10 کتاب عالی برای اصلاح عادت ها

 

۱- کتاب خرده عادت ها (عادت های اتمی) اثر جیمز کلییر

جیمز کلییر (James Clear) در کتاب خرده عادت ها یا عادتهای اتمی (Atomic Habits) روش ایجاد و تقویت عادتهای مثبت و تضعیف و کم‌رنگ کردن عادتهای منفی را بوسیله ایجتد عادتهای کوچک به مخاطبان خود می آموزد.
اگر در تغییر عادت‌هایتان مشکل دارید، در واقع مشکل شما نیستید، بلکه سیستمی است که بر پایه آن رفتار می‌کنید. عادت‌های بد، تکرار می‌شوند، نه به خاطر اینکه شما مایل به تغییر آنها نیستید، بلکه به خاطر این است که شما سیستم اشتباهی را برای تغییر انتخاب کرده‌اید. این موضوع، فلسفه کلیدی کتاب عادت‌های اتمی است؛ شما تا سطح اهداف‌تان بالا نمی‌روید، بلکه تا سطح سیستم‌هایتان پایین می‌آیید. در این کتاب، به برنامه‌ای اثبات شده برای رسیدن به سطوح بالاتری دست خواهید یافت.
عادت‌های اتمی، عادت‌های ریز و کوچکی هستند که به اتم تشبیه شده‌اند. این عادات مانند اتم کوچک هستند اما توانایی قدرتمند بودن را دارند. این عادت‌ها زمانی قدرتمندتر می‌شوند که به صورت مکرر تکرار شوند. شما اگر بتوانید روز به روز در خودتان عادت‌های خوب را تقویت کنید بعد از مدتی نتیجه آن را مشاهده خواهید کرد و بالعکس.

 

 

 

۲- کتاب عادت دستیابی اثر برنارد راث

برنارد راث (Bernard Roth) در کتاب عادت دستیابی (The Achievement Habit)، از ۵ ویژگی صحبت می‌کند که عادت به دست آوردن موفقیت را در شما ایجاد می‌کنند. عادت‌هایی که زندگی معمولی شما را تبدیل به یک زندگی موفق می‌کنند.
دستیابی را می توان آموخت. دقیقا مثل عضله است. وقتی یک بار یاد گرفتید که چگونه آن را انعطاف پذیر کنید می توانید با چالش های زندگی روبرو شوید و به اهدافتان برسید.
در کتاب هنر دستیابی ، راث بینش های قابل توجهی را که ناشی از تفکر طراحی است – که قبلا برای حل پروژه های بزرگ استفاده شده است. به کار می بندد تا به ما کمک کند تا قدرتمان برای تغییرات مثبت را باور کنیم. قدرتی که همه ما آن را درون خود داریم. راث ما را از طریق سلسله بحث ها، داستان ها، توصیه ها و تمرین هایی راهنمایی می کند و به ما کمک می کنند تجربه متفاوتی را در زندگی خود ایجاد کنیم. او بینش های ارزشمندی را در اختیار ما قرار می دهد که ما می توانیم از آنها برای به دست آوردن اعتماد به نفس جهت انجام کارهایی که همیشه می خواستیم استفاده کنیم و بر موانعی که مانع از رسیدن به پتانسیل هایمان می شود، غلبه کنیم.

۳- کتاب قدرت عادت اثر چارلز دوهینگ

چارلز دوهیگ (Charles Duhigg) در کتاب قدرت عادت (The Power of Habit) تحقیقات علمی و اجتماعی را ترکیب کرده و می نویسد: عادت با الگویی روانشناختی به نام « حلقه عادت » شروع می‌شود که سه فرآیند جداگانه دارد. ابتدا نشانه یا انگیزه ( سرنخ ) (Trigger) وجود دارد که به مغز شما می گوید وارد مرحله اتوماتیک نسبت به رفتاری خاص شود. بعد از آن، مرحله معمول انجام آن رفتار (Action) است و مرحله سوم ، پاداش(Reward) است؛ نتیجه و حسی که از انجام آن رفتار برای شخص حاصل می‌شود، و اینگونه حلقه عادت شکل می‌گیرد‏.‏
با مطالعه‌ این کتاب، نخست عادات خوب و بد خود را شناسایی می‌کنید و سپس خواهید توانست عاداتی را که پیروزی یا شکست در زندگی‌تان به آن وابسته است، تغییر دهید.

 

 

 

۴- تختخوابت را مرتب کن اثر ویلیام اچ. مک ریون

همه ما در زندگی روزمره با موضوعات کوچکی مواجه می‌شویم که هیچ توجهی به آن‌ها نداریم و نمی‌دانیم که گذشتن از همین موارد کوچک می‌تواند زندگیمان را دستخوش تغییر و تحولات بزرگی کند.
ویلیام اچ. مک ریون در کتاب تختخوابت را مرتب کن (Make your bed) درس‌هایی به ما می‌دهد که منجر به موفقیت‌مان در طول زندگی می‌شود؛ درس‌هایی ساده مانند مرتب کردن تخت خواب قبل از شروع هر کاری!
زندگی، دارای پیچ و خم‌های سخت و طاقت فرساست؛ اما گاهی اوقات با انجام کارهای پیش پا افتاده می‌توان زندگی را تحت تأثیر قرار داد. همانطور که گفته شد عمل ساده‌ای مانند مرتب کردن رختخواب منجر به ایجاد نیروی انگیزشی عمیقی در شما می‌شود و رضایتی درونی برای به پایان رساندن یک روز عالی را برایتان فراهم می‌کند. بنابراین برای تحول جهان، اول تختخوابت را مرتب کن!
کتاب تختخوابت را مرتب کن از ده درس کوتاه تشکیل شده که ژنرال در تمرینات نیروی دریایی آن‌ها را فرا گرفته است و موضوع اصلی این کتاب می‌باشد. او در هر فصل یکی از روش‌های رفتاری و تربیتی یگان ویژه نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا را به تصویر می‌کشد.

 

 

 

۵- کتاب عادت‌های کوچک اثر استفن گایز

کتاب عادت‌های کوچک (Mini Habits) به شما در افزودن عادت‌های رفتاری سالم زندگی‌تان کمک می‌کند. گاهی اقدام‌هایی کوچک می‌توانند تاثیراتی شگرف بر زندگی شما داشته باشند. استفان گایز (Stephen Guise) در این اثر به خوبی این تاثیرات عمیق را به تصویر کشیده است.
مغز انسان نسبت به تغییرات کُند عمل می‌کند. راهبرد عادت‌های کوچک، شما را قادر می‌کند که هر روز یک الی چهار عمل راهبردی کوچک را در پیش بگیرید. احتمال اینکه این کارها شکست بخورند و کنار گذاشته شوند، بسیار کم است. این کارها دو هدف را دنبال می‌کنند؛ اول اینکه شما را برای انجام آن‌ها تحریک می‌کنند و دوم اینکه به عادت‌های کوچک تبدیل می‌شوند.
کتاب هفت بخش اصلی دارد. سه بخش اول این کتاب در مورد ساخت عادت، مغز، نیروی اراده، انگیزه و ارتباطی است که این موارد با هم دارند. دو بخش بعدی به بحث در مورد نتایج علمی و منطقی طرز استفاده بهینه از این اطلاعات می‌پردازد. سه بخش آخر روش به‌ کارگیری آن‌ها را نشان می‌دهد.
استفن گایز تعهد می‌دهد که تمرین و تکرار موفقیت می‌تواند هر عادت کوچکی را تبدیل به یک الگوی درازمدت در زندگی کند. زیبایی مفهوم او در سادگی آن نهفته است.

 

۶- عادت های کارآمد برای داشتن عملکردی عالی اثر برندن برچارد

برندن برچارد (Brendon Burchard) نویسنده و مربی مطرح در زمینه رشد و بهبود فردی، پس از بیست سال تحقیق و جستجو برای یافتن عادت های تأثیرگذار و تعیین‌کننده در افراد موفق برای دستیابی به عملکرد بالا، در نهایت کتاب عادت های کارآمد برای داشتن عملکردی عالی (high performance habits) را تألیف کرده است. او در این بیست سال به دنبال پاسخ به این سه سؤال بوده است:
۱. چرا برخی افراد و تیم‌ها سریع‌تر از دیگران به موفقیت می‌رسند و این موفقیت را در بلندمدت حفظ می‌کنند؟
۲. از میان کسانی که موفق می‌شوند، چرا برخی تیره‌روز و برخی دیگر شادمان هستند؟
۳. در وهله اول، چه چیزی به افراد برای رسیدن به سطوح بالاتر موفقیت انگیزه می‌دهد و چه عادت‌ها، آموزش‌ها، حمایت‌ها و پشتیبانی‌هایی به آنها کمک می‌کند که سریع‌تر پیشرفت کنند؟
منظور ریچارد برندن در این کتاب از عملکرد عالی، شکل دادن به عادت هایی است که به شما کمک می‌کنند تا هم در تمامی جنبه‌های زندگی خودتان به تعالی دست پیدا کنید و هم اینکه زندگیتان را در تمامی جنبه‌ها غنی‌تر کنید.

 

كتاب عادت ‌هاي كارآمد براي داشتن عملكردي عالي اثر برندن برچارد نشر تعالي

كتاب عادت ‌هاي كارآمد براي داشتن عملكردي عالي اثر برندن برچارد نشر تعالي

65,000 63,320 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷- کتاب عادت‌های انعطاف پذیر استفن گایز

عادت‌ها پرنفوذترین جنبه‌های زندگی ما را تشکیل می دهند. اگر بتوانیم انتخابشان کنیم و به دلخواه تغییرشان دهیم موفقیت بزرگی را نصیب خود کرده ایم. کتاب عادت‌های انعطاف پذیر (Elastic Habits) نوشتۀ استفان گایز(Stephen Guise)، راهکارهای شگفت‌انگیز و سودمندی را معرفی می‌کند که علاوه بر محیا کردن زمینه‌های موفقیت فردی و اجتماعی، موجب کاهش استرس و انعطاف‌پذیری بیشتر ما با موقعیت‌های گوناگون می‌شود.
هزاران نفر در دنیا با استفاده از خرده‌عادت‌های روزانه در زندگی‌، رفتار و زندگی‌شان را تغییر داده‌اند. خرده‌عادت «تا حد احمقانه‌ای کوچک» و آسان می‌شود تا انجام شود و خودبه‌خود، ثبات داشتن را در اولویت قرار می‌دهد.

 

۸- کتاب هفت عادت مردمان موثر اثر استفان‌ کاوی

کتاب هفت عادت مردمان موثر، همراه با درس‌هایی برای ایجاد تغییر در شخصیت (the 7 hobits of highly effective people: restoring the character ethic) در سال ۱۹۸۹ منتشر شده است. ولی در سال ۲۰۰۴ بعد از بازخوردهایی که در مورد کتاب بوده باز بینی شده است.
استفان کاوی استفان کاوی در این کتاب ۷ عادتی که معتقد است افراد را به شخصیت‌هایی برتر از سایر هم‌نوعان خود تبدیل می‌کند را معرفی و آن‌ها را آموزش می‌دهد.
ما مخلوقاتی هستیم که عاداتی داریم و بدون آن عادات نمی توانیم زندگانی کنیم. بعضی از این عادات بد و ناگوارند که باید اصلاح شوند؛ برخی دیگر خوب هستند که باید بهبود یابند و شماری هم عالی و ممتاز که باید به درجه ی کمال برسند.
بسیاری از ما تحت تاثیر الگوهایی بسیار قدرتمند، تجربه های کهنه را مرتباً تکرار می کنیم و در حقیقت واجد الگوهای رفتاری عودکننده ای هستیم که از دیرباز به عنوان برنامه هایی در ضمیر ناهشیارمان ثبت شده اند. با وجود این، این الگوهای کهنه و ناهنجار هرگز شکست ناپذیر نیستند.
پیروزی هم مانند شکست یک عادت است و موفقیت و شادمانی واقعی و پایدار زمانی حاصل می شود که رشته ای از الگوهای اساسی و کامل را بی وقفه به کار گیریم و با درونی کردن آن بنیان عادتهای تازه را بنا نهیم.

 

 

 

۹- کتاب عادت هشتم استفن ریچاردز کاوی

در کتاب عادت هشتم(The 8th Habit): از تاثیرگذاری به سمت عالی بودن، نوشته استفن ریچاردز کاوی(Stephen Richards Covey) می‌آموزیم که چطور به خودمان به عنوان مهم‌ترین عنصر نگاه کنیم و خودمان و خواسته‌هایمان را بشناسیم.
هشتمین عادت، آخرین اثر از استیون کاوی است که بعد از ۷ عادت افراد موثر منتشر شد و به همان اندازه مورد توجه و تقدیر قرار گرفت.
عادت هشتم می‌تواند خیلی راحت شخصیت و به دنبال آن دنیای‌تان را از این رو به آن رو کند. چیزهایی که کاوی در این کتاب از آن‌ها صحبت می‌کند شاید چندان پیچیده و دشوار نباشد، یا حتی فکر کنیم که پیش از این خودمان هم آن‌ها را می‌دانستیم، اما نکته اینجاست که چقدر از این روش‌ها و راهکارها خارج از فضای ذهنی خود، و در دنیای واقعی استفاده کرده‌ایم. اینجاست که کاوی وارد می‌شود و با قلم قدرتمند و کلام نافذ خود وادارمان می‌کند تا یک بار دیگر این فرصت را به خودمان و دنیای اطراف‌مان بدهیم تا به آدم‌های بهتری تبدیل شویم

 

کتاب عادت هشتم از موثر بودن تا عظمت ادامه هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

کتاب عادت هشتم از موثر بودن تا عظمت ادامه هفت عادت مردمان موثر اثر استفان کاوی

91,000 85,880 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

 

۱۰ – کتاب عادت های یک مغز شاد اثر لورتا گراتسیانو

 

 

کتاب عادت های یک مغز شاد اثر لورتا گراتسیانو نشر اندیشه فاضل

کتاب عادت های یک مغز شاد اثر لورتا گراتسیانو نشر اندیشه فاضل

110,000 52,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید
👉امتیاز بده.