد شد. بعد از یک سال تحصیل در دانشکده اقتصاد لندن در سال ۱۹۶۶ در دوره دکترای روانشناسی رشد، وارد دانشگاه هاروارد شد و بعد به عضویت تیم تحقیقاتی پروژه «زیرو» یک مطالعه بلند‌مدت در زمینه رشد هوش و خلاقیت انسان درآمد.

علاقه‌مندی او به شناخت انسان به دلیل آموزش‌های استادش، اریک اریکسون بود. گاردنر در حال حاضر استاد شناخت و آموزش در دانشکده آموزش دانشگاه هاروارد، استاد‌ حق‌التدریسی عصب شناسی در دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون و یکی از مدیران پروژه «زیرو» است. او تا به حال مدارک افتخاری و جوایز زیادی کسب کرده است.

کتاب‌های او عبارتند از «ذهن مکتب‌ندیده: بچه‌ها چطور فکر می‌کنند و مدرسه‌ها چطور باید آموزش بدهند»، «هوش‌های چندگانه: کاربرد تئوری در عمل»، «ذهن منضبط: فراتر از اطلاعات و تست‌های استاندارد»، «تغییر ذهن‌ها: هنر و علم تغییر ذهن خود و دیگران».


👉امتیاز بده.