کتاب چهار اثر فلورانس

 

 

کتاب چهار اثر فلورانس (Florence Scovel Shinn’s Writings) کتابی که در ایران تابه‌حال بیش از ۶۰ بار مورد چاپ قرار گرفته و خوانندگان بسیاری هم داشته است. نویسنده این کتاب که در حقیقت نام خود را بر روی کتاب گذاشته است، فلورانس اسکاول شین است.

کتاب ۴ اثر فلورانس اسکاول شین به جرئت یکی از معدود کتبی در دنیاست که می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک شروع جدید هستند، سازنده و مؤثر واقع شود. این کتاب را می توانیم به عنوان یکی از موفق‌ترین کتبی که درزمینهٔ قانون جذب و موفقیت نوشته شده معرفی کنیم.

در سراسر داستان های کتاب چهار اثر فلورانس حتی با شروع در جملات اول، می توان به خوبی متوجه بیان صمیمانه و گیرای این نویسنده آمریکایی شد که این ویژگی را تا آخرین جملات کتاب به خوبی حس خواهید کرد.

چهار اثر فلورانس اسکاول شین به لحاظ ساختار محتوایی و معنایی اش در دسته کتبی قرار می گیرد که کمک کننده به افراد در زندگی اند و تابحال برای افراد بسیاری موفق واقع شده است. در بیانی ساده تر باید شاهکار اسکاول شین را به عنوان کتاب خود یاری دانست.

در سراسر جملات چهار اثر فلورانس می توان اشاره به رهنمودهایی برای هشیاری ذهن یا هشیاری برتر که یک ویژگی اکتسابی است را مشاهده کرد. در حقیقت رمان اسکاول شین چه در کتاب چهار اثر فلورانس و چه در دیگر کتب بجا مانده از وی، تمام تلاش به بیان قدرت ذهن برتر و هوشیار شده است.

این کتاب دقیقاً مشابه با عنوان که دارد، یعنی ۴ اثر فلورانس، دقیقاً در ۴ بخش مختلف نوشته شده است که هر یک در باب یکی از درس های عمیق زندگی است. بازی زندگی و شیوه آن، کلام تو عصای معجزه گر تو است، راهی نهان به‌سوی پیروزی، قدرت کلام.

در چهار بخش مختلف این کتاب اسکاول شین کوشیده است تا به بیانی ساده و دوستانه، مخاطبین خود را با مفهوم اصلی کتاب درگیر کرده و آموزه های لازم را به دور از هرگونه اجبار و یا شعارگرایی، به خوانندگان بیاموزد.

 

بخشی از کتاب

-در برابر شر مقاومت نکنید. مغلوب بدی نشوید. بدی را به نیکویی مغلوب سازید. درروی زمین چیزی نیست که بتواند در برابر کسی که هیچ‌گاه مقاومت نمی‌کند بایستد. چینی ها می گویند که آب از آن رو نیرومندترین عنصر است که کاملاً غیر مقاوم است. آب می تواند صخره را بشکافد و هر چه را که در برابرش قرار گیرد بروبد و از سر راه بردارد.

عیسی مسیح گفت: (در برابر شریر مقاومت نکنید) زیرا می دانست شری وجود ندارد. شر زاییده خیالات نادرست آدمی است و حاصل اعتقاد به دو قدرت: خیر و شر. به جای اعتقاد به یک قدرت، «خدا».

-بخشیدن راه ستاندن را می گشاید. برای گشایش مالی با بخشیدن عشریه یا بخشیدن یک دهم درامد یک سنت قدیمی است که بی تردید بر دارایی آدمی می افزاید چه بسیار از دولتمندان این سرزمین کسانی بودند که عشریه می دادند. عشریه از آن سرمایه گذاری ها است که موفقیت آن ردخور ندارد. این یک دهم به پیش می تازد و بر برکت و چندین برابر باز می گردد. منتها هدیه یا عشریه را باید در کمال محبت و نهایت شادمانی اهدا کرد زیرا (خدا بخشنده خوش را دوست می دارد) صورت حساب ها را باید با خوشی و رضای خاطر پرداخت پول را باید بی باکانه وبا دعای خیر و طلب برکت خرج کرد.

این گرایش ذهنی است که آدمی را سرور پول می سازد وظیفه آدمی اطاعت است زیرا تنها در این صورت است که کلام آدمی می تواند بی درنگ در بازی ذخایر عظیم ثروت را بر او بگشاید. خود آدمی با رؤیا یا بینشی محدود رزق و روزی خود را محدود می کند گاه شاگرد ثروتی عظیم را به چشم می بیند منتهی می ترسد عمل کند. حال آنکه بینش و کنش باید دست در دست یک دیگر به پیش تازند مانند آن مرد که پالتویی با آستر پوست برای خود خرید.

زنی نزدم آمد تا برایش شفاعت کنم که شغلی به دست اورد. پس این کلام را بر زبان آوردم: جان لایتناهی راه شغل درست را برای این زن بگشا! هرگز تنها یک شغل نخواهید. شغل درست را بطلبید آن مقامی که پیشاپیش در ذهن الهی مقدر شده است چون این تنها چیزی است که رضایت خواهد بخشید.

 

 

 


 

 

 

کتابستان

 

 

 

کتاب اسم

👉امتیاز بده.