کتاب رهبری نوشتۀ الکس فرگوسن

 

کتاب رهبری (Leading) نوشتۀ الکس فرگوسن (Alex Ferguson) حاوی درس‌هایی از زندگی و مربیگری این مرد بزرگ است که توانسته از دل سختی‌ها، افتخارات بیرون بکشد. فرگوسن در این کتاب، اطلاعات جالب‌توجهی را از زمان مدیریت و مربیگری خود و نیز برخی موارد آرشیوی را که پیش از این منتشر نشده‌اند، ارائه می دهد.

سر الکس فرگوسن

سر الکس فرگوسن در سال 1941 در گووان اسکاتلند به دنیا آمد او در دوران بازیگری یک مهاجم گلزن بود و در نهایت توانست به باشگاه گلاسکو رنجرز بپیوندد که از کودکی طرفدارش بود رقم انتقال او هم در آن دوران رکوردشکن بود 65 هزار پوند.

او از سال 1974 وارد دنیای مربیگری شد فرگوسن بعد از کسب تجربه در تیم هایی چون ایست استرلینگ شایر و سنت میرن به باشگاه ابردین اسکاتلند پیوست و موفق شد در جام برندگان جام فصل 1983 1982 به قهرمانی برسد. او در سال 1986 سکان هدایت منچستریونایتد را به دست گرفت و جامهای زیادی برای آنها به ارمغان آورد. مهمترین این افتخارات قهرمانی در جام باشگاههای جهانی، دو عنوان قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، 13 قهرمانی در لیگ برتر انگلیس و 5 قهرمانی در جام حذفی انگلستان است. او در کل 49 جام برای منچستریها کسب کرد تا موفق ترین مربی بریتانیایی در تاریخ فوتبال باشد.

فرگوسن در سال 1999 موفق به کسب عنوان “سر” (از عناوین و القاب مهم انگلیسی که در اختیار ملکه این کشور است که می تواند به افراد خاص بدهد) شد و در سال 2013 اعلام بازنشستگی کرد. او در آخرین فصل حضورش هم یونایتد را به قهرمانی لیگ برتر جزیره رساند وی همچنان به عنوان مدیر در باشگاه منچستریونایتد فعالیت می کند.

 

بخشی از مقدمه کتاب

از چندین سال پیش من تفکرات و تجربیات خود را کم کم نوشتم تا مجموعه ای آماده کنم و در نهایت این کتاب منتشر شد. من همیشه می خواستم کتابی از داستان دوران کاری خود آماده کنم که هم فوتبالی ها هم غیر فوتبالی ها از خواندن آن لذت ببرند.

هرچند خبر بازنشستگی من همه را غافلگیر کرد سالهاست که نوشتن این کتاب را در ذهن داشتم. البته قبلا هم مدیریت زندگی من را نوشتم و این هم کتاب قبلی ام را کامل می کند بنابراین در کنار اشاره به سالهای جوانی ام در گلاسکو و دوستان فوق العاده ام در ابردین در این کتاب به سال های جادویی ام در منچستر پرداخته ام.

دوران پرفراز و نشیب من در دنیای فوتبال مملو از بردها و باختهای مختلف و لحظات به یاد ماندنی است. …

 

جهت خرید اینترنتی وآنلاین کتاب رهبری روی دکمه مشاهده جزئیات و خرید کلیک کنید.

 

 

 


👉امتیاز بده.