معرفی کتاب های با موضوع (ژانر) روانشناسی

معرفی کتاب های با ژانر روانشناسی

ژانر، روان‌شناختی یا روان‌شناسی (psychological) که با نام واقع‌گرایی روان‌شناختی هم شناخته می‌شود، یک ژانر (سبک) ی است که بر کشف ویژگی‌های معنوی، عاطفی و ذهنی شخصیت‌ها تأکید دارد. این نوع شیوه روایت، دلایل رفتارهای اشخاص را بررسی می‌کند. این سبک نوشته ها لزوما به طور مستقیم مسائل روانشناسی را مورد بررسی قرار نمی دهند، بلکه می توانند در قالب داستان و رمان و حتی زندگینامه نیز باشند. که امروزه بخش روانشناسی موفقیت در میان خوانندگان مخصوصا نوجوانان و جوانان از اقبال بالایی برخوردار است.
نکته: شماره گذاری صرفا جهت دسترسی آسان می باشد و هیچ گونه مفهوم دیگری ندارد.

1 – کتاب دروغهایی که به خود می گوییم – جان فردریکسون
کتاب دروغ هایی که به خودمان می گوییم (The Lies We Tell Ourselves) در حوزه‌ خودیاری است. جان فردریکسون در این کتاب به بررسی رویه‌های نادرستی که ما به خودمان نسبت می‌دهیم و در نتیجه، به خودمان دروغ می‌گوییم، می‌پردازد.

2 – کتاب تئوری انتخاب – ویلیام گلاسر
دکتر ویلیام گلسر در کتاب تئوری انتخاب (Choice Theory) معتقد است که تمام رفتارهای انسان‌ها بر اساس انتخاب‌های آنان به وجود می‌آید.

3 – کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان – جان گاتمن
جان گاتمن و همسرش جولی شوارتز گاتمن در کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان (The man’s guide to women) ، راز جذب یک زن، جلب رضایت او و خلق رابطه‌ای بلند مدت و ماندگار را بازگو می‌کنند.

4 – کتاب مردان، زنان و روابط – جان گری
کتاب مردان، زنان و روابط یا زن، مرد، ارتباط (Men, women, and relationships: making peace with the opposite sex)، حاوی موضوعاتی است درباره بهبوء ارتباط همسران که شامل:(هنر دوست داشتن)، (برقراری رابطه)، (تفاوت‌های اصلی بین زنان و مردان)، (جهان‌بینی متفاوت مردان و زنان)، (چگونه مردان و زنان در برابر تنش به گونه‌ای متفاوت واکنش نشان می‌دهند)، (نشانه‌های وجود تنش)، (کسب تعادل)، (چرا زنان احساس می‌کنند آنها را دوست ندارند؟)، (هنر برقراری روابط زناشویی)، (به چه طریق نیازهای احساسی و عاطفی یکدیگر را تامین کنیم؟)، (نیازهای عاطفی اصلی)، (راز طبایع مکمل) و (فن نگارش احساس خود).

5 – کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی – جان گری

جـان گری در کتاب مردان مریخی، زنان ونوسی (Men are From Mars Woman are From Venus) روابط زناشویی را مورد بررسی قرار داده است. و معتقد است که علی‌رغم تمام مشکلات و تفاوت‌هایی که میان زوجین وجود دارد، می‌توانند با بهره‌گیری از روش‌ها و تاکتیک‌هایی که در کتـاب بدان اشاره شده است به رابطه‌ای صمیمانه و عاشقانه به دور از هرگونه تنش دست یابند.

6 – کتاب تحلیل متقابل – اریک برن
تحلیل متقابل (Transactional Analysis) یک تئوری روان‌شناسی است که توسط اریک برن ارائه گردیده و به لحاظ کاربرد آن در حل مشکلات احساسی و رفتاری، مورد قبول جامعه روان‌شناسی قرار گرفته و تدریجاً در زمینه‌های مشاوره، روان‌کاوی، گروه درمانی، مدیریت، جامعه‌شناسی، توسعه سازمانی و آموزش گسترش پیدا کرده‌است.

7 – کتاب زنان زیرک – شری آرگو
کتاب زنان زیرک: چرا مردان عاشق زنان زیرک می شوند؟ (Why Men Love Bit*hes) اثر شری آرگو بینشی منحصر به فرد را به مخاطبین ارائه می کند: که چرا مردان به زنی قدرتمند که برای حق خود می جنگد، علاقه مند می شوند؟

8 – کتاب روانشناسی بلوغ – هایم گینوت
هدف کتاب روان شناسی بلوغ: چگونه حالات روانی نوجوانان را بررسی کنیم؟ (Between Parent and Teenager) کمک به والدین در شناسایی اهداف خود در رابطه با فرزندان و پیشنهاد روش‌هایی برای دستیابی به آن اهداف است. این کتاب سرشار از مثال هایی است که ممکن است هر پدر و مادری در زندگی و در تعامل با نوجوان خود با آن ها مواجه شود، و همچنین خواندن آن برای نوجوانان نیز مفید است.

9 – کتاب تربیت بدون فریاد – هال ادوارد رانکل
در کتاب تربیت بدون فریاد: کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان (Screamfree Parenting) اثر هال ادوارد رانکل تمرکز اصلی برروی خود افراد است تا فرزندان، به این ترتیب با تمرکز والدین بر خود و عمل کردن به گفته‌های خویش است که فرزندان الگوبرداری کرده و زندگی آرامش خود را باز می‌یابد.

10 – کتاب بیشعوری – خاویر کرمنت
خاویر کرمنت در کتاب بیشعوری (Asshole no more) مدعی می‌شود که بیشعوری یک بیماری و اعتیاد است، نه بداخلاقی و سوءرفتار و به معرفی بیشعوری از زوایای مختلف می‌پردازد.

11 – کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت یا چه کسی پنیر مرا جا‌به‌جا کرد – اسپنسر جانسون

کتاب چه کسی پنیر مرا برداشت؟ (Who Moved My Cheese) داستانی است درباره‌ دگرگونی‌هایی که در جاده پرفراز و نشیب زندگی روی می‌دهد. در این داستان چهار شخصیت خیالی ترسیم شده‌اند: موش‌ها: «اسنیف و اسکوری» ؛ آدم‌کوچولوها: «هم و هاو». این چهار شخصیت برای نشان دادن قسمت‌های ساده و پیچیدهٔ درون ما، بدون توجه به سن، نژاد یا ملیت، در نظر گرفته شده‌اند.

12 – کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست – مگان دیواین

در کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست ((It’s OK That You’re Not OK)) اثر مگان دیواین رویکرد عمیق و جدیدی را برای تجربه غم و اندوه و نحوه کمک به دیگران که این فاجعه را متحمل شده اند، ارائه می دهد.

13 – کتاب محکم در آغوشم بگیر – سو جانسن

کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق (Hold me tight: seven conversations for a lifetime of love) یا مرا محکم بگیر هم برای زنان است و هم برای مردان. برای تمامی مردمان و تمامی فرهنگ‌ها است. هر کس روی این سیاره دارای نیازهای اساسی یکسانی برای ایجاد پیوند و ارتباط است. ارتباط ما با کسی که او را دوست داریم و با او زندگی می کنیم. …

14 – کتاب روان‌ درمانی اگزیستانسیال – اروین د یالوم

کتاب روان درمانی اگزیستانسیال (Existential Psychotherapy) اثری روانشناسانه و فلسفی نوشته اروین دی. یالوم است. درمان اگزیستانسیال، سال ها مورد استفاده بوده و هنوز هم در فُرم ها و موقعیت های مختلف در سراسر جهان به کار گرفته می شود. …

15 – کتاب فلسفه تنهایی – لارس اسوندسن
کتاب فلسفه تنهایی (A Philosophy of Loneliness) با استفاده از آخرین تحقیقات در فلسفه، روانشناسی و علوم اجتماعی، به کاوش در انواع مختلف تنهایی می پردازد و عوامل اجتماعی و روانشناسانه ای را بررسی می کند که باعث می شوند افراد به سوی تنهایی و انزوا حرکت کنند.

16 – کتاب در باب اعتماد به نفس – آلن دو باتن

کتاب در باب اعتماد به نفس (On confidence) نوشته‌ آلن دوباتن، شما را با کلیدی‌ترین موانع خودباوری آشنا می‌کند و سخنان بزرگانی چون نیچه و مونتنی در باب مقاومت انعطاف پذیرانه و دلیری را بیان می‌کند که در بالا بردن اعتماد به نفس‌تان نقش مهمی دارند.

17 – کتاب چرا عاشق می شویم – هلن فیشر
کتاب چرا عاشق می شویم؟ (Why We Love) با نگاهی علمی به عشق زیر و بم آن را جست‌وجو می‌کند و آن را شرح می‌دهد. هلن فیشر تاریخ عشق و تحول آن را در طول زمان بررسی می‌کند. او به سوال‌هایی مثل چرا یک نفر برای ما جذاب است و برای شخصی دیگر نیست؟ یا چرا در عاشق شدن متفاوتیم؟ پاسخ می‌دهد.

18 – کتاب قدرت سکوت – سوزان کین
سوزان کین در کتاب قدرت سکوت: قدرت درونگراها در جهانی که قادر نیست از سخن گفتن باز ایستد (Quiet: the power of introverts in a world that can’t stop talking) تاکید دارد که درونگرایی و برونگرایی دو الگوی مختلف رفتاری و شخصیتی هستند که به یک اندازه ارزشمند محسوب می شوند و می توانند …

19 – کتاب انسان و سمبول هایش – کارل گوستاو یونگ
کتاب انسان و سمبول‌ هایش (Man and His Symbols) نوشته‌ کارل گوستاو یونگ، جهان تازه‌ای از ناخودآگاه را پیش روی شما قرار می‌دهد و نقش فرهنگ و اسطوره‌های هر ملت در شخصیت اشخاص متشکل آن جامعه را بررسی می‌کند و مفهوم کهن الگو را شرح می‌دهد.

20 – کتاب چگونه کمالگرا نباشیم – استفان گایز

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم (How to Be an Imperfectionist) اثر‌ استفان گایز روشی جدید را برای دستیابی به زندگی بدون ترس در اختیارتان قرار می‌دهد. این کتاب شما را از باورهای محدودکننده آزاد می‌کند و راهنمایی می کند تا کمال‌‌گرایی را کنار بگذارید.

21 – کتاب بازی ها: روانشناسی روابط انسانی – اریک برن
اریک برن در کتاب بازی‌ها: روانشناسی روابط انسان (Games people play: the psychology of human relationships)، نظریه‌ روانشناختی خویش موسوم به «تحلیل رفتار متقابل» را شرح داده است. زبان ساده‌ای که در نگارش اثر پیش رو به کار رفته، مطالعه‌ آن را برای عموم علاقه‌مندان به مباحث روانشناختی ممکن ساخته است.

22 – کتاب سندروم دختر خوب – بورلی انگل
بورلی انگل روانپزشک و روان‌درمانگر مطرح آمریکایی در کتاب سندروم دختر خوب (The Nice Girl Syndrome) باورها و طرز فکرهایی را که باعث بدرفتاری و سوء رفتار با زنان می‌شوند را بررسی کرده و راهکار مشخصی را برای ریشه‌کن کردن و از بین بردن این باورهای غلطی که در عمق وجود زنان ریشه دوانیده ارائه می‌کند.

23 – کتاب هرگز سازش نکنید – کریس واس
کتاب هرگز سازش نکنید؛ طوری مذاکره کنید که انگار زندگی‌تان به آن بستگی دارد! (Never Split The Diffrences) اثر کریس واس، به شما یاد می‌دهد که کنترل مکالماتی را که به زندگی و کارتان مربوط هست به دست آورید. با خواندن کتاب هرگز سازش نکنید ، یاد خواهید گرفت که چگونه با استفاده از داشتن درک عمیقی از روانشناسی انسان، ماشین را با قیمت پایین‌تری بخرید، حقوقتان را افزایش دهید و کاری کنید کودکتان در زمان مقرری بخوابد.

24 – کتاب زنانی که با گرگ ها می دوند – کلاریسا پینکولا استس
در درون هر زنی یک زن وحشی زندگی می کند. زن وحشی، طبیعت غریزی زنان را نشان می دهد که امروزه در حال انقراض است. دکتر استس، در کتاب زنانی که با گرگ ها می دوند (Women Who Run with the Wolves) نشان می دهد که چگونه می توان سرزندگی بانوان را دوباره از طریق راه و روشی به دست آورد که او نامش را «حفاری های باستان شناسانه ذهنی در ویرانه های ناخودآگاه جنس مونث» می گذارد.

25 – کتاب دلایل خوب برای احساس های بد – راندولف ام نسه
قدرت واقعی در درک احساسات بد ما وجود دارد. راندولف ام. نسه در کتاب دلایل خوب برای احساس‌های بد (Good reasons for bad feelings)، دیدگاه‌های روانشناسی تکاملی را برای شما شرح می‌دهد تا ریشه‌های مشکلات روانی را از این زاویه نیز بسنجید.

26 – کتاب قدرت فکر – ژوزف مورفی
کتاب قدرت فکر (Telepsychics) ثمره سال ها تحقیق دکتر ژوزف مورفی است. این کتاب سرشار از تکنیک ها، مثال ها و داستان هایی است که به شما می آموزد، چگونه قدرت روانی خود را توسعه داده و آزاد کنید و رویدادهای آینده را با استفاده از “قدرت تفکر” ، شهود و موارد دیگر تصویر سازی کنید .

27 – کتاب کوچک هوگا – مایک وایکینگ
کتاب کوچک هوگا (The Little Book of Hygge) به ما یاد می‌دهد که چطور می‌توانیم زندگی خود را با روحیه هوگا غنی‌تر کنیم و لحظات ساده، اما معنا دار زندگی را تجربه کنیم. هوگا یعنی بودن در کنار کسانی که دوستشان داریم. یعنی حس در خانه بودن، حس امنیت، و …

28 – کتاب وضعیت آخر – تامس ای. هریس
هریس در کتاب وضعیت آخر (I’m OK – You’re OK) بیان می کند که ما در مرحله ای ابتدایی در زندگی، «جایگاهی» را برای خودمان در نظر می گیرم که به شکلی انکارناشدنی، بر احساسات ما درباره خودمان و به خصوص در رابطه با دیگران تأثیرگذار خواهد بود.

29 – کتاب ماندن در وضعیت آخر – توماس هریس
کتاب ماندن در وضعیت آخر (Staying Ok) کتابی در زمینه روان‌شناسی و خودشناسی با موضوع تحلیل رفتار متقابل است. این کتاب در ادامه کتاب «وضعیت آخر» امی و تامس هریس و به درخواست مخاطبانی نوشته شده است که خواهان اطلاعات بیشتری درباره اصول «تحلیل رفتار متقابل» بودند.

30 – کتاب از حال بد به حال خوب – دیوید برنز
کتاب از حال بد به حال خوب (The Feeling Good Handbook) اثر دیوید برنز کتابی در زمینه شناخت‌درمانی است. شناخت‌درمانی یکی از روش‌های روان درمانی است که در سطوح مختلف به حل مشکلات روانی افراد می‌پردازد.

31 – کتاب حال عالی – دیوید برنز
کتاب حال عالی: تحولی نوین در درمان افسردگی و اضطراب (Feeling Great) مدل درمانی TEAM را توصیف می‌کند. این اصطلاح از سرنام، واژه‌های آزمایش (Testing)، همدلی (Empathy)، تنظیم لیست (Agenda-Setting) و روش‌ها (Methods) گرفته شده است.

32 – کتاب مقابله با افسردگی در جوانان – جان شری
کتاب مقابله با افسردگی در جوانان: راهنمایی برای والدین (Coping with Depression in Young People: A Guide for Parents) با ارائه‌ راهکارهای متعدد به خانواده‌هایی که نوجوان دارند کمک می کند، تا شیوه‌ صحیح برخورد با فرزند نوجوان شان را فرا بگیرند. و از افسردگی آنها جلوگیری کنند و یا چطور با فرزند افسرده رفتار کنند.

33 – کتاب افکار مالیخولیایی در ما – آلن دوباتن
کتاب افکار مالیخولیایی در ما (Varieties of Melancholy: A Hopeful Guide to Our Sombre Moods) در ستایش یکی از ارزشمندترین احساساتی نوشته شده است که ما به عنوان یک انسان تجربه می‌کنیم و آن سودازدگی است. سودازدگی افسردگی، خشم و یا تلخی نیست؛ بلکه پاسخی متین و آرام و در عین حال عاقلانه به مشکلات و دشواری‌های زندگانی به شمار می‌رود.

34 – کتاب روانشناسی خودیار – رابرت داف
کتاب روانشناسی خودیار: افسردگی – اضطراب (Hardcore Self Help) متشکل از دو کتاب (اضطراب -Hardcore Self Help: Fk Anxiety) و (افسردگی Hardcore Self Help: Fk Depression) است. که در زمینه‌ کنترل اضطراب و افسردگی و راهنمایی برای کنترل و کاهش میزان آن‌هاست.

35 – کتاب زن‌ها، مردها را از دست می‌دهند، چرا؟ – جس مک کان
جس مک کان در کتاب زن‌ها، مردها را از دست می‌دهند، چرا؟ (You Lost Him at Hello)، رازهای یک رابطه‌ عاطفی موفق و خوشحال‌کننده را به زنان می آموزد. و راهکارهایی را به شما ارائه می‌دهد تا رابطه‌ای تمام و کمال را شکل دهید و به عشق واقعی زندگی‌تان برسید.

36 – کتاب اصل گرایی – گرگ مک کیون
کتاب اصل گرایی (Essentialism) با زیر عنوان اصل را بچسبید و فرع را رها کنید؛ به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توان کمتر کار کرد اما نتایج بهتری گرفت.

37 – کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن – الن کریدمن
کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن: راز دلبسته کردن شوهر (Light his fire) دریچه‌‌‌ای‌ برای ورود به لذت عشق، زنده نگه‌داشتن اشتیاق و لذت، روابط عاطفی صمیمی و طولانی‌مدت را به رویتان می‌گشاید.

38 – کتاب چراغ دل زنت را روشن کن – الن کریدمن
کتاب چراغ دل شوهرت را روشن کن (Light his fire) با زیر عنوان راز دلبسته کردن شوهر دریچه‌‌‌ای‌ برای ورود به روابط عاطفی گرم، زنده نگه‌داشتن اشتیاق و لذت عشق، روابط عاطفی صمیمی و طولانی‌مدت را به رویتان می‌گشاید.

39 – کتاب عشق عاقلانه – فرزاد میراحمدی
کتاب عشق عاقلانه: از روز اول آشنایی تا بعد از ازدواج، به‌منظور آموزش مهارت‌های ازدواج برای زوج‌هایی نوشته شده، که می‌خواهند رابطه‌ای سالم از نظر عاطفی و منطقی داشته باشند. به زوج‌ها و جوان‌های در آستانه‌ ازدواج کمک می‌کند به درکی صحیح از نوع رابطه‌ مشترک، مسئولیت‌ها، وظایف و احترام متقابل برسند و یک زندگی مشترکِ سرشار از عشق، محبت، شادی، آرامش، هیجان و موفقیت را تجربه کنند.

40 – کتاب کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم – تینا سیلیگ
تینا سیلیگ در کتاب کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم (What I Wish I Knew When I Was 20) تأکید دارد که با بیرون‌ کشیدن خود از منطقه‌ آسایش و امن، می‌توانید امر غیرممکن را ممکن کنید.

41 – کتاب مادر خوب و مادر بد – نهاله مشتاق
کتاب مادر خوب و مادر بد، در مورد «احساسات» مادران است، آن هم بخشی از احساسات که بسیاری از مادران نسبت به آن‌ها آگاهی ندارند یا از تناقضات آن سردرگم می‌شوند.

42 – کتاب والدین سمی – سوزان فوروارد
کتاب والدین سمی (Toxic Parents) با زیر عنوان شناخت و درمان آسیب‌های جسمی و روانی ناشی از رفتار اشتباه والدین، به موضوع تربیت و پرورش فرزند می‌پردازد و با نگاهی وارونه تربیت مسموم را مورد واکاوی قرار می‌دهد. و نشان می‌دهد که تفاوت‌هایی میان رفتارهای سالم و رفتارهای سمی یک خانواده وجود دارد.

43 – کتاب چگونه یک فرد را مثل یک کتاب بخوانیم؟ – جرالد آی. نیرنبرگ، هنری اچ. کاسرو
کتاب چگونه یک انسان را مثل یک کتاب بخوانیم (How to Read a Person Like a Book) یک راهنما برای اطلاع از تفکرات، رفتار و شخصیت افراد با بهره‌گیری از علایم ظاهری، چهره، اندام و زبان بدن آن‌هاست. در این کتاب به چهره‌شناسی اجزاء و کل، تشخیص احساسات، زبان غیرکلامی و شخصیت‌شناسی پرداخته شده است و متفاوت از زبان بدن است.

44 – کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن – استیون سی هیز
کتاب از ذهنت بیرون بیا و زندگی کن (Get Out of Your Mind and Into Your Life) به شما کمک می‌کند قدم‌به‌قدم با ذهن‌آگاهی و پذیرش بتوانید بر افسردگی غلبه کنید، دردِ هیجانی را تغییر دهید، از افکار منفی و خودقضاوتگری رهایی پیدا کنید و به موضوع‌های مهم زندگی و زیستن براساس ارزش‌ها تعهد داشته باشید.

45 – کتاب خو‌ش بینی آموخته شده – مارتین سلیگمن
کتاب خوش بینی آموخته شده یا از بدبینی به خوش بینی (Learned Optimism) با زیر عنوان، چگونه ذهن و زندگی خود را متحول سازیم، می‌تواند شما را از خطر افسردگی در امان نگه دارد. و مانعی در برابر پدیدآمدن یا پیشرفت افسردگی در کودکان، نوجوانان و بزرگ‌سالان باشد.

46 – کتاب مغز : داستان شما – دیوید ایگلمن
کتاب مغز: داستان شما (The Brain: The Story of You)، با پرهیز از پیچیدگی‌های غیرضروری و بهره‌گیری از زبانی جذاب، مخاطب را با نحوه‌ عملکرد مغز انسان آشنا می‌سازد.

47 – کتاب شش کلاه تفکر – ادواردو دوبونو
کتاب شش کلاه تفکر (Six Thinking Hats)، راهکارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به کمک آن می‌توانید روش درست اندیشیدن را یاد بگیرید.

48 – کتاب هنر درمان – اروین د یالوم
کتاب هنر درمان (The Gift of Therapy) با عنوان فرعی «نامه‌ای سرگشاده به نسل جدید روان درمان‌گران و بیمارانشان» خلاصه‌ای از تجربه‌ بالینی‌اش در زمینه‌ روان‌درمانی اگزیستانسیال و گروه درمانی را شرح می‌دهد.

49 – کتاب آدم های سمی – لیلیان گلاس
کتاب آدم‌های سمی (Toxic People) با زیر عنوان چگونه نقش افراد سمی را در زندگیتان شناسایی، کنترل و خنثی کنید. به شما کمک می‌کند تا نگرش خود را تغییر دهید و در رابطه با برخى افراد و رفتارهایشان و آسیبى که از جانب آن‌ها به شما مى‌رسد تجدید نظر کنید.

50 – کتاب تفکر سریع و کند – دانیل کانمن
کتاب تفکر سریع و کند (Thinking Fast and Slow) دو سیستم مهم ذهنی را به شما معرفی می‌کند که درنهایت نحوه تصمیم‌گیری و طرز تفکر انسان‌ها را شکل می‌دهند.

51 – کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه – ژوزف مورفی
کتاب قدرت ذهن ناخودآگاه (The Power of Your Subconscious Mind) به شما می‌آموزد که عادات فکری و تصاویر ذهنی‌تان، سرنوشت شما را رقم می‌زنند؛ چرا که انسان همان چیزی است که در ضمیر ناخودآگاهش می‌اندیشد.

52 – کتاب نردبان شکسته – کیت پین
کتاب نردبان شکسته (The Broken Ladder) با زیر عنوان، چگونه نابرابری بر طرز فکر، زندگی و مرگ ما تأثیر می‌گذارد نوشته‌ کیت پین، تحقیقی مبتکرانه در خصوص اختلاف طبقاتی است که با تکیه بر مباحث جامعه‌شناسی به تأثیر عدم توازنِ توزیع ثروت میان مردم می‌پردازد.

53 – کتاب چهار هزار هفته – الیور بکمن
کتاب چهار هزار هفته (Four Thousand Weeks) نوشته الیور برکمن اثری جذاب، تامل‌برانگیز و البته با کمی چاشنی طنز است که درباره مدیریت زمان صحبت می‌کند! تابه‌حال به این موضوع دقت کرده‌ایدکه عمر بشر تا چه اندازه کوتاه است؟ با این حساب برای انجام دادن کارها و برنامه‌های خود زمان زیادی ندارید!

54 – کتاب هنر نه گفتن – دیمون زاهاریادس
کتاب هنر نه گفتن به شما یاد می دهد، دست از بله گفتن های احمقانه خود بردارید! بیاموزید که چگونه مرزها را برای خود تعیین کنید و نه بگویید – بدون اینکه احساس گناه کنید! آیا از افرادی که از شما سو استفاده می کنند، یا همکاران، دوستان و اعضای خانواده که خواستار وقت شما هستند خسته شده اید. آیا می خواهید از این به بعد بتوانید سریع تر تصمیم گیری کنید و با صدای بلند به در خواست های خلاف میلتان، نه بگویید؟

55 – کتاب خون آشام های آشنا – آلبرت جی برنستاین
آلبرت جی برنستاین در کتاب خون آشام‌های آشنا (Emotional vampires) با عنوان فرعی، چگونه از چنگال آدم‌های بی‌رحمی فرار کنیم که روزگارمان را سیاه می‌کنند! به ارائه راهکارهایی می‌پردازد که به کمک آن‌ها شما می‌توانید از پنج تیپ شخصیتی آسیب رسان و صدمه زننده نجات پیدا کنید.

56 – کتاب طلای درون – رابرت الکس جانسون
کتاب طلای درون: نقشه راه نجات از وابستگی به دیگران و رسیدن به استقلال فردی (Inner gold: understanding psychological projection) طلاهایی که هر فرد در وجود خود دارد را معرفی کرده و با راهکارهایی که ارائه می‌دهد به شما کمک می‌کند تا به طلای درونتان (اعتماد به نفس، شجاعت، استقلال و…) دست پیدا کنید.

57 – کتاب قدرت تفکر مثبت – نورمن وینسنت پیل
کتاب قدرت تفکر مثبت (The Power of Positive Thinking) یا نیروی بیکران تفکر مثبت یا قدرت مثبت اندیشی نوشته نورمن وینسنت پیل، به شما می‌آموزد که چگونه نیروی اندیشه و تفکرتان را تحت کنترل در‌ بیاورید، افکار منفی‌تان را به افکار مثبت تبدیل کنید و به آرامش درونی برسید. خود را بشناسید و زندگی‌تان را به اوج خوشبختی و موفقیت برسانید.

58 – کتاب عقل در برابر جنون – آدام فیلیپس
آدام فیلیپس روانشناس برجسته بریتانیایی در کتاب عقل در برابر جنون (Going Sane: Maps of Happiness) با بهره‌گیری از تجارب خود در زندگی و ارائه‌ ایده‌های طلایی، شما را به مسیری هدایت می‌کند که در انتهایش با سعادت و کامیابی روبه‌رو خواهید شد.

59 – کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم – شارون وگشیدر کروز
کتاب چگونه خودمان را دوست بداریم (Learning to Love Yourself) با عنوان فرعی، دانستن قدر و ارزش خود اثر شارون وگشیدر کروز، به شما نشان می‌دهد چگونه اعتماد به نفستان را تقویت کنید، به انسانی موفق در زندگی تبدیل و عاشق خود شوید.

60 – کتاب آسیب شناسی روانی زندگی روزمره – زیگموند فروید
براى خوانندگان مبتدى که مى‌خواهند با روانکاوى و بویژه نظریات زیگموند فروید آشنا شوند، کتاب آسیب‌شناسی روانی زندگی روزمره (Psychopathology Of Everyday Life) مى‌تواند بهترین گزینه محسوب شود، زیرا این کتاب کمتر به مسائل نظرى محض مى‌پردازد و بیشتر با ارائه مثال‌هاى بى‌شمارى که کمابیش در زندگى هر کدام از ما اتفاق مى‌افتند و بسیار عینى و همه فهم هستند، سعى در تبیین نظریات روانکاوى دارد.

61 – کتاب جنس اول – هلن فیشر
هلن فیشر در کتاب جنس اول (The First Sex: The Natural Talents of Women and how They are Changing the World) اعتقاد دارد «آینده متعلق به زنان است.» او با نگاه به دوران پیش از تاریخ نشان می دهد که چگونه ساختار خاص ذهن زنانه، آنها را قادر می سازد تا «تفکر شبکه ای» یا «تفکر سنتزی» داشته باشند که در مقایسه با ذهن خطی تر یا «تفکر مرحله ای» در مردان متفاوت است.

62 – کتاب کشف توانمندی ها – مارکوس باکینگهام و دونالد او. کلیفتون
توانمندی‌های شما چه هستند؟ چطور می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید؟ قدرتمندترین ترکیب‌های شما کدام‌اند؟ آن‌ها شما را به کجا می‌برند؟ کتاب کشف توانمندی‌ها (Now, Discover Your Strengths)، به شما کمک می‌کند تا استعدادهای ذاتی خود را کشف کرده و از آن‌ها در جهت موفق شدن خود استفاده کنید.

63 – کتاب نگران نباش زندگی کن – دیل کارنگی
کتاب نگران نباش! زندگی کن … (How to stop worrying and start living) به شما خواهد آموخت که چگونه تشویش و نگرانی‌های بی‌مورد و حتی واقعی را از خود دور کنید.

64 – کتاب توهم آگاهی – استیو اسلومن و فیلیپ فرنباخ
کتاب توهم آگاهی: چرا هیچ گاه در اندیشیدن تنها نیستیم؟ (The Knowledge Illusion: Why We Never Think Alone) به سوال‌های پیرامون ذهن بشر و نوع کارکرد آن می‌پردازد و نقش و جایگاه توهمات را در تمامی تصمیمات بشر چه در ابعاد فردی و چه اجتماعی بررسی می‌کند.

65 – کتاب هفت عادت نوجوانان موفق – شون کاوی
کتاب هفت عادت نوجوانان موفق راهنمای نوجوانان در کشف توانمندیهای خویشتن برای موفق شدن‌ (The 7 habits of highly effective teenagers) به زیبایی با استفاده از مثال ها و خاطرات زندگی واقعی به طرز زیرکانه ای تجربه ای جدید را جلوی پای شما می گذارد. به جرات می توان گفت کتاب پیش رو، بهترین کتاب روانشناسی در حیطه سنی نوجوانان است.

66 – کتاب راه و چاه موفقیت – مک اچ مک کورمک
کتاب راه و چاه موفقیت (Getting Results for Dummies) به شما کمک می کند، با استفاده از راهکارهای سازماندهی و مدیریت زمان، آشوب و ناآرامی های دنیای دیجیتال را خنثی کنید به یک فرد موفق و باهوش در زندگی خود تبدیل شوید.
67 – کتاب بیداری قهرمان درون – پاتریشیا آدسون
کتاب بیداری قهرمان درون (Awakening the Heroes Within) با عنوان فرعی دوازده گام ایجاد تحول عمقی در زندگی خود و دیگران، با به‌کارگیری مفهوم کهن‌الگوها که متأثر از روان‌شناسی یونگ است، به طرح یک الگوی عمل و مبارزه‌ درونی برای خودشناسی و تحقق پتانسیل‌های شخصی پرداخته است.

68 – کتاب معجزه گر خاموش – رضا حیات الغیب

کتاب معجزه گر خاموش (silent miracle)، تضمین کننده یک زندگی عالی و بی نظیر در تمامی ابعاد، نه تنها برای فرد، که برای همه بشریت و کل کره زمین نیز می باشد. روی جلد کتاب ادعای جسورانه ای مطرح شده: “اگر قرار باشد در کل زندگیتان فقط یک کتاب بخوانید، باید این کتاب را انتخاب کنید! “.

69 – کتاب ازدواج ها چرا موفق می‌شوند و چرا شکست می‌خورند – جان گاتمن
کتاب ازدواج ها چرا موفق می‌شوند و چرا شکست می‌خورند (Why Marriages Succeed or Fail) از علل موفقیت بعضی از ازدواج‌ها و شکست برخی دیگر می‌گوید و روش‌های تقویت و حفظ رابطه طولانی مدت را شرح می‌دهد.

70 – کتاب باشگاه مغز یک – حامد اختیاری
کتاب باشگاه مغز (Brain gym) یک اثر آموزشی و تمرینی در جهت توانمندسازی مغز شماست که کمک می‌کند عملکرد هوش و حافظه‌تان را به کمک آن ارتقا دهید.

71 – کتاب شکست عادت های کهنه – جو دیسپنزا
در کتاب شکست عادت های کهنه (Breaking The Habit of Being Yourself) نه تنها دانش لازم برای تغیر جنبه هایی از خودتان به شما داده خواهد شد بلکه به شما به صورت گام به گام آموزش داده می شود تا آنچه را که یاد می گیرید به کار بگیرید تا بتوانید تغییرات محسوسی در هر زمینه از زندگی خود داشته باشید.

72 – کتاب چرا تا به حال این ها را کسی به من نگفته بود – جولی اسمیت
کتاب چرا تا به حال کسی این‌ها را به من نگفته بود؟ (Why Has Nobody Told Me This Before) راهنمایی تمام‌عیار برای تاب‌آوری در مقابل مشکلات زندگی‌ست.

73 – کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی – گیلیان باتلر
کتاب غلبه بر اضطراب اجتماعی و کمرویی (Overcoming Social Anxiety and Shyness) راهنمای خودیار با استفاده از روش‌های رفتاردرمانی شناختی است. و به کسانی که دچار اضطراب اجتماعی هستند یاری می‌رساند.

74 – کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی – مارتین ام. آنتونی، ریچارد پی. سوینسون
کتاب غلبه بر کمرویی و اضطراب اجتماعی (The Shyness and Social Anxiety Workbook) به اختلال رایج فوبیا یا اضطراب اجتماعی ‌پرداخته، و می‌کوشد آن را تعریف و ریشه‌ها و دلایل وقوعش را توضیح دهد. این کتاب درمان‌ها و ایده‌هایی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند با این ترس مواجه شویم، به‌نحوی مؤثر بر آن غلبه کنیم .

75 – کتاب چرا همیشه همان اشتباهات را تکرار می‌کنیم؟ – خوان داوید نازیو
کتاب چرا اشتباهاتمان را تکرار می کنیم؟ (Psychoanalysis and Repetition: why do we Keep making the same mistakes) کتابی است که در آن با رویکردی روان‌شناختی به تکرار و رابطۀ آن با ضمیر ناخودآگاه و نیز وجوه مثبت و منفی تکرار و راهکارهای درمان تکرار پرداخته می‌شود.

76 – کتاب توانمندی‌های نهان – آدام گرانت
کتاب توانمندی‌های نهان: علم دستیابی به دستاوردهای بزرگ‌تر (Hidden Potential) به افراد کمک می‌کند تا با کشف استعدادهای درونیِ خود به موفقیت برسند. و نشان می‌دهد که همه‌ ما می‌توانیم در فرایند بهتر شدن، پیشرفت کنیم.

77 – کتاب عادت‌های خوب، عادت‌های بد – وندی وود
کتاب عادت‌های بد، عادت‌های خوب: دانش ایجاد تغییرات مثبت و ماندگار (Good Habits, Bad Habits) چگونگی شکل‌گیری عادت‌ها را برای‌تان توضیح می‌دهد، و به شما یاد می‌دهد تا با استفاده از راه‌‌حل‌های به خصوص در زندگی خود تغییرات مثبت ایجاد کنید.

78 – کتاب تاثیر – رابرت بی سیالدینی
کتاب «تاثیرگذاری» (Influence) یک راهنمای جامع و موثر برای تقویت مهارت مجاب کردن و تاثیرگذاری روی دیگران است.

79 – کتاب تحلیل رفتار متقابل – اریک برن
اریک برن در کتاب تحلیل رفتار متقابل (Transactional Analysis in Psychotherapy)، پایه و اساس روشی منطقی برای درک و تحلیل رفتارهای انسان را بنیان می نهد. «تحلیل رفتار متقابل»، نظریه ای در روانشناسی است که به تعاملات یا «رفتارهای متقابل» میان یک فرد و افراد دیگر می پردازد.

80 – کتاب افسردگی نهفته – مارگارت رابینسون رادرفورد
رادرفورد در کتاب افسردگی نهفته (Perfectly hidden depression) با عنوان فرعی، راه رهایی از کمال‌طلبی، آنگاه که بر افسردگی نقاب می‌کشد؛ به رابطه‌ میان «کمال‌طلبی» و «افسردگی» می‌پردازد. او بیان می‌کند که کمال‌طلبی چنان می‌تواند درون انسان را زهرآگین کند که توانایی لذّت بردن به‌ کلی از او گرفته شود.

81 – کتاب امروز و فردا نکن – گارلند کالسن
کتاب امروز و فردا نکن (Stop Wasting Time) شامل یک برنامه پنج هفته ای است که به شما کمک می کند تنبلی و تعلل را کنار بگذارید و با عزم راسخ پای تصمیمیات خود بایستید.

82 – کتاب مهارت کشف دروغگو – دیوید جی لیبرمن
هدف کتاب دروغ‌گو را در چند دقیقه بشناسید (مهارت کشف دروغ‌گو) – (Never be lied to again) ، نفی و ذم دروغ و دروغ‌گو نیست، مقصود، کشف دروغ، دروغ‌گو و کشف دروغ از رفتار ظاهری افراد، کلام افراد، سیاق جمله‌ها و عبارت‌هایشان، زبان بدن‌شان، پرسش‌هایشان، با روش‌هایی کاملا تجربی و آموختنی است.

83 – کتاب 100 راز خانواده موفق – دیوید نیون
دیوید نیون در کتاب 100 راز خانواده موفق (100Simple Secrets of Happy Families)، بر مبنای داده‌های حاصل از پژوهش‌های علمی و روان‌شناختی ویژگی‌های خانواده‌های شاد و موفق را در 100 گام ساده و تأثیرگذار پیش پای شما قرار می‌دهد تا در روابط‌تان با اعضای خانواده بازنگری کنید و به رابطه‌ خانوادگی‌ای گرم تؤام با عشق و احترام دست یابید.

84 – کتاب چگونه به اینجا رسیدم – باربارا دی آنجلیس

باربارا دی آنجلیس در کتاب چطور به اینجا رسیدم ؟ راه های غلبه بر نا امیدی و شکست را بررسی کرده و به ما نشان می دهد هر شخص دارای استعدادهای خاصی است و باید به بهترین شکل از آنها استفاده کند و با خودباوری روحی و معنوی و یافتن دوباره دریچه های امید در زندگی می توان زندگی رویایی و پربارتری داشت و از آن لذت برد. این کتاب به شما کمک می‌کند زمانی‌که زندگی و عشق‌تان وارد مسیرهای دور از انتظار می‌شوند، امید و شادی جدیدی بیابید.

85 – کتاب امروز انجامش بده – دریوس فروکس
داریوس فوروکس در کتاب امروز انجامش بده (Do It Today)، دلایل اهمال‌کاری و راه‌های غلبه بر آن، روش افزایش کارایی بدون استرس، نحوه‌ دست‌یابی به امور معنادارتر در زندگی و چگونگی بیشتر لذت بردن از آن را یاد می‌هد.

86 – کتاب شیب – دره موفقیت – ست گادین

کتاب شیب (The Dip) هنر ادامه دادن و هنر متوقف شدن را یادتان می دهد و مفهوم مهم و چالش‌برانگیز «جا زدن» را مورد مطالعه و بررسی قرار داده و به شما نشان می‌دهد که گاهی جا زدن یک استراتژی مفید و یک راه زیرکانه است.

87 – کتاب خوشی ها و مصایب کار – آلن دوباتن
کتاب خوشی ها و مصایب کار (The Pleasures and Sorrows of Work)، کاوشی عمیق درباره لذت ها و مشکلات موجود در محیط های کاریِ دنیای مدرن است و به زیبایی نشان می دهد که انسان ها شبانه روز با چه مسائلی رو به رو هستند تا بتوانند چرخ این دنیای آشوبناک را به گردش درآورند.

88 – کتاب خودشناسی – آلن دوباتن
آلن دوباتن در کتاب خودشناسی (Self knowledge)، شما را به سفری در ژرف‌ترین و دور افتاده‌ترین گوشه‌های وجودتان می‌برد و با کمک آن مجهز به مجموعه ابزارهایی می‌شوید که می‌توانید شخصیتتان را به درستی شناسایی کنید.

89 – کتاب ایگو دشمن من است – رایان هالیدی
کتاب ایگو دشمن است (Ego is the enemy)، شما را به این درک می‌رساند که حتی موفق‌ترین انسان‌ها هم میان ایگو (نفس) و تواضع در رفت و آمد هستند. رایان هالیدی به شما آموزش می‌دهد که بزرگ‌ترین دشمن خود را که همان ایگو است، بشناسید و آن را نابود کنید.

90 – کتاب مادران سمی – سوزان فوروارد
سوزان فوروارد در کتاب مادران سمی و آسیب‌های وارد به دختران (Mothers Who Can’t Love) با ارائه راهکارهایی به شما کمک می‌کند تا رابطه از دست رفتهٔ خود با مادرتان را بازسازی کنید و زخم‌های ناشی از آن را تشخیص دهید و درمان کنید.

91 – کتاب رهایی از زندان ذهن – متیو مک کی
کتاب «رهایی از زندان ذهن» (Leave Your Mind Behind) مجموعه ای از روشهای ساده را ارائه می دهد که شما می توانید با استفاده از آنها یاد بگیرید که افکار منفی خود را بدون گرفتار شدن در آنها، رها کنید. هر تمرین مبتنی بر مولفه ای از درمان جدید پذیرش و تعهد (ACT) است که به آن انحراف شناختی می گویند.

92 – کتاب شناخت درمانی روانشناسی افسردگی – دیوید برنز
در کتاب شناخت درمانی روان شناسی افسردگی (Feeling Good: The New Mood Therapy) روانپزشک دیوید برنز، تکنیک های قابل توجه و علمی اثبات شده ای را بیان می کند که با آنها می توانید (اضطراب، احساس گناه، بدبینی، به تعویق انداختن کارها، اعتماد به نفس پایین و دیگر «سیاهچاله‌های» افسردگی را بدون دارو درمان کنید) و روحیه شما را بالا برده و به شما کمک می کند دیدگاه مثبتی نسبت به زندگی ایجاد کنید.

93 – کتاب خیره به خورشید – اروین د یالوم
کتاب خیره به خورشید: غلبه بر هراس از مرگ (Staring at the sun: overcoming the terror of death) که به سبک داستان های جذاب یالوم نگاشته شده، بینشی عمیقاً دلگرم کننده را نسبت به مسئله جهان شمول مرگ و فناپذیری به مخاطب هدیه می کند.

94 – کتاب شفای کودک درون – لوسیا کاپاچیونه
دکتر کاپاچیونه در کتاب شفای کودک درون (Recovery of your inner child) معتقد است هرکسی باید بتواند باکودک دوست داشتنی درونش دوست شود و او را نوازش کند. این کودک در درون همه ما زندگی می کند، و بخشی از ما است که احساسات را احساس می کند و بازیگوش، شهودی و خلاق است.

95 – کتاب راز های روانشناسی تاریک – ویلیام کوپر
کتاب رازهای روانشناسی تاریک (Dark psychology secrets) به قلم ویلیام کوپر، یک راهنما برای یادگیری مطالبی همچون دستکاری عاطفی پنهان‌، کنترل ذهن، فریب و شستشوی مغزی است که هنر خواندن ذهن افراد و تأثیرگذاری بر رفتارهای انسانی را به شما می‌آموزد.

کتاب بازیچه دست دیگران نشوید – ژان ریگارد
کتاب بازیچه‌ دست دیگران نشوید (Manipulation ne vons laissez plus faire) اثر ژاگ ریگارد، برای افرادی است که از کنترل شدن از جانب دیگران، از بیش از حد خوب و مهربان بودن، از بدبخت بودن و اینکه نمی‌توانند اختیار زندگی و کار خودشان را در دست داشته باشند، خسته شده‌اند.

96 – کتاب این راهش نیست – سوراخ دعا را گم کردن – اریک بارکر
اریک بارکر در کتاب این راهش نیست (Barking Up the Wrong Tree) از علم پشت پرده عوامل واقعی تعیین کننده موفقیت و مهمتر از آن، چگونگی رسیدن به آن پرده برمی دارد. و با بررسی نقاط تمایز افراد فوق العاده موفق با سایرین، نتیجه می گیرد که چه کارهایی می توانیم انجام دهیم تا بیشتر شبیه آن ها شویم، و در برخی موارد درمی یابیم که چرا شبیه آن ها نبودن، کار بهتری است.

97 – کتاب خودشناسی به روش یونگ – مایکل دانیلز
کتاب خودشناسی با روش یونگ (Self-Discovery the Jungian Way) با استفاده از «تکنیک رمزواژه» شیوۀ جالب و هیجان‌انگیزی را براساس نظریه‌های روانشناس بزرگ کارل گوستاو یونگ ارائه می‌دهد. «تکنیک رمزواژه» قادر است تیپ‌های مختلف روانشناختی را مشخص کند و ساختارها و پویایی شخصیت هریک از این تیپ‌ها را بررسی نماید.

98 – کتاب روانشناسی تصویر ذهنی – ماکسول مالتز
با مطالعه‌ کتاب روانشناسی تصویر ذهنی (Magic Power of Self-Image Psychology) نه تنها با دانش جدید سیبرنتیک یا علم کنترل ذهن آشنا می‌شوید، بلکه می‌توانید از آن برای دستیابی به هدف‌های مهم زندگی خود استفاده کنید. تصویر ذهنی مایه‌ اصلی شخصیت و رفتار انسان است. با تغییر تصویر ذهنی شخصیت و رفتار ما تغییر می‌کند.

99 – کتاب مرداب روح – جیمز هالیس
کتاب مرداب روح (Swampland of soul) با زیرعنوان رنج‌ها حرف‌های جذابی برای گفتن دارند، جایگاه و نقش تاثیرگذار رنج‌ها و سختی‌ها در رشد روحی انسان را مورد بررسی قرار داده و نشان می‌دهد در گذر از این رنج‌هاست که هدف، شان و عمیق‌ترین معنای زندگی بر انسان آشکار می‌شود.

100 -کتاب ژرفای زن بودن – مورین مورداک
کتاب ژرفای زن بودن (The heroine’s journey) به دنبال کمال در جامعه ای می پردازد که در آن زنان با توجه به ارزش های مردانه تعریف شده اند. ” مورین مورداک” با تکیه بر اسطوره های فرهنگی و افسانه ها، سمبل ها و الهه های باستانی و رویاهای زنان معاصر، نیاز و ارزش های زنانه امروز در فرهنگ غربی را نشان می دهد.

101 – کتاب رهایی از غم جدایی – سوزان اندرسون
کتاب رهایی از غم جدایی (The Journey from Abandonment to Healing) از رهاسازی تا درمان برای کمک به همه قربانیان طرد شده عاطفی طراحی شده است. خواه از غم تازه‌ای رنج ببرند یا زخمی ماندگار از گذشته به آنها تحمیل شده باشد. چه آنها درگیر الگوهایی شده باشند که روابط خود را خراب می کنند، یا در رابطه ای هستند که دیگر احساس دوست داشتن نمی کنند.

102 – کتاب زبان بدن – جو ناوارو
جو ناوارو در کتاب زبان بدن (What Every Body is Saying) که راهنمای کاملی برای تقویت هوش غیرکلامی است به ما می‌آموزد که چطور بدون معطلی و اتلاف وقت، زبان بدن افراد را در موقعیت‌های مختلفی درک کنیم. هر انسانی زبانِ دیگری به نام زبان بدن دارد که آگاهی از آن می‌تواند ما را به شناخت خوبی از او برساند.

103 – کتاب زندانیان نفرت – آرون بک
دکتر آرون تی بک در کتاب زندانیان نفرت (Prisoners of Hate) با زیر عنوان بنیان های فکری استبداد و خشونت، انحرافات روانشناختی خاصی را که زمینه ساز خشم، خصومت بین فردی، درگیری های قومی، نسل کشی و جنگ است، را نشان می دهد.

104 – کتاب تحلیل ذهن – برتراند راسل
راسل در کتاب تحلیل ذهن (The Qnalysis of mind) با بهره گیری از آثار روانشناس هایی چون ویلیام جیمز، به شکلی جامع و هوشمندانه، موضوعاتی چون باور، خواسته، عادت، حافظه، معنا و قانون علیت را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد.

105 – کتاب حافظه نامحدود – کوین هرسلی
در کتاب حافظه نامحدود (Unlimited Memory)، می آموزید که چگونه بهترین استادان حافظه جهان در هر زمان که بخواهند تمرکز خود را پیدا می کنند. هنگامی که بتوانید به راحتی روی کار مورد نظرتان تمرکز کرده و اطلاعات مفیدی را ذخیره کرده و به یاد بیاورید، می توانید به راحتی بهره وری خود را دو برابر کرده و اتلاف وقت، استرس و اشتباهات در کار را از بین ببرید.

106 – کتاب فرضیه خوشبختی – جاناتان هایت
کتاب فرضیه خوشبختی (The Happiness Hypothesis) با عنوان فرعی، یافتن حقیقت مدرن در خرد باستان یک کتاب روانشناسی است که ترکیبی از دیدگاه فسلفی و نگاه علمی روانشناسانه به چیستی «موفقیت» و چگونگی «خوشبخت» شدن است.

107 – کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم – لیل لوندز
کتاب چگونه با هر کسی صحبت کنیم (How to Talk to Anyone) با ارائه‌ راهکارهایی مفید و 92 ترفند ساده و کاربردی به شما کمک می‌کند تا ارتباط مؤثری با دیگران برقرار کنید و به خواسته‌هایتان برسید.

108 – کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید – ناپلئون هیل
کتاب بیندیشید و ثروتمند شوید (Think and Grow Rich) دستورالعمل‌هایی کاربردی برای رسیدن به موفقیت و همچنین رازهای کسب ثروت است.

109 – کتاب معجزه شکرگزاری – راندا برن
کتاب معجزه شکرگزاری یا معجزه (The Magic) به تشریح اهمیت قدرشناسی در زندگی انسان می‌پردازد و با تمرین‌های آرامش‌بخشی به ما کمک می‌کند این توانایی را در خود تقویت و معجزه را در زندگی‌مان وارد نماییم.

110 – کتاب 48 قانون قدرت – رابرت گرین
تاب 48 قانون قدرت (The 48 Laws Of Power) برای تمام کسانی که خواهان قدرت هستند یا می‌خواهند خود را در برابر قدرت دیگران تجهیز کنند، مفید است.

111 – کتاب کمال گرای مضطرب – کلاریسا دبلیو آنگ و مایکل پی توهیگ
کتاب کمال گرای مضطرب (The Anxious Perfectionist) درمانی مبتنی‌بر پذیرش و تعهد ارائه می‌دهد که با کمک آن، بر اضطرابِ ناشی از کمال‌گرایی فائق آئید و اهدافتان را دست‌یافتنی و متناسب با واقعیت ترسیم کنید.

112 – کتاب افسانه‌ عادی‌ بودن – دانیل ماته
کتاب افسانه‌ عادی‌ بودن (The Myth of Normal) با عنوان فرعی، تروما، بیماری و درمان در فرهنگ سمی، پیامی مهم برای خوانندگانش دارد: آسیب‌های شخصی و اجتماعی بیش از آن‌چه که فکرش را بکنید، روی جسم و روان شما تأثیر می‌گذارد.

113 – کتاب کنترل دوپامین – آنا لمکی
کتاب کنترل دوپامین (Dopamine Nation) درمورد درد و لذت و تعادل بین این دو صحبت می‌کند. و براساس یافته‌های علم پزشکی و علم اعصاب توضیح می‌دهد که چرا دنبال کردن بی‌وقفه‌ لذت منجر به درد می‌شود.

114 – کتاب محکم در آغوشم بگیر – سو جانسون
کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق (Hold me tight: seven conversations for a lifetime of love) برای تمام افرادی است که به دنبال عشق جاودان هستند. زن‌ها و مردها و به طور کلی هر فردی در هر موقعیت و فرهنگی که روابطش نیازمند اصلاحات باشد.
115 – کتاب وابستگی ممنوع – آندری ندلکو
کتاب وابستگی ممنوع (Codependent No More) راهنمایی کاربردی و تعاملی برای آن دسته از افراد است که خود را در احساسِ وابستگی ناسالم به دیگران گرفتار می‌بینند و به دنبال راه نجاتی از این مخمصه‌ ذهنی هستند.

116 – کتاب مردانگی – دیوید دیدا
کتاب مردانگی: راهنمای تسلط بر چالش‌های مربوط به میل جنسی، کار و رابطه با زنان (The Way of the Superior Man) راهکارهایی برای مردان ارائه شده تا به کمک آن رابطه‌ عاشقانه‌تری با همسرشان برقرار کنند و نیازهای عاطفی او را به بهترین نحو تأمین نمایند.

117 – کتاب از عشق گفتن – ناتاشا لان
کتاب از عشق گفتن: عشاق، غریبه‌ها، والدین، دوستان، آغازها و پایان‌ها (Conversations on Love) بر سه حوزه یافتن عشق، حفظ عشق و زندگی در دوران فقدان عشق تمرکز دارد.

118 – کتاب مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی – حامد اختیاری
کتاب مغز کودک من از بارداری تا یک سالگی راهنمایی برای والدین و مادران باردار است تا بتوانند با شناخت مراحل رشد مغز کودک در بهبود روند تکامل آن تأثیرگذار باشند.

119 – کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان – آمبر مورگان
کتاب بازی‌های مدیریت خشم برای کودکان (Anger Management Games for Kids) بازی‌ها و فعالیت‌های شاد و لذت‌بخشی را به شما معرفی می‌نماید تا به کودک خود در کنترل عصبانیتش کمک کنید.

120 – کتاب هشت قاعده‌ عشق – جی شتی
کتاب هشت قاعده‌ عشق: چگونه عشق را بیابیم، آن را حفظ کنیم یا پذیرای از دست رفتنش باشیم! (8 Rules of Love) به شما یاد می دهد چطور داستان عاشقانه‌‌ خود را خلق کنید و به جای آن‌که منتظر بمانید تا عشق بر سر راهتان قرار بگیرد، خودتان به استقبال آن بروید. اثر حاضر می‌تواند زندگی عاطفی شما را دگرگون سازد

121 – کتاب پس از جدایی از تو – ونسا مولیگان
کتاب پس از جدایی از تو (Divorce Help Book for Women) به کارهایی که زنان باید پس از جدایی انجام دهند پرداخته است. این کتاب کمک بزرگی برای ایجاد تغییر در زندگی زنانی است که از همسرانشان جدا شده‌اند.

122 – کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم – هارولد فاکس
هارولد فاکس در کتاب چگونه دیگران را تحلیل کنیم: تکنیک‌های سازمان سیا برای تحلیل شخصیت دیگران ((How to Analyze People)) حاصل بیست سال تجربه‌ کار در یکی از بزرگ‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی جهان را در پنج فصل کوتاه عرضه می‌کند. شما در این کتاب روش‌هایی را می‌آموزید که با آن‌ها قادر خواهید بود ذهن دیگران را بخوانید.

123 – کتاب اول عاشق خودت باش – مارک رکلاو
مارک رکلاو در کتاب اول عاشق خودت باش (Love yourself first)، راه‌های غلبه بر عزت نفس پایین، اضطراب، تنش، حس ناامنی و عدم اعتمادبه‌نفس را به شما می‌آموزد.

124 – کتاب چگونه افراد را تجزیه و تحلیل کنیم – دنیل اسپید
کتاب چگونه افراد را تجزیه و تحلیل کنیم (How to Analyze People) تکنیک های سازمان سیا برای تحلیل شخصیت های دیگران؛ به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید شروع به تجزیه و تحلیل هر کسی کنید. و قوانین طلایی به دست گرفتن کنترل زندگی خود را به ما آموزش می‌دهد.

125 – کتاب روانشناسی ملال – جیمز دانکرت، جان دی ایستوود
نویسندگان کتاب روانشناسی ملال: شرح بی‌‌حوصلگی‌‌های انسان (Out of My Skull: The Psychology of Boredom) معتقدند که ملال برای ما بد نیست، موضوع این‌ است که ما بد عمل می‌کنیم. و به این ایده‌ کلیدی می‌پردازد که اگرچه ملال برای همه‌ ما، تجربه‌ای ناخوشایند است؛ اما می‌تواند فایده‌هایی نیز داشته باشد.

126 – کتاب هنر تاثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران – نایل کسیدی
کتاب هنر تاثیرگذاری و متقاعد کردن دیگران (The Art of Influencing Anyone) اصول مذاکره را آموزش می‌دهد و به ماکمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن قابلیت‌های خود را به طرف مقابل نشان دهیم.

127 – کتاب زنان برتر از ما – جنی چاماس
کتاب زنان برتر از ما: چطور در زندگی شخصی و حرفه‌ای بلندپرواز باشیم (Ambitieuse et épanouie) به زنان کمک می‌کند بتوانند بین زندگی شخصی و حرفه‌ای خود تعادل برقرار کنند تا همچنان که همسر یا مادر خوبی هستند، در شغل‌شان هم جاه‌طلب، بلندپرواز و موفق بمانند.

128 – کتاب افسانه کاریزما – اولیویا فاکس کابان
کتاب افسانه کاریزما: علم و هنر جذب دیگران (The Charisma Myth) یافته‌های علمی را با تکنیک‌های عملی و کارآمد ترکیب کرده و هنر جذب کردنِ دیگران را به ما می‌آموزد.

129 – کتاب فرکانس: قدرت ارتعاش فردی – پنی پیرس
کتاب فرکانس: قدرت ارتعاش فردی (Frequency: the power of personal vibration) به ما می‌آموزد که چگونه با درک فرکانس‌های درونی و انرژی‌های موجود در اطرافمان و بهره‌گیری از آن‌ها می‌توانیم به تمام خواسته‌های خود دست یابیم.

130 – کتاب آرزوی تو دستور توست – کوین ترودو
کتاب آرزوی تو دستور توست یا بخواه تا برآورده شود (Your Wish is Your Command) به ما کمک می‌کند در مسیر تحقق رؤیاها و آرزوهای خود گام برداریم و خواسته‌هایمان را به واقعیت تبدیل کنیم.

131 – کتاب زندگی‌های پنهان درون گرایان – جن گرانمن
کتاب زندگی‌های پنهان درون گرایان (The Secret Lives of Introverts) به دور از باورهای کلیشه‌ای دیدی وسیع درمورد درون‌گرایی به افراد می‌بخشد. اگر درون‌گرا هستید، با مطالعه‌ی این کتاب به شناخت بهتری از خود خواهید رسید و با به‌کارگیری تمرینات عملی آن به روابطی بهتر دست خواهید یافت.

132 – کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! – نوبوئو سوزوکی
کتاب وابی سابی: هنر کامل نبودن در زندگی! (Wabi Sabi: The Wisdom in Imperfection) به معرفی وابی سابی یکی از مفاهیم مرتبط با ذن می پردازد، که بر این اصل تکیه دارد: همه‌چیز ناقص، ناتمام و ناپایدار است. و به شیوه‌ای تأثیرگذار به آموزش این موضوع می‌پردازد که پذیرفتن نقص‌ها و ناپایداری‌ها می‌تواند ما را رها و آزاد کند و زندگی آرامش‌بخشی را به ما هدیه دهد.

133 – کتاب پرسش‌های بزرگ زندگی – ام سوآمی
ام سوآمی در کتاب پرسش‌های بزرگ زندگی (The Big Questions of Life) با استفاده از عرفان ذن، بودیسم و آیین‌های هندو به سؤالاتی بنیادی درباره‌ رنج، سوگواری، زندگی و شادی پاسخ می‌دهد.

134 – کتاب راز شاد زیستن – اندرو متیوس
متیوس در کتاب راز شاد زیستن (Being Happy)، با استفاده از نقل قول‌های متعدد از اندیشمندان و شخصیت‌های مشهور به شرح ابعاد مختلف شاد زیستن می‌پردازد و در پایان هر بحث، با جملاتی ساده کلامش را خلاصه می‌کند.

135 – کتاب چگونه شادتر باشیم – اسکات گلاسمن
کتاب چگونه شادتر باشیم (A Happier You) با زیر عنوان، برنامه 7 هفته‌ای برای تبدیل منفی نگری به مثبت اندیشی و تاب آوری به شما یادآوری می‌کند که منفی‌اندیشی می‌تواند با گذشت زمان، عواقب جبران‌ناپذیری را بر روحیات شما داشته باشد؛ آن‌چنان که افسردگی، اضطراب مزمن و فرسودگی روحی را برایتان به دنبال بیاورد.

136 – کتاب چگونه دیگران را روانکاوی کنیم – جاشوا مور
کتاب چگونه دیگران را روانکاوی کنیم (How To Analyze People: Read People Like a PRO)، راهنمایی کاربردی است و سعی می کند به شما کمک کند تا از این به بعد به راحتی گول نخورید و فراتر از حرف های طرف مقابل آنچه در ذهنشان می گذرد و سعی در پنهان کردن آنرا دارند به راحتی متوجه شوید.

137 – کتاب همه چیز درباره عشق – بل هوکس
هوکس در کتاب همه چیز درباره عشق (All About Love: New Visions) از دیدگاه روان‌شناختی و جامعه‌شناختی و جنسیتی موضوعاتی چون: آشنایی با مفهوم عشق در کودکی، صداقت در عشق، عشق الهی، تعهد به اخلاق عشق، سادگی در عشق، همدلی عاشقانه، منافع مشترک در عشق، شیرینی عشق، عشق به زندگی و مرگ، رهایی بخشی عشق و … می پردازد.

138 – کتاب پاکسازی ذهن – جان ویلیامز
جان ویلیامز در کتاب پاکسازی ذهن (Declutter Your Mind) با زیر عنوان، راهبردهای ساده و موثر برای رهایی از اضطراب و نگرانی، به شما می‌آموزد که چگونه استرس و اضطرابتان را مدیریت و ذهن‌تان را از تشویش و نگرانی حفظ کنید.

139 – کتاب درجا زدن ممنوع – جان سی مکسول
کتاب در جا زدن ممنوع! 15 قانون مطرح شده در این کتاب را به کار ببرید و همچون رودی خروشان در مسیر زندگی پیش بروید (The 15 invaluable laws of growth : live them and reach your potentialc)؛ نام کتاب گویای همه چیز است.

140 – کتاب زن چیست مرد کیست – سیمون بارون کوهن
کتاب شناخت تفاوت های اساسی (The Essential Difference) کتابی است، که به بیان تفاوت های اساسی میان دو جنس زن و مرد می پردازد و از دیدگاه علمی علل این تفاوت ها را بررسی می کند. از ساختار مغز این دو سخن به میان می آورد، قدرت تحلیل و تفکر و یا قوت احساسات و عواطفشان را مورد بررسی قرار می دهد. همه آن چیزی را که برای شناختشان مورد نیاز است ارائه می کند و اطلاعات مفید و سودمندی را در اختیار می گذارد.
141 – کتاب هنر اغواگری – رابرت گرین
رابرت گرین در کتاب هنر اغواگری: راهکارهایی برای مسلط شدن بر دیگران (The Art Of Seduction)، راه نفوذ در دل‌ها و تسخیر دیگران را با داستان‌های گوناگون تاریخی به ما می‌آموزد تا بتوانیم در هر موقعیت، متناسب با شخصیت و منش طرف مقابل، استراتژی‌های مؤثر اغواگری و نفوذ را به‌کار گیریم و به موفقیت افزون‌تری دست یابیم.

141 – کتاب عصبیت و رشد آدمی – کارن هورنای
کارن هورنای در کتاب عصبیت و رشد آدمی (Neurosis and human growth)، رشد سالم و روان‌رنجور و آنچه منجر به شکل‌گیری هریک از آن‌ها می‌شود را بررسی می‌کند.

142 – کتاب عصبانی های عصر ما – کارن هورنای
کارن هورنای در کتاب عصبانی های عصر ما (The Neurotic Personality of Our Time)، به کاوش در ساختار پایه ای اختلالات عصبی با توجه به بافت فرهنگی مربوط به آن ها می پردازد.

143 – کتاب تعارض های درونی ما – کارن هورنای
کارن هورنای در کتاب تعارض های درونی ما (Our Inner Conflicts: A Constructive Theory of Neurosis)، نظریه ای پویا مربوط به بیماری های روانی را شکل می دهد که بر پایه نگرش های «حرکت رو به جلو»، «حرکت در مقابل» و «حرکت در خلاف جهت» دیگران بنیان نهاده شده است.

144 – کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند – فلیپا پری
کتاب کتابی که آرزو می‌کنید والدینتان خوانده بودند (The book you wish your parents had read) به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید با فرزندانتان ارتباط خوبی برقرار کنید، نه اینکه چطور آن‌ها را تحت ‌کنترل خود دربیاورید.

145 – کتاب هیجانات چگونه ساخته می‌شوند؛ حیات اسرارآمیز مغز – لیزا فلدمن بارت
کتاب هیجانات چگونه ساخته می شوند؟ (How Emotions Are Made) حیات اسرارآمیز مغز؛ نظریهٔ ساخته شدن هیجانات یک نظریهٔ متفاوت در بارهٔ طبیعت انسانی است که به شما کمک می‌کند تا خود و دیگران را در پرتو یک روشنایی جدید که به لحاظ علمی بیشتر توجیه شده است ببینید.

146 – کتاب خودکاوی – کارن هورنای
کارن هورنای در کتاب خودکاوی، شیوه های مختلف خودکاوی را مورد تحلیل و بررسی قرار می دهد که یعنی افراد تا چه میزان می توانند به تنهایی از تکنیک های روانکاوی برای حل مشکلات خودشان استفاده کنند.

147 – کتاب نفوذ نامرئی – جونا برگر
کتاب نفوذ نامرئی (Invisible influence) درباره‌ روش‌های ساده، ظریف و در‌عین‌حال شگفت‌انگیز تأثیر دیگران بر رفتار شما نوشته شده است.

148 – کتاب هنر و علم خودشناسی – پیتر هالینز
کتاب هنر و علم خودشناسی (The Art and Science of Self-Discovery) مقدمه و سرآغاز خوبی برای مبحث خودشناسی و شخصیت‌شناسی است و خواننده را به خوبی با نظریات و تئوری‌های مهم و اصلی حوزه شخصیت آشنا می‌کند.

149 – کتاب هوش هیجانی – دنیل گلمن
کتاب هوش هیجانی (Emotional intelligence) اثری‌ست جذاب و قانع‌کننده که به ما می‌گوید، باور ما درباره‌ی هوش انسانی خیلی محدود است و مجموعه‌ای بسیار مهم از استعدادها و توانایی‌های حیاتی مؤثر در زندگی ما را نادیده می‌گیرد.

150 – کتاب تو همانی که می‌اندیشی – جیمز آلن، جوئل فوتینوس
کتاب تو همانی هستی که می‌اندیشی (As a Man Thinketh) راهنمایی ساده و عملی است که براساس آن درمی‌یابید افکار درونی شما شکل‌دهنده خوشبختی و موفقیت‌تان هستند و با هدایت آن‌ها می‌توانید به خواسته‌هایتان دست پیدا کنید.

151 – کتاب والدین هشیار – شفالی ساباری
کتاب والدین هشیار (The Conscious Parent) با تأکید بر چالش‌های طبیعی فرزندپروری تصدیق می‌کند که هریک از ما سعی می‌کنیم بهترین والدی باشیم که می‌توانیم. هدف ما این است که نشان دهیم چگونه می‌توان درس‌های عاطفی و معنوی نهفته در مسیر فرزندپروری را بیرون کشید، روی آن سرمایه‌گذاری کرد و از رهگذر تحول و هشیاری به شیوه‌ای موثر در تربیت دست یافت.

152 – کتاب چشم ذهن؛ علم جدید تحول فردی – دنیل جی سیگل
کتاب چشم ذهن یا ذهن بینی (Mindsight: The New Science of Personal Transformation) بر اساس تحقیقات وسیع علمی و کاربرد آن ها در زندگی روزمره نوشته شده، روش های جدیدی ارائه می کند که به وسیله آن ها، هر کدام از ما متوجه پتانسیل و ظرفیت های خود شده و از آن برای ایجاد زندگی مورد علاقه ی خود استفاده نماییم.

153 – کتاب رهاکردن؛ طریقت تسلیم – دیوید هاوکینز
کتاب رهاکردن؛ طریقت تسلیم (Letting Go,The Pathway of Surrender) مشکلات عمیق و ریشه‌ای فکری و روانی که تقریباً همه‌ مردم به نوعی با یک یا تعدادی از آن‌ها درگیر هستند را از دیدگاهی چند جانبه با ترکیبی از روان‌شناسی، انسان‌شناسی و دیدی نمادین مورد بررسی قرار داده است.

154 – کتاب عادت‌های یک مغز شاد – لورتا گرازیانو برونینگ
کتاب عادت های یک مغز شاد (Habits of a Happy Brain) با عنوان فرعی، افزایش سطح سروتونین، دوپامین، اکسی توسین و اندورفین؛ اطلاعاتی به شما می‌دهد که با آن مغز خود را برای افزایش سطح سروتونین، دوپامین، اکسی‌توسین و اندورفین بازسازی کنید.

155 – کتاب غریزه اراده – کلی مک گونیگال
کتاب غریزه قدرت اراده (The Willpower Instinct) بر اساس آخرین تحقیقات و ترکیب بینش های پیشرفته از روانشناسی، اقتصاد، علوم اعصاب و پزشکی، دقیقا توضیح می دهد که قدرت اراده چیست، چگونه کار می کند و چرا اهمیت دارد.

156 – کتاب روانشناسی زنان – کارن هورنای
کارن هورنای در کتاب روانشناسی زنان (Feminine Psychology)، دربردارنده‌ راهکارها و شیوه‌های مفیدی است که موجب توسعه‌ی خودشناسی در زنان، بهبود روابط با جنس مخالف و پیشرفت زندگی زناشویی می‌شود.

157 – کتاب انواع مردان – جین شینودا بولن
«جین شینودا بولن» در کتاب انواع مردان (Gods in everyman)، توجه خود را به الگوهای درونی قدرتمند – یا کهن الگوها – معطوف می کند که شخصیت ها، مشاغل و روابط شخصی مردان را شکل می دهد.

158 – کتاب هنر گوش دادن – اریک فروم
کتاب هنر گوش دادن (The Art of Listening)، اطلاعات جدید و جذابی را در مورد فروم به عنوان یک درمانگر و همچنین، شیوه مواجهه او با رنج های روانی بیمارانش در اختیار مخاطبین می گذارد.

159 – کتاب انسان برای خویشتن – اریک فروم
اریک فروم در کتاب انسان برای خویشتن: پژوهشی در روانشناسی اخلاق (Man for Himself: An Inquiry Into the Psychology of Ethics) به سردرگمی زنان و مردانی می پردازد که به خاطر باور نداشتن به قواعد هدایت کننده زندگی، به قربانی های درمانده و ناتوان نیروهای درونی و بیرونی تبدیل می شوند.

160 – کتاب انقلاب امید – اریک فروم
کتاب انقلاب امید: نقدی بر جامعه صنعتی و فرایند ماشینی‌شدن زدگی و مصرف‌زدگی در این جوامع (The Revolution of Hope: Toward a Humanized Technology)؛ با رویکردی انتقادی، از بحران ماشین و مسئله به تسخیر درآمدن انسان به دست صنعت سخن گفته است.

161 – کتاب جامعه سالم – اریک فروم
یکی از علایق اصلی فروم، تحلیل ساختارهای اجتماعی و تأثیر آن ها بر سلامت روان افراد بود. فروم در کتاب جامعه سالم (The Sane Society)، پا را فراتر می گذارد و می پرسد: «آیا یک جامعه می تواند مریض باشد؟» یافته های او نشان می دهد که جواب این سوال، مثبت است.

162 – کتاب هنر عشق ورزیدن – اریک فروم
اریک فروم در کتاب هنر عشق ورزیدن (The Art of Loving)، معتقد است که عشق ورزیدن، بیش از هر چیز یک هنر، یا به عبارتی یک مهارت است.

163 – کتاب زبان از یاد رفته – اریک فروم
اریک فروم در کتاب زبان از یاد رفته (The Forgotten Language)، مخاطبین را با دنیای زبان نمادها آشنا می کند و آن را زبانی خارجی می نامد که همه ما باید یاد بگیریم. به عقیده فروم، درک نمادها به ما کمک می کند تا به لایه های پنهان شخصیتمان برسیم و همچنین، با تجارب سایر انسان ها ارتباط برقرار کنیم.

164 – کتاب روانشناسی عزت نفس – ناتانیل براندن
کتاب روانشناسی عزت نفس (The Psychology of Self-Esteem) نشان می دهد که چرا عزت نفس، نقشی اساسی در سلامت روان، موفقیت، رضایت شخصی و روابط مثبت ایفا می کند. براندن، شش تمرین اقدام-محور را برای زندگی روزمره ارائه می کند که درکی کامل از مبانی عزت نفس به خواننده می بخشند.

165 – کتاب بهانه ممنوع – برایان تریسی
کتاب بهانه ممنوع! نقش مهم انضباط (No excuses! the power of self-discipline) به شما نشان می دهد که چگونه می توانید در هر سه زمینه اصلی زندگی خود، از جمله اهداف شخصی، اهداف تجاری و مالی و شادی کلی، به موفقیت دست پیدا کنید.

166 – کتاب روانشناسی تاریک – زک آدامز
در کتاب روانشناسی تاریک (Dark Psychology and Manipulation)، زاک آدامز تاکتیک هایی آموزش می دهد که مردم از آنها برای دستکاری روانی شخص یا برای رسیدن به خواسته خود استفاده می کنند. ما زندگی را با این تفکر انجام نمی دهیم که چگونه متقاعد شویم و در موقعیت های خاص و یا در جهت انتخاب های خاص مانور دهیم، زیرا همه ما دوست داریم فکر کنیم که بر اعمال خود کنترل کامل داریم. این مسئله ممکن است در برخی موارد صادق باشد، اما نه در همه موارد.

167 – کتاب ضد اضطراب – نیک ترنتون
کتاب ضد اضطراب (Anti-Anxious) به مخاطب می‌آموزد که چطور صداهای درونش را مدیریت کند و در بهترین حالت، آن‌ها را تحت سلطه‌ی خود درآورد. زمان‌هایی وجود دارد که غلبه‌ی افکار منفی، زندگی ما را فلج می‌کند؛ در آن زمان‌ها، راهکارهای واقع‌نگر و به دور از مثبت‌اندیشیِ سمی و افراطیِ این کتاب به کمک می‌آید تا ما را به پیش براند.

168 – کتاب روانشناسی تاریک – مایکل پیس
روانشناسی تاریک یکی از قدرتمندترین نیروها در جهان امروز است. کسانی که از آن بی اطلاع هستند، خطر استفاده از آن را علیه خود دارند. این خطر را نکنید! مایکل پیس در کتاب روانشناسی تاریک (Dark psychology secrets)، تقطیر پیشرفته ای از برخی از قوی ترین اصول در دنیای روانشناسی تاریک ارائه می‌دهد.

169 – کتاب بدن دروغ نمی‌گوید – آلیس میلر
میلر در کتاب بدن هرگز دروغ نمی گوید (The Body Never Lies) با استفاده از تجربیات بیماران خود به همراه داستان های بیوگرافی غول های ادبی مانند ویرجینیا وولف، فرانتس کافکا و مارسل پروست، نشان می دهد که چگونه تحقیر، ناتوانی جنسی و عصبانیت کودک، اثر خود را در بزرگسالی نشان می دهد.

170 – کتاب شوک آینده – الوین تافلر
شوک آینده (Future Shock) نوشته «الوین تافلر» درباره آنچه امروز برای مردم و گروههای اجتماعی در حال رخ دادن است قرار است روشنگری نماید. این کتاب در سال 1970 میلادی درباره آینده جامعه آمریکا نوشته شده بود و امروزه با حال و هوای جامعه ایران سازگار است.

171 – کتاب کوه دوم – دیوید بروکس
در کتاب کوه دوم (The Second Mountain: The Quest for a Moral Life)، دیوید بروکس چهار تعهد را توضیح می دهد که زندگی معنا و هدف را تعریف می کند: تعهد به همسر و خانواده، حرفه، فلسفه یا ایمان و جامعه.

172 – کتاب سرسختی قدرت اشتیاق و پشتکار – آنجلا داکورث
آنجلا داکورت در کتاب سرسختی (Grit) به هر کسی که برای موفق شدن تلاش می کند – خواه پدر و مادر، دانش آموزان، مربیان، ورزشکاران، یا بازرگان – نشان می دهد که راز موفقیت های بزرگ، استعداد نیست بلکه ترکیبی خاص از اشتیاق و پافشاری است که آن را “سرسختی” می نامد.

173 – کتاب فلسفه ملال – لارس اسوندسن
کتاب فلسفه ملال (A Philosophy of Boredom) به قلم لارس اسوندسن، شرحی هوشمندانه و سرگرم کننده از کسالت بارترین لحظات و اعصاب خردکن ترین روزهایمان است. در درجه اول برای هرکسی ممکن است این سوال پیش بیاید که اصلا ملال چیست؟ آیا همان افسردگی است؟ یا شاید یک احساسی ناخوش مانند بی‌حوصلگی باشد. لارس اسوندسن در کتابش، تعریف‌های مختلفی از زبان فیلسوفان متعدد درباره ملال ارائه می‌کند.

174 – کتاب پوست در بازی – نسیم نیکلاس طالب
نسیم نیکلاس طالب در کتاب جذاب و کاربردی پوست در بازی (Skin in the game)، تعریف جدیدی از معنای درک جهان، موفقیت در یک حرفه، مشارکت در یک جامعه عادلانه، و تأثیرگذاری بر دیگران را ارائه می کند.

175 – کتاب قوی سیاه – نسیم نیکولاس طالب
قوی سیاه (The Black Swan)، رویدادی بسیار نامحتمل با سه ویژگی اصلی است: غیرقابل پیش بینی است؛ تأثیر شگرفی دارد؛ و پس از اتفاق افتادن، می توانیم تحلیلی از آن ارائه کنیم که باعث می شود آن رویداد، قابل تفسیرتر و پیش بینی پذیرتر از گذشته جلوه کند.

176 – کتاب مادری که کم داشتم – جاسمین لی کوری
کتاب مادری که کم داشتم (The Emotionally Absent Mother) یکی از آثار محبوب و شناخته شده در حوزه خودیاری است به شما در شناختن اثرات بی‌مهری‌ها و نادیده گرفته شدن دوران کودکی و یافتن راهی مناسب برای جبران آن‌ها کمک می‌کند.

177 – کتاب من مضطرب – استفانی برتولون
کتاب من مضطرب: با دلشوره و نگرانی‌های روزمره‌مان چه کنیم؟ (Vivre mieux dans un monde stressant) به مسأله‌ مهم و فراگیر اضطراب مدرن و راه‌های مواجهه با آن می‌پردازد.

178 – کتاب نترس باش – جین کیس
کتاب نترس باش (Be fearless)، اثری بسیار آموزنده و پربار، سرشار از انرژی مثبت و انگیزشی است که با روایت داستان های واقعی به هر خواننده ای شجاعت می بخشد.

179 – کتاب در اهمیت کاری نکردن – جنی اودل
جنی اودل، در کتاب در اهمیت کاری نکردن (How to Do Nothing) به مخاطب کمک می‌کند با تغییر افکارش دنیایش را تغییر دهد. هیچ چیز سخت تر از هیچ کاری نکردن نیست.

180 – کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی – پاتریک کینگ
کتاب هنر حاضر جوابی و طنازی: چگونه در گفت و گو با دیگران کم نیاوریم (The Art of Witty Banter: Be Clever, Quick and Magnetic) به شما می آموزد، با هر کسی صحبت کنید، از بی دست و پایی اجتناب کرده، مکالمات عمیق ایجاد کنید و دوستان واقعی پیدا کنید.

181 – کتاب چطور با هرجور آدمی ارتباط برقرار کنیم – لیل لوندز
کتاب چطور با هر جور آدمی ارتباط برقرار کنیم (How to talk to anyone) به شما کمک می‌کند تا راز موفقیت برخی از افراد را دریابید.. افرادی که به نظر‌ می‌رسد همه چیز دارند، با اعتماد به‌ نفس صحبت می‌کنند، در جلسه‌ های کاری قدرت بیانی عالی دارند و همیشه صاحب بهترین موقعیت‌ های اجتماعی و بهترین شغل‌ها هستند.

182 – کتاب ماهیت و کارکردهای تفکر نقادانه و خلاقانه – ریچارد پل و لیندا الدر
در طول کتاب تفکر نقادانه و خلاقانه، نویسندگان پل و الدر درباره این ایده اساسی توضیح می دهند که نظم و انضباط روشنفکرانه همراه با اصالت و بهره وری است و همچنین این قطب های تصور شده (تفکر انتقادی و خلاق) جنبه های جدانشدنی تعالی اندیشه را هستند.

183 – کتاب بازگشت به عشق – هارویل هندریکس
کتاب بازگشت به عشق (A Return to Love) اثر هارویل هندریکس روزنه‌ای امیدوارانه و دقیق‌تر را به سوی روابط احساسی می‌گشاید و به شما کمک می کند تا رابطه‌اى پرمهر و حمایت‌گر خلق کنید.

184 – کتاب پنج زبان عشق: چگونه تعهد قلبی خود را به همسر خود بیان کنیم – گری چاپمن
کتاب پنج زبان عشق (The 5 Love Languages): چگونه تعهد قلبی خود را به همسر خود بیان کنیم، پنج روش کلی که شرکای عاشقانه بدان وسیله عشق را ابراز می کنند و تجربه می کنند، را بیان می کند، که چپمن آن را “زبان های عشق” می نامد.

185 – کتاب پنج زبان عشق: رازهایی برای داشتن عشقی پایدار – گری چاپمن
در کتاب ۵ زبان عشق، رازهایی برای داشتن عشقی پایدار (The 5 Love Languages The Secret to Love That Last) شما با رمز و رازهای ساده‌ای آشنا می‌شوید که رابطۀ میلیون‌ها زوج در نقاط مختلف جهان را نجات داده است.

186 – کتاب انسان در جستجوی معنا (معنی) – ویکتور فرانکل
کتاب انسان در جستجوی معنا (Man’s Search for Meaning) دو بخش دارد، بخش اول در مورد خاطرات فرانکل در اردوگاه اجباری رژیم نازی و بخش دوم درباره‌ لوگوتراپی یا معنا درمانی. فرانکل، بر اساس تجربیات خود و بیمارانی که درمان کرد، استدلال می کند که ما نمی توانیم از رنج اجتناب کنیم بلکه می توانیم چگونگی مواجهه با آن را انتخاب کنیم.

187 – کتاب هنر شفاف اندیشیدن – رولف دوبلی
کتاب هنر شفاف اندیشیدن (The Art of Thinking Clearly) درباره اصلاح تفکر و خطاهای شناختی با شما صحبت می‌کند و به این ترتیب مسیر زندگی‌تان را تغییر می‌دهد.

188- کتاب اوج؛ فراسوی سرخوشی – میهالی چیکسنت ‌میهالی
میهای چیکسنت میهایی در کتاب اوج یا غرقگی (Flow) نشان داده است که آنچه باعث رضایت واقعی یک تجربه می شود ، وضعیت هوشیاری به نام اوج یک جریان است.

189 – کتاب عشق رمانتیک – رابرت جانسون
کتاب عشق رمانتیک: درک روان شناسی عشق رمانتیک (We: Understanding the Psychology of Romantic Love) به بررسی داستان عاشقانه دو اسطوره به نام تریستان و ایزولت بر مبنای آرای یونگ می پردازد.

190 – کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم؟ – استفان گایز
کتاب چگونه کمال گرا نباشیم؟ (How to Be an Imperfectionist) راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال‌گرایی به شما نشان می‌دهد.

191 – هنر عاشقی – مورگان اسکات پک
کتاب هنر عاشقی (The Road Less Traveled) : ب‍ح‍ث‍ی در روان‍ش‍ن‍اس‍ی ع‍ش‍ق ، ارزش‍ه‍ای س‍ن‍ت‍ی و ت‍ع‍ال‍ی روح – جاده کم گذر؛ به ما کمک می کند تا ماهیت روابط عاشقانه را بشناسیم. به زوج های عاشق کمک می‌کند تا که بتوانند راه و رسم عاشق ماندن را از بر کنند. و زندگی خود را به سمت آرامش و سرزندگی هدایت کنند.

192 – قانون توانگری – کاترین پاندر
کاترین پاندر در کتاب قانون توانگری (The Dynamic Laws of Prosperity) تجربه‌ سال‌ها زندگی در سختی و بی‌پولی و مرگ همسرش را با شما در میان می‌گذارد و قوانینی بنیادین در اختیارتان قرار می‌دهد تا به واسطه‌ی آن بتوانید از پس مشکلات و دشواری‌های زندگی بربیایید.

193 – قانون جذب – مایکل لوسیر
مایکل لوسیر در کتاب قانون جذب (Law of attraction: the science of attracting more of what you want and less of what you don’t) به شما کمک می کند تا سرعت یادگیری خود را افزایش داده و قانون جذب را در زندگی خود تمرین کنید.

194 – کتاب باشگاه پنج صبحی ها – رابین شارما
رابین شارما در کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها (The 5 AM Club) ضمن نقل داستانی آموزنده، اصول موفقیت فردی را به دقت توضیح داده و، دستورالعمل جامعی برای ساختن زندگی‌ای درخشان را ارائه نموده است.

195 – کتاب هنر ظریف بی خیالی – مارک منسون
کتاب هنر ظریف بی‌خیالی (The Subtle Art of Not Giving a F*ck) به شما می‌گوید که چگونه با بیشتر شکست خوردن، بیشتر موفق شویم و به آسانی از مشکلات عبور کنیم. و یاد خواهیم گرفت که فقط به مواردی که واقعا لازم است اهمیت بدهیم و بی خیال موراد بی اهمیت و غیر ضروری شویم.

196 – کتاب ناشناخته – دیوید ایگلمن
کتاب ناشناخته (Incognito) زندگی اسرار آمیز مغز؛ سفری است به اعماق ذهن انسان و بخش ناهشیار مغز و پاسخ به معماهای بسیاری هم چون قتل، ارتکاب جرم و باورهای مذهبی و…

197 – کتاب دوباره فکر کن – آدام گرانت
کتاب دوباره فکر کن: قدرت دانستن چیزهایی که نمی‌دانیم (Think Again The Power of Knowing What You Do not Know) به شما در مورد رها کردن عقاید و تفکرات منسوخ گذشته کمک کرده و می‌آموزد که چگونه می‌توانید با وجود اشتباه کردن در زندگی بهتر عمل کنید.

198 – کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید – جفری یانگ و ژانت (جانت) اس. کلوسکو
کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید (Reinventing Your Life) با تمرکز بر دوران کودکی ریشه‌ اختلالات شخصیتی را مورد بررسی قرار می‌دهد و تلاش می‌کند با ارائه‌ روش‌های ساده و کاربردی، به شما در جهت بهبود وضعیت‌تان یاری برساند.

199 – کتاب زندگی خود را طراحی کنید – بیل برنت، دیو اوانز
کتاب زندگی خود را طراحی کنید: گام به گام طراحی زندگی دلخواه (Designing Your Life) به شما کمک می‌کند تا اصول رسیدن به اهداف را از زندگی بزرگ‌ترین طراحان خودساخته‌ دنیا مشق کنید و ازین پس خود اجراکننده‌ طرح‌های بزرگ زندگی‌تان باشید.

200 – کتاب نیمه تاریک وجود – دبی فورد
کتاب نیمه تاریک وجود: توان، خلاقیت، استعداد و رویاهای خود را بازیابید (The Dark Side Of The Light Chasers) شما را با تمام زوایای پنهان درونتان آشنا و به بهترین نسخه خودتان تبدیل می‌کند.

201 – کتاب خرده‌ عادت ها – جیمز کلیر
کتاب خرده عادت ها (Atomic Habit)، راهی آسان و اثبات‌شده برای ایجاد عادت‌های خوب و از بین بردن عادت‌های بد را به شما نشان می‌دهد.

202 – کتاب بی حد و مرز – جیم کوییک
کتاب بی‌حد و مرز (Limitless): مغزتان را بهبود دهید، همه چیز را سریع‌تر یاد بگیرید و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید؛ راه‌هایی برای حفظ سلامت مغز در اختیارتان قرار می‌دهد و به شما می‌آموزد تا از آن بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشید.

203 – کتاب دلهره های کودکی – آلیس میلر
آلیس میلر در کتاب دلهره‌های کودکی (The Drama of the Gifted Child: The Search for the True Self) به مشکلات و آسیب های روحی دوران کودکی همچون نداشتن رفاه و امکانات کافی، افسردگی، خودنمایی، خوارشماری، احساس حقارت و… را بررسی کرده و راه‌های درمان آنها را نیز بیان کرده است.

204 – کتاب نمی‌توانی به من آسیب بزنی – دیوید گاگینز
دیوید گاگینز در کتاب نمی‌توانی به من آسیب بزنی: بر ذهنت چیره شو و ناممکن را ممکن کن (Can’t hurt me: master your mind and defy the odds) این کتاب در تلاش است تا شما را متقاعد سازد که از ظرفیت ذهن و جسم خود، بیشترین بهره را ببرید. به عبارت دیگر با گام‌هایی که در آن مطرح نموده می‌توانید به استقبال موفقیت، افتخار و آرامش بشتابید.

205 – کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی – جیمز هالیس
کتاب بیست و یک کار مهم بعد از سی سالگی (Living an Examined Life) در واقع دعوتی است برای عمیق شدن در وجود خود و شناخت بیشتر لایه های مختلف آن.

206 – کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر – جیمز هالیس
جیمز هالیس در کتاب یافتن معنا در نیمه دوم عمر (Finding Meaning in the Second Half of Life)، اعتقاد دارد، در این دوره (نیمه دوم عمر) ماخود را در جنگلی تاریک می یابیم، در حالی که مسیر زندگی مان را گم کرده ایم.

207 – کتاب دژخیم عشق – جلاد عشق – اروین د یالوم
یالوم در کتاب دژخیم عشق: و چند داستان روان درمانگری دیگر (Love’s Executioner and Other Tales of Psychotherapy) به شکلی داستان گونه به اسرار، مشکلات، تلخی ها و شیرینی های جلسات درمانی خود می پردازد.

208 – کتاب مهارت های استادی – قوانین استادی – چیرگی – رابرت گرین
کتاب استادی (Mastery) به شما آموزش می دهد که چطور ویژگی‌های برجسته شخصیتی خود را پیدا کرده و به بالاترین درجه در آن برسید. و مسیر خودسازی و خودشناسی را به شما نشان می‌دهد و قدرت نهفته درون‌تان را بیدار می‌کند.

209 – کتاب منحنی خلاقیت – آلن گنت
کتاب منحنی خلاقیت: چگونه ایده‌ی درست را در زمان درست پرورش دهیم (The Creative Curve) افسانه‌ها و شایعات مربوط به خلاقیت را زیرسوال می‌برد. و به ما کمک می‌کند ایده‌ درست را در زمان درست پرورش دهیم..

210 – کتاب چرا میخوابیم – متیو واکر
کتاب چرا می خوابیم؟ (Why We Sleep) به قدرت خواب و رویا پرداخته است. جدا از اینکه خوابیدن یکی از لذت‌ بخش‌ترین اعمالی است که هر فرد در طول زندگی‌اش انجام می‌دهد، یکی از عوامل تضمین کننده سلامتی هم به شمار می‌ رود. با داشتن خواب کافی، تمام اجزای بدن می‌توانند کار خود را به صورت درست انجام دهند

211 – کتاب خود برتر – بهترین خودت باش – مایک بایر
خود برتر شما بهترین نسخه وجودی شماست و اگر خواهان یک زندگی آرام و شاد هستید برای شما ضروری است که با خود برترتان، هماهنگی ایجاد کنید. او را بشناسید و راه های برقراری ارتباط با او را فرا بگیرید. چرا که سعادت شما را محقق می کند. کتاب خود برتر: خودت باش، فقط کمی بهتر (Best self: be you only better) برای تمام کسانی که تصمیم دارند جدی در مسیر رسیدن به هدف‌هایشان قدم بردارند مفید است.

212 – کتاب زندگی ات را هشتاد بیست کن – زندگی خود را 80/20 کنید – دیمون زاهاریادس
کتاب زندگی‌ات را 80/20 کن (Your life! how to get more done with less 80/20)، به شما نشان می‌دهد که چگونه با تلاش کمتر، کار بیشتری انجام داده و زندگی خود را تغییر دهید.

213 – کتاب موفق ساز ها – ستاره ساز ها – درک تامسون
درک تامسون، سردبیر مجله آتلانتیک در کتاب موفق‌سازها؛ پدیده‌ها چگونه محبوب می‌شوند (Hit Makers: The Science of Popularity in an Age of Distraction) که از تحقیقات اوست، از روانشناسی پنهان این که چرا برخی چیزها مورد علاقه ما هستند، پرده برمی دارد و ساز و کارهای اقتصادی بازارهای فرهنگی را که به شکلی نامحسوس به زندگی ما جهت می دهند، آشکار می سازد.

214 – کتاب اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن – باربارا دی آنجلیس
کتاب اعتماد به نفس (Confidence: Finding it and Living it) خودباوری واقعی را معرفی می‌کند و روش‌های کارآمدی را به شما آموزش می‌دهد تا بتوانید احساس قدرت بیشتری در کار و روابط شخصی‌تان داشته باشید و در تمامی لحظات زندگی‌ خود به رضایت درونی برسید.

215 – کتاب رمز اعتماد به نفس – کتی کی و کلیر شیپمن
در کتاب رمز اعتماد به نفس (The Confidence Code) به شکل و گونه‌ای خاص، الهام‌ بخش، متقاعد کننده و ریزبینانه‌ای نشان داده‌ شده است که زنان و خانم‌های دنیا اگر بتوانند روی فکر، غرایز، احساساتشان کار کنند و جرات و شجاعت کافی را داشته باشند که به‌ درستی رفتار و عمل کنند؛ می‌توانند با چشمان خود تغییرات و دگرگونی بسیاری را در زندگی‌شان ببیند و آن را احساس کنند.

216 – کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن – رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون در کتاب زندگی نزیسته ات را زندگی کن (Living your unlived life) در مورد چگونگی کنار آمدن با احساس ناکامی یا پشیمانی در نیمه دوم زندگی و چگونگی ساختن وجودی پرمعنی، حتی اگر شرایط بیرونی قابل تغییر نباشد توصیه هایی می کند.

217 – کتاب راه حل جایگزین – شریل سندبرگ و آدام گرانت
کتاب گزینه ب (Option B) یا گزینه دوم یا راه حل جایگزین با زیر عنوان، رویارویی با مشکل، بازیابی خویشتن و یافتن شادی؛ بینش های شخصی شریل را با تحقیقات چشمگیر آدام در مورد پیدا کردن قدرت در برابر ناسازگاری ترکیب می کند.

218 – کتاب روانشناسی توده ها – گوستاو لوبون
کتاب روانشناسی توده ها (The Crowd: Study of the Popular Mind) با ایجاد تجزیه و تحلیلی دقیق ، رفتارهای جمعی افراد و توده ها را مورد مطالعه قرار می دهد. این کتاب نه تنها بر فروید بلکه در قرن بیستم بر افرادی مانند هیتلر و موسولینی تأثیر عمیقی داشت .

219 – کتاب جاده شخصیت – دیوید بروکس
دیوید بروکس در کتاب جاده شخصیت (The Road to Character) روانشناسی، سیاست، معنویت و اعترافات را درهم آمیخته است. جاده ی شخصیت این فرصت را برای ما فراهم می کند تا در اولویت های خود تجدید نظر کنیم و تلاش کنیم زندگی درونی غنی ای بسازیم که نشانه فروتنی و عمق اخلاقی است.

220 – کتاب آینده یک پندار – زیگموند فروید
زیگموند فروید در کتاب آینده یک پندار (Die Zukunft einer Illusion) دیدگاه و عقیده و نظر خود را راجع به چگونگی پیدایش. روانشناسی دین و توسعه و پیش بینی اینده ادیان مطرح می نماید.

221 – کتاب سه رساله درباره میل جنسی – زیگموند فروید

کتاب سه رساله درباره میل جنسی (Three Contributions to the Sexual Theory) از فروید به سه مقوله اساسی می پردازد: انحرافات جنسی، مسئله جنسیت در کودکی و دوران بلوغ.

222 – کتاب تمدن و ملالت‌های آن – زیگموند فروید
فروید در کتاب تمدن و ملالت‌های آن (Civilization and Its Discontents)، نگرش ها و نظرات خود درباره مسئله «جایگاه انسان در جهان» را بیان می کند؛ جایگاهی که به عقیده او، با مجادله بی پایان میان «خواست فرد برای رسیدن به آزادی»، و «مطالبه قانون مداری و اطاعت از چارچوب ها توسط جامعه» تعریف می شود.

223 – کتاب واقعیت – هانس رزلینگ (روسلینگ)، اولا روسلینگ، آنا روسلینگ رونلاند
هانس رزلینگ در کتاب واقع نگری (Factfulness) یا همه حقیقت یا واقع نگری به ده خطای شناختی اشاره می‌کند که باعث شده بسیاری از ما، دنیا را تلخ‌ تر از آن‌چه هست ببینیم و حتی احساس کنیم جهان به سرعت رو به نابودی پیش می‌رود.

224 – کتاب روانشناسی زنان الهه درون زن – انواع زنان – جین شینودا بولن
کتاب انواع زنان (Goddesses in Everywoman) در ابتدا نظریه و اطلاعات جدیدی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا به کمک آن، تیپ شخصیتی خود را در میان زنان مختلف پیدا کرده و سپس نکاتی کلیدی ارائه می‌دهد تا اسطوره‌های درون‌تان را کشف کنید.

225 – کتاب قضاوت زدایی – گابریل برن استین
گابریل برن استین کتاب قضاوت‌زدایی (Judgment Detox): شناخت باورهایی که شما را از زندگی خوب باز می‌دارند را برای کسانی نوشته که تمام مدت به قضاوت مشغولند. زمان آن رسیده و باید بپذیریم که هر چقدر در مورد کشمکش‌های شخصی خودمان با مسئله قضاوت‌‌ورزی صادقانه‌تر و واقع‌بینانه‌تر برخورد کنیم، نتیجه بهتری خواهد داد.

226 – کتاب همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز – جول اوستین
کتاب همین حالا بهترین نسخه زندگی ات را بساز (Your Best Life Now) با به چالش کشیدن شما سعی می‌کند ذهنیت سختی کشیدن در مواجه با مسائل و مشکلات زندگی را در شما ایجاد کند تا بتوانید بهترین خود را به نمایش گذاشته و از متوسط و معمولی بودن فراتر روید.

227 – کتاب هنر تلخ نکردن زندگی – رافائل سانتاندرو
در کتاب هنر تلخ نکردن زندگی (The Art of Not Be Resentful) زندگی نویسنده با ارائه حکایاتی از مشاوره‌ها تجربیات و داستان های شخصی خود به ما نشان می دهد که چگونه خود را متحول کنیم.

228 – کتاب رهایی از هراس – ناپلئون هیل
کتاب رهایی از هراس (Freedom from Your Fears) به شما کمک می‌کند با چشم‌اندازی جدید و دیدی بازتر، فرصت‌های پیرامون‌تان را مغتنم شمارید و از آن‌ها بهره‌مند شوید.

229 – کتاب بیهوده نمیر – تاد هنری
کتاب بیهوده نمیر: اثری از خود به جای بگذار (Die empty) خوانندگان را تشویق می‌کند تا هر روز را به عنوان فرصتی برای انجام بهترین تلاش خود، دنبال کردن کار معنادار و ایجاد تأثیر مثبت نگاه کنند.

229 – کتاب این منم که رهایت می‌کنم – هایدی پریب
کتاب این منم که رهایت می‌کنم (This Is Me Letting You Go) به ما نشان می‌دهد که روزهای زندگی به یک شکل سپری نمی‌شوند و تغییر، فرآیندی طبیعی در جهان و زندگی ماست و ما باید روش پذیرش این واقعیت را یاد بگیریم.

230 – کتاب آناتومی ویران سازی انسان – اریک فروم
انسان ها در طول تاریخ، علاوه بر خلق و نوآوری، استعداد خارق العاده ای را در ویران سازی از خود نشان داده اند. پرخاشگری، ما را با فراز و نشیب های زیادی رو به رو کرده و جنگ های بیشماری را باعث شده است. کتاب آناتومی ویران سازی انسان (The Anatomy of Human Destructiveness) یک راهنمای خوب و عملی برای شناخت انسان ( بررسی روانکاوانه) و به طور کلی گامی در جهت خودکاوی و روان کاوی انسان معاصر خواهد بود.

231 – کتاب گریز از آزادی – اریک فروم
اگر انسان ها نتوانند با خطرات و مسئولیت های ذاتی آزادی کنار آیند و زندگی کنند، به احتمال زیاد به تمامیت خواهی و استبداد روی خواهند آورد. این جمله را می توان ایده ی اصلی کتاب گریز از آزادی (Escape from Freedom) در نظر گرفت.

232 – کتاب من ذهن آگاه هستم – کریستف آندره
کتاب من ذهن آگاه هستم (Je médite jour après jour) 25 درس برای شاد زیستن و رهایی از اضطرب و افسردگی؛ کتابچه راهنمای روزانۀ کسانی است که می‌خواهند به طور اصولی مراقبه کنند.

233 – کتاب زنانی که مردان عاشقشان می‌شوند – باب گرانت
باب گرانت در کتاب زنانی که مردان عاشقشان می‌شوند (The Woman Men Adore and Never Want To Leave) به دغدغه‌های ذهنی بیشتر خانم‌ها در هنگام روبه‌رو شدن با مرد زندگی‌شان با زبانی ساده و صریح پاسخ می‌دهد و آن‌ها را به یک معشوق ایده‌آل تبدیل می‌کند. این کتاب تکنیک‌هاى ارتباطى تاثیرگذار و باارزشی را در اختیار شما قرار می‌دهد که برای هر زنی و در هر سنی شادی و احساس رضایت به ارمغان می‌آورد.

234 – کتاب مفهوم احساس ها – مری لیمیا
با خواندن کتاب مفهوم احساس‌ها: درک احساسات برای بهتر زیستن (Emotions! Making Sense Of Your Feelings) نوشتۀ مری لیمیا می‌آموزید چگونه احساس‌هایتان را تعبیر کنید و به آن‌ها عکس‌العمل نشان دهید تا برایتان مزیتی اجتماعی، آموزشی و فردی به همراه آورد.

235 – کتاب در محاصره احمق ها – توماس اریکسون
کتاب در محاصره احمق ها (Surrounded by Idiots) با عنوان فرعی “شناخت آدم هایی که نمی‌توانیم بشناسیم” به شما کمک می‌کند تا با تیپ‌های مختلف شخصیتی آشنا شوید و ارتباط بهتری با اطرافیانتان برقرار نمایید توماس اریکسون برای دسته‌بندی شخصیت‌های مختلف از چهار تیپ شخصیتی (قرمز، آبی، سبز و زرد) استفاده می‌کند.

236 – کتاب راه های رسیدن به خودآگاهی – کاملش دی پاتل
کتاب راه های رسیدن به خودآگاهی (The Heartfulness Way) به شما نشان می‌دهد که اندوخته‌های مادی به‌تنهایی برای سعادت حقیقی شما کافی نیستند و اگر به‌راستی خواهان تجربه‌ای متعالی از زندگی هستید، لازم است از جهان ماده گذر کنید و به کمک مراقبه، راهی دنیای ذهن و خودآگاهی شوید.

237 – کتاب آنچه زنان شادمان می‌دانند – مجموعه نویسندگان
کتاب آنچه زنان شادمان می دانند (What Happy Women Know) به این موضوع می پردازد که چگونه یافته های جدید روانشناسی می تواند زندگی زنان را بهتر کند. یکی از مهم ترین دغدغه های زنان، یافتن راه هایی برای رهایی از افسردگی ها، استرس ها و برخی مشکلات روحی است که …

238 – کتاب خاطرات یک بیش فعال – ملیسا هود
کتاب خاطرات یک بیش فعال (Memoirs of an ADHD mind) با نگاهی متفاوت به اختلال نقص توجه به جنبه‌های کمتر دیده شده و حتی مثبت آن می‌پردازد و نشان می‌دهد که دستاوردهای درخشان افراد بیش‌فعال چطور اتفاق می‌افتند.

239 – کتاب خودشفقتی برای نوجوانان – کارن بلاث
خودشفقتی مجموعه‌ای از رو‌ش‌های شناختی، عاطفی و رفتاری است که مسیر نوجوانان را به تجربه‌ زندگی بهتر و مقابله‌ موثر با چالش‌های اجتناب‌ناپذیر زندگی هموار می‌کند. نوجوانانی که خودشفقتی بیشتری دارند استرس، اضطراب و افسردگی کمتری را تجربه می‌کنند، شادترند، رضایت بیشتری از زندگی دارند و در برابر چالش‌ها قوی‌تر و مقاوم‌تر هستند. دکتر کارن بلاث در کتاب خودشفقتی برای نوجوانان (The self-compassionate teen) ابزارهای خودشفقتی را ارائه می‌دهد.

240 – کتاب قدرت انضباط شخصی – دنیل والتر
دنیل والتر در کتاب قدرت انضباط شخصی: چگونه از خودکنترلی و استحکام روانی برای رسیدن به اهدافتان استفاده کنید؛ (The Power of Discipline) به شما کمک می‌کند تا در مسیر رسیدن به موفقیت در زندگی شخصی و کاری خود قرار بگیرید و به اهداف خود برسید.

241 – کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم – چیس هیل
کتاب چگونه دست از نشخوار فکر برداریم (How to stop overthinking) طرحی هفت مرحله‌ای برای کنترل و کاهش تفکرات منفی، نظم بخشیدن به ذهن و آغاز تفکر مثبت در عرض 5 دقیقه و یا حتی کمتر را به شما می دهد و کمک‌تان می‌کند تا کنترل فشارهای روانی در زندگی‌تان را به دست بگیرید و استرس و اضطرابتان را مدیریت کنید.

242 – کتاب نقطه مطلوب – پل بلوم
کتاب نقطه مطلوب: لذت‌های رنج و جستجوی معنا (The Sweet Spot) راهنمایی ارزشمند برای کشف چیزی است که واقعا به زندگی ارزش زیستن می‌بخشد. این اثر یکی از متفاوت‌ترین کتاب‌های روان‌شناسی است که برای مخاطب عام نوشته شده و به پرسش‌هایی متعدد درباره‌ خوشبختی، چیستی رنج و ماهیت انسان پاسخ می‌دهد.

243 – کتاب شجاعت خوشبخت بودن – ایچیرو کیشیمی و فومیتاکه کوگا
کتاب شجاعت خوشبخت بودن (The Courage to be Happy) برای کسانی که گرفتار پریشان حالی هستند و یا بر سر دوراهی های گیج کننده زندگی سرگردان مانده اند، راهگشا و روشنگر و همچون چراغی راهنماست که با آموزه های روان شناختی و فلسفی، هم راه زندگی انسان پریشان را روشن می کند و هم زندگی را امید بخش می نماید.

244 – کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن – ایچیرو کیشیمی، ‬فومیتاکه کوگا
کتاب شجاعت مطلوب‌ نبودن: تدبیری ژاپنی برای تغییر در زندگی و رسیدن به شادی حقیقی؛ (The Courage to Be Disliked) یا شجاعت منفور بودن به ما نشان می‌دهند که هنوز هم برای رهایی از مرزهای تنگ جامعه دیر نیست. خوشبختی نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنیم. کافی است کمی جرأت به خرج بدهیم و نخستین گام را برداریم.

245 – کتاب اوج پرواز – ماری روزنبرگ و دنیل سیلورت
کتاب اوج پرواز (Taking Flight): مدل رفتارشناسی DISC؛ موثرترین روش در روابط میان فردی و زندگی شغلی شما؛ با بیانی شیوا از طریق داستانی تمثیلی از شخصیت پرندگان مدل رفتاری DISC را به تصویر کشیده‌اند و این کارکرد روانشناسی را برای خوانندگان، جذاب و خواندنی ساخته‌اند. الگوی رفتاری (دیسک) بر اساس مولفه‌های سلطه، تاثیرگذاری، ثبات و وظیفه‌شناسی، تیپ شخصیتی افراد را تعیین می‌نماید و علاوه بر خودشناسی به شما نشان می‌دهد که با هر فرد چه نوع رفتاری داشته باشید.

246 – کتاب رهایی از وابستگی روانی – لوری وایز
کتاب رهایی از وابستگی روانی (Recovery from Co-Dependency) مانند یک نقشه راه است و در 18 فصل به نگارش درآمده است. نویسندگان در سه فصل اول کتاب به تعریف و توضیح مفهوم وابستگی روانی پرداخته اند. علاوه بر آن، لوری و جاناتان وایز به مسائل اساسی درمان اشاره می کنند که هر روانکاوی در جلسات خود با آن ها روبه رو می‌گردد.

247 – کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم – نیکول لپرا
کتاب چگونه حال خودمان را بهتر کنیم (How to do the work) درباره‌ بهترین شیوه‌های مدیریت و کنترل ذهن برای دستیابی به آرامش درونی و ثبات روحی حرف می‌زند.

248 – کتاب وقتی همه چیز فرو می‌پاشد – زیستن در روزگار سخت – پما چودرون
پما چودرون در کتاب وقتی همه چیز فرو می‌پاشد (When Things Fall Apart) درباره تبدیل کردن ترس‌ها و موقعیت‌های دشوار زندگی به شادی سخن گفته است.

249 – کتاب چیز هایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست – جان گری
کتاب چیزهایی که مادرم نگفت و پدرم نمی‌دانست (What your mother could‬n’t tell and your father didn’t know)، مهارت‌های ارتباطی پیشرفته برای داشتن یک زندگی عاشقانه را به شما یاد می‌دهد.

250 – کتاب مریخ و ونوس در اتاق خواب – جان گری
جان گری در کتاب کتاب مریخ و ونوس (Mars and Venus in the Bedroom) در اتاق خواب با استفاده از مضامین معروف مریخ/ ونوس و به کار بردن آنها در اتاق خواب، به خوانندگان می‌آموزد: چگونه مردان و زنان می توانند هم از نظر جنسی ارضا شوند و هم از نیازها و خواسته های شریک زندگی خود آگاهی بیشتری داشته باشند چگونه می‌توان اشتیاق را دوباره برانگیخت و …

251 – کتاب راه موفقیت – چگونه آنچه می‌خواهید را بدست آورید – جان گری
کتاب چگونه آنچه را می خواهید بدست آورید و قدر آنچه را دارید بدانید (How To Get What You Want And Want What You Have) که با عنوان راه موفقیت نیز ترجمه شده به ما می‌آموزد تا آنچه را می‌خواهیم به دست آوریم و قدر داشته‌هایمان را بدانیم.

252 – کتاب اطلس دل – برنه براون

برنه براون در کتاب اطلس دل (Atlas of the Heart): طرحی برای پیوند معنی‌دار و زبانی برای انتقال تجربه‌های انسانی؛ ده‌ها احساس انسانی را تعریف می‌کند، معنای روان‌شناختی آن‌ها را توضیح می‌دهد و از این می‌گوید که این احساسات چطور می‌توانند رفتارها و زندگی ما را شکل دهند.

253 – کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم – استفن گاربر
چگونه با کودکم رفتار کنم (Good Behavior) کتابی است که بی‍ش از ۱۲۰۰ راه ک‍ار ع‍ملی و م‍وث‍ر ب‍رای ح‍ل م‍ش‍ک‍لات ک‍ودک‍ان از ت‍ول‍د ت‍ا ۱۲ س‍ال‍گی ارائه می دهد.

254 – کتاب والدین و بدرفتاری کودکان – جفری کلی
کتاب والدین و بدرفتاری کودکان (Solving Your Child’s Behavior Problems) حاوی راه کارهایی است برای والدین به منظور چگونگی رفتار با کودکان ناسازگار و کمک به آنها برای یادگیری رفتارهای مطلوب، مهارت های مهم در زندگی و روش تفکر مثبت درباره خود.

255 – کتاب مهربانی با خود – تیم دزموند
تیم دزموند در کتاب مهربانی با خود: برنامه‌ای 14 روزه برای این که با خودمان رابطه بهتری داشته باشیم (The Self-Compassion Skills Workbook) کمک‌ می‌کند نسبت به خودمان مهربان‌تر شویم، به ذهن‌آگاهی برسیم و در نهایت زندگی شادتری داشته باشیم.

256 – کتاب ازدواج رنج مقدس – داریل شارپ
کتاب ازدواج رنج مقدس: تحلیل ریشه‌ای اختلافات و راهکارهای کسب احساس رضایت در زندگی زناشویی (Getting to know you: the inside out of relationship) به شما کمک می‌کند تا درگیری‌های زناشویی‌تان را بشناسید و آن‌ها را به خوبی سازماندهی کنید.
کتاب کتاب بلوغ به زبان ساده برای نوجوانان – ماندانا سلحشور

257 – کتاب اسرار ذهن ثروتمند – تی هارو اکر
کتاب اسرار ذهن ثروتمند (Secrets of the Millionaire Mind)، کمک می‌کند ذهنیت‌های کلیشه‌ای که در مورد پول درآوردن در ذهن دارید را تغییر دهید و الگوهای فکری موفق و تثبیت شده‌ای را جایگزین آن‌ها کنید.

258 – کتاب یادگیری را یاد بگیرید! – آلیستر مک کانوایل
کتاب یادگیری را یاد بگیرید!: یا یادگیری یادگیری: راهنمای موفقیت تحصیلی با مطالعه‌ کمتر اثر باربارا اوکلی، ترنس سینوسکی، آلیستر مک کانوایل فوت‌ کوزه‌گری یادگیری مطالب و مهارت‌ها را به شما می‌آموزد.

259 – کتاب آینده پسرت را بساز – مایکل سی ریچرت

مایکل سی ریچرت در کتاب آینده پسرت را بساز (How to Raise a Boy): نقش روابط صمیمانه در تربیت فرزند با لحنی ساده و خودمانی به بررسی مشکلات متداول پسران در فرآیند رشد می‌پردازد و راهکارهایی مؤثر در جهت مدیریت بحران‌های رشدی پسران را به والدین معرفی می‌کند.

260 – کتاب زندانیان باور – ماتیو مک کی
کتاب زندانیان باور (Prisoners of Belief) به شما نشان می دهد که چگونه می توانید یک دانشمند شخصی باشید و باورهای مرکزی خود را به صورت عینی آزمایش کنید، به شکلی ظریف اعتقادات منفی خود را تغییر دهید، و از زندان باورهای منفی خود فرار کنید تا بتوانید به زندگی آزادانه تر و رضایت بخش تری دست یابید.

261 – کتاب شفا دهنده زخمی – عمر ردا
کتاب شفادهنده زخمی: رنج و لذت مراقبت کردن (The Wounded Healer: The Pain and Joy of Caregiving) از درد و آسیب روحی افرادی صحبت می‌کند که ما هیچ‌گاه تصور نمی‌کنیم آن‌ها هم ممکن است آسیبی ببینند: پزشکان و روان‌درمانگران …

262 – کتاب ده قدم تا نشاط – دیوید برنز
کتاب ده قدم تا نشاط: فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس (Ten Days to Self-Esteem) راهنمای فنون رهایی از افسردگی و تقویت عزت نفس است.

263 – کتاب خانم‌ها چگونه پول درآورید – لوئیس پی فرانکل
کتاب خانم‌ها چگونه پول درآورید؟: زن‌های مهربان پولدار نمی‌شوند: 57 اشتباه رایج خانم‌ها در کسب پول (Nice girls don’t get rich) دریچه‌اى نو را به روى بانوان شکیبا مى‌گشاید تا استقلال مالى را به معناى واقعى دریابند.

264 – کتاب غلبه بر شیطان – ناپلئون هیل
کتاب غلبه بر شیطان (Outwitting the devil) هفت اصل اساسی را آشکار می کند که به ما اجازه می دهد به واسطه آنها بر موانع پیروز شویم و موفقیت را بدست آوریم. و به شما راز ثروت و آزادی را یاد می‌دهد.

265 – کتاب من حرف نمی‌زنم تو گوش نمی‌دهی – پیتر پیترز و کیمبرلی پیترز
کتاب من حرف نمی‌زنم، تو گوش نمی‌دهی!: معجزه‌ی ارتباط برای زوج‌ها (I Don’t Talk,You Don’t Listen) به شما این مهارت را می‌آموزد که بتوانید همسر خوبی برای شریک زندگی‌تان شوید. این کتاب این فرصت را به شما می‌دهد که فنونی بسیار ساده و در عین حال کاربردی را فرا بگیرید و روابط محکم‌تری برقرار کنید.

266 – کتاب وسوسه های کمال گرایی – میریام آدرهولد و جان گولدبرگ
میریام آدرهولد و جان گولدبرگ در کتاب وسوسه های کمال گرایی (Perfectionism) به ما کمک می‌کنند که از آسیب‌های کمال گرایی آگاه شویم، تفاوت میان کمال گرایی و خوب انجام دادن کارها را به ما می‌آموزند و در آخر هم یادمان می‌دهند که چگونه حس کمال گرایی‌مان را تحت کنترل درآوریم.

267 – کتاب سندروم جکیل و هاید – بورلی انگل

سندروم جکیل و هاید عنوان اختلالی است که در آن تغییرات خلقی فرد به اندازه‌ای شدید و مکرر است که گویی دارای دو نوع شخصیت متفاوت است. اما در واقع با آنچه که اختلال تعدد شخصیت یا اختلال هویت تجزیه‌ای نامیده می‌شود، تفاوت دارد. کتاب سندروم جکیل و هاید (The Jekyll and Hyde Syndrome) یک کتاب خودیاری است و برای آشنایی خوانندگان با این اختلال و برداشتن گامهایی برای مواجهه با آن نوشته شده است.

268 – کتاب خود و نهاد – ایگو و اید – زیگموند فروید
کتاب ایگو و اید: من و نهاد (The ego and the id) در پنج فصل نظریۀ اساسی فروید در مورد ساختار ذهن انسان را شرح می‌دهد و از این طریق تلاش می‌کند تا رفتارهای انسانی را تبیین کند و پیچیدگی‌های این رفتارها را توضیح دهد.

269 – کتاب ورای اصل لذت – زیگموند فروید
کتاب فراسوی اصل لذت یا ماوراء اصل لذت یا ورای اصل لذت یا آن سوی اصل لذت (Beyond the Pleasure Principle)؛ فروید قبلا رفتار انسانی را به انگیزه‌های اروس و تنظیم میل جنسی که بر اساس اصل لذت حاکم است، نسبت داده بود. این مقاله تجدید نظر عمده فروید در نظریه رانه خود را نشان می دهد و مبارزه بین دو انگیزه متضاد را شرح می دهد.

270 – کتاب خوابم چه می‌گوید – جین ترزا اندرسون
جین ترزا اندرسون تعبیر خواب و تکنیک های مربوط به کشف رویاها را در 101 نکته فشرده کرده. به کمک کتاب (101 Dream Interpretation Tips) شما نکاتی را در مورد چگونگی به یاد آوردن رویاهای خود و اینکه چرا نمادهای رویاها عجیب و غریب هستند دریافت خواهید کرد، و می توانید کشف کنید که چگونه می توان رویاهای تکراری و کابوس ها را درک نمایید.

271 – کتاب تفسیر خواب – زیگموند فروید
فروید در کتاب تفسیر خواب یا تاویل رویا یا تعبیر رویا (The Interpretation of Dreams) ادعا می کند، رویاها حاوی افکار و خاطرات نهفته ما هستند و جریان‌های روانی نهفته و گسترده‌ای در زندگی ما وجود دارند که تلاش می‌کنند خود را بیان کنند.

272 – کتاب مرد ایده آل – رابرت الکس جانسون
رابرت الکس جانسون در کتاب مرد ایده آل: موثرترین راهکارهای محبوبیت در میان زنان زندگی (Lying with the Heavenly Woman)، با شناسایی ویژگی‌های کهن الگوها در مردان، به آن‌ها کمک می‌کند تا به وسیله‌ دیدگاه روانشناسى تحلیلى، رابطه‌ بهتر و شایسته‌ای با زنان زندگى خویش از جمله مادر، خواهر، همسر و دختر داشته باشند.

273 – کتاب کیمیاگر – پائولو کوئیلو
پائولو کوئیلو در رمان کیمیاگر (The Alchemist) به مخاطبان خود این مفهوم را می‌رساند که اگر در زندگی هدفی پراهمیت دارند، هیچ‌وقت آن را غیرقابل‌ دسترس ندانند و برای آن تلاش کنند.

274 – کتاب چهار میثاق – دون میگوئل روئیز
کتاب چهار میثاق (The four agreements) چهار اصل اساسی برای به دست آوردن شناختی کامل از خود یا به عبارتی خودشناسی، یافتن راه‌های رسیدن به خوشبختی و بهتر زیستن و در نهایت رسیدن به درجات والای انسانی را بیان می کند.

275 – قدرت مثبت اندیشی – نورمن وینست پیل
کتاب قدرت مثبت اندیشی یا نیروی بیکران تفکر مثبت (The Power of Positive Thinking) به تأثیر و نیروی ایمان در زندگی پرداخته و با ارائه مفاهیمی الهام بخش، زندگی مردان و زنان بسیاری را در سراسر جهان تغییر داده است.

276 – هفت عادت مردمان موثر – استفان کاوی
کتاب هفت عادت مردمان موثر (The 7 Habits of Highly Effective People) عادات اشخاص موفق را با هم ترکیب کرده و آن‌ها را قدرتمندانه طوری ارائه می‌دهد که بتوانید به آسانی از آن‌ها استفاده کنید. و به شما نشان می دهد که اگر همّت کنید و دروازه‌ تغییر خودتان را باز کنید و طبق قوانین نوشته شده‌ در این کتاب پیش بروید، به راحتی می‌توانید رشد تکاملی و انقلابی داشته باشید.

277 – کتاب سقلمه – تلنگر – ریچارد اچ تیلر و کاس آر سانستین
کتاب سقلمه (Nudge) به شکلی جدید و جذاب به چگونگی اتخاذ تصمیم ها و البته چگونگی اتخاذ تصمیم هایی بهتر می‌پردازد. ما همه روزه تصمیم هایی می گیریم؛ درباره این که چه بخریم، چه بخوریم، درباره سرمایه گذاری، سلامت، تحصیل، تحصیل فرزندانمان، و حتی درباره عقاید اصلی مان یا جایی که در آن زندگی می کنیم. متأسفانه، انتخاب های ما اغلب درست از آب درنمی آیند.

278 – کتاب ماهیت روان و انرژی آن – کارل گوستاو یونگ
کتاب ماهیت روان و انرژی آن (On the nature of the psyche) به بررسی انرژی روانی و تاثیر آن بر پیرامون انسان می پردازد و پرده از ماهیت روان بر می دارد. آنچه که به صورتی قوی غیر قابل انکار است اینست که در روی دادن هر پدیده ای هم دیدگاه مکانیستی«علی» و هم دیدگاه انرژیک«غایی» مورد نیازند.

279 – کتاب تحلیل رویا – کارل گوستاو یونگ
کتاب تحلیل رویا (Dream Analysis) اثر کارل گوستاو یونگ یکی از منابع بسیار مهم روانشناسی تحلیلی است که به مسئله خواب، تفسیر رویاها و بیان اهمیت آن‌ها می‌پردازد.

280 – کتاب فرضیه شگفت انگیز – فرانسیس کریک
فرانسیس کریک، برنده‌ جایزه‌ نوبل، در کتاب فرضیه شگفت‌ انگیز (Astonishing Hypothesis)، ضمن بررسی روح از دیدگاه یک دانشمند مدرن، به شیوه‌ای جسورانه مرز بین علم و معنویت را در هم می‌آمیزد و وجود و عملکرد روح را بر اساس بررسی عمیق مغز انسان مورد واکاوی قرار می‌دهد.

281 – کتاب اندیشیدن درباره مغز – مایکل اوشی
کتاب مغز (The Brain) یا اندیشیدن درباره مغز مفاهیم بنیادین و کارکردهای اصلی مغز انسان را به شکلی مختصر و مفید مرور می‌کند و آخرین یافته‌های علمی را درباره‌ی این عضو از منظر نوروساینس توضیح می‌دهد.

282 – کتاب جوجه اردک زشت درون – دبی فورد
کتاب جوجه اردک زشت درون، به شما نشان می‌دهد که چطور نیمه‌ تاریک خود و یا به اصطلاح ضعف‌هایتان را شناسایی کرده و برای رفع این نیمه‌ تاریک تلاش کنید.

283 – کتاب روانشناسی و علوم غیبی – کارل گوستاو یونگ
کتاب روانشناسی و علوم غیبی (Psychology and the occult) شامل سه مقاله است که به تحلیل پدیده‌های علوم غیبی، فراروانشناسی و مسائل مربوط به روح و احضار آن می‌پردازد.

284 – کتاب رویاها – کارل گوستاو یونگ
کتاب رویاها در سه بخش با عناوین؛ «رویاها و روان‌کاوی»، «رویاها و نیروی روانی» و «کاربرد عملی تحلیلی رویا» از مهم ترین نظرات یونگ درباره رویا بوده و به رابطه میان زبان و رویا، می پردازد.

285 – کتاب تعبیر خواب – کارل گوستاو یونگ
کتاب تعبیر خواب (Dreams) نظرات تفسیری یونگ را درباره تعبیر خواب دربر دارد. و نگاهی کامل و فراگیر به تعبیر خواب‌ها دارد که در نوع خود منحصر به فرد و حاوی تمام چیزهایی است که در مورد علم تعبیر خواب می‌توان بیان کرد. روش تعبیر خواب‌ها، کشف و شهود در خواب‌ها و ادبیات باستان درمورد خواب‌ها از موضوعات عمده‌ای هستند که در این کتاب بررسی شده‌اند.

286 – کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن – استیو هاروی
استیو هاروی مجری و کمدین معروف در کتاب مثل یک مرد فکر کن مثل یک زن رفتار کن (Act like a lady, think like a man) با روایتی جذاب و طنز، تجربه‌ها و حقایق شخصی‌ خود را در اختیار زنان می‌گذارد و به آن‌ها نشان می‌دهد که مردان هنگام رابطه، صمیمیت و عشق چگونه فکر می‌کنند.

287 – کتاب پویایی جنسی زنان – مایکل گرشمن (کریچمن)
کتاب پویایی جنسی زنان (woman seeking sexual fulfillment) کوشیده است با آموزش رضایت جنسی دو سویه، نقشی تعیین‌کننده‌ در پویایی ازدواج ایفا کند.

288 – کتاب تقدیر مردان – ورنا کست
کتاب تقدیر مردان کجا رقم می‌خورد؟ چگونه می‌توان آن را تغییر داد؟ (Father Daughter, Mother Son) به شما کمک می‌کند تا از عقده‌های کودکی خود رها شوید و به دنبال یافتن اقتدار شخصی در زندگیتان باشید.

289 – کتاب تغییرآفرین – جونا برگر
جونا برگر در کتاب تغییرآفرین: چگونه نظر دیگران را تغییر دهیم (The Catalyst: How to Change Anyone’s Mind) تلاش می‌کند راه‌هایی را برای شناسایی موانع زندگی و تغییر موثر آن‌ها به خوانندگان خود ارائه دهد.

290 – کتاب تاب آوری برای نوجوانان – شیلا راجا
کتاب تاب آوری در نوجوانان (Grit guide for teens)، برای نوجوانانی نوشته شده است که به اختلال استرس پس از سانحه دچار شده‌اند. و ایده‌های خوب و استراتژی‌های مهمی را ارائه می‌دهد و به نوجوانان و والدینشان کمک می‌کند تا در استفاده از استقامت برای حل مشکلات در زندگی روزمره خود به روشنگری برسند و پیشگیرانه عمل کنند.

291 – کتاب مغز با شخصیت – کوین جی میشل
کتاب مغز با شخصیت: سیم کشی مغز،چگونه شخصیت ما را شکل می دهد؟ یا ذات: چگونه سیم کشی مغز ما شخصیت ما را شکل می دهد (Innate: How the Wiring of Our Brains Shapes Who We Are) سعی در توضیح این مسأله دارد که شخصیت، عادات و رفتارهای ما بیشتر از اینکه اکتسابی باشند، ذاتی هستند و …

292 – کتاب دوست ترسناک من – مارتین آنتونی و رندی ای مک
کتاب دوست ترسناک من (Overcoming Animal and Insect Phobias) چگونه بر ترس از سگها،مارها،موشها،زنبورها،عنکبوتها و حیوانات دیگر غلبه کنیم؛ در هشت فصل به راه‌های درمان ترس از حیوانات می‌پردازد.

293 – کتاب غلبه بر کمال خواهی – رز شافران، سارا اگان و تریسی وید
کتاب غلبه بر کمال خواهی (Overcoming Perfectionism) یک راهنمای خودیاری با استفاده از روش های شناختی رفتاری است.

294 – کتاب ذهنیت برنده – جیمز کلییر
کتاب ذهنیت برنده (The winners mind): جستارهایی درباره‌ی رسیدن به اهداف ه شما می‌گوید چطور بر ذهنتان مسلط شوید و با ایجاد تغییرات تدریجی و ساده به هر هدفی که دارید دست یابید.

295 – کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی – فردریک فانژه و شارل ادوارد رانگد
دکتر فانژه در کتاب مدیریت رفتارهای یکهویی (Avec son impulsivite) با تمرین های عملی، به ما می آموزد تا رفتارهای تکانشی را در زندگی مان مدیریت کنیم.

296 – کتاب جرات داشته باش – فردریک فانژه
کتاب جرات داشته باش (Oser: therapie de la confiance)، کاربردی‌ترین روش‌ها را برای درمان کمبود اعتماد به نفس به شما اریه می‌دهد. اعتماد به نفس پیش‌تر یک ویژگی ذاتی تلقی می‌شد ولی امروزه دیگر سرنوشتی گریزناپذیر نیست: امکان تغییر وجود دارد، می‌توانید اعتماد به نفس خود را به‌دست آورید حتی اگر تاکنون احساس می‌کردید که آن را نداشته‌اید.

297 – باید با هم حرف بزنیم – سلست هدلی
سلست هدلی کتاب باید با هم حرف بزنیم: چگونه گفتگویی به درد بخور داشته باشیم (We Need to Talk) به شما نشان می‌دهد چگونه با یک مکالمه‌ مناسب به خواسته‌ خود برسید و با دیگران ارتباطی مسالمت‌آمیز برقرار کنید.

298 – کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست – آدیا شانتی
هدف آموزه‌های کتاب عشق بدون بیداری ممکن نیست (Emptiness dancing) رسیدن به روشن‌ ضمیری است؛ یعنی بیداری از رؤیای جدایی به واقعیتی یکپارچه. به‌طور خلاصه، آموزه‌های شانتی بر شکوفایی خویشتن تمرکز دارد. ممکن است مؤلفه‌های دیگری نیز در این آموزه‌ها بیابید که تنها در واکنش به نیازهای ویژۀ افراد در آن لحظه مطرح شده‌اند.

299 – کتاب دوراندیشی – استیون جانسون
کتاب دوراندیشی (Farsighted): چگونه درباره مهم‌ترین مسائل زندگی تصمیم بگیریم؟ به‌ سراغ مفهوم «تصمیم‌گیری» رفته و تلاش می‌کند تا آن را از زوایای گوناگون مورد بررسی قرار دهد.

300 – کتاب لحظه های واقعی – لحظه های ناب زندگی – باربارا دی آنجلیس
کتاب لحظه های ناب زندگی (Real moments) توضیح می دهد که چگونه می توانید لحظات واقعی را در زندگی خود بدست آورید. کتاب لحن دلنشینی دارد و مسائل را به ساده ترین شکل ممکن مطرح می کند.

301 – کتاب عاشق آدم عوضی نشو – جان ون ایپ
کتاب عاشق آدم عوضی نشو: روش‌هایی کاربردی برای ازدواج موفق، دور کردن آدم‌های عوضی و جذب عشق زندگی (How to avoid falling in love with a jerk : the foolproof way to follow your heart without losing your mind) که اولین بار با عنوان چگونه عاشق یک الاغ نشویم: روشی مطمئن برای پیروی از دل بدون حذف مغز منتشر شد، سعی دارد روش‌های کاربردی را برای ازدواج موفق ارائه کند.

302 – کتاب مرد واقعی – دارن هاردی
کتاب مرد واقعی (better man) در واقع بر گرفته از سخنرانی ها و کلاس های آنلاین هاردی است. و همانطور که از نامش پیداست بر مردان متمرکز است به آنها یاد می دهد چه چیزهایی از زنذگی شان بخواهند و چگونه به آنها برسند.

303 – کتاب تغییر با جادوی موثر بی‌خیالی – سارا نایت
کتاب تغییر با جادوی موثر بی خیالی (The Life – Changing Magic of Not Giving a F**k) به شما کمک می‌کند تا دیگر به حرف‌های بیهوده و آزار دهنده دیگران درباره زندگی شخصی‌تان اهمیت ندهید و به کارهایی بپردازید که واقعا خوشحالی شما را تامین می‌کنند.

304 – کتاب مغزتان را دوباره سیم کشی کنید – جان بی آردن
کتاب مغزتان را دوباره سیم کشی کنید (Rewire Your Brain) بر اساس پیشرفت های اخیر در علم اعصاب و درمان های مبتنی بر شواهد (انواع معالجاتی که موثرتر بوده اند) تدوین شده است. که توضیح می دهد چگونه واقعا مغز خود را بر اساس اصول تحقیق شده عملی تغییر دهید تا راهنمایی برای فرایند سیم کشی مجدد مغز برای تغییر زندگی باشد.

305 – کتاب روز های خوش – گابریل برنستین
کتاب روزهای خوش یا روزهای شاد (Happy Days) حکایت سفری است که گبریل برنستین برای درمان تروماهای روحی‌اش طی کرده است. او که به دلیل شرایط خاص زندگی تروماهای مختلفی را تجربه کرده است، از مسیر التیام زخم‌های روحی‌اش سخن می‌گوید.

306 – کتاب طرز فکر – کارول دوک
کتاب طرز فکر: روانشناسی نوین موفقیت (Mindest: The New Psychology of Success) سعی دارد نشان دهد تفاوت رفتاری و عملکردی افراد مختلف در دو گروه (ذاتی بودن توانایی‌ها و استعدادها (طرز فکر ثابت) – امکان پیشرفت یا پسرفت در زمینه‌های مختلف (طرز فکر رشد)) به چه صورت است.

307 – خودت را انتخاب کن – جیمز آلتوچر
کتاب خودت را انتخاب کن: شاد باش، درآمدی سرشار داشته باش، رویایت را زندگی کن (Choose Yourself: Be Happy Make Millions Live the Dream) با ارائه راهکارهایی طلایی و مفید به شما کمک می‌کند تا کارمند بودن را کنار بگذارید و خود را در راه ایجاد شغلی که انتخاب کرده‌اید، قرار دهید و استراتژی‌های درآمدزایی حرفه‌ی خود را بیاموزید.

308 – راه انسان شدن – کارل راجز
کتاب راه انسان شدن (On becoming a person) یک کتاب روانشناسی و تعلیم و تربیت است ولی همۀ افراد می‌توانند به قدر درک و همت خود بهره گیرند و روابط خود با دیگران را بهبود بخشند تا به سوی خویشتن‌‌سازی و تعالی خود گام بردارند.

309 – هنر برقراری ارتباط – تیچ نات هان
کتاب هنر برقراری ارتباط (The art of communicating)، راهکارها و روش‌های طلایی به شما جهت ایجاد و بهبود روابط‌تان ارائه می‌کند تا گفتگوی بهتری با اطرافیان خود داشته باشید.

310 – کتاب پس از جدایی – سوزان جی الیوت
کتاب پس از جدایی (Getting Past Your Breakup) چگونه یک شکست عشقی مخرب را به بهترین اتفاق زندگی مان بدل کنیم؛ انواع راه‌های ممکن کنار آمدن با پدیده طلاق و جدایی و سایر فقدان‌ها توضیح داده شده است و دست آخر راه مناسب غلبه بر این رنج‌ها با دلایلی اسـتوار و مستند نشان داده می شود.

311 – کتاب اصل خواستن – پگی مک کل
کتاب اصل خواستن (The Demand Principle) راهنمای عملی رسیدن به خواسته‌ها؛ به شما ثابت می‌کند که موفقیت چیزی بیش‌ از قواعد ساده‌ای که هر روز تمرین می‌کنیم،‌ نیست. شما با خواندن این اثر شگفت‌انگیز خواهید آموخت که هرچه در افکار مثبت خود، بیشتر تأمل کنید، دنیای بهتری برای خود و اطرافیان‌تان خواهید ساخت.

312 – کتاب چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم – دونالد رابرتسون
کتاب چگونه مثل امپراتور روم فکر کنیم (How to Think Like a Roman Emperor) راهنمایی شفاف برای افرادی که با سختی های روزگار مواجهند؛ با ترکیب داستان هایی جذاب از زندگی «مارکوس اورلیوس» و اطلاعاتی ارزشمند از روانشناسی مدرن، فلسفه «رواقی گری» را به شکلی کاربردی و همه فهم توضیح می دهد و راهنمایی عالی را برای مواجهه با چالش های اخلاقی و روان‌شناختی زندگی مدرن ارائه می‌کند.

313 – کتاب کودک، خانواده، انسان – آدل فابر
کتاب کودک، خانواده و انسان (Liberated Parents, Liberated Children) به والدین کمک می‌کند تا بتوانند در مسیر فرزندپروری صحیح قدم برداردند و به رشد و ارتقای جامعه کمک کنند.

314 – کتاب آرامش در محیط کار – سوفی مرین
کتاب آرامش در محیط کار (Vivre mieux au travail) به ما مهارت هایی یاد می دهد که در مقابل استرس ها و فشارهای محیط کار دوام بیاوریم. همچنین به ما می آموزد که چطور به یک انتقاد در محیط کار پاسخ بدهیم، چگونه از دیگران تعریف کنیم. با رفتارهای فربینده و یا تصنعی همکارانمان چگونه برخورد کنیم. و …

315 – کتاب جنسیت مغز – آن مویر، دیوید جسل
نویسندگان کتاب جنسیت مغز: تفاوت‌های واقعی میان مردان و زنان (Brain Sex) تلاش دارند با استناد به تحقیقات علمی، تمایزهای میان زنان و مردان را از لحاظ ساختار مغز و کارکردهای ذهنی بررسی نمایند و ثابت کنند که این دو کاملاً با هم متفاوتند.

316 – کتاب ده درصد شادتر – دن هریس
کتاب ده درصد شادتر (10% Happier) پرده از اسرار تفکر و عبادت برداشته و مدیتیشن را به عنوان راه حلی جامع و کامل برای برداشتن گام‌هایی به سوی موفقیت تلقی می‌کند.

317 – کتاب آری به زندگی – ویکتور امیل فرانکل
ویکتور فرانکل در کتاب علی رغم همه چیز؛ آری به زندگی، (Yes to Life: In Spite of Everything) شما را به شناخت و درک عمیق ارزش زندگی دعوت می‌کند و مکررا اظهار می‌دارد که حتی با وجود شرایط پیچیده و بی‌رحمانه زندگی باز هم نباید تسلیم شد.

318 – کتاب از دولت عشق – کاترین پاندر
کتاب از دولت عشق: قدرت چندجانبه و گسترده‌ی عشق (The prospering power of love) به عنوان پیشگامی در شیوه تفکر مثبت، معجزاتی که تحت تاثیر عشق الهی اتفاق افتاده‌اند را شرح داده و به شما نشان می‌دهد که این عشق چطور زندگی را دگرگون کرده و سبب سعادتمندی شما می‌شود.

319 – کتاب جعبه کمک های احساسی – گای وینچ
هفت فصل کتاب جعبه کمک های احساسی (Emotional First Aid) به هفت آسیب روانی رایج که در زندگی روزمره با آن روبه رو هستیم، اختصاص دارد: طرد شدن، تنهایی، از دست دادن، احساس گناه، نشخوار فکری، شکست و عزت نفس از دست رفته.

320 – کتاب نشخوار فکری – الیور کالینز
کتاب نشخوار فکری (Overthinking) به یکی از مقوله‌های مهم دنیای ذهن، یعنی «بیش‌از‌حد فکر کردن» می‌پردازد. نویسنده از این مقوله به‌عنوان وسواس فکری یاد کرده و سعی دارد در ادامه راه‌حل‌هایی برای تسلط بر ذهن، افزایش اعتماد به نفس، از بین بردن اضطراب، استرس، منفی‌نگری و آشفتگی ارائه دهد.

321 – کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم – کیم سوهیون
کتاب تصمیم گرفتم خودم باشم (I decided to live as me) با زبانی ساده و صمیمی، به شما می‌آموزد بر احساس پوچی غلبه کنید، معیارهای خودتان را بیابید، تحت تأثیر تجویزها و نظرات غیرمنطقی دیگران تصمیم نگیرید، و با وجود نقص‌ها و کاستی‌ها از زندگی لذت ببرید.

322 – کتاب قدرت رها کردن – دیمون زاهاریادس
با کتاب قدرت رها کردن (The art of letting go)، یک دوره‌ آموزشی گام‌به‌گام را خواهید گذراند که به شما کمک می‌کند فرآیند آزادی عاطفی را تجربه کنید. چطور حس عدم‌دلبستگی نسبت به اتفاقات گذشته را در وجودتان پرورش دهید و بار سنگین روانی خاطرات تلخ و حس نارضایتی را از دوش خودتان بردارید.

323 – کتاب انضباط فردی سرنوشت شما را تعیین می‌کند – رایان هالیدی
کتاب انضباط فردی (Discipline Is Destiny) قدرت خودکنترلی؛ مفهوم باستانی فضیلت رواقی را بازتعریف کرده و با مرور زندگی افراد بزرگ تاریخ، اصول و قواعد آن را آموزش دهد. در فلسفه‌ رواقی‌گری، اعتدال یکی از چهار فضیلت اصلی محسوب می‌شود؛ در کنار شجاعت، عدالت و حکمت.

324 – کتاب اسرار ماندگاری عشق – جان گری
کتاب اسرار ماندگاری عشق (Mars and venus in touch enhancing the passion with great communication) ادامه سری کتاب‌های «زنان ونوسی و مردان مریخی» است و همان‌گونه که عنوان کتاب نیز نشان می‌دهد روش‌های ارتباط برقرار کردن و چگونگی حفظ ارتباط بین همسران را توصیف می‌کند.

325 – کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم – جان گری
کتاب چگونه به همسر خود عشق بورزیم یا خواسته زن ها خواسته مرد ها (Men, Women and Relationships: Making Peace with the Opposite Sex) به تفاوت‌های مهمی که بین زنان و مردان وجود دارد اشاره دارد.

326 – کتاب با هم برای همیشه – تک همسری عاشقانه – جان گری
کتاب با هم برای همیشه: مهارت‌های ارتباطی برای عشق پردوام (Mars and Venus together forever) خوشبختی را به خانه زوجین می آورد و زوج‌های جوان یا کم‌تجربه و همچنین زنان و مردانی که مدام با مشکلات خانوادگی دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند، از طریق این کتاب به جدیدترین اطلاعات علمی و روانشناختی درمورد ازدواج دست پیدا خواهند کرد.

327 – کتاب چرا زن و شوهر ها اختلاف دارند – جان گری
جان گری در کتاب چرا زن و شوهرها اختلاف دارند؟ (Why Mars Venus collide) به تفاوت‌های ماهوی زن و مرد و علایق و نیازهای متفاوت آنان، به بررسی علل اختلاف زنان با شوهران خویش در زندگی مشترک پرداخته شده و راهکارهای پیشگیری و حل این اختلافات مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

👉امتیاز بده.