کتاب شکست عادت های کهنه اثر دکتر جو دیسپنزا

از دیگر آثار جو دیسپنزا کتاب شکست عادت های کهنه (Breaking the Habit of Being Yourself) می باشد که در ۴۲۲ صفحه به چاپ رسیده است. این کتاب یکی‌ از بهترین و قویترین کتاب های روانشناسی شخصی می باشد. دکتر دیسپنزا در این کتاب باورهای کهنه را پاک می کند و پلی بین علم و معنویت ایجاد می کند.

هنگامی که شما عادت های کهنه را کنار بگذارید و واقعا ذهن خود را تغییر دهید، زندگی شما هرگز مانند سابق نخواهد شد. این کتاب تلاشی است برای رمزگشایی از عرفان به طوری که هرکسی بتواند درک کند که ما تمام چیزهای مورد نیاز برای ایجاد تغییر در زندگی را دم دستمان داریم.

از جمله مباحثی که در کتاب شکست عادت های کهنه مطرح می‌شود می‌توان به شمای کوانتومی، غلبه کردن بر محیط، غلبه بر بدن، غلبه کردن بر زمان، بقا در برابر آفرینندگی، مغز و مراقبه، شکاف، مراقبه، توضیح عرفان و امواجی از آینده، گام برداشتن به سمت تقدیر نو، باز کردن درهای حالت آفرینندگی، ریشه کن کردن عادت خود، از هم باز کردن خاطرهٔ قدیمی خود، آفرینش ذهن جدید برای آینده جدید و در نهایت نشان دادن و شفاف بودن برای زیستن واقعیت جدید.

بخشی از متن

همه ما بارها این جمله را شنیده ایم: دنیای درون ما، دنیای بیرون مان را شکل می دهد. اما بیشتر افراد در دل خود اعتقادی به این جمله ندارند. اگر کسی بپذیرد که افکارش تأثیر ملموسی بر زندگی او می گذارند، آیا اجازه می دهد فکر ناخواسته ای وارد ذهنش شود؟ و آیا تلاش نمی کند به جای تمرکز بر روی مشکلات، بر روی خواسته ی واقعی خودش تمرکز کند؟

مغز شما در تمام کارهایتان دخالت دارد. از جمله در طرز فکر، احساس نحوه عمل و تعامل شما با سایر مردم. مغز مرکز شخصیت، هوش و تمام تصمیماتی است که شما می گیرید. تجربه من از تصویربرداری مغزِ دهها هزار بیمار در سراسر دنیا به مدت بیش از ۲۰ سال نشان می دهد که اگر مغز درست کار کند، شما درست کار می کنید و اگر دچار مشکل شود، شما هم به احتمال زیاد در زندگی تان دچار مشکل خواهید شد.

اگر مغزتان سالم تر باشد، شما خوشحال تر، سالم تر، ثروتمندتر و داناتر خواهید بود و تصمیمات صحیح تری خواهید گرفت و در نتیجه به شما کمک می کند که انسان موفق تری بوده و عمر طولانی تری داشته باشید. اگر به هر دلیلی مغزتان سالم نباشد، مثلا دچار آسیب ناحیه ی سر یا ضربه ی عاطفی شده باشید، غمگین تر، بیمارتر، فقیرتر، کم سوادتر و ناموفق تر خواهید بود.

به آسانی می توان درک کرد که ضربه می تواند به مغز آسیب برساند، اما محققین نشان داده اند که تفکر منفی و برنامه ریزی نامناسبی که در گذشته گرفته اید نیز می تواند بر مغز اثر منفی داشته باشد.


👉امتیاز بده.