کتاب آیین دوستیابی اثر دیل کارنگی

کتاب آیین دوست یابی (How to Win Friends and Influence People) قوائدی را به شما معرفی می‌کند که با به کارگیری آن‌ها می‌توانید در زندگی شخصی و روابط اجتماعی‌تان تغییرات مثبت ایجاد کنید و به شما یاد می دهد که چگونه اعتماد به نفس‌، نفوذ و تاثیرگذاری‌تان را بر دیگران افزایش دهید و دیگران را وادار کنید در کنار شما کار کنند.

با مطالعه‌ کتاب آیین دوست یابی در خواهید یافت که راز بزرگ رفتار با دیگران چیست، چگونه می‌توان یک فرد خوش‌صحبت بود و توجه دیگران را به خود جلب کرد. همچنین می‌آموزید چگونه انتقاد کنید تا مورد تنفر طرف مقابلتان قرار نگیرید، چه کاری انجام دهید تا دیگران از انجام کار برای شما خشنود شوند و در نهایت روش‌هایی برای اینکه مردم شما را دوست داشته باشند و دوستان خوبی بیابید، در اختیار شما قرار می‌گیرد.

در عالم هستى براى وادار کردن افراد به انجام کار فقط یک راه وجود دارد. آیا تاکنون به این راه اندیشیده‏اید؟ اگر نه، من برایتان مى‏گویم. آن راه یا وسیله این است که باید میل به انجام آن کار را در فرد مزبور به وجود آورید. به یاد داشته باشید جز علاقه‏مند کردن فرد و ایجاد انگیزه در او راه دیگرى وجود ندارد.

البته مى‏توانید با قرار دادن سلاح در روى شقیقه‏ کسى او را وادار کنید که کاری انجام دهد، یا کارگرى را با تهدید به اخراج یا جریمه و توبیخ وادار به اطاعت از خود کنید یا با تهدید وکتک کودکى را وادار کنید کار خاصى را برایتان انجام دهد. ولى این روش‏های خشن توأم با زور پیامدهاى ناخوشایندى به همراه خواهد داشت.

تنها راهى که به کمک آن مى‏توانید کسى را به انجام کارى وادار کنید این است که آن‏چه را که مى‏خواهد به او بدهید. «احساس مهم بودن»؛ جان دیویى، یکى از معروف‏ترین فلاسفه‏ امریکا، اظهار مى‏دارد: «مهم‏ترین نیاز در طبیعت بشر، آرزوى مهم بودن است. این عبارت را فراموش نکنید: «آرزوى مهم بودن.» چون بارها به آن رجوع خواهیم کرد. بله، همه‏ آدم‏ها دوست دارند مورد توجه قرار بگیرند و از دیگران متمایز شوند و خلاصه سرى در میان سرها درآورند.

ویلیام جیمز گفت: «عمیق‏ترین نیرو در طبیعت و ذات بشر، عطش بى‏پایان او به تحسین شدن است.» او از کلمه‏ خواسته، آرزو و غیره استفاده نکرد. بلکه گفت «عطش بى‏پایان» براى مورد ستایش قرار گرفتن. در این‏جا با یک عطش سیرى‏ناپذیر در انسان مواجه هستیم. …

 

 

 


👉امتیاز بده.