۱۰۰ کتاب برتر قرن بیستم به انتخاب نشریه لوموند(بخش دوم)

 

۵۱ – اورلین: لویی آراگون – Louis Aragon (۱۹۴۴)؛ در این رمان که داستان آن در فواصل دو جنگ جهانی رخ می دهد ، لوئی آراگون جامعه ای سورئالیستی را به تصویر می کشد که در آن قهرمان داستان ، “اورلین” ، به محافل پاریسی و نزد شعرا ، بازیگران و نقاشانی همچون « پیکابیا » و « کوکتو » آمد و شد می کند.

 

۵۲ – The Satin Slipper(دمپایی اطلس یا ساتن): پل کلودل – Paul Claudel (۱۹۲۹)؛ دمپایی ساتن نمایشی طولانی از پال کلودل دراماتور و شاعر فرانسوی است.

 

۵۳ –  شش شخصیت در جستجوی یک نویسنده: لوئیجی پیراندلو – Luigi Pirandello ( ۱۹۲۱)؛ این کمدی خردمندانه که برای اولین بار در سال ۱۹۲۳ به روی صحنه رفت، شش شخصیت در یک صحنه ی تئاتر را معرفی می کند که برای تمرین دور هم گرد آمده اند. آن ها ادعا می کنند که ساخته های ناتمام و استفاده نشده ذهن یک نویسنده هستند و داستانی را طلب می کنند که جزئیات زندگی هر کدامشان را توضیح دهد.

 

۵۴ – صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی: برتولت برشت – Bertolt Brecht (۱۹۵۹)؛ نمایشنامه حاضر تصویر روشنی از ظهور غیر منتظره یک دیکتاتور را ارائه می‌کند. داستان نمایشنامه در مورد جنایتکار خرده پا به نام آرتورو اویی که از آشفتگی وضع بازار سبزیجات در شیکاگو و فساد موجود در دستگاه قضایی و شورای شهر استفاده کرده و به یک جنایتکار قدرتمندی تبدیل می‌شود که تمام امور شهر را به دست گرفته، مخالفان خویش را ساکت کرده و قصد تسخیر سایر نقاط را دارد.

 

۵۵ – جمعه یا پیچ و خم‌های اقیانوس آرام: میشل تورنیه – Michel Tournier (۱۹۶۷)؛ که به نامهای جمعه یا برزخ اقیانوس‌ آرام و جمعه یا زندگی دور از تمدن هم در ایران ترجمه شده، به تعبیری بازنویسی کتاب معروف رابینسون کروزوئه اثر دانیل دفو است.

 

۵۶ – جنگ دنیاها: اچ. جی. ولز -H. G. Wells (۱۸۹۸)؛ این رمان شرح تجربیات یک راوی گمنام است که در حومه شهر لندن شاهد هجوم موجودات بیگانه‌ای از مریخ می‌شود. جنگ دنیاها، یکی از نخستین رمان‌هایی است که ستیز بین نژاد بشر و موجودات ماورایی را به تصویر می‌کشد.

 

۵۷ – آیا این یک انسان است: پریمو لوی – Primo Levi (۱۹۴۷)؛ این کتاب داستانِ بازداشتِ نویسنده و اسارت او را در اردوگاه کار اجباری آشویتس از فوریهٔ ۱۹۴۴ تا ژانویهٔ ۱۹۴۵ روایت می‌کند.

 

۵۸ – ارباب حلقه‌ها: جان رونالد روئل تالکین – J. R. R. Tolkien (۱۹۵۴–۱۹۵۵)؛ یک رمان خیال‌پردازی حماسی است. ماجرای سفر بزرگ فرودو و یاران حلقه است؛ گندالف جادوگر، سام، مری و پیپین هابیت، گیملی دورف، لگولاس الف، بورومیر اهل گاندور، و آراگون پسر آراتون (پادشاه آدمیان).

 

 

۵۹ – Les Vrilles de la vigne (فرانسوی): کولت – Colette (۱۹۰۸)؛ مجموعه ای از ۲۰ رمان از کولت است که در سال ۱۹۰۸ منتشر شد.

 

۶۰ – پایتخت اندوه: پل الوار – Paul Éluard (۱۹۲۶)؛ مجموعه پایتخت اندوه که از شاهکارهای الوار است. دربارهٔ این کتاب منتقدان گفته‌اند: همین کتاب کافیست تا الوار نماینده شعر نو فرانسه باشد.

 

۶۱ – مارتین ایدن: جک لندن – Jack London (۱۹۰۹)؛ مارتین ایدن در این کتاب نویسنده ای خودآموخته‌است که سعی دارد تا از راه نویسندگی به شهرت دست یابد و با محبوبش «روت مورس» ازدواج کند. او که از طبقه کارگر برخاسته با مخالفت پدر روت روبرو است…

 

۶۲ – Corto Maltese: The Ballad of the Salt Sea : هوگوپرات – Hugo Pratt (۱۹۶۷)؛ “تصنیف دریای نمک” کمیکی است که در سال ۱۹۶۷ ماجراهای کورتو مالت ، یکی از شخصیت های اصلی کمیک های اروپا، کورتو یک کاپیتان نجیب و ساکت است که از افراد ضعیف محافظت می کند.

 

۶۳ – درجه صفر نوشتار: رولان بارت – Roland Barthes (۱۹۵۳)؛ درجه صفر نوشتار به دو بخش با پیش‌گفتار مستقل تقسیم شده است. در این کتاب موضوع اصلی همان پرسش سارتر است که در عنوان کتابش بازتاب یافته است. بخش اول شامل: اسلوب نوشتار چیست؟ – نوشتارهای سیاسی – اسلوب نوشتار و رمان و آیا اسلوب نوشتار شاعرانه وجود دارد؟ بخش دوم شامل: پیروزی و شکست نوشتار بورژوازی – صناعت سبک – نوشتار و انقلاب – نوشتار و سکوت – نوشتار و گفتار و آرمانشهر زبان.

 

کتاب درجه صفر نوشتار اثر رولان بارت

کتاب درجه صفر نوشتار اثر رولان بارت

مشاهده جزئیات و خرید

 

کتاب درجهٔ صفر نوشتار اثر رولان بارت انتشارات هرمس

کتاب درجهٔ صفر نوشتار اثر رولان بارت انتشارات هرمس

مشاهده جزئیات و خرید

 

۶۴ – آبروی از دست رفته کاترینا بلوم: هاینریش بل –  Heinrich Böll (۱۹۷۴)؛ داستان زن جوانی‌ست به نام کاترینا که به عنوان مستخدم و پیشخدمت کار می‌کند. از بد حادثه، یک شب را با مردی سر می‌کند که بعداً معلوم می‌شود مشکوک به فعالیت‌های تروریستی‌ست.

 

کتاب آبروی از دست رفته کاترینا بلوم اثر هاینریش بل انتشارات نیلوفر

کتاب آبروی از دست رفته کاترینا بلوم اثر هاینریش بل انتشارات نیلوفر

مشاهده جزئیات و خرید

 

۶۵ – Le Rivage des Syrtes (فرانسوی): ژولین گراک – Julien Gracq (۱۹۵۱)؛ ترجمه‌شده از انگلیسی-ساحل مخالف : داستان در مرز بین دو کشور خیالی مدیترانه ای، اورسنا و فارغستان، که ۳۰۰ سال درگیر جنگ بودند، جریان دارد. این سومین و مشهورترین رمان گراک است.

 

۶۶ – نظم اشیا: میشل فوکو – Michel Foucault (۱۹۶۶)؛ فوکو از طلایه‌داران اندیشه پست مدرن است که در این کتاب تلاش دارد، نشان دهد که در هر فرهنگ، بین استفاده از آن چیزی که می‌توان آن را قوانین نظم‌بخش نامید و تأمل بر روی خود نظم، تجربه ناب نظم و حالت‌های وجودی آن قرار دارند.

 

۶۷ – در جاده(راه): جک کرواک – Jack Kerouac (۱۹۵۷)؛ این رمان نوعی خودزندگی‌نامه و حاصل تجربیات کرواک در ملاقات با مردم در سرتاسر آمریکا است.

 

کتاب در راه اثر جک کرواک نشر چشمه

135,000 128,200 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۶۸ – ماجراهای شگفت‌انگیز نیلز: سلما لاگرلوف – Selma Lagerlöf (۱۹۰۶–۱۹۰۷)؛ داستان پسری ۱۴ ساله به نام نیلس را به تصویر می‌کشد که بسیار تنبل و بی‌اعتنا به اطرافیانش است و از آزار دادن حیوانات مزرعه‌شان لذت می‌برد. برای تمام کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های تخیلی مناسب است.

 

۶۹ – اتاقی از آن خود: ویرجینیا وولف – Virginia Woolf (۱۹۲۹)؛ این کتاب در کلاس‌های آیین نگارش پایه‌های مختلف تحصیلی دانشگاهی تدریس می‌شود. علاوه بر اهمیت شیوه نگارشی آن، این کتاب ویژگی‌های نثر مدرنیستی را در مقاله‌نویسی وارد کرده و سبک جدیدی ایجاد کرده‌است. گذشته از این، اتاقی از آن خود را شکل دهنده جریان نظری فمینیستی و به‌طور خاص نقد ادبی فمینیستی می‌دانند. به طور کلی این کتاب را میتوان برای اشخاصی جالب دانست که به ادبیات و نقد ادبی فیمنیستی و اثار غیر داستانی علاقه‌مند باشند؛چرا که این اثر ویرجینیا را باید جزو ادبیات غیر داستانی به حساب اورد.

 

 

۷۰ -حکایت‌های مریخ: ری بردبری – Ray Bradbury (۱۹۵۰)؛ داستان خیالی، عجیب و شگفت انگیز فتح مریخ و استثمار مریخی‌ها توسط بشر را تعریف می‌کند که تصاویری به یاد ماندنی و تصوراتی شگفت آور در ذهن مخاطب ایجاد می کند. و به تلاش های مکرر بشر برای ساکن شدن در سیاره سرخ می پردازد.

 

کتاب حکایت ‌های مریخی اثر ری بردبری

کتاب حکایت ‌های مریخی اثر ری بردبری

130,000 119,900 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷۱ – شیدایی لل. و. اشتاین: مارگریت دوراس –  Marguerite Duras(۱۹۶۴)؛ این رمان، عمدتا به عواطف و علایق شخصیت های اصلی و همچنین، تلاش های راوی برای فهمیدن گذشته ی کاراکتری اسرارآمیز می پردازد. داستان این اثر که ساختار روایی منحصر به فرد خود را دارد، برای خاطرات و کنش ها و واکنش های ذهنی کاراکترها نسبت به حوادث فیزیکی و رویدادهای قابل لمس، ارزش بیشتری قائل است.

 

کتاب شیدایی لل. و. اشتاین اثر مارگریت دوراس نشر اختران

کتاب شیدایی لل. و. اشتاین اثر مارگریت دوراس نشر اختران

40,000 28,510 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷۲ – Le Procès-verbal(بازجویی) (فرانسوی): ژان ماری گوستاو لوکلزیو – J. M. G. Le Clézio  (۱۹۶۳)؛ بازجویی اولین رمان ژان-ماری گوستاو لو کلزیو در مورد مردی مشکل دار به نام آدام پولو که “تلاش می کند تا آنچه را می بیند متنی کند، در سال ۱۹۶۳ جایزه رنودو را به خود اختصاص داد.

 

۷۳ – Tropismes (تروپیسم ها): ناتالی ساروت – Nathalie Sarraute(۱۹۳۹)؛  ساروت در واکنشی به نوع روابط انسان و جهان پیرامونش کتاب تروپیسم را به حالت رمان نوشت و در آن درماندگی انسان عصر تمدن را با به کارگیری تکنیکهای نوین رمان ‏نویسی به تصویر کشید.

 

۷۴ – Journal (دفتر خاطرات): ژول رنار- Jules Renard (۱۹۲۵)؛

 

۷۵ – لرد جیم: جوزف کنراد – Joseph Conrad (۱۹۰۰)؛ داستان لرد جیم را مارلو(یک کاپیتان کشتی) تعریف می‌کند. او زندگی جوانی را روایت می‌کند که دریا به دریا و کشتی به کشتی بار گذشته‌ خود را به دوش می‌کشد. جیم سال‌ها قبل در کشتی پاتنا به عنوان بازاریاب ملزومات کشتی استخدام می‌شود. یک کشتی بزرگ با هشتصد مسافر که به سمت دریای سرخ و در واقع زیارت خانه‌ خدا می‌روند. پس از چند روز، کشتی با چیزی برخورد می‌کند و …

 

کتاب لرد جیم اثر جوزف کنراد نشر نیلوفر

97,500 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷۶ – ژاک لاکان: ژاک لاکان – Jacques Lacan (۱۹۶۶)؛ در ۱۹۵۰ لاکان برگزاری سمینارهای خصوصی و هفتگی خود را در پاریس با انگیزهٔ «بازگشت به فروید» و تمرکز بر سرشت زبان‌شناسانهٔ تشخیص و تحلیل روانی آغاز کرد. شرکت در این سمینارها در ۱۹۵۳ برای عموم آزاد شد. لاکان از ۱۹۵۳ تا ۱۹۶۴ در بیمارستان سنت-آن سلسله سمینارهایی را برگزار کرد و طی آن، تاریخچه پرونده بیمارانش را عرضه کرد. لاکان در طول این دوره نظریاتش را نوشته‌است که گزیده‌ای از آن در کتاب «نوشته‌ها» (۱۹۶۶) جمع‌آوری شده‌است.

 

۷۷ – تئاتر و همزادش: آنتونن آرتو – Antonin Artaud (۱۹۳۸)؛ اهمیت و شهرت این کتاب تنها به این علت نیست که دنیای تئاتر را منقلب و دگرگون کرد. “تئاتر و همزادش” فراسوی یک بیانیه در مورد تئاتر، بینشی عمیق و فلسفی نسبت به زندگی و انسان است.

 

کتاب تئاتر و همزادش اثر آنتونن آرتو

90,000 66,290 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷۸ – منهتن ترنسفر: جان دوس پاسوس – John Dos Passos (۱۹۲۵)؛ جان دوس پاسوس در کتاب گذار منهتن، تصویری جامع، گسترده و در عین حال گزنده از جامعه‌ دگرگون شده‌ آمریکا به ویژه در چند دهه‌ اول قرن بیستم ارائه می‌دهد و چگونگی تغییر شکل آمریکا و ورود آن را به قرن جدید و دوران تازه را ترسیم می‌کند.

 

کتاب گذار منهتن اثر جان دوس پاسوس نشر کتاب سرای نیک

299,500 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۷۹ – داستان: خورخه لوئیس بورخس – Jorge Luis Borges (۱۹۴۴)؛ داستان، گلچینی از داستان‌های کوتاه بورخس به انتخاب خودش است که مضامینی همچون رؤیاها، کتابخانه‌ها، آیینه‌ها، حیوان‌ها، فلسفه، دین و خدا را می‌توان حلقه اتصال این داستان‌ها دانست.

 

۸۰ – Moravagine (فرانسوی): بلز ساندرار – Blaise Cendrars (۱۹۲۶)؛ . موراواژین آخرین وارث منحط یک طیف طولانی از اشراف اروپای شرقی است. که زنان را می کشد.

 

۸۱ – ژنرال ارتش مرده: اسماعیل کاداره –  Ismail Kadare (۱۹۶۳)؛ روایت ژنرالی ایتالیایی است که بیست سال بعد از اتمام جنگ جهانی دوم، مأمور می‌شود به آلبانی برود و جسد سربازان ایتالیایی کشته‌شده را به کشور زادگاهشان برگرداند.

 

کتاب ژنرال ارتش مرده اثر اسماعیل کاداره نشر افق

148,430 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۸۲ – انتخاب سوفی: ویلیام استیرن – William Styron (۱۹۷۹)؛ کتاب انتخاب سوفی، بر سه شخصیت تمرکز دارد: استینگو، رمان نویسی پرشور و بلندپرواز؛ ناتان، همسایه پرجذبه اما خشن استینگو؛ و در نهایت سوفی، یکی از نجات یافتگان آشویتز که معشوقه ناتان است. هم سویی زندگی های این سه شخصیت باعث برملا شدن رازهایی سر به مهر می شود.

 

۸۳ – ترانه‌های کولی: فدریکو گارسیا لورکا – Federico García Lorca (۱۹۲۸)؛ آوازهای کولی، مجموعه هجده شعر با موضوعاتی چون شب، مرگ، آسمان، ماه و … که لورکا در تمامی این اشعار به کولی ها و فرهنگشان می پردازد اما نه به عنوان هدف اصلی، بلکه فقط به عنوان موضوعاتی که با آن ها بتواند پیام اصلی و موردنظر خود را به مخاطب انتقال دهد. .در مقدمه کتاب به گونه‌ای اجمالی زندگی‌نامه شاعر درج گردیده است.

 

 

کتاب مجموعه اشعار فدریکو گارسیا لورکا اثر فدریکو گارسیا لورکا

90,000 79,280 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۸۴ – مسافری که با ستاره شمال آمد: ژرژ سیمنون – Georges Simenon (۱۹۳۱)؛ این داستان یک داستان کارآگاهی است که در آن ژول مگره به دنبال دستگیری یک تبهکار بین المللی است. ژرژ سیمنون در طول این کتاب شخصیتی را که بعدها به مهم‌ترین شخصیت آثارش تبدیل می‌شود به خوانندگان معرفی می‌کند.

 

۸۵ – بانوی گل‌های ما: ژان ژنه – Jean Genet (۱۹۴۴)؛ این رمان داستان اله ای را روایت می کند، زندگی اله ای در یک اتاق زیر شیروانی مشرف به مونمارتر گورستان، که او آن را با عاشقان مختلف به اشتراک می گذارد. مهمترین آنها یک دلال محبت به نام دارلینگ است. یک روز دارلینگ هودلوم جوان قاتلی را به خانه می آورد که بانوی ما از گل ها لقب گرفته است.

 

۸۶ – مرد بی خاصیت: روبرت موزیل – Robert Musil (۱۹۳۰–۱۹۳۲)؛ این رمان سه جلدی ناتمام داستان مرد ۳۲ ساله‌ای را روایت می‌کند که به دنبال حقیقت می‌گردد‌، اما تردید او در مسائل اخلاقی و بی‌تفاوتی نسبت به زندگی از او شخصیتی بدون خاصیت و ویژگی می‌سازد.

 

۸۷ – Fureur et mystère (فرانسوی): رنه شار – René Char (۱۹۴۸)؛ مجموعه اشعار رنه شار شاعر قرن بیستم میلادی اهل فرانسه است.

 

۸۸ – ناتور دشت: جروم دیوید سالینجر – J. D. Salinger (۱۹۵۱)؛ رمانی کلاسیک که در اصل برای مخاطب بزرگسال منتشر شده بود، ولی به دلیل درون‌مایه طغیان‌گری و عصبانیت نوجوان داستان، مورد توجه بسیاری از نوجوانان قرار گرفته است.

 

کتاب ناتور دشت اثر جی. دی. سلینجر

مشاهده جزئیات و خرید

کتاب ناتور دشت اثر جی دی سلینجر انتشارات نیلا

کتاب ناتور دشت اثر جی دی سلینجر انتشارات نیلا

100,000 85,380 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

کتاب ناتور دشت اثر جی.دی.سلینجر نشر روزگار

کتاب ناتور دشت اثر جی.دی.سلینجر نشر روزگار

92,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۸۹ – No Orchids For Miss Blandish : جیمز هادلی چیس-James Hadley Chase (۱۹۳۹)؛ کتاب کسی برای دوشیزه بلندیش دسته گل‌ ارکیده نفرستاد داستان خانمی بی گناه و دوست داشتنی به نام بلندی است که توسط گروهی خلافکار که تا به حال دست به جرم های بزرگ نزده بودند، دزدیده می شود. حماقت اعضای این گروه و حرص و طمع رئیس شان باعث می شود که مبلغ هنگفتی به اندازه یک میلیون دلار از دستشان برود…

 

کتاب کسی برای دوشیزه بلندیش دسته گل‌ ارکیده نفرستاد اثر جیمز هدلی چیس نشر ترانه

کتاب کسی برای دوشیزه بلندیش دسته گل‌ ارکیده نفرستاد اثر جیمز هدلی چیس نشر ترانه

40,000 26,020 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۹۰ – بلیک و مورتیمر: ادگار پی جیکوبز یا ادگار پیر یاکوبس – Edgar P. Jacobs (۱۹۵۰)؛ بلیک و مورتیمر یک سری کمیک استریپ بلژیکی است که ابتدا توسط ادگار پیر یاکوبس در سال ۱۹۴۶ در مجله‌های بلژیکی چاپ شد و مورد توجه قرار گرفت. شخصیت اول این داستان‌ها فیلیپ مورتیمر (دانشمند بریتانیایی) و فرانسیس بلیک (جاسوس ام‌آی۵) است. ضدقهرمان داستان هم فردی به نام اولریک است.

 

۹۱ – دفترهای مالده لائوریس بریگه: راینر ماریا ریلکه –  Rainer Maria Rilke (۱۹۱۰)؛ دفترهای مالده لائوریس بریگه، رمانی است که به شیوه خاطرات نوشته شده و قهرمان داستان جوانی است به نام ‘مالده ‘که رفتار روزمره زندگی خود و دغدغه‌های مرگ را در حین خاطرات آشکار می‌سازد.

 

۹۲ – دگرگونی: میشل بوتور – Michel Butor (۱۹۵۷)؛ یک مرد میانسال در پاریس سوار قطار می شود تا به ملاقات معشوق خود سیسیل که در رم است برود، معشوقی که از آمدن او خبر ندارد. آنها طی دو سال گذشته یک بار در ماه مخفیانه ملاقات کرده اند: او اکنون قصد دارد به معشوقش بگوید که سرانجام تصمیم به ترک همسر خود گرفته است.

 

کتاب دگرگونی اثر میشل بوتور انتشارات نیلوفر

95,000 90,000 تومان
مشاهده جزئیات و خرید

 

۹۳ – ریشه‌های توتالیتاریسم: هانا آرنت – Hannah Arendt (۱۹۵۱)؛  هانا آرنت در این کتاب به بررسی و آنالیز نازیسم و استالینیسم، دو سیستم تمامیت‌خواه قرن بیستم، می‌پردازد.

 

 

۹۴ – مرشد و مارگاریتا: میخائیل بولگاکف – Mikhail Bulgakov (۱۹۶۷)؛ مرشد و مارگریتا یکی از همان رمان‌های جذاب و پیچیده‌ روسی است که عناصر فلسفی، عاشقانه، فانتزی و کمی طنز را همزمان با هم در بستر داستانی پرکشش و خواندنی در اختیار خواننده می‌گذارد.

 

 

۹۵ – سه‌گانهٔ تصلیب گلگون (نکسوس): هنری میلر – Henry Miller (۱۹۴۹–۱۹۶۰)؛ در این کتاب، میلر به طور واضح به یاد سالهای گذشته خود به عنوان نویسنده ای معمولی در شهر نیویورک و شرایط غیرمعمول زندگی پر حادثه خود می افتد. ‘تصلیب گلگون’ شاهکار میلر می باشد. و یک شرح گسترده از تلاش های میلر برای نویسنده شدن است .

 

۹۶ – خواب گران: ریموند چندلر – Raymond Chandler (۱۹۳۹)؛ در مرکز داستان این اثر، کارآگاهی تحصیل کرده، شجاع و باتجربه به نام فیلیپ مارلو قرار دارد. این رمان، باعث تثبیت جایگاه چندلر به عنوان یکی از برترین نویسندگان داستان های کارآگاهی شد و سبک نگارش ماهرانه و ادبی این نویسنده، طیف گسترده و متنوعی از مخاطبین و طرفداران را برایش به ارمغان آورد.

 

 

۹۷ – Amers (فرانسوی): سن-ژان پرس – Saint-John Perse (۱۹۵۷)؛ علائم دریا، مجموعه شعری از سن-ژان پرس دیپلمات و شاعر برجسته فرانسوی است.

 

۹۸ – Gaston (فرانسوی): آندره فرانکوین – André Franquin (۱۹۵۷)؛  داستان ظنز و کمیک به زندگی روزمره گاستون لاگاف یک جوان اداری تنبل و پر حادثه می پردازد.

 

۹۹ – زیر کوه آتشفشان: مالکوم لوری – Malcolm Lowry (۱۹۴۷)؛ زیر کوه آتشفشان ماجرای آخرین روز زندگی کنسول سابق انگلستان در کواوهناهواک، جئوفری فیرمین است. محل داستان شهری کوچک و باستانی در مکزیک به نام کواوهناهواک و زمان روز جشن مردگان سال ۱۹۳۸ است.

 

۱۰۰ – بچه‌های نیمه‌شب: سلمان رشدی –  Salman Rushdie (۱۹۸۱)؛ سلمان رشدی در این رمان به دوران گذار از استعمار انگلیس به استقلال هند می‌پردازد.

 

۱۰۰ کتاب برتر قرن بیستم به انتخاب نشریه لوموند(بخش اول)

👉امتیاز بده.