کتاب فروشنده یک دقیقه ای اثر اسپنسر جانسون

 

اسپنسر جانسون در کتاب فروشنده یک دقیقه ای تکنیک‌هایی کاربردی و مفید جهت کسب سریع‌ترین و آسان‌ترین راه برای رسیدن به فروش بیشتر را به شما ارائه می‌دهد.

کتاب فروشنده یک دقیقه‌ای (The One Minute Sales Person) ، دربردارنده‌ی شیوه‌ها، تکنیک‌ها و استراتژی‌های خاصی است که هر فردی می‌تواند برای بهبود فوق‌العاده عملکرد خود در فروش از آن‌ها استفاده کند. مضمون اصلی این کتاب بر مبنای این جمله است: هنگامی که خریدار راضی‌ست بقیه افراد نیز راضی هستند، شیوه‌های یک دقیقه‌ای این کتاب نیز براساس این اعتقاد شکل گرفته‌ است.

امروزه بیشتر از هر زمان دیگری، افراد در تکاپوی به دست آوردن ثروت زیاد هستند و تلاش می‌کنند در ماه‌ها و سال‌های پیش روی خود در حرفه‌ی فروش از موفقیت‌های بیشتری در حوزه‌ی مالی بهره‌مند شوند.

اغلب میلیونرهای خودساخته در گذشته و امروزه، فروشندگانی بوده‌اند که کار خود از صفر آغاز کردند و در حوزه‌ی شغلی خود به درجات بالایی رسیده‌اند. اگر شما هم می‌خواهید مانند آن‌ها ثروتمند و موفق شوید، کافیست یاد بگیرید که این کار را چگونه انجام داده‌اند.

هدف و وظیفه‌ی شما به عنوان فردی که در کار فروش است، کسب درآمد بیشتر و فروش بالاتر نسبت به گذشته است. یعنی هر روز نسبت به دیروز باید فروش بیشتری داشته باشید و پیشرفت کنید. تبدیل شدن به یک فروشنده‌ی فوق‌العاده و ماندن در حد یک فروشنده‌ی متوسط، به یک اندازه زمان می‌برد. پس انتخاب با شما است.

فروش موفق حاوی مهارت‌ها و ویژگی‌های خاص و منحصر به فردی است که بعضی از آن‌ها به جهان درون فردی و خصوصیات فروشنده و بعضی دیگر به روش واکنش و ارتباط او با مشتری و نیز شناخت ویژگی‌های عمومی بازار مربوط می‌شود. با اینکه بسیاری از این مهارت‌ها را می‌توان از راه دانش روان‌شناسی و نیز جامعه‌شناسی آموخت، اما بعضی دیگر از آن‌ها نیازمند تجربه در این شغل هستند.

 

بخشی از کتاب فروشنده یک دقیقه ای

 

-مردم همان چیزی را می خواهند که خود من دوست دارم داشته باشم .اینطور نیست که ما به دیگران محتاج باشیم یا آنها محتاج به کمک ما باشند ، در واقع ما همان دیگران هستیم و این دو فرقی با هم نمی کنند .

هر وقت به عملی که انجام می دهید معتقد باشید ، عمل شما ذاتاً با یک نیّت خیر همراه خواهد بود.

موفق ترین افراد معمولاً از روشی استفاده می کنند که بهترین اثر را برایشان دارد.

اگر کاری را با بهترین نتیجه انجام دادیم ، روش موفقیت خود را در آن به یاد سپرده و سپس آنرا در عمل بعدی خود بیاد آوریم .

معامله گران دو دسته اند ۲۰ در صد افرادی که ۸۰ درصد از معاملات خود را با موفقیت صورت می دهند ، و ۸۰ در صدی که فقط ۲۰ درصد معاملات را با موفقیت انجام می دهند. به طور ذهنی خود را به جای دیگران قرار دهید تا به شما در دیدن همه چیز از دیدگاه آنان کمک نماید.

در ذهن خود فواید آنچه را که انجام می دهید و اینکه چگونه این کار ها را انجام می دهید ، تجسّم و تصوّر نمایید. به طور ذهنی باید پایان خوشی برای آنا تصوّر شود .

وقتی کسی یاد بگیرد که چگونه چیزی را بفروشد در نتیجه می تواند درابعاد مختلف کار و زندگی خویش پیشرفت نماید.

برای فروش موفق باید به یاد داشته باشیم که مردم از اینکه بزور چیزی بهشان فروخته شود متنفرند ، اما آنها عاشق خرید کردن هستند.

هر وقت می خواهیم بخاطر بیاوریم که چگونه باید چیزی را بفروشیم به سادگی باید به یاد بیاوریم که خودمان یا دیگران چگونه دوست داریم خرید بکنیم.

 

 

 


👉امتیاز بده.